2. leht 3-st

Postitatud: E Dets 22, 2008 4:34 pm
Postitas hans
kas linex-ga pole mõtet raami üle lasta.peaks ka ju vägagi hästi vastupidama igasugustele kraapimistele ja jamadele.

Postitatud: E Dets 22, 2008 5:00 pm
Postitas tarmo
Nagu ma aru olen saanud, siis linex püsib asjade ümber tänu oma kujule. Ehk siis näiteks toru ümber tänu sellele, et ta on seal ümber, aga väidetavalt (lükake ümber, kui vale) pinnaga tihket nakkuvust tal pole.
Kui see on nii, siis juhtub paha asi, kui näiteks raam kuskilt viga saab ja vesi sisse pääseb.

Teiseks on linex suht paks - ilmselt paljud keermestatud või muud avad ei istuks enam kokku pärast.

Aga tsinkimise teema jätkuks - tundub, et see võib osutuda minu projekti puhul raskeks. Põhjus selles, et tsinkimisel ei tohi olla suletud "kambreid". Mul on aga plaanis raam totaalselt õhukindlaks teha. Võibolla oleks lahenduseks see, kui tsingivanni lasta raam koos metallist õhutustoruga? Et siis pauku ei käiks. Näis, mis tsinkijad arvavad sellest.

Postitatud: E Dets 22, 2008 6:18 pm
Postitas yanekk
Kui raami kuumtsinki paned,siis ei pea ju olema raam kinnine.Ja enne pauku juhtub see,et kui õhukindlad osad on suured,ei vaju raam ültsegi tsingi vanni sisse,vaid jääb pinnale ujuma.

Postitatud: E Dets 22, 2008 7:12 pm
Postitas Külahull
Milleks on vaja kinnist raami? Kas tahad auto ujuma panna? Kuumtsink katab ju seestpoolt ka samahästi ja igaveseks. Kui jätta suletud kohad, siis võid kindel olla, et see ussitab mingi aja pärast seest välja ja kasu ei miskit sellest tsingist. Lase puuriga ca 10-12mm augud nurkadesse, sest muidu ei saa üldse tsinkuda, raam jääb ujuma. Kunagi lasin endal aiaväravad tsinkida, kõik oli ilus ja kena, aga hinged ei läinud enam kokku, tsink lisab päris palju juurde.Sellepärast oleks kasulik poldid natuke sisse keerata.
Paldiskisse ehitati (ehitatakse?) uut kohta, oli vist zincpot, uuri sealt ka hindu.

Postitatud: T Dets 23, 2008 1:11 am
Postitas tarmo
Külahull kirjutas:Milleks on vaja kinnist raami? Kas tahad auto ujuma panna?
Ujuma just nimelt. Lisaks saab seda õhuruumi kompressori paagina kasutada. Oma 30 liitrit tuleb maht kokku.

Postitatud: T Dets 23, 2008 9:19 am
Postitas erik
No aga konkreetsed augud võid ju jätta, need saad hiljem kinni panna. Üks miinus tsinkimisel, pärast on sinna väga sitt keevitada. Saab aga on oluliselt rohkem tööd, kui värvitud raami puhul.

Postitatud: T Dets 23, 2008 12:18 pm
Postitas Andrus Michelis
Iseaenesest on väga lihne , tsinkimiseks jätad nurkadesse paar kolm ava , kuhu keevitad jämedamad mutrid otsa. Hiljem peale tsinkimist saab avad poldi ja tihendiga sulgeda. Avade asukohad arvesta nii, et kui auto koos on saad nende kaudu kondentsvett välja lasta ja võib olla tsinkimisprügi raami seest urgitseda.

Postitatud: N Jaan 22, 2009 8:56 pm
Postitas tarmo
Paraku see tsinkimine nii lihtne siiski ei olnud. Lisaks keermega aukudele tehti veel terve trobikond auke juurde, et tsink ja õhk sisse/välja saaks käia. Raam on piisavalt keerukas konstruktsioon ja õhutühimikke jääb väga palju. Ükskõik mis asendis teda vanni lasta.
Seetõttu tuli nüüd kõik puuritud avad uuesti puhastada ja keevitada. Kui survestamine õnnestub, siis katan ise need kohad uuesti külmtsingiga.

Tavalise raami puhul, mis ei pea õhukindel olema, muidugi selliseid probleeme ei teki.

Postitatud: N Jaan 22, 2009 9:15 pm
Postitas heeringas
tarmo kirjutas:Paraku see tsinkimine nii lihtne siiski ei olnud. Lisaks keermega aukudele tehti veel terve trobikond auke juurde, et tsink ja õhk sisse/välja saaks käia.
Need augud oleks tulnud endal ise teha ja mitte tavalised vaid sisekeermega.

Hiljem oleks punnid ainult ette keeranud.

Aga vana raami puhul tuleb jälgida, et värvi ja õli peal ei oleks.

