1. leht 1-st

Aidake vintsi viga diagnoosida

Postitatud: N Aug 18, 2022 4:57 pm
Postitas CaveMan
Aidake Come-UP DV9 viga diagnoosida.

Relee plõksub mõlemas suunas. Vints ei liigu. Juhtus see raskema vintsimise käigus - väga vaevaliselt tross liikus ja lõpuks ei jaksanud enam üldse. Nüüd ainult relee plõksub.

Vinsti kaablid on releesse ühendatud. Aku miinuse ja kõikide relee klemmide (B, C ja D) vahel on vool peal mõlemas suunas kerides.

Kui lasta C klemmis kaabel lahti, siis on C klemmis vool ühes suunas ja B klemmis teises suunas.
Kui lasta B klemmis kaabel lahti, siis on sama aga vastupidi kerides.
Nii vist peakski olema?

Kui näiteks C klemmi kaabel on lahti ja kerida suunas, et B klemmi tuleks vool, siis tuleb vool ka vinsti poolt C klemmi lahtisesse kaablisse.

Kas vints on lühises?

solenoid.jpg
solenoid.jpg (46.51 KiB) Vaadatud 1686 korda

Re: Aidake vintsi viga diagnoosida

Postitatud: N Aug 18, 2022 9:56 pm
Postitas freelander
Kas sellel ka mitte pole need kehvad ühendused harjaplaadil vintsi Mootoris. Kaob ühendus ühe harjaga ja põleb maha mootor. Mul juhtus sama asi. Oli vaja tervet uut mootorit.

Re: Aidake vintsi viga diagnoosida

Postitatud: N Aug 18, 2022 10:02 pm
Postitas puhvel
Mass kehv ?

Re: Aidake vintsi viga diagnoosida

Postitatud: R Aug 19, 2022 9:52 pm
Postitas helar
Relee võib klõpsuda. See ei tähenda, et õige amper ka mootorisse jõuab. Teine klassika koomakate puhul on kõver harjaplaat.

Re: Aidake vintsi viga diagnoosida

Postitatud: R Aug 19, 2022 10:47 pm
Postitas CaveMan
Kuna ma ei tea kuidas need voolud seal liiguvad ja elektrist liiga palju ei tea, siis küsimus pigem selles, et kui lugeda minu kirjeldust, kas see peabki nii olema või viitab vintsi lühisele? Siis tean, kas vints pädeva remondimehe juurde viia või viga mujalt otsida.

Re: Aidake vintsi viga diagnoosida

Postitatud: L Aug 20, 2022 8:50 am
Postitas Ax
Lihtsamalt: relee lülitab F1 klemmile voolu ja sildab omavahel F2 ja A klemmi. Saadakse ühtepidi pöörlemine.
Teistpidi pöörlemiseks lülitatakse vool F2 klemmile ja sillatakse omavahel F1 ja A. F1 ja F2 on mootori välimine mähis, mis ei tohi kuidagi keresse jõuda.
A on harjaplaat. Kui sealt takistust mõõta siis see on nulli lähedane, ehk põhimõtteliselt lühis. Rootori takistus on väga väike.
Alustuseks tuleks harjaplaat üle vaadata, harjaplaat saab massi läbi peenikeste kruvikeste.

Re: Aidake vintsi viga diagnoosida

Postitatud: L Aug 20, 2022 3:27 pm
Postitas amevier
Meenus oma kogemus, kuidas loll pea vintsist jagu sai:
Esiteks ei hakanud esimesena minnes ümbersõitu vaatama, vaid lasin mauhti ilgesse paarikümnemeetri pikkusesse forwarderi auku. Patrol Y61 4,2 ja 35" AT-ga kohe kinni.
Teiseks esimene vintsimise puu oli küpse ja kukkus natuke katusele - vintsimehel õlled sees ja õhtupoolne...
Kolmandaks panime nagu kõik normaalsed inimesed iluvõreni sees olevale raskele autole trossi otse ilma plokita puusse.
Ja siis oli nii nagu teemaalgatajal, tõmbas vaevaliselt ja lõpuks üldse mitte.
Uputaja ja Aleks sõitsid rahulikut august mööda, vaatasid pealt seda kammajaad ja viisakate inimestena ei öelnud midagi...

