5. leht 7-st

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: R Nov 20, 2020 8:24 pm
Postitas totu
pooleks nukkvõlli välistaks, kui seal üldse mingi seaduspära on, siis see, et probleemid algavad ketiratta poolt. Alumiiniumplokis ei tohiks tõukurid ka kinni paisuda, terase paisumistegur väiksem. Tegelikult on suur kiusatus teine mootor kokku laduda ja ümber tõsta aga teisalt tahaks ju jama üles leida. Oleks kasvõi kellelegi kasuks, nn. pretsedendi loomiseks. Kahjuks ei suuda meenutada, kas see jama võis alata mootori vahetusega ja alguses oli see üldse raskesti tabatav, sai pandud küünlajuhtmete vms. süüks.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: R Nov 20, 2020 8:26 pm
Postitas totu
kunomets kirjutas:
R Nov 20, 2020 8:17 pm
Tere. Mul olnud juhus om616 nuka keskmine kinnitus oli pea küljest lahti murdunud, näha polnud, käisin ka paari diislimehe juures abi ei saanud. Anomaaliad olid ainult kuuma mootoriga, pütid läksid tagant ära ja puterdasid suva aegadel, vea sain teada peale u40000km kui murdus ka teine kinnitus. Terv Kuno
See V8 on alumise võlliga, otse plokis.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: R Nov 20, 2020 8:32 pm
Postitas heeringas
Kas hüdrotõukuritel õlisurve ei saa kuidagi ära kaduda?
Näiteks nukvõlli saalega mingi jama.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: R Nov 20, 2020 9:35 pm
Postitas totu
Saab ja jääbki üsna madalaks aga kui tõukurid läbi vajuvad, hakkaksid klapid kõbisema ja mootor kaotaks veidi võimsust aga see lõpeb täitsa ära. Aga järjest rohkem kaldub asi ikka raua poole. Seda enam, et see "inglise huumor" on ühe rinka käinud ilma õlita ja eelmise aasta MudEsti ilma jahutusvedelikuta (enamus konesid oleks selle peale vanametalli läinud). Eks selline terror jätab oma jäljed aga kuhu ja kuidas.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: R Nov 20, 2020 10:00 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Landy miks sa kiusad Totut - ütle ometi ära mis viga on

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: R Nov 20, 2020 10:19 pm
Postitas Landy
MahviaDeTyrk kirjutas:
R Nov 20, 2020 10:00 pm
Landy miks sa kiusad Totut - ütle ometi ära mis viga on
Meie koduvabariigis neid mootorid eriti ei tuunita, seega puudub siian ka vastav teadmine. Tarkust tuleks Briti saartelt otsida.
Pelegi sellest Buicki mootori siseelust ei oska ma eriti midagi rääkida.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: L Nov 21, 2020 10:29 pm
Postitas totu
Sai täna, teise mootoriploki ettevalmistamisel vaadatud, mis karul (hüdrotõukur) kõhus on. Rõhukamber on üsna suletud ruum, millest õli välja ei pääse, ainult seinte vahelt lekkides. Ja see ködi oli üsna must. Siit teooria, et kaua paiksena olnud õlis sisalduv tahm on tihendanud äravoolu pinnad ja ei lase klappi korralikult kinni. Üsna tööpärase kuumutamisega mõõtsime klapisääre soojuspaisumiseks (pikkuses) 0,65mm, mis on üüratu suurus. Kui tõukurvarraste ja klapisäärte tavapaisumise suudavad tõukurid korrigeerida siis järsul koormamisel tekkivat soojuspaisumist, klapi taldrikult säärele, mitte ja klapid ei sulgu korralikult? On see reaalne?
Hydraulic-tappet-2.jpg
Hydraulic-tappet-2.jpg (237.22 KiB) Vaadatud 479 korda
Allikas:https://www.pakwheels.com/blog/what-are ... rformance/

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: P Nov 22, 2020 1:03 pm
Postitas v6sa
Võimalik, aga siis peaks kompressioon ka kaduma. Seda vist kuumana antud pajast väga ei mõõda?

Kas mootor hakkab peale ääkoolemist oluliselt kergemini ringi käima? Seda võiks teoorias saada hammasvööst mõõta täitsa.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: P Nov 22, 2020 1:16 pm
Postitas totu
v6sa kirjutas:
P Nov 22, 2020 1:03 pm
Võimalik, aga siis peaks kompressioon ka kaduma. Seda vist kuumana antud pajast väga ei mõõda?

Kas mootor hakkab peale ääkoolemist oluliselt kergemini ringi käima? Seda võiks teoorias saada hammasvööst mõõta täitsa.
Töötava mootori komprssiooni mõõta ei saa, kollektorid liiga lähedal, hammasvöö ka ära peidetud ja sealt mõõtmiseks peaks hakkama mingit rakist ehitama. Või kui siis starteri voolu mõõta. Hetkel plaanis tõukurid vahetada, kui uus kollektori tihend saabub. Tahaks enne mootori vahetust teada saada, mida ei tohi vanalt kasutada(sellelt tahaks saada kaaned, keti, õlipumba ja kolvid, vist kepsud ka).

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: P Nov 22, 2020 1:30 pm
Postitas kalle211
Põnev teema selle mootoriga. Kompressiooni oleks mõõta kõige lihtsam ossi ja ampertangidega starteri juhtmelt. Saab kohe graafiliselt kuvada silindrite rõhu erinevused. Mitte küll õigetes mõõtühikutes aga erinevused on tuvastatavad.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: P Nov 22, 2020 3:14 pm
Postitas totu
Tänud, see on hea mõte.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: E Nov 23, 2020 11:02 am
Postitas MetsaVikat
Osad diagnostika aparaadid pakuvad seda kompressiooni mõõtmist, äkki oli Bosch.

Terv. Villu

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: E Nov 23, 2020 11:45 am
Postitas totu
MetsaVikat kirjutas:
E Nov 23, 2020 11:02 am
Osad diagnostika aparaadid pakuvad seda kompressiooni mõõtmist, äkki oli Bosch.

Terv. Villu
Mure selles, et jama väljendub ainult suurel koormusel. Siis on väljalase nii kuum, et sulatab kompressomeetri vooliku ära (ja kui viga ongi klapi sääre paisumises, jääb mõõdetava silindri kompressioon heaks). Isegi väljundpulsi mõõtmine hakkas seadmele ohtlikuks muutuma.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: E Nov 23, 2020 12:55 pm
Postitas v6sa
totu kirjutas:
E Nov 23, 2020 11:45 am
...
on väljalase nii kuum, et sulatab kompressomeetri vooliku ära (ja kui viga ongi klapi sääre paisumises, jääb mõõdetava silindri kompressioon heaks). ...
Ei ole loogiline. kui klapi sääre mõõdu (ükskõik, kas pikkuse või diameetri) muutus on põhjuseks, miks mootor kaotab võimsust märgatavalt, peab ka kompressioon vähenema märgatavalt. Füüsika...

Maru huvitav ikkagi.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: E Nov 23, 2020 3:39 pm
Postitas heeringas
Aga kui näiteks väljalaske klapp kuumaga kinni paisub (jääb lahti)