Kahe mootoriga elektrivintsid

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Kahe mootoriga elektrivintsid

Postitus Postitas LauriJ »

Rootsis üks müüs sellist combot, et ühe elektrimootori asemel oli hüdromootor. Ma neist hüdro asjadest väga ei jaga ja siis otsisin netist erinevaid hüdromootoreid aga sellist, mis suudaks 4000rpm-i käia väga ei leidnud või oli väga kallis. Äkki targemad härrad räägivad, kas oleks jumet sellisel combol või tasub see idee kiirelt ära unustada.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2865
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Kahe mootoriga elektrivintsid

Postitus Postitas totu »

LauriJ kirjutas:Rootsis üks müüs sellist combot, et ühe elektrimootori asemel oli hüdromootor. Ma neist hüdro asjadest väga ei jaga ja siis otsisin netist erinevaid hüdromootoreid aga sellist, mis suudaks 4000rpm-i käia väga ei leidnud või oli väga kallis. Äkki targemad härrad räägivad, kas oleks jumet sellisel combol või tasub see idee kiirelt ära unustada.
4000 rpm ei ole mingi ulmeline kiirus, valdav osa kolbmootoreid kannatab seda vabalt. Tõsi, et sellise asja resurssi ja kasutegurit ära kasutada, peab ka rõhk olema 300- 350 bar, mis ei ole saadav hammasrataspumbalt (korraks saab). St. harjumuspärase , kettajamiga, hammaspumba võib ka ära visata (kolbidega asjade hinnad veidi kallimad). Plödiseva orbitaali jaoks 4000 rpm veidi liig. Iseasi, palju teeb elektrimootor, pakun, et 20 000 kanti. Päris paralleeli neid hüdroga paigaldada ei kannata.
Elektrivintsi (millise iganes) 3 eelist on hind, evakuatsiooni võimalus surnud mootoriga ja paigaldamise lihtsus. al. 2700.- hinnaga ja 1000A+ voolutarbega, esimesest kahest argumendist rääkida ei saa. kusjuures 18Hp (ligi 14 kw) ei ole ka mingi unistuste võimsus (meil hüdra 32kW/4000rpm ja võiks oluliselt kiirem olla).
Isiklikult arvan kahemootorilisest elektrivintsist, et safariautole ilmne liialdus ja võistlusautole raske, aeglane ja tihedate/pikkade vintsimistega ei jõua peale laadida.
Viimati muutis totu, R Mai 08, 2015 1:42 pm, muudetud 1 kord kokku.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Kahe mootoriga elektrivintsid

Postitus Postitas erik »

Isiklik arvamus muutub, kui näed laagriplatsil 52 masinat, millel enamustel eelnimet, el. vintsid. (jutt siis horvaatia kogemusest). Loomulikult, sealse sõidu spetsiifika on midagi muud, enamus sõidavad ja vahel harva vintsitakse.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2865
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Kahe mootoriga elektrivintsid

Postitus Postitas totu »

Ilmselt see viimane ongi argument. Generaatoril on aega akud täis pumbata. Ja eks "lääne mentaliteediga" sobib ka paremini - ostad vintsi, ostad akud, ostad generaatori ja kruvid külge. Kui kaalujälgimine ka väga moes ei ole, sobib ju hästi. Meie siin mõtleme ise asju välja ja siis ka toodame need garaazis ja siis hakkame ise kasutama, kui liiga raske sai, puurime poldid tühjaks ja asendame ponksist tehasedetaili titaanist isevalmistatuga. Selles viimases valguses ei kõla 300Ah akupaki metsa vedamine väga mõistlikult?
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Kahe mootoriga elektrivintsid

Postitus Postitas LauriJ »

Panime siis pildi tegemiseks garaazis leiduvad elektrivintsid ritta. Paremalt siis CU9000 6hp mootoriga, Warn8274 Doublewinch-i pea ning 2xBOW2 ja Tibus TW15000 2xBOW3 ning +50 ülekanded. Kui esialgu arvasime, et doublewinch on jube kiire ja võimas, siis Tibus on ikka teine tase. Ülekande hammasrattad on Tibusel tublisti jämedamad, kui Doublewinchil. Riiulis on veel ühed +100 ülekanded ka Tibusele aga hetkel ei näe nende järgi vajadust, kuna +50ülekanne on juba piisavalt kiire (eriti kui pool on trossi täis). Esimene sõit, panime Tibusele teiselt vintsilt võetud nööri peale, esimeses augus tõmbasime nööri puruks (Doublewinch seda teha ei suutnud).
Eks see meh vs elekter võrdlus sõltu kasutus otstarbest. Horvaatias vist olid 99% kahemootoriga elektrivintsid. Poolas on vist jälle vastupidi, et 99% kiired ja võimsad meh vintsid.

Pilt
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”