6. leht 7-st

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: L Nov 28, 2020 5:19 pm
Postitas heeringas
heeringas kirjutas:
L Nov 28, 2020 1:36 pm
Kas mulle tundub või ongi kaanel väljalaske klapi kohtades kõrbend õli(tumedamad kohad)?
totu kirjutas:
L Nov 28, 2020 3:16 pm
Ilmselt tundub, õli on tume.
Siin ikka nagu ülekuumenemine.
Kas väljalase on roostevaba?

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: L Nov 28, 2020 5:24 pm
Postitas totu
Kus täpsemalt? All servas on lausa vedel õli, samuti klapi vedru taldrikutel. See õli ongi hästi tume. Ja arvestades, et eelmise aasta MudEstil sai sõidetud ilma jahutusvedelikuta, võiksid teatud värvimuutused ka andestatavad olla. Peale seda on kaaned remonditud. Väljalase on roostevaba, kuni summutajani, originaalosas ei ole päris kindel aga ei roosteta. Päris kaua oli kollektoritel ka vill seljas aga see lagunes ebameeldivalt ja sai paljaks jäetud.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: L Nov 28, 2020 5:32 pm
Postitas heeringas
Roostrevaba ei anna sooja ära ja pükse vähemalt ei soovitata sellest teha.
Võibolla et paisutab ikkagi klapid tihedaks.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: L Nov 28, 2020 5:36 pm
Postitas totu
Väljalaskel ongi soojapidavus hea. Kuuma gaasi maht on suurem ja kiirus püsib, sellega imetakse kamber korralikult tühjaks.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: L Nov 28, 2020 6:24 pm
Postitas totu
jaan mmc kirjutas:
L Nov 28, 2020 6:01 pm
Tuttav lukksepp ütleb selliste kundede kohta kes nõuannete peale ütlevad: see on tehtud, to on kontrollitud, selles ei saa viga olla jne. järgmist. See on nii väike probleem, selle sa teed ise korda :) Miks ma tögan ? Sest ma ei näe mõnede soovituste järgimist. Mitte, et ma teaksin milles viga aga ma ei näe põhjust, milleks on tegemata sisselaskekollektori kaudne lisakütuse manustamine, plõdiseval töötamisel. See, et pihustite lahtiolekuajad ja trassirõhk on piisavad, pole argument kui tulemust pole.
Tegelikult on asi valikutes. Oli plaaniks sisselaskesse karburaator (teeb sama välja) aretada, see plödisemine tekib ainult koormuse all ja üsna keeruline on sellisesse mootorisse kütet pritsida. Ja tuli lihtsalt pähe ummistnud tõukurite teooria, mis tundus igati loogiline. nüüd ongi dilemma- kas laduda sisselase uuesti kokku ja jätkata katseid või teha juba korralik mootor valmis ja sellega katseid jätkata (kui anomaalia jätkub).

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: L Nov 28, 2020 7:21 pm
Postitas totu
Igasugused õhulekked võib välistada, täisgaasiga on kollektoris atmosfärirõhk ja leke ei muuda midagi, allpool käib hästi. Lisaks on kõiki kollede tihendeid vahetatud. Ajas liigub see hästi käimise piir allapoole ja seda siis ennekõike koormuse suhtes. Kõikidele, võimalikele, teooriatele on olemas vägagi loogiline vastuväide. Ja isegi kütuse valele doseerimisele- kütuse lisamine ja vähendamine ei muuda pilti. Käitub, nagu oleks filter umbes aga mehhaaniline manomeeter ei valeta ja filtri vahetamine ei aidanud ka.
No ja plokk on nii kui nii vanametall.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: L Nov 28, 2020 7:33 pm
Postitas v6sa
Mis temperatuuriga kütus tagasivoolu tuleb? Et seal pihustites aurukorke ei tekiks?

Jaani pakutud lisakütuse peaks ka ära proovima. Kui vahet ei tule (või suisa ära tapab), on üks kahtlane asi jälle laualt maas.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: L Nov 28, 2020 9:24 pm
Postitas totu
v6sa kirjutas:
L Nov 28, 2020 7:33 pm
Mis temperatuuriga kütus tagasivoolu tuleb? Et seal pihustites aurukorke ei tekiks?

Jaani pakutud lisakütuse peaks ka ära proovima. Kui vahet ei tule (või suisa ära tapab), on üks kahtlane asi jälle laualt maas.
Ega ei ole mõõtnud aga 3bar rõhu all ei tohiks keema minna, või kui läheb, peaks paaki aur jooksma (peale regulaatorit rõhk langeb).

