Cryogenic hardening e. metalli külmutamine

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
saldion
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 148
Liitunud: E Okt 01, 2007 11:03 pm
Asukoht: Harjumaa Kose

Cryogenic hardening e. metalli külmutamine

Postitus Postitas saldion »

Tekkis kerges õlleuimas kahtlane mõte ja ei osanud teemat mujale teha kui siia. kui moded peavad vajalikuks siis mingu IC-sse...:)
Aga küsimus siis selline, et kas kellelgi on kokkupuudet olnud reaalselt sellise asjaga ja kui on, siis kas asi ka päriselt nii hea on kui interneedus räägib:) ja kui keeruline oleks teostada antud tegevust eeldusel et on olemas ligipääs vedelale lämmastikule...
kõik mõtted ja kogemused on oodatud:)

saldion
Hea sõna ja revolvriga saavutab palju rohkem kui ainult hea sõnaga!!!
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2864
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Cryogenic hardening e. metalli külmutamine

Postitus Postitas totu »

Päris keeruline asi on isetegemiseks, täpne temperatuur ja kindel aeg. Kui hea, seda ei ole proovinud.
Tehtud, mõeldud.
FlammablE
Rock Crawler
Postitusi: 849
Liitunud: K Apr 04, 2007 10:36 pm

Re: Cryogenic hardening e. metalli külmutamine

Postitus Postitas FlammablE »

Pigem on oluline see jahutamise ja pärast jälle üles soojendamise protsess, kõik muu ei ole eriline täppisteadus. Jahutatakse ja soojendatakse aeglaselt, mitte ei visata lämmastiku sisse. Mõttekus oleneb ilmselt sellest, mille puhul seda kasutada. Vahest võib olla lihtsam võtta teine material või teha detail lihtsalt suurema tugevusvaruga. USA-s mootoriehitajad ikka kasutavad. Iseenesest on protsess lihtne ja odav. Teine pinnatöötlus protsess, mida ka näiteks kepsude puhul pruugitakse, on shot peening ja laser peening, mis samuti vähendab pingeid, eemaldab teravad nurgad ja muudab detaili pealmise kihi tugevamaks, mis peaks aitama väsimuspragude tekkimise vastu. Kogu selle tegevuse mõttekus on suhteline ja tulemused ei ole eriti täppisteadus, seega ilmselt ei asenda näiteks töödeldud tehase odav ja raske laiatarbe valatud keps enamikel juhtudel korralikku sepiskepsu, aga samas on kasvõi selle sama kepsu purunemise tagajärg olenevalt mootorist piisavalt kulukas, et kindluse mõttes ostad sepiskepsu.
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”