Kunagi ei tea, millal härrad ümber mõtlevad. Võivad 15...20 aasta pärest uuesti ümber mõelda ja hakka siis nendega jälle rehvide pärast kaklema.
Töötuled ja Maanteeamet
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Töötuled ja Maanteeamet
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4477
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
- v2ikevenna
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 114
- Liitunud: T Dets 09, 2008 9:16 pm
- Asukoht: Tartu v. Kanepi
Re: Töötuled ja Maanteeamet
Vana teema juba, kuid teema algatajaga sarnane probleem tekkis ka minul kui läksin Tartus maanteeameti angaari gaasiseadet ette näitama. Kuuest katusel olnud töötulest paluti viisakalt 4tk eemaldada. Nende säilitamiseks anti mulle siiski võimalus - kui suudan inspektorit veenda, et tegu on KINDLASTI töötuledega, siis võin need alles jätta. Põhjendus seisnes selles, et töötuledel ei pea küll olema eraldi märgistust, kuid neil on olemas siiski tundemärgid mis viitavad et tegu on töötuledega, mitte näiteks Hiinas valmistatud kaugtuledega millel puudub igasugune tähistus. Töötuli peaks valgust hajutama samas kui kaugtuli saadab ette suunda kaugustesse võrdlemi terava pimestava valgusvihu.
Vaadelda pruunis "led-bar" kirja kandvas pappkarbis Hiinast tulevaid töötulesid, siis paljudel on äärtes hajutava reflektoriga LEDid ja keskel tavalise reflektoriga LEDid. Mina ei suutnud inspektorit veenda et need on 100% töötuled ja võtsingi need sealsamas angaaris katuselt maha. Kuna kasutan töötulesid ka reaalselt, siis ostsin Tööriistamarketist ilusas värvilises pakendis olevad töötuled mille pakendis kaasas olnud paberi viskasin kindlalaekasse. Need tuled on hajuti, tootja ja mudeli põhjal üks-üheselt töötuledena tuvastatavad.
Vaadelda pruunis "led-bar" kirja kandvas pappkarbis Hiinast tulevaid töötulesid, siis paljudel on äärtes hajutava reflektoriga LEDid ja keskel tavalise reflektoriga LEDid. Mina ei suutnud inspektorit veenda et need on 100% töötuled ja võtsingi need sealsamas angaaris katuselt maha. Kuna kasutan töötulesid ka reaalselt, siis ostsin Tööriistamarketist ilusas värvilises pakendis olevad töötuled mille pakendis kaasas olnud paberi viskasin kindlalaekasse. Need tuled on hajuti, tootja ja mudeli põhjal üks-üheselt töötuledena tuvastatavad.
4x4 korda 4
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2444
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Töötuled ja Maanteeamet
Kas härrased ka presenteerisid Asjatundmatule Kodanikule, milline on töötule salajane tähis või millise muu tunnuse alusel nad tulesid töö- ja puhketuledeks liigitavad?
Praegu kõlab kangesti töövõiduna kodaniku kulul linnukese saamiseks.
Töötuli peab olema põhituledest eraldi lülitatav ja see on ka ainus nõue, mis nende kohta käib.
Praegu kõlab kangesti töövõiduna kodaniku kulul linnukese saamiseks.
Töötuli peab olema põhituledest eraldi lülitatav ja see on ka ainus nõue, mis nende kohta käib.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- CaveMan
- True Off Roader!
- Postitusi: 1043
- Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
- Asukoht: Tallinn ja Peetri
- Kontakt:
Re: Töötuled ja Maanteeamet
Kuidas see siis ainus nõue on. On ikka rohkem nõudeid ja nendele nõuetele ka viidati.
Kood 219. Töötulelatern
Nõuded:
1) töötulelaterna paigutus peab võimaldama piisavalt valgustada töökohta,
kuid ei tohi pimestamisega tekitada liiklusohtlikku olukorda;
2) töötulelatern võib olla teisaldatav;
3) töötule, välja arvatud alarm- ja jälitussõidukil kasutatava, valgus peab olema
hajutatud hajutava mustriga laterna klaasi või sarnast funktsiooni täitva tehnoloogia
abil. Töötulelaterna klaasil ei tohi olla sõiduki valgustus- ja valgussignaalseadmena
kasutatava laterna tähistust. Töötule tekitatud valgusvihk peab olema valge või
valikkollase värvusega;
4) töötule lülitamine peab toimuma eraldi lülitiga ja mootorsõiduki armatuurlaual
peab olema selle sisselülitatuse märgulamp
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2444
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Töötuled ja Maanteeamet
Palun näidata mulle efektiivset töötuld, mis:
a) valgustab konkreetset ala hästi ja samal ajal
b) ei pimesta selles alas olevat liiklejat.