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: E Nov 30, 2020 6:03 pm
Postitas erik
Kas pihustite ja süütepoolide plussid ja massid saab üksteisest lahku viia? Eraldi toidet aju vist ei luba..

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: E Nov 30, 2020 7:51 pm
Postitas totu
erik kirjutas:
E Nov 30, 2020 6:03 pm
Kas pihustite ja süütepoolide plussid ja massid saab üksteisest lahku viia? Eraldi toidet aju vist ei luba..
Massid jooksevad erinevaid liine pidi ja on ka mootorisse maandatud.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: L Mai 08, 2021 8:29 pm
Postitas totu
Vabandan ette, keelekasutuse ja diktsiooni pärast, kärss on leos. Nüüdseks on kõik asjad asendatud, sealhulgas mootor ise aga probleem alles. Siin ei saa olla midagi, peale anomaalia. Paarisekundilise intervalliga plödiseb-käib-plödiseb-käib. Ei sa ju olla tsingitud terastoru, filtri ja kütuselati vahel? või saab? Vanad eestlased oleksid ütelnud, selle peale peale " täitsa p...s". Ilmselt oleks neil õigus olnud. On kellelgi hea õhjus pakkuda, miks asjaga edasi tegeleda?

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: P Mai 09, 2021 9:25 am
Postitas totu
Tegelikult on 2 spetsialisti asjaga tegelenud ja mõlemad on tasemel. Hetkel on üsna masendus peal (värskelt remonditud kastis ka kala sees). Eilsed katsed jäid veidi pooleli, kasutatav plasts ei võimaldanud pikalt kiirendada aga midagi lambda justkui näitas. Kui kasti peaks kunagi tööle saama, tuleb auto linnast välja viia, kus kannatab pikalt peal hoida, WB lambda külge pookida ja vaadata, mida see asjast arvab. Ja kärsa leotamine on ka oma pitseri jätnud, tänasesse hommikusse, kui see korda saab, mõtlen edasi.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: P Mai 09, 2021 10:04 am
Postitas v6sa
Mis on veel asendamata?

Kas uus mootor tuli uue aju ja juhtmestikuga?

Kui pikka sirget põldu on vaja, et numbrid kätte saada? 800 m piisab? Tallinnast 40 km lõunasse leiab. Ma tahaks täitsa näha seda looma, mis põhimõtteliselt käia ei taha.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: P Mai 09, 2021 11:39 am
Postitas totu
Asju on vahetatud jooksvalt, järjekord võib veidi erineda:
Küünlad (korduvalt ja proovitud erinevad).
küünlajuhtmed,
süütepoolid,
väntvõlli andur,
mootori juhtmestik koos pistikutega,
juhtaju koos MAP anduriga,
bensiinipump (hetkel 2 pumpa, paralleelselt),
bensiini filter,
bensiini voolikud,
pihustid,
kütuselatt koos regulaatoriga (see läks kasutatuna),
kogu mootor (värskelt remonditud).
Süütepoolid (2x4 silindrit) ja pihustid saavad toite eraldi ahelatest, kui 4 silindrit välja lülitada, tekib plödisemine ikkagi ja seda nii süüte- kui toite katkestamise korral.
Kütuse toru, filtrist latti on vahetamata aga: 1. plödinaga ei kaasnenud rõhu langust, 2. plödisema hakkab ka madalamatel koormustel, 3. poolte pihustite välja lülitamisel plödistab ka töötavate silindritega. St. kütuse läbivoolu piiratus ei ole tõenäoline, lisaks on see toru kogu pikkuses nähtav ja deformatsioonideta.
Huvitav on, et asjas on mingi rütm, mingi sekundi plödiseb siis käib sekundi jne. perioodi pikkus varieerub aga käitumine on sarnane. E mingi asi "kogub ennast" plödisemise ajal ja siis jätkab aga mitte kaua. Pikas plaanis periood pikeneb, kuni mootori täieliku lõppemiseni, pool tunnikest jahtumist ja käib jälle (enne mootori vahetust oli nii)
Selline põld sobiks hästi aga kastist tuleb enne tagurpidi käik üles leida, samas, mis sest käigust kui mootor ei käi.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: T Mai 11, 2021 2:27 pm
Postitas TarviR
Lugesin viimase postituse vahetatud juppide nimekirja ja tekkis idee. Et ärge näkku lööge kui lausloll on aga;
Väljalaske torustik-turbostik? Pole küll kahetatktiline aga ehk tuleb sealt mingi tüber resonants ja siis aju hakkab sellele reageerima?