Piduritorude valmistamine

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
CaveMan
True Off Roader!
Postitusi: 1042
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Peetri
Kontakt:

Piduritorude valmistamine

Postitus Postitas CaveMan »

Land Cruiser 100 vaja vahetada üks piduritoru ja kuna ilmselt lähitulevikus veel mõni, siis tundub mõistlik need torud ise teha.

Olen aru saanud, et otsikud on kahte tüüpi:
- SAE / Double / inverted
- DIN/ISO bubble

Välismaa e-poodides on otsikutel juures tähised, kas on SAE või DIN/ISO aga Eestis miskipärast ei ole ja ei saa sotti sellest teemast.

https://www.motonet.ee/et/kategooria/11 ... -uhendused
Näiteks siin lehel on tähised A, D, E … jne. ma ei leia kuskilt infot, mida need tähendavad. Kas keegi oskab viidata vastavale allikale?

Land Cruiser 100 otsik peab olema SAE
Toyota kasutab torudel 96311-11000 Nut, Flare B, mis on SAE otsik aga otsast 3mm ilma keermeta.

Saaks tellida esindusest need aga 1 kuu peaks ootama. Kas saab midagi samaväärset kasutada?
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2434
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Piduritorude valmistamine

Postitus Postitas v6sa »

Ma nüüd ei tea, palju see aitab, aga seni on Pidurimeistris olnud igat karva nipleid jms vajalikku koha pealt riiulist võtta. Miskine kawal kataloog on neil ka, kust aasta ja mudeli järgi õiget mutrit ja toru pikkust vaadata. Painded peab siiski ise tegema.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
Kalill
Rock Crawler
Postitusi: 535
Liitunud: P Jaan 09, 2011 9:04 pm

Re: Piduritorude valmistamine

Postitus Postitas Kalill »

Toyotal peaks Double flare ja 10x1 keere olema. Double flare fiting seest kerge faasiga.

Tööriist võiks hea olla selline SELLINE (mul Laser, Balti Autoosadest), saab terastorule ka ilusa otsa.

Kui vaja jätkata kasuta õiget fitingut
zl124.jpg
zl124.jpg (19.3 KiB) Vaadatud 853 korda

bubble-flare-vs-double-flare.jpg
bubble-flare-vs-double-flare.jpg (25.44 KiB) Vaadatud 853 korda
Keegi parandab, kui valesti sai midagi :D
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2636
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Piduritorude valmistamine

Postitus Postitas helar »

Lakist 890TX
=
M10x1 Ø5 10x18mm

20-30 € tööriistad selleks tööks unusta ära.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
kalle211
Fitting 44"
Postitusi: 467
Liitunud: N Mär 18, 2010 10:16 pm

Re: Piduritorude valmistamine

Postitus Postitas kalle211 »

Kui vask toru kasutada saab hakkama ka odava tööriistaga. Teras toru puhul kipuvad odavad riistad jänni jääma.
Kasutaja avatar
CaveMan
True Off Roader!
Postitusi: 1042
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Peetri
Kontakt:

Re: Piduritorude valmistamine

Postitus Postitas CaveMan »

Kalill, sinu info on õige. Sama tulemuseni ma jõudsin ka mina.

Mind huvitas, kuidas leida õige tarvik, kui müüdavatel otsikutel ei ole märgitud, kas nad on SAE või DIN.

Ma võin ju Helarit pimesi usaldada aga mulle meeldib asjadest aru saada. See on teinekord paras nuhtlus.
Keere ja mõõdud on kõik arusaadav aga Helari viidatud 890TX on lõpuni keermega. Lisaks, kuidas sa aru saad, et see on SAE otsik?

890TX.png
890TX.png (27.14 KiB) Vaadatud 819 korda

Toyotal on lõpus jupp ilma keermeta. Kas see ei ole oluline?
Jupp minu auto küljest.
20231205_202031.jpg
20231205_202031.jpg (77.85 KiB) Vaadatud 819 korda
Kui juba jutuks tuli, siis internetist lugesin, et Vask/Nikkel toru on hea valik.
Kas kiidate heaks?
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
kalle211
Fitting 44"
Postitusi: 467
Liitunud: N Mär 18, 2010 10:16 pm

Re: Piduritorude valmistamine

Postitus Postitas kalle211 »

See toru materjali valik suht keeruline tegelikult. Olen oma töö aastate juures kohanud päris mitut läbi ussitanud vasktoru ka. Mine võta nüüd kinni kui vastupidav miski materjal on meie teedele pandava mürgi sees
Kasutaja avatar
Kalill
Rock Crawler
Postitusi: 535
Liitunud: P Jaan 09, 2011 9:04 pm

Re: Piduritorude valmistamine

Postitus Postitas Kalill »

Ma ise olen eelnevalt lähtunud sellest, et double flare on sisemine ava faasitud (vt seda võrdlus pilti) ja ilma keermestamata osaga liide võiks olla hea seal, kus pole emane pool lõpuni keermestatud. Oht olemas kuna ava põhi on kumer. Muus osas usun, et pole vahet kas lõpuni keermestatud või mitte.

Vaatasin korra piduriosade kohvrisse. Kasutasin oma Toyota juures sama detaili (WP asendus) mis Helar välja pakkus. Ainuke detail mille juures kataloogis on märge et only double flare. Seda kas teistele liidetele double flare võib teha pole kirjas.

890T võiks korra näpuvahel keerutada ja võrrelda 890TX ga.
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 978
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Re: Piduritorude valmistamine

Postitus Postitas Maaks »

See oskab teha topeltotsa: https://varuosamarket.ee/toode/pidurito ... 5mm-sf-df/ NB 4,75mm toru jaoks!
Vaske on vist lihtsam paigaldada, vähemasti oma peas ma mõtlen nii :)
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”