meh. vints VS elekt. vints

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

casca
Fitting 44"
Postitusi: 420
Liitunud: R Veebr 04, 2005 2:44 pm
Asukoht: Tartu

meh. vints VS elekt. vints

Postitus Postitas casca »

oodatud igasugused arvamused. kumba eelistada, vastupidavus jne.
ise plaanin ka vintsi muretsemist aga ei suuda otsustada milline oleks õige. hetkel on suund meh. vintsile sest on odavam ja peaks olema töökindlam. autoks siis patrol ja sinna pidi sobima toyota vints? kui raske on meh, vintsi paigaldamine ja millele sealjuures suurt tähelepanu pöörata?
Offroadiga tegelnud alates 2006.
Kasutaja avatar
TR Pjätt
Kui ma ükskord rohkem aega saan
Postitusi: 545
Liitunud: K Jaan 18, 2006 8:47 pm

Postitus Postitas TR Pjätt »

Oleneb palju kindlasti ka sellest kus ja kui tihti vintsi kasutad. Kuid patrolile kui on võimalust soovitan küll Mehaanilist.
Miks?

Odavam
Talub paremini ilmastiku tingimusi
Puuduvad releed, mis läbi põleksid
Rohkem jõudu
Pole probleemi, et vintsi mootori või piduri ära lõhuksid (el.vintisidega ikka juhtub)

Ühesõnaga kui autot lihtsalt vaja läbi mülka sikutada kord kuus, siis anna aga tuld!

QKulgur
TR5
casca
Fitting 44"
Postitusi: 420
Liitunud: R Veebr 04, 2005 2:44 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas casca »

TR Pjätt kirjutas:Oleneb palju kindlasti ka sellest kus ja kui tihti vintsi kasutad. Kuid patrolile kui on võimalust soovitan küll Mehaanilist.
Miks?

Odavam
Talub paremini ilmastiku tingimusi
Puuduvad releed, mis läbi põleksid
Rohkem jõudu
Pole probleemi, et vintsi mootori või piduri ära lõhuksid (el.vintisidega ikka juhtub)

Ühesõnaga kui autot lihtsalt vaja läbi mülka sikutada kord kuus, siis anna aga tuld!

QKulgur
TR5

aga kui autot tihedamini mülkast vaja välja sikutada? plaan kunagi võistlema ka minna.
Offroadiga tegelnud alates 2006.
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2505
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

Mehaanilise vintsiga sikutamine on hoopis teine ooper, kuna seal toimub ju vintsi käitamine läbi vahekasti mootorist. Ja jõud on ka hoopis teised, kuna mootor on kordades võimsam võimsaimast elektrivintsist. Elektrivintsil vajutad nuppu ja kerib, kuni jõud otsa saab. Samas jälle vajab elektrivints rohkem tähelepanu ja hooldust, kui mehaaniline vints.
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
Rtuning
Rock Crawler
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 19, 2004 11:58 am

Postitus Postitas Rtuning »

Patrolile ainult mehaaniline vints!
Offroadis ammu-ammu-ammu:)
Suur Maasturite Talvesprint korraldaja
ATV / Maasturi lumesahad ja -lisavarustus.
Metallitööd ja Maasturite ehitus Motohouse oü
Kasutaja avatar
K.Kotkas
Tema Ise
Postitusi: 1624
Liitunud: K Veebr 19, 2003 1:48 am
Asukoht: Tel +372 5056023

Postitus Postitas K.Kotkas »

... mis tehase andmetel on mõeldud tõmbama ca 1500 kilo ...
Katsu inimene olla siis olen ka mina.
casca
Fitting 44"
Postitusi: 420
Liitunud: R Veebr 04, 2005 2:44 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas casca »

olgu aga rääkige nüüd toyota vintsi sobitamisest patrolile või sobivad mingi teise masina vintsid ka sinna?. kui suurele tõmbejõule on toyota oma mõeldud?