No ei ole võimalik.
Julgelt pooled ksenoontöölaternad on klaari klaasi ja sileda peegliga. Aga sellest hoolimata olid kasutusel esmapaigalduses metsa- ja põllumasinatel. Kadusid kiiresti ajaloo hämarusse, kuna LED on nii palju odavam. Aga neid on veel päris palju kasutusel.
Olen võimalust mööda uurinud selleks seatutelt, mis on see sisuline põhjus, miks ei tohi ühegi teise tähisega latenat kasutada töötulena, kui on täidetud mittepimestamise nõue. Peale juriidilise mulina (on keelatud, sest ei ole lubatud) ei ole keegi osanud tuua ühtegi füüsikalist põhjendust, miks ei tohiks töötuleks olla kaugtule või udutule latern. Et hajuvalgust andval töötulel on eelised lähiala valgustamisel, on iseasi (mu hübriidrussil on Felicia udutuled tagatöötuledeks ja nende madal ja lai valgusvihk on tegelikult kaunis ebameeldiv).
Omaette (ja ülevaatusel täiesti võimatu kontrollida) on töötulede kasutamine, sealhulgas reguleerimine. Sest töötule eesmärk on valgustada töö tegemise ala ja see on tihti muutuv. Aga mitte sadade meetrite kaugusel...
Aga nagu juba õigesti viidati, siis seadusekuulekal inimesel on küljes vaid mati hajutiga tähiseta tuled, mis kenasti eraldi lüliti ja märgutulega varustet.
a) valgustab konkreetset ala hästi ja samal ajal
b) ei pimesta selles alas olevat liiklejat.
No ei ole võimalik.
Julgelt pooled ksenoontöölaternad on klaari klaasi ja sileda peegliga. Aga sellest hoolimata olid kasutusel esmapaigalduses metsa- ja põllumasinatel. Kadusid kiiresti ajaloo hämarusse, kuna LED on nii palju odavam. Aga neid on veel päris palju kasutusel.
Olen võimalust mööda uurinud selleks seatutelt, mis on see sisuline põhjus, miks ei tohi ühegi teise tähisega latenat kasutada töötulena, kui on täidetud mittepimestamise nõue. Peale juriidilise mulina (on keelatud, sest ei ole lubatud) ei ole keegi osanud tuua ühtegi füüsikalist põhjendust, miks ei tohiks töötuleks olla kaugtule või udutule latern. Et hajuvalgust andval töötulel on eelised lähiala valgustamisel, on iseasi (mu hübriidrussil on Felicia udutuled tagatöötuledeks ja nende madal ja lai valgusvihk on tegelikult kaunis ebameeldiv).
Omaette (ja ülevaatusel täiesti võimatu kontrollida) on töötulede kasutamine, sealhulgas reguleerimine. Sest töötule eesmärk on valgustada töö tegemise ala ja see on tihti muutuv. Aga mitte sadade meetrite kaugusel...
Aga nagu juba õigesti viidati, siis seadusekuulekal inimesel on küljes vaid mati hajutiga tähiseta tuled, mis kenasti eraldi lüliti ja märgutulega varustet.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Töötuled ja Maanteeamet
Mul katusel 1 väike ledbar. Algul öeldi, et ettesuunas ei tohi olla, keerasin tagurpidi. Ikka ei sobind ja kästi maha vötta. See siis kohalikus mnt ametis reg andmete muutmisel juhtunud asi.
Team saarlased
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2444
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Töötuled ja Maanteeamet
Kas leediheitja klaasil/andmesildil on mingi tähistus ka, milleks see mõeldud on?
Millega angaarnikud oma nõuet põhjendasid? Et vale tähis? Või puudus märgutuli? Või oli lüliti vale?
Millega angaarnikud oma nõuet põhjendasid? Et vale tähis? Või puudus märgutuli? Või oli lüliti vale?