Elektriku käest sain vintsi tagasi osadena kastis ja diagnoosiga rootor lühises. Ostsin uue rootori, panin kokku ja jälle tõmmas.

Re: Aidake vintsi viga diagnoosida

Postitatud: P Aug 21, 2022 8:19 pm
Postitas CaveMan
Rokane kommutaator, kaks harja kinni ja kas see on kõrver harjaplaat, mida Helar kahtlustas?
Muud hullu nagu polegi.

20220821_182926.jpg
20220821_182926.jpg (2.39 MiB) Vaadatud 1423 korda
20220821_195022.jpg
20220821_195022.jpg (2.36 MiB) Vaadatud 1423 korda
20220821_195001.jpg
20220821_195001.jpg (2.38 MiB) Vaadatud 1423 korda

Re: Aidake vintsi viga diagnoosida

Postitatud: P Aug 21, 2022 8:29 pm
Postitas Tegija
Vaadates pilti. Siis tundub ,et ankru lühiskeerud. Lahenduseks uus mootor.

Re: Aidake vintsi viga diagnoosida

Postitatud: P Aug 21, 2022 8:42 pm
Postitas CaveMan
Tegija kirjutas:
P Aug 21, 2022 8:29 pm
Vaadates pilti. Siis tundub ,et ankru lühiskeerud. Lahenduseks uus mootor.
Kas sa saad täpsustada, mis on ankru lühiskeerud ja kust need paistavad?



20220821_203926.jpg
20220821_203926.jpg (2.45 MiB) Vaadatud 1414 korda

Re: Aidake vintsi viga diagnoosida

Postitatud: E Aug 22, 2022 12:45 pm
Postitas Tegija
CaveMan kirjutas:
P Aug 21, 2022 8:42 pm
Tegija kirjutas:
P Aug 21, 2022 8:29 pm
Vaadates pilti. Siis tundub ,et ankru lühiskeerud. Lahenduseks uus mootor.
Kas sa saad täpsustada, mis on ankru lühiskeerud ja kust need paistavad?



Lihvimata lamellidel sädeluse jäljed. Variant ka kinni jäänud harjad suurest koormusest.
20220821_203926.jpg

Re: Aidake vintsi viga diagnoosida

Postitatud: E Aug 22, 2022 9:53 pm
Postitas Landy
Munu kühisesse läinu ankrutega Come.Up-i mootori tegid Geneka-ja stertei remotijad korda.

Re: Aidake vintsi viga diagnoosida

Postitatud: E Aug 22, 2022 10:52 pm
Postitas CaveMan
Vints juba auto peal tagasi. Tänu Helarile oskasin kõverale harjaplaadile tähelepanu pöörata ja panin selle uue.
Garaažis kerib küll. Loodetavasti metsas ka.

Kas lühises ankur ei tööta üldse või töötab halvasti või kui töötab, siis järelikult ei ole lühises?

Re: Aidake vintsi viga diagnoosida

Postitatud: T Aug 23, 2022 9:10 am
Postitas v6sa
CaveMan kirjutas:
E Aug 22, 2022 10:52 pm
...
Kas lühises ankur ei tööta üldse või töötab halvasti või kui töötab, siis järelikult ei ole lühises?
Sõltub lühise iseloomust. Üks puuduolev hammas tekitab vaid kuumenemist, sädelust, jõukadu ja eriti halval seiskumisel ei pruugi käima joosta jaksata. Kui puudu on rohkem keerde, siis võib ka mitte üldse pöörelda, aga mehiselt kuumeneda. Nagu ikka alalisvoolu peavoolumootor.