1. leht 7-st

Mootor "plödiseb"

Postitatud: K Okt 14, 2020 11:01 pm
Postitas totu
Jutt siis võistlusauto LR 4,6 V8 st. Vanakooli alumise võlliga bensukas, MS 2 ga tüüritud. Peale soojakskäimist hakkab täisgaasiga plödisema (mingi korrapäratu tööhäire koos arvestatava võimsuskaoga). Trafo hoiab, käiguga ja piduritega, mootori u. 2500rpm peal, plödinaga langeb kuni 1400ni, mõne sekundi pärast ärkab korraks ja siis uuesti ja uuesti. Siiani tehtud asjad, millest ei ole abi olnud: Uued süütepoolid, küünlad, juhtmed, pihustid, juhtaju väljundtransistorid, pihustid. Bensiini rõhk püsib (2pumpa), andurite näidud õiged, "klaverid" tõstetud 1mm (igaks juhuks), prooviks lahti ühendatud karteri tuulutused, summutaja, õhupuhastaja, pihusteid ühendatud erinevatesse portidesse, aju seadetega mängitud ja ilmselt veel midagi, mis meelde ei tule. Tundub, et head mõtted on otsas, isegi kütuselatist sai traat läbi aetud, ummistuste suhtes. St. ootaks eriti halbu ideid, kuskohast võiks viga otsida, stiilis" sokk sisselaskekollektoris".

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: N Okt 15, 2020 7:42 am
Postitas erik
Ei lugenud, et oleksid kompressioone mõõtnud?
Kas WB kellaga segu oled samal ajal jälginud?
Vaakum ikka püsib või uitab see ka?

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: N Okt 15, 2020 8:19 am
Postitas Movistar
Kas oled kindel, et softis vigu pole ?
Üldjuhul on ka juhe taga võimalik logida ja anomaaliaid tuvastada.
Juhtmega töötavat asja haamriga ei pruugi remontida saada.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: N Okt 15, 2020 2:02 pm
Postitas v6sa
Ma jälgiks vaakumit hoolikalt.

Süütehetk ju püsib, see uitamas ei käi?

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: R Okt 16, 2020 12:44 am
Postitas totu
Komprssioonid mõõdetud, ernevad aga vähim on 12+. "Map" on WB ga paika pandud (küll kunagi varem) ja küünalde värvus viitab õigele segule. Süüte annab sama aju ja võiks adekvaatne olla. Ajuspets oli softis, läbi õhu ja paaril korral, kusjuures +/- 25% segu erinevust ei muutnud häire olemust. Sai ka kolled maha kruvitud, et visuaalis vaadata, mida erinevad silindrid välja ajavad, erilisi anomaaliaid ei ole, tühikäigul sinine leek, koormusega kustub ära, ka siis, kui mootor hästi käib.
Täna süvenes kahtlus, et ehk on küünla mark vale, homme hommikul ostlema ja siis vaatame edasi. Ise olen kogu aeg küünalde valikusse üsna üleolevalt suhtunud, et "mis vahet seal on" aga võib olla olen eksind teelt :) .
PS. Vaakum on ainult bensu rõhuregulaatori ja MAP jaoks (mõlemad reageerivad adekvaatselt), kõik muud kohad on punnidega kinni topitud.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: P Okt 18, 2020 9:58 pm
Postitas totu
Sai vahetatud küünlad, "õigeid" ei õnnestunud nii kiiresti hankida ja peale läksid mingid kasutaid "iridiumid". Positiivne, et asi muutus, alguses käis kauem aga pärast kooles päris ära. Nagu ikka, peale maha jahtumist käib jälle hästi. Kui külmemad küünlad kohale jõuavad ja roided (sai mingi küljepauk muretsetud) jälle lubavad, saab katsetama hakata. Jama on, et see jama tekib tund + pärast, peab mingi sahvaari tekitama.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: P Okt 18, 2020 10:59 pm
Postitas v6sa
Mismoodi võllide pöörlemist loetakse? Ega seal anduri vahe paigast lähe?

Kas plödisemise ajal loetakse pöördeid endiselt õigesti?

Et seal mõni andur soojendes ei hakkaks vahele villast viskama...

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: E Okt 19, 2020 11:52 am
Postitas totu
v6sa kirjutas:
P Okt 18, 2020 10:59 pm
Mismoodi võllide pöörlemist loetakse? Ega seal anduri vahe paigast lähe?

Kas plödisemise ajal loetakse pöördeid endiselt õigesti?

