4Runner & länkari tagasild

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Pakun, et nii pikkade ja suure paraboliga lehtede puhul, kus käik on suur ei vääna ta mitte natuke, vaid ikka päris palju neid lehti.
+372 5028488
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Lehtvedruga wrangleritel kasutatakse ka 4" tõste juures ees ja taga banhardi. Ja kogemustele tuginedes, kui eest banhardi kinnitus murdus oli ka sõit praktiliselt lõppenud sest rooli keerates liikus kere ja rattad püsisid pmst paigal. Kasutati küll elastseid silla pukse mitte nagu Rommi määritavad ja jäigad. Minu jutu point oleks see, et kui sul on väikse käiguga originaalvedru, mis on praktiliselt sirge ja väike ratas, ei ole banhard väga vajalik aga tõstetud autol, millel on kordades lubatust suurem ratas, oleks mingigi juhtavuse tagamiseks ja nõrgukese roolikarbi kaitseks esimene banhard vajalik. Me ju räägime offroadsit, loomulikul linnas sõitval bling, blingil pole se oluline aga hooga kändu lajatades töötab su rool nagu ventilaator. Järgmine hetk painduvad vedrukiiged ja lehed külgsuunas läbi. Ei aita siis roolipiiraja ega midagi, kogu silda hoiab külgsuunas alla ainult karp. Ja just neid toyota karbi võlle on palju purunemas nähtud.

Parimat soovides,
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Erikuga 100% nõus.
Kui on kasutusel pika käiguga tõstevedrud siis need painduvad ka külgsuunas rohkem läbi.
Aga kas sa selle peale ei ole mõelnud,et taha võiks paigaldada Watt linkage süsteemi.See hoiab tagasilla koguaeg ühe kohapeal kui see üles alla liigub.Või siis kasutada zarniiriga kolmnurka silla paigal hoiuks.
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

tegin siis täna väikese tiiru 8)

kohe järgmised mured majas:
1) esiamordi käik jäi ikkagi veidi lahjaks, (veidi panin puusse ka, sest peale esimest väntsutamist vist vajuvad vedrud nagu rohkem paika ja amordipüstik sai tiba madal)
Nüüd aga küss - kas peaks piirama silla üles- või allapoole liikumist? Natuke saaks tglt amordi kinnitust ülespoole viia nii et rehv veel ära mahub (esistange asendub nagunii varsti millegi praktilisemaga) Mulle nagu üldiselt meeldib see pikk käik väljapoole nende vedrude puhul. Mida arvate?

2) tagasillas on kiirendamisel väike vibra sees nagu JR ennustas. Ega sinna vist polegi midagi enne teha kui ükskord rikkaks saan ja omale ka ameerikamaalt uued kardaanid tellin. Pealegi tuleb vibra ainult siis kui täiega lapatsit anda, vaikselt kiirendades ei tunne midagi.

3) üllatavalt täpne oli rool (proovisin kuni 60km/h) :D mitte mingit regulli veel tehtud pole ja auto sõitis otse, rool ei kiskunud ja kõik näis ideaalne :) selle üle oli kõige rohkem hea meel, sest algaja nagu ma olen, kartsin ma kõige rohkem et sillad on viltu all. Tundub et see munakate keeramine ka õnnestus.

ees vasaku ratta juures hakkas pidurdamise ajal midagi jubedalt klõksuma, seda pean veel uurima hakkama.

paar klõpsu ka: http://www.zone.ee/4Runner/test/
Viimati muutis rommi, E Dets 11, 2006 5:09 pm, muudetud 1 kord kokku.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Ilma õige rattata ei saa sa õiget ettekujutust. Üldiselt on metsaautodel, millel on sillalukud pikk allakäik halb, kuna ratas upub väga sügavale ja muutub ankruks, mis on vintsile suur koormus. Kõval pinnasel a, la kivi ronimine on asi muidugi vastupidi. Amordiks ikka, Koni Heavy Duty see sobib ise allakäigu piirajaks ja vastupidavus on vähemalt aastatega mõõdetav.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

jah, esmaspäeval üritan rehvid alla saada... No minu plaanid selle autoga on algusest peale veidi sogased olnud - ainult metsamasinaks pole kunagi plaaninud ja võistlemiseks ka ikka liiga suur ja raske. Seega jätan ikkagi allakäigu võimalikult vabaks ja proovin põhjatutest aukudest kavalalt mööda nihverdada.

Ega vist pealegi lehtvedrule väga ei meeldi ka kui seda tihti teisipidi läbi painutada.

