Ejektorjahutus?

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

landmb
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 152
Liitunud: N Okt 19, 2006 8:25 pm

Postitus Postitas landmb »

Ei lähe küll otse teemasse,kuid huvi on teada saada,kuidas on jahutusvedelik juhitud tagumisse radiaatorisse. Kui toruga, siis mis materjalist.
Toyota Hilux
Land +3725066049
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Alumiinium, vask, teras, kumm.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Päkapikk
Fitting 38"
Postitusi: 239
Liitunud: K Veebr 01, 2006 12:55 pm

Postitus Postitas Päkapikk »

Kas see ei hakka sumburaatorit ja väljalaset väga piirama, kui kogu väljuv gaas käib läbi düüside. Üpris vaevaline saab olema võrdse rõhu juhtimine kõikidesse düüsidesse. Lisaks on jääb ehk puudu väljalaskegaaside rõhust madalal pöördel. Sidudes jahutuse sumburaatorist väljuvate gaaside hulgaga saab jahutuse sõltuvalt hetkekoormusest, kuid juahutusvajadus käib vist koormusest nihkega järel.
Kirjaoskamatu pähkel
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2863
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Toru on tsingitud teras, kindlasti veidi ülekaaluline, see-eest piisavalt tugev kõhualustesse oludesse. Mootorist torusse ja torust radikasse ikka kummilõdvikuga.
Düüside takistus sõltub ristlõikest ja arvust, jagamine ei olegi nii tähtis, olulisem on just gaaside hulga (e. väljumiskiiruse) piisavus. Selle teadasaamiseks saigi teema püsti pandud. Selle jahutusvajaduse nihke peaks kompenseerima jahutusvedeliku ja mootori soojusinerts.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
orejaP
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: N Veebr 21, 2008 10:30 pm
Asukoht: tartu
Kontakt:

Postitus Postitas orejaP »

Kas sellist saiti nägid?
Ma küll nendesse numbritesse ei süüvinud aga mõte tärkas selles valguses, et ejektorjahutuse vastusurve (väljalaskesüsteemist võtuga) mingit jama ei tekita või :roll:
Ehk siis idee - pane kompressor ja kasuta air amplifierit :roll:
GC 4,7 162 kW -03
Ex kallimad: xj 4,0 HO; Y60 2,8 85kW
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2863
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Väljalaskegaasidel on niikuinii takistus (torustik, summuti), siin ongi vaja leida otimaalne düüside arv, läbimõõt ja lahendada gaaside ühtlane liikumine düüsideni. Ideaaljuhul peaks "düüsirest" ka piisavalt müra summutama, sel juhul saaks ka väikse kaaluvõidu. Selle lehe numbrid jah, vajavad teisendamist. Kompressoriga vajaliku õhuhulga saavutamiseks on kaod piisavalt suured ja auto massilisa arvestatav. Lisaks jääb kompressori töökindluse faktor, müra jpm. Idee oli siiski saavutada üle mõistuse lihtne (primitiivne), suure ressursiga, kerge ja töökindel viis mootori jahutamiseks. Igasuguste energia teisendamistega kaob see mõte ära. Mõte ei ole veel maha maetud, küll lükatud plaanide järjekorras tahapoole. Kas meie hulgas ei ole mõnda endist tankisti punavägedest, ise jätsin kahjuks võimaluse süsteemiga lähemaks tutvumiseks kasutamata (päris tankist ei olnud, küll oli vaba juurdepääs remonditavatele tankidele? Huvitab siis T-64.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
orejaP
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: N Veebr 21, 2008 10:30 pm
Asukoht: tartu
Kontakt:

Postitus Postitas orejaP »

Raud on lahe jah ...
Kas sa tead kui suur on gaaside min ja max väljumise kiirus ning kogus väljalasketorustiku kaudu? Kas sa tead kui palju sa min ja max vajad jahutusõhku (kiirus kogus)?
GC 4,7 162 kW -03
Ex kallimad: xj 4,0 HO; Y60 2,8 85kW
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2863
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Kusjuures, ei tea. Teoreetiliselt liigub mootorisse töömahu jagu õhku kahe pöörde jooksul, -igasugused takistused. Bensukal suurim takistus siis segusiiber. Kuna väljudes on gaas veel üsna soe, peaks see gaasihulk, "täisgaasiga" olema suurusjärku töömaht per pööre. See kogus oleks üsna kindlalt piisav jahutamiseks. Paraku tuleb mingi aeg "gaasipedaal" lahti lasta. See on koht kus tekivad kahtlused. Kiirus sõltub hulgast ja ristlõikest, samuti tekkiv rõk (e. vastusurve).
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

2500-3000 kuupjalga minutis võiks gaase läbi radika liikuda, kui elu soojaks hakkab minema. Seda nii kusagil 3-5 liitrise mahuga mootori kohta, millel malmplokk. Seda siis eeldusel, et kui mootori temp on 100 kraadi ja ümbritseva keskkonna temp on 20 kraadi.
+372 5028488
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

jr kirjutas:2500-3000 kuupjalga minutis... kusagil 3-5 liitrise... temp on 20 kraadi....
:D Jaak krt, puhtalt stiili mõttes võiks ju kaks viimast suurust ka vastavalt gallonites ja Fahrenheiti kraadides kirjas olla, muidu kõik segamini nagu Tootsi peenar...

...ja allkirjas viide mõõtühikute kalkulaatorile, et valge inime ka kiiresti aru saaks, mis suurustest jutt... :P

sry OT... :wink:
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”