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- v2ikevenna
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 114
- Liitunud: T Dets 09, 2008 9:16 pm
- Asukoht: Tartu v. Kanepi
Re: Töötuled ja Maanteeamet
Mul mahakorjatud neljast tulest kaks olid suunaga ettepoole. See et olid suunaga ette ei olnud minu puhul küll mingi probleem - probleem oli ainult tule enda tuvastatavus. Eks see sõltub vist ametniku persoonist ka omajagu...
4x4 korda 4
Re: Töötuled ja Maanteeamet
Kui se minule oli, siis minul ametlikult kaugtuli oma tähistega, aga ma ütlesin, et töötuli. Märkeid keegi ei vaadanud. Kuressaare kohalik ei otsustanud vaid helistati pealinna ja saadeti pildid(eemalt tehtud üldine vaade).
Team saarlased
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Töötuled ja Maanteeamet
Tule küljes olev pistik ja must prügikott ning paar nipukat on jube head leitusid, muutmsak LED-bari katusel veetavaks ja kindlat kinnitatud veoseks. Testitud- töötab.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- CaveMan
- True Off Roader!
- Postitusi: 1043
- Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
- Asukoht: Tallinn ja Peetri
- Kontakt:
Re: Töötuled ja Maanteeamet
Kui keegi veel ei tea, siis 2019 muudetud tehnonõuete üks muudatus see, et defineeriti mulaaž. Kui varem pidid kõik auto külge paigaldatud tuled töötama, siis nüüd ei pea.
Siin koos kommentaaridega: https://www.tehnoulevaatus.ee/uudised-t ... mentaarid/Kood 201. Üldnõuded valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmetele
Nõuded: 1) ..... Kõik sõidukile paigaldatud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed
peavad olema töökorras v.a laterna mulaaž. Mulaaž ei tohi olla ühendatud sõiduki
elektrisüsteemi;
Eks siin ole ka tõlgendamist. Kui latern on ühendatud vooluvõrgust lahti, kas ta on siis rikkis tuli või mulaaž. Aga kui panna laternale peale katted, siis ilmselt kvalifitseerub mulaažina.
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 139
- Liitunud: N Aug 27, 2020 12:09 pm
Re: Töötuled ja Maanteeamet
Isegi kaugele lugesid läbi siis.
Nõus, et konkreetne kirjatükk jätab sõnastuselt soovida, jutt käib tootjapoolsetest rehvimõõtudest. Sisuliselt kaotati ära kõik piirangud rehvi ning velje mõõtudele ning asendati see tingimusega et auto üldgabariidid ei muutu ja ratas/rehv ei ulatu koopast välja (mida omakorda võib lahendada tiivalaiendiga).
Seadus läks selgemaks ja lihtsamaks, huvitav oli su kommentaari küll lugeda, aga sisuline mõte jäi veits kaugeks
Nõus, et konkreetne kirjatükk jätab sõnastuselt soovida, jutt käib tootjapoolsetest rehvimõõtudest. Sisuliselt kaotati ära kõik piirangud rehvi ning velje mõõtudele ning asendati see tingimusega et auto üldgabariidid ei muutu ja ratas/rehv ei ulatu koopast välja (mida omakorda võib lahendada tiivalaiendiga).
Seadus läks selgemaks ja lihtsamaks, huvitav oli su kommentaari küll lugeda, aga sisuline mõte jäi veits kaugeks
"Pole asja, mida ei saaks parandada"- kadunud vanaisa Evald. Lõpuks leidsid nad ta ikkagi üles.
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1289
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
Re: Töötuled ja Maanteeamet
lisaks selle et nüüd jälgitakse eriti täpselt rehvide koormus- ja kiirusindekseid, 9 a samade rehvidega käinud ja esmakordselt hakati uurimaMrMägilane kirjutas: ↑L Veebr 13, 2021 11:08 amIsegi kaugele lugesid läbi siis.
Nõus, et konkreetne kirjatükk jätab sõnastuselt soovida, jutt käib tootjapoolsetest rehvimõõtudest. Sisuliselt kaotati ära kõik piirangud rehvi ning velje mõõtudele ning asendati see tingimusega et auto üldgabariidid ei muutu ja ratas/rehv ei ulatu koopast välja (mida omakorda võib lahendada tiivalaiendiga).
Seadus läks selgemaks ja lihtsamaks, huvitav oli su kommentaari küll lugeda, aga sisuline mõte jäi veits kaugeks
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"