Selline väike mure veel - http://www.zone.ee/4Runner/photos/29_IMG_0032.html
Amordi originaalpuks hakkab kinni keeramisel jubedalt amorti painutama. See kinnivalatud puks pole seal nii suurt liikumist mõeldud taluma ilmselt. Kas see on normaalne kui amordikate kõvasti vastu kraabib?
Kas proovida mingid polüuretaanist puksid sinna panna või mis oleks mõistlik?

rommi
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Et kas järgmine nädalavahetus lähme metsa Rommi?
Vaatame, kellel paremini ankurdab :f
+372 5028488
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

rommi kirjutas: Selline väike mure veel - http://www.zone.ee/4Runner/photos/29_IMG_0032.html
Amordi originaalpuks hakkab kinni keeramisel jubedalt amorti painutama. See kinnivalatud puks pole seal nii suurt liikumist mõeldud taluma ilmselt. Kas see on normaalne kui amordikate kõvasti vastu kraabib?
Kas proovida mingid polüuretaanist puksid sinna panna või mis oleks mõistlik?

rommi
Sa pead silmas alumist puksi?
Pane topeltseibid (õhukesed) ette ja taha vahele, ning keera siis kinni. Ei vea amorti kõvasti kaasa sedasi.
+372 5028488
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

no vaatame ;) minu omaga on veel sebimist ikka, vintsi pole, raudu pole, paljud keevitused on alles nö. "poolikud" et ei peaks mingil põhjusel ümbertegemisel või lahtilõikamisel nii palju vaeva nägema. Mingi väikese tiiru saan ehk teha, juba huvitav oleks sinu trakki elusuuruses näha... meie autode vahe on selles, et minu oma paistab pildilt palju rohkem koll kui ta tegelikult on, kuna kere on pikk ja peenike soolikas ning rattakoopad on originaalis juba proportsionaalselt suht suured. Sinu oma on aga äärmiselt ebafotogeeniline masin, mis elusuuruses hoopis teine asi :thumb:
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

jr kirjutas: Sa pead silmas alumist puksi?
Pane topeltseibid (õhukesed) ette ja taha vahele, ning keera siis kinni. Ei vea amorti kõvasti kaasa sedasi.
mul on just alumisega otsaga see mure, et loogiliselt võttes kui see amordipuksi metalltoru liikuma pääseb siis ta tglt võib ju amordipoldi lahti keerata. Natuke lollisti lahendasin selle tglt, oleks pidanud poldi hoopiski statsionaarse tegema ja siis amort sinna otsa ning lukuga mutter peale.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

rommi kirjutas:meie autode vahe on selles, et minu oma paistab pildilt palju rohkem koll kui ta tegelikult on, kuna kere on pikk ja peenike soolikas ning rattakoopad on originaalis juba proportsionaalselt suht suured. Sinu oma on aga äärmiselt ebafotogeeniline masin, mis elusuuruses hoopis teine asi :thumb:
Et siis pildistama lähme või? :))
+372 5028488
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

rommi kirjutas:
jr kirjutas: Sa pead silmas alumist puksi?
Pane topeltseibid (õhukesed) ette ja taha vahele, ning keera siis kinni. Ei vea amorti kõvasti kaasa sedasi.
mul on just alumisega otsaga see mure, et loogiliselt võttes kui see amordipuksi metalltoru liikuma pääseb siis ta tglt võib ju amordipoldi lahti keerata. Natuke lollisti lahendasin selle tglt, oleks pidanud poldi hoopiski statsionaarse tegema ja siis amort sinna otsa ning lukuga mutter peale.
Tundub, et see lukuga mutter olekski kõige lihtsam lahendus. Polypuksi tarvis on vaja teistmoogi polt teha, tõenäoliselt ka jämedam. Lisaks sellele on vaja ka need puksid hankida.
+372 5028488
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Milleks see kolmnurkne vahetükk paagile?

Jäi liiga kõrgele maapinnast? Tekitad võimalusi meeldejäävatele emotsioonidele metsas?

Ja oot mis mõõtu rehvid sa alla keerad?
+372 5028488
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

jr kirjutas:Milleks see kolmnurkne vahetükk paagile?
Jäi liiga kõrgele maapinnast? Tekitad võimalusi meeldejäävatele emotsioonidele metsas?
kolmnurkne vahetükk seetõttu, et paagi kinnitusrant on poolviltu ja selleks et ta horisontaalselt jääks tuli midagi välja mõelda. Paak on max kõrgusel ja paremat kohta talle seal pole võtta ka (enne oli kõhu all risti jalus) Alla tuleb veel panzer.
jr kirjutas:Ja oot mis mõõtu rehvid sa alla keerad?
GY MT/R 37"x12.5" ;) Varem ei pannud alla, sest pisemate rehvidega oli mugavam silla kallal askeldada.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
margus4x4ee
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 190
Liitunud: L Veebr 14, 2004 4:11 pm
Asukoht: 53496602

Postitus Postitas margus4x4ee »

rommi kirjutas:...et minu oma paistab pildilt palju rohkem koll kui ta tegelikult on...
Khmm. See auto on ka elusuuruses koll. Väga koll... Millal aktsioonipilte saab?
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”