Postitatud: N Jaan 22, 2009 9:53 pm
Postitas tarmo
heeringas kirjutas: Need augud oleks tulnud endal ise teha ja mitte tavalised vaid sisekeermega.
Hiljem oleks punnid ainult ette keeranud.
Konsulteerisin esmalt (telefonitsi) tsinkijatega ja tegingi 1/2" keermega augud sinna kuhu soovitati. Hiljem aga selgus, et ikkagi vähe naid.
Aga vana raami puhul tuleb jälgida, et värvi ja õli peal ei oleks.
Käis liivapritsis enne tsinkimist.

Soovitus järgmistele tegijatele - konsulteerige joonise põhjal või veel parem detaili ette näidates.

Postitatud: E Jaan 26, 2009 12:14 pm
Postitas Olle
Ärge näkku lööge, igaks juhuks küsiks stange värvimise kohta , põhimõtteliselt saab ta vast tiba rohkem vatti kui raam kõhu all ja äkki on seal mingeid oma nõkse?
Sai siin meisterdama hakatud niiöelda kodukootud tagumist stanget , midagi sellist peaks tulema:
Pilt
ja see siis pooleli olev käsitöö
Pilt

Kusimus mida arvata külmtsingist , kas oleks kaval katta kõigepealt külmtsingiga ja siis epokrunt ja veoka värv?
Kui lasta pulbervärviga värvida, siis kuidas võib külmtsink reageerida pulbriga. Paljas pulber ilmselt jääb väheks, kuna stange saab ikke kriipida kraapida päris palju.
Samas kui hea nakkuvusega üldse see külmtsink on? "kett on nii tugev kui tugev on tema nõrgim lüli ja sestap ei tahaks mingi lollusega hakkama saada.
Ühesõnaga tahaks, et asi kohe roostetama ei hakkaks. Tegu siis 3,5mm metalllehega mis enamuses elektroodkeevitusega kokku lastud. Elektroodi puhul võib jääda tahes või tahtmata väikseid poore kuskile sisemistesse nurkadesse kuhu rellakaga pärast ligi ei saa
Ja mis seal salata, ega ma ka just kõige kõvem keevitaja ei ole.
Oluline oleks siis korralikult ka sellised kohad katta.
Või tuleks ta äkki täis mahus hoopis kuumtsinkida? teisalt kui hea on nakkuvus kuumtsingi ja värvi vahel, ega ta sealt maha ei hakka kooruma?
Samas tuleb ka tunnistada, et hea meelega hetkel väga teenust sisse ei ostaks ja üritaks rohkem kasutada võimalusi millega ise hakkama saab. Seega kuumtsink ja pulbervärv tuleks jutuks vaid sel juhul, kui külmtsink ja veoka värv täiesti maha laidetakse.

Postitatud: E Jaan 26, 2009 3:35 pm
Postitas erik
Unusta pulbervärv, pole hullemat asja auto detailide katmiseks. Ta ei kannata lööki ja ei oma ka head naket aluspinnaga, lühidalt muidu hea, kiire ja odav, autole sobimatu.

Soovitaks kuumtsink + linex, või ainult linex.
Või siis happe krunt, epo krunt ja raamivärv. Viimane komplekt kriimustub kergesti aga vigastustest tekkiv rooste ei hakka edasi mööda detaili ronima, nagu pulbril.

Mida sa mõtled külmtsingi all? Spreyd? Kalvaanikat?

Postitatud: E Jaan 26, 2009 3:40 pm
Postitas Olle
Mõtlesin sprayna pakutavat :oops:
Aga kui see väga loll idee on, siis võite julgelt öelda 8)

Postitatud: E Jaan 26, 2009 4:15 pm
Postitas jr
Olle kirjutas:Mõtlesin sprayna pakutavat :oops:
Aga kui see väga loll idee on, siis võite julgelt öelda 8)
No kui sa just tahad, siis jah see on suht jama mõte.

Sinna pistaks epokrundi, mis neutraliseerib roostet ja kõige peale tööstusliku polüuretaani või Standoxi Fleet värvi. Standoxist Raul käis meil värvikoolitust tegemas, ma küsiks tema käest.

Re: Raami värvimine

Postitatud: L Mär 24, 2012 11:41 pm
Postitas FlammablE
Kas polüuretaaniga värvides peab aluspinda kuidagi teisiti ette valmistama, et korralikult peale jääks? Kui karedaga eelnev kiht lihvida? Kas peab mingi spets lahustiga või krundiga aluspinna ette valmistada? Olen tavalise värvipüstoliga pannud, aga kipub jube kergesti maha kooruma, kui väiksegi kõksu saab. Nii haljalt pinnalt kui epokrundilt. Krunt püsib kenasti, aga värv tuleb pealt kohati tükkidena maha. Pintaväri-st pärinevad polüuretaanid on olnud. Erinevate värvidega sama probleem.