Et seal mõni andur soojendes ei hakkaks vahele villast viskama...
Loeb ainult vänta, kusjuures selle anduri kaabel andis otsad ja oleks peaaegu metsa jätnud. Anduri südamik läheb trigeri hammaste vahele, st. distants (näiteks väntvõlli pikilõtk) ei mõjuta anduri tööd. Tunduski, et viga käes ja elu lill aga teise anduriga jälle pilt endine- tunnike töötab normaalselt ja siis hakkab järjest koormust kartma, kuni mõne tunni jooksul ikaldub nii ära, et ei saa enam sõidetud. Kusjuures kohe uuesti käivitada proovides hakkab "klappe klõbistama" e. detoneerima, mis võiks ju viidata liiga kuumadele küünaldele. Samas küünla soojuse inerts ei saa ju tundides olla. Peale jahtumist jälle OK.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: E Okt 19, 2020 1:03 pm
Postitas v6sa
Lihtsalt uitmõte kunagisest jaguririkkest.

Proovi keerata hammasketast võlli peal siis, kui mootor ää kooleb. Et seal kuumaga ei tekiks ketta mahajäämist...

Kas vända asend määratakse puuduva/laia hambaga?

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: E Okt 19, 2020 3:59 pm
Postitas totu
v6sa kirjutas:
E Okt 19, 2020 1:03 pm
Lihtsalt uitmõte kunagisest jaguririkkest.

Proovi keerata hammasketast võlli peal siis, kui mootor ää kooleb. Et seal kuumaga ei tekiks ketta mahajäämist...

Kas vända asend määratakse puuduva/laia hambaga?
Triger 36-1 (36 st hambast 1 puudub) aga hooratta küljes ja seda eriti ei keera. Kui seal mahajäämine tekib, peaks see ju tarkvaraline viga olema? Issenesest on võimalik, et väljundtransistor ei katkesta piisavalt kiiresti aga eriti ebatõenäoline on see mitmel kanalil korraga. Ilma 4 silindrita (2 kanalit) saab selle mootoriga veel sõita. Praeguse plaaniga on küünalde vahetamisele järgmine etapp kusagilt laenata MS2 kontrollerit. See vast liiga lihtne ei ole, 8 silindri jaoks on seda vaja täiustada (süütekanaleid vaja juurde tekitada)

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: T Okt 20, 2020 9:13 pm
Postitas totu
jaan mmc kirjutas:
T Okt 20, 2020 8:40 pm
Mootori kõigi näitajate graafikuid jälgides, milline on esimene muutuja, plödina tekkimise hetkel? Nt. muutus pihustite avatusajas, süütenurgas vms.
Helikvaliteet, seejärel võimsus, muud näitajad püsivad normaalsed

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: K Okt 21, 2020 11:56 am
Postitas v6sa
totu kirjutas:
T Okt 20, 2020 9:13 pm
jaan mmc kirjutas:
T Okt 20, 2020 8:40 pm
Mootori kõigi näitajate graafikuid jälgides, milline on esimene muutuja, plödina tekkimise hetkel? Nt. muutus pihustite avatusajas, süütenurgas vms.
Helikvaliteet, seejärel võimsus, muud näitajad püsivad normaalsed
Anomaalia. Või tõesti küünlad. Aga miks, kurat need siis peale mõningast jahtumist (mille käigus need oluliselt jahtuda siiski ei jõua) jälle tööle hakkavad...

Kas plödisemine kaob, kui vahetada küünlad kuumal pajal?

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: K Okt 21, 2020 1:17 pm
Postitas totu
Selle paja kollektorid on sellised, et kuumalt ei taha küünaldele lähenemiskatseid teha :D . Loodan 2 ühikut külmemad küünlad varsti kätte saada, saab proovida. Kui märgatav tendents ilmneb, võib hakata küünlaid süüdistama.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: K Okt 21, 2020 2:53 pm
Postitas totu
Seda on proovitud elektrooniliselt, st. pihustite avatud aega liigutatud +/-, samal ajal lati rõhk püsib. Päris välistada ei saa midagi aga see üsna ebatõenäoline. Mingi võimalus on, et pihustid ise aga ebaloogiline, et vanad ja uued identselt peetis (pihustite vahetusega jäi pilt täpselt samaks).

Re: Mootor "plödiseb"

Postitatud: K Okt 21, 2020 10:05 pm
Postitas totu
Kaabeldust ei vahetanud (plaanis on aga ei ole aega leidnud) aga sai porte sillatud ja erinevate väljunditega proovitud. Ka on üsna selge, et probleem ei ole konkreetsetes silindrites, nagu mainisin, saab ilma paari pütita sõita, pea aegu normaalselt aga see kone kooleb lõpuks täielikult, sureb välja isegi neutraaliga, veidi seisab ja käivitub jälle korraks, mida kauem seisab, sada kauem töötab, teatud piirini.