Mootor "plödiseb"

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: Mootor "plödiseb"

Postitus Postitas heeringas »

heeringas kirjutas:
L Nov 28, 2020 1:36 pm
Kas mulle tundub või ongi kaanel väljalaske klapi kohtades kõrbend õli(tumedamad kohad)?
totu kirjutas:
L Nov 28, 2020 3:16 pm
Ilmselt tundub, õli on tume.
Siin ikka nagu ülekuumenemine.
Kas väljalase on roostevaba?
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitus Postitas totu »

Kus täpsemalt? All servas on lausa vedel õli, samuti klapi vedru taldrikutel. See õli ongi hästi tume. Ja arvestades, et eelmise aasta MudEstil sai sõidetud ilma jahutusvedelikuta, võiksid teatud värvimuutused ka andestatavad olla. Peale seda on kaaned remonditud. Väljalase on roostevaba, kuni summutajani, originaalosas ei ole päris kindel aga ei roosteta. Päris kaua oli kollektoritel ka vill seljas aga see lagunes ebameeldivalt ja sai paljaks jäetud.
Viimati muutis totu, L Nov 28, 2020 5:33 pm, muudetud 1 kord kokku.
Tehtud, mõeldud.
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: Mootor "plödiseb"

Postitus Postitas heeringas »

Roostrevaba ei anna sooja ära ja pükse vähemalt ei soovitata sellest teha.
Võibolla et paisutab ikkagi klapid tihedaks.
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitus Postitas totu »

Väljalaskel ongi soojapidavus hea. Kuuma gaasi maht on suurem ja kiirus püsib, sellega imetakse kamber korralikult tühjaks.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitus Postitas totu »

jaan mmc kirjutas:
L Nov 28, 2020 6:01 pm
Tuttav lukksepp ütleb selliste kundede kohta kes nõuannete peale ütlevad: see on tehtud, to on kontrollitud, selles ei saa viga olla jne. järgmist. See on nii väike probleem, selle sa teed ise korda :) Miks ma tögan ? Sest ma ei näe mõnede soovituste järgimist. Mitte, et ma teaksin milles viga aga ma ei näe põhjust, milleks on tegemata sisselaskekollektori kaudne lisakütuse manustamine, plõdiseval töötamisel. See, et pihustite lahtiolekuajad ja trassirõhk on piisavad, pole argument kui tulemust pole.
Tegelikult on asi valikutes. Oli plaaniks sisselaskesse karburaator (teeb sama välja) aretada, see plödisemine tekib ainult koormuse all ja üsna keeruline on sellisesse mootorisse kütet pritsida. Ja tuli lihtsalt pähe ummistnud tõukurite teooria, mis tundus igati loogiline. nüüd ongi dilemma- kas laduda sisselase uuesti kokku ja jätkata katseid või teha juba korralik mootor valmis ja sellega katseid jätkata (kui anomaalia jätkub).
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitus Postitas totu »

Igasugused õhulekked võib välistada, täisgaasiga on kollektoris atmosfärirõhk ja leke ei muuda midagi, allpool käib hästi. Lisaks on kõiki kollede tihendeid vahetatud. Ajas liigub see hästi käimise piir allapoole ja seda siis ennekõike koormuse suhtes. Kõikidele, võimalikele, teooriatele on olemas vägagi loogiline vastuväide. Ja isegi kütuse valele doseerimisele- kütuse lisamine ja vähendamine ei muuda pilti. Käitub, nagu oleks filter umbes aga mehhaaniline manomeeter ei valeta ja filtri vahetamine ei aidanud ka.
No ja plokk on nii kui nii vanametall.
Tehtud, mõeldud.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Mootor "plödiseb"

Postitus Postitas v6sa »

Mis temperatuuriga kütus tagasivoolu tuleb? Et seal pihustites aurukorke ei tekiks?

Jaani pakutud lisakütuse peaks ka ära proovima. Kui vahet ei tule (või suisa ära tapab), on üks kahtlane asi jälle laualt maas.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitus Postitas totu »

v6sa kirjutas:
L Nov 28, 2020 7:33 pm
Mis temperatuuriga kütus tagasivoolu tuleb? Et seal pihustites aurukorke ei tekiks?

