1. leht 1-st

Piduritorude valmistamine

Postitatud: K Dets 06, 2023 12:37 pm
Postitas CaveMan
Land Cruiser 100 vaja vahetada üks piduritoru ja kuna ilmselt lähitulevikus veel mõni, siis tundub mõistlik need torud ise teha.

Olen aru saanud, et otsikud on kahte tüüpi:
- SAE / Double / inverted
- DIN/ISO bubble

Välismaa e-poodides on otsikutel juures tähised, kas on SAE või DIN/ISO aga Eestis miskipärast ei ole ja ei saa sotti sellest teemast.

https://www.motonet.ee/et/kategooria/11 ... -uhendused
Näiteks siin lehel on tähised A, D, E … jne. ma ei leia kuskilt infot, mida need tähendavad. Kas keegi oskab viidata vastavale allikale?

Land Cruiser 100 otsik peab olema SAE
Toyota kasutab torudel 96311-11000 Nut, Flare B, mis on SAE otsik aga otsast 3mm ilma keermeta.

Saaks tellida esindusest need aga 1 kuu peaks ootama. Kas saab midagi samaväärset kasutada?

Re: Piduritorude valmistamine

Postitatud: K Dets 06, 2023 1:00 pm
Postitas v6sa
Ma nüüd ei tea, palju see aitab, aga seni on Pidurimeistris olnud igat karva nipleid jms vajalikku koha pealt riiulist võtta. Miskine kawal kataloog on neil ka, kust aasta ja mudeli järgi õiget mutrit ja toru pikkust vaadata. Painded peab siiski ise tegema.

Re: Piduritorude valmistamine

Postitatud: K Dets 06, 2023 8:43 pm
Postitas Kalill
Toyotal peaks Double flare ja 10x1 keere olema. Double flare fiting seest kerge faasiga.

Tööriist võiks hea olla selline SELLINE (mul Laser, Balti Autoosadest), saab terastorule ka ilusa otsa.

Kui vaja jätkata kasuta õiget fitingut
zl124.jpg
zl124.jpg (19.3 KiB) Vaadatud 982 korda

bubble-flare-vs-double-flare.jpg
bubble-flare-vs-double-flare.jpg (25.44 KiB) Vaadatud 982 korda
Keegi parandab, kui valesti sai midagi :D

Re: Piduritorude valmistamine

Postitatud: K Dets 06, 2023 8:50 pm
Postitas helar
Lakist 890TX
=
M10x1 Ø5 10x18mm

20-30 € tööriistad selleks tööks unusta ära.

Re: Piduritorude valmistamine

Postitatud: K Dets 06, 2023 10:16 pm
Postitas kalle211
Kui vask toru kasutada saab hakkama ka odava tööriistaga. Teras toru puhul kipuvad odavad riistad jänni jääma.

Re: Piduritorude valmistamine

Postitatud: K Dets 06, 2023 11:34 pm
Postitas CaveMan
Kalill, sinu info on õige. Sama tulemuseni ma jõudsin ka mina.

Mind huvitas, kuidas leida õige tarvik, kui müüdavatel otsikutel ei ole märgitud, kas nad on SAE või DIN.

Ma võin ju Helarit pimesi usaldada aga mulle meeldib asjadest aru saada. See on teinekord paras nuhtlus.
Keere ja mõõdud on kõik arusaadav aga Helari viidatud 890TX on lõpuni keermega. Lisaks, kuidas sa aru saad, et see on SAE otsik?

890TX.png
890TX.png (27.14 KiB) Vaadatud 948 korda

Toyotal on lõpus jupp ilma keermeta. Kas see ei ole oluline?
Jupp minu auto küljest.
20231205_202031.jpg
20231205_202031.jpg (77.85 KiB) Vaadatud 948 korda
Kui juba jutuks tuli, siis internetist lugesin, et Vask/Nikkel toru on hea valik.
Kas kiidate heaks?

Re: Piduritorude valmistamine

Postitatud: N Dets 07, 2023 8:55 am
Postitas kalle211
See toru materjali valik suht keeruline tegelikult. Olen oma töö aastate juures kohanud päris mitut läbi ussitanud vasktoru ka. Mine võta nüüd kinni kui vastupidav miski materjal on meie teedele pandava mürgi sees

Re: Piduritorude valmistamine

Postitatud: N Dets 07, 2023 9:49 pm
Postitas Kalill
Ma ise olen eelnevalt lähtunud sellest, et double flare on sisemine ava faasitud (vt seda võrdlus pilti) ja ilma keermestamata osaga liide võiks olla hea seal, kus pole emane pool lõpuni keermestatud. Oht olemas kuna ava põhi on kumer. Muus osas usun, et pole vahet kas lõpuni keermestatud või mitte.

Vaatasin korra piduriosade kohvrisse. Kasutasin oma Toyota juures sama detaili (WP asendus) mis Helar välja pakkus. Ainuke detail mille juures kataloogis on märge et only double flare. Seda kas teistele liidetele double flare võib teha pole kirjas.

890T võiks korra näpuvahel keerutada ja võrrelda 890TX ga.

Re: Piduritorude valmistamine

Postitatud: K Dets 13, 2023 2:01 pm
Postitas Maaks
See oskab teha topeltotsa: https://varuosamarket.ee/toode/pidurito ... 5mm-sf-df/ NB 4,75mm toru jaoks!
Vaske on vist lihtsam paigaldada, vähemasti oma peas ma mõtlen nii :)