patroli originaal vintsid pidid haruldased olema ja neid väga lihtsalt ei leia.
Offroadiga tegelnud alates 2006.
tuff
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 115
Liitunud: K Dets 29, 2004 8:24 pm
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas tuff »

diff kirjutas:... mis tehase andmetel on mõeldud tõmbama ca 1500 kilo ...
Manuaalis on tõesti kirjas 1500 kilo. Aga see 1500 kg on originaalsplindi katkemisjõud. Selle splindi asemele pannakse meie klubis tavaliselt üks korralik 6mm tugevdatud würthi polt. Ning siis peaks tõmbejõudu olema kuni ca 4400 kg :twisted:
Mina olen oma vintsiga läbi ploki ka Unimogi välja sikutanud :D
Kasutaja avatar
hmm
Home Made Monster
Postitusi: 329
Liitunud: N Juul 07, 2005 10:09 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas hmm »

Meh. vints on hea asi kui on vaja toorest jõudu ja ei ole vaja "meeleitada".
Meh vintsil on võimaldus vintsimist kontrollida ja ratastega aidata tunduvalt viletasm kui elektrilisel vintsil kuna rattad ja vints on mehaaniliselt seotud. Seetöttu kasutavad enamus võistlusautosid millel on olemas mehaanilinne vints ka lisaks elektrilist.
Soos "peale tõmbamiseks" ei kõlba meh. vints ültse kuna ei saa ratastega kaasa aidata või kui rattad veavad siis käivad nad ringi oluliselt kiiremini kui vints poolib, mis viib auto maa keskpunkti poole.
Samuti kui mootor välja sureb on meh. vints kasutu, aga elektriline võib sind veel hea aku olemasolul veel kuivale tõmmata. On teada juhuseid kus suure kalde tõttu ei saanud mootor kütet kätte ja suri välja. Auto jäi seina peale rippu, et auto kätte saada tuli tross läbi närida.
Nii, et kõigel on oma head ja vead.
Alati saab paremini! TR3 piloot, nii mõnedki võidukad sõidud. tel: 5269391
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

Mulle meeldib ka el.vints seetõttu rohkem, et koos rataste tööga annab ikka igasugu trikke välja mõelda. Pehmel pinnasel lased trossi kenasti pingesse ja siis vaikselt vaikselt meelitad käiguga kaasa.
Minu jaoks on meh.vintsi põhimiinus ka see, et kui masin kuskile vette ära sureb ongi kellad.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
hulkur
been there, done that
Postitusi: 1552
Liitunud: E Okt 25, 2004 4:39 pm
Asukoht: N59:38:21 E25:30:32
Kontakt:

Postitus Postitas hulkur »

Kui on kindel plaan võistelda, siis soovitaks minagi elektrilist, eriti antud juhul, kui mehhaanilist on vaja veel külge aretama hakata. Pakun, et el. vintsi paigaldus on kordades kiirem ja lihtsam kui meh. vintsi. Ja tea kas ta niiväga odavam kokkuvõttes tulebki.
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Postitus Postitas kala »

kui plaan sahk ka kunagi ette panna siis elekrilisega lihtsam lund lükata!
56157755
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Esimene vints käib elektriga, tagumine toimib peamootorist sõltuvalt. :lol:
Elektrivintsi hooldus on muidugi oma teema, hooldus oleks tugevalt soovitatav peale igat suuremat uputamist. Või paar korda aastas.
casca
Fitting 44"
Postitusi: 420
Liitunud: R Veebr 04, 2005 2:44 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas casca »

olgu, veensite mind ümber elektrivintsi kasuks. aga mis firma ja kui suure tõmbejõuga vintsi mul vaja läheks? auto tühimass on 1,8 tonni.
Offroadiga tegelnud alates 2006.
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Mina soovitaks Oliveri käest MileMarker 12 000 osta!

Põhjendus: niikuinii oled nii loll, et suudad oma Datsuni ülearu sügavale ära uputada (ja ploki kasulikkusest ei oska Sa kindlasti kah alguses midagi arvata). Saaksid selle Come-Up 9000 hinna eest...
Minu arust väga hea diil :D
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”