ARB ja miski muu pump

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
pickup
Fitting 38"
Postitusi: 221
Liitunud: K Veebr 04, 2004 11:06 pm
Asukoht: Haapsalu

ARB ja miski muu pump

Postitus Postitas pickup »

Plaan paigaldada siis ARB difri lukk. Kas on vajalik osta ka originaal ARB kompressor või kulude kokku hoiu mõttes kasutada auto originaal konditsioneeri pumpa. Kui palju tuleb sinna lisada releesid õhupaake voolikuid, klappe jne. Või osta näit T-max-i komprossor. Mis targemad arvavad?
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

T-Maxi kompressor aitab ilusti.Ainult pead ostma juurde solenoidid millega neid lukke juhtida.Survelüliti on vist seal küljes juba olemas.
A/C kompressorit on mõtekas rakendada siis kui on autol ka olemas suruõhupaagid,et kasutada suruõhu riistasid.Ütlen ausalt sellega on rohkem jama kui asi väärt on.Olen proovinud.
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Urvo »

Kasul on tehtud bemari kondist kompressor ja ei ütleks, et asi seda väärt ei ole. Tuleb tõesti suruõhupaak kasutusele võtta, aga samas 39.5" boggeri lööb ikka väga kiiresti õhku täis, rääkimata lukkude lülitamisest. Kui huvi on võin anda meie peamehhaaniku kontakti, kes oskab kindlasti asjalikku nõu ja abi anda.

Urvo
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2505
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

Ei kujuta küll kahjuks ette, kui suurt survet on vaja luku liigutamiseks, aga näiteks VolksWageni originaal kesklukk töötab ka õhuga ning 12V kompressor vastavalt vajadusele annab survet või vaakumit. Hind ca paarsada krooni kasutatult.
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

VW pump ei tööta.See arendab natuke vähe survet.Kui ma õieti mäletan siis lukkude jaoks on vaja umbes 4 atti.
T-Maxi omaga saab ka rehve pumbata.Lihtsaim lahendus on kindlasti ARB orginaal kuid raha kokkuhoiu mõtteis T-Maxi kompressoriga versioon töötab ilusti.
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Pole see T max ka mingi bolt on. T max`i õhuliitmik ei ole mingi standart ja tuleb lasta uus junn treida, lisaks on vaja rõhu hoidmiseks mingi mini paak ja käivitamiseks kompressori käivitus automaatika. Muidu on T max tubli ja odav.
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Automaatika jaoks on vaja lülitit mis lülitub survele ja releed.Õhusurve paagi vajalikkuses ma natuke kahtlen.Muidugi siis on teda vaja kui õhu tööriistu kasutada.
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

selles see pull ongi, lülitades lukud sisse, kogub komp. rõhu üles ja lukud rakenduvad, just kui ok. Nüüd aga lekke korral (kindlasti on) vajub rõhk alla ja nüüd on vaja kompressorit rõhu all käivituda (toru kuhu ta on ühendatud, on ju survestatud) siit aga hakkab kompressori vägistamine. Selleks on paak u. liiter-kaks, väga hea. paagis hoitakse survet automaatikaga püsti ja kui lukke vaja, puraki nupust lukud sisse ja tuld, ei mingid surve üles ajamist ja kaheldavat ARB hambumist. Kompressor on paagist tagasilöögiklapiga ja ülerõhuventiiliga eraldatud ja elab oma elu, kui vaja survestab kui vaja puhkab.
Viimati muutis erik, K Mär 22, 2006 8:18 pm, muudetud 1 kord kokku.
pickup
Fitting 38"
Postitusi: 221
Liitunud: K Veebr 04, 2004 11:06 pm
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas pickup »

Kas siis tasub jännata muu pumbaga või on lõppkokkuvõttes lihtsam originaal osta. Ja eriku jutust saan aru et lisa paak tuleks nii ehk naa installida.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Küsimus on eelkõige hinnas, palju see ARB pump maksab?

T-max u. 1000,
paak (mingi vana kustuti) 0,
ventiilid, releed, lülitid ja solenoidid u. 1800,
kinnitused, treial ja muu sodi 700.
+ oma töö.

Saab ka ilma paagita, nagu Veiko kirjeldas.
Aga paagiga saab parem, paned suure paagi, saad ka rehvi kiiremini üles.
Viimati muutis erik, P Apr 02, 2006 10:50 am, muudetud 1 kord kokku.
pickup
Fitting 38"
Postitusi: 221
Liitunud: K Veebr 04, 2004 11:06 pm
Asukoht: Haapsalu

Postitus Postitas pickup »

Nii umbes 4k ja sisaldab kõike peale nö lisa õhupaagi. Tundub et mõistlik on ikka ARB-lt kogu mudru võtta.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Jah, sellise hinnaga on kindlasti mõistlik paigaldada ARB oma pump. Ja paagi paned juurde kui tahad.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

küsimused A/C kompressori kohta, tekkis tahtmine muuta see õhukompressoriks:

mingi joonis on olemas ka, põhimõttele saan üldiselt pihta aga mõned asjad tekitavad segadust:
1) "pressure switch"? kondi sisse/välja lülitamiseks?
2) "manifolds"? kollektorid? kuidas ja millest teha või kust osta?
3) kuna pumpa freoon enam ei määri, siis tuleb enne pumpa õlitaja (oiler) ning pärast pumpa õliseparaator (oildrip) installida. Kust osta?
4) "terminal"? what?

Pilt
http://www.geocities.com/guieberhard/je ... r_carb.jpg
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Manifold tundub lihtsalt olema "jaotur" kuhu on ühendatud ülerõhuklapp ja rõhulüliti, mis lülitab konti sisse välja. Teha võid selle kas või tavalisest raudtorust. Otsad kinni ja vajalikud liitmikud keevitada toru külje peale, kuhu läheb siis ülerõhuklapp ja rõhulüliti + edasine jagunemine paaki ja kuhu iganes.

Õliseparaattori sai kunagi AIRCOM'ist koos õlitajaga. Oli selline loopback süsteem.

EDIT: Manifoldi vist üldsegi vaja hetkeliseks rõhutasanduseks, et see rõhulüliti paremini oma tööd teeks või mis?
+372 5028488
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”