Jaani pakutud lisakütuse peaks ka ära proovima. Kui vahet ei tule (või suisa ära tapab), on üks kahtlane asi jälle laualt maas.
Ega ei ole mõõtnud aga 3bar rõhu all ei tohiks keema minna, või kui läheb, peaks paaki aur jooksma (peale regulaatorit rõhk langeb).
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Mootor "plödiseb"

Postitus Postitas erik »

Kas pihustite ja süütepoolide plussid ja massid saab üksteisest lahku viia? Eraldi toidet aju vist ei luba..
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitus Postitas totu »

erik kirjutas:
E Nov 30, 2020 6:03 pm
Kas pihustite ja süütepoolide plussid ja massid saab üksteisest lahku viia? Eraldi toidet aju vist ei luba..
Massid jooksevad erinevaid liine pidi ja on ka mootorisse maandatud.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitus Postitas totu »

Vabandan ette, keelekasutuse ja diktsiooni pärast, kärss on leos. Nüüdseks on kõik asjad asendatud, sealhulgas mootor ise aga probleem alles. Siin ei saa olla midagi, peale anomaalia. Paarisekundilise intervalliga plödiseb-käib-plödiseb-käib. Ei sa ju olla tsingitud terastoru, filtri ja kütuselati vahel? või saab? Vanad eestlased oleksid ütelnud, selle peale peale " täitsa p...s". Ilmselt oleks neil õigus olnud. On kellelgi hea õhjus pakkuda, miks asjaga edasi tegeleda?
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitus Postitas totu »

Tegelikult on 2 spetsialisti asjaga tegelenud ja mõlemad on tasemel. Hetkel on üsna masendus peal (värskelt remonditud kastis ka kala sees). Eilsed katsed jäid veidi pooleli, kasutatav plasts ei võimaldanud pikalt kiirendada aga midagi lambda justkui näitas. Kui kasti peaks kunagi tööle saama, tuleb auto linnast välja viia, kus kannatab pikalt peal hoida, WB lambda külge pookida ja vaadata, mida see asjast arvab. Ja kärsa leotamine on ka oma pitseri jätnud, tänasesse hommikusse, kui see korda saab, mõtlen edasi.
Tehtud, mõeldud.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Mootor "plödiseb"

Postitus Postitas v6sa »

Mis on veel asendamata?

Kas uus mootor tuli uue aju ja juhtmestikuga?

Kui pikka sirget põldu on vaja, et numbrid kätte saada? 800 m piisab? Tallinnast 40 km lõunasse leiab. Ma tahaks täitsa näha seda looma, mis põhimõtteliselt käia ei taha.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Mootor "plödiseb"

Postitus Postitas totu »

Asju on vahetatud jooksvalt, järjekord võib veidi erineda:
Küünlad (korduvalt ja proovitud erinevad).
küünlajuhtmed,
süütepoolid,
väntvõlli andur,
mootori juhtmestik koos pistikutega,
juhtaju koos MAP anduriga,
bensiinipump (hetkel 2 pumpa, paralleelselt),
bensiini filter,
bensiini voolikud,
pihustid,
kütuselatt koos regulaatoriga (see läks kasutatuna),
kogu mootor (värskelt remonditud).
Süütepoolid (2x4 silindrit) ja pihustid saavad toite eraldi ahelatest, kui 4 silindrit välja lülitada, tekib plödisemine ikkagi ja seda nii süüte- kui toite katkestamise korral.
Kütuse toru, filtrist latti on vahetamata aga: 1. plödinaga ei kaasnenud rõhu langust, 2. plödisema hakkab ka madalamatel koormustel, 3. poolte pihustite välja lülitamisel plödistab ka töötavate silindritega. St. kütuse läbivoolu piiratus ei ole tõenäoline, lisaks on see toru kogu pikkuses nähtav ja deformatsioonideta.
Huvitav on, et asjas on mingi rütm, mingi sekundi plödiseb siis käib sekundi jne. perioodi pikkus varieerub aga käitumine on sarnane. E mingi asi "kogub ennast" plödisemise ajal ja siis jätkab aga mitte kaua. Pikas plaanis periood pikeneb, kuni mootori täieliku lõppemiseni, pool tunnikest jahtumist ja käib jälle (enne mootori vahetust oli nii)
Selline põld sobiks hästi aga kastist tuleb enne tagurpidi käik üles leida, samas, mis sest käigust kui mootor ei käi.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
TarviR
Rock Crawler
Postitusi: 671
Liitunud: E Mai 23, 2011 11:59 pm

Re: Mootor "plödiseb"

Postitus Postitas TarviR »

Lugesin viimase postituse vahetatud juppide nimekirja ja tekkis idee. Et ärge näkku lööge kui lausloll on aga;
Väljalaske torustik-turbostik? Pole küll kahetatktiline aga ehk tuleb sealt mingi tüber resonants ja siis aju hakkab sellele reageerima?
D4D+R6+V6
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”