Ford 2,5 TD turbo remont/hooldus

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2194
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: Ford 2,5 TD turbo remont/hooldus

Postitus Postitas puhvel »

On see mulle mõeldud ?
Kas tõesti jätsin mulje, et soovin tutvuda turbote ajaloo ja tööpõhimõtetega :roll:
XC 70
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Ford 2,5 TD turbo remont/hooldus

Postitus Postitas v6sa »

Kuda see näpuloopimine nüüd teemaalgatajat aitama peaks? Kui on midagi öelda, siis ütle, mitte ära plähvi :x
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
laurz
Rock Crawler
Postitusi: 551
Liitunud: P Jaan 10, 2010 6:40 pm
Asukoht: Tartu

Re: Ford 2,5 TD turbo remont/hooldus

Postitus Postitas laurz »

Ohhhh jeerum :lol: Härrad. Ärgem vötkem nii isiklikult seda..... :lol:
Vötke hetk aega ja sirvige toda foorumit, Seal on köik ilusti kirjas... :D
Üldiselt on nii et töötavat asja pole mötet nagu näppida.Teoorias on turbo eluiga sama pikk kui mootori oma,Turbo hooldus on sama mis mootori hooldus.Öigeaegne ölide ja filtrite vahetus.Kasutada kvaliteetset ja vastavalt tootja poolt ettenähtud öli,filtreid jne. Turbo normaalseks tööks on vajalik piisav öli pealevool ,äravool ja jahutus.Sageli valatakse öli normist rohkem....et ohh...mida rohkem seda parem :lol: . Tegelikult vöib see mootori teatud asendis takistada öli äravoolu turbost :lol: .Karuteene teeb ka turbole peale pähe andmist mootori seisma jätmine. Siis saab öli ilusti igalepoole kinni körbeda :lol: :lol: :lol: Osadel VAG-grupi mootoritel jookseb öli toru väljalaske kollektori kohal. On juhuseid,kus on paar turbot järjest kotti lastud :lol: Nende lötkudega on nii ja naa....kas külmalt vöi soojalt :D Teoorias eemaldatakse külmkoda ja kuumkoda. Ja siis vastavate rakistega möödetakse. Praktikas vöiks nii olla ,et soojal turbol ei tohiks pikilötku näpuga tunda olla 8)
Kui nüüd kellelgi on mulle midagi öelda,siis tulistage....Mina nutma ei hakka :lol: :lol:
Kasutaja avatar
knaap1
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 146
Liitunud: N Apr 04, 2013 2:33 pm

Re: Ford 2,5 TD turbo remont/hooldus

Postitus Postitas knaap1 »

Ikkagi sain nüüd vahepeal ka asjalikuma infokillu. Ma seda varem ei teadnud arvestada, et turbo eluiga võiks võrduda mootori elueaga korraliku õli ja õige vahetuse korral. vähemalt tänapäeva uute turbote puhul see enam kindlasti ei kehti. Näiteks Skoda puhul (töö juures mitu autot) on see viimastel mudelitel 150 000...200 000 km ja turbo vahetus on kindel.
Ma sõidan oma UAZ.-ga suht vähe ja osad mehed arvasid, et õli võiks vahetada 3...4 aasta järel. Ma olen igal aastal õli vahetanud ja ilmselt on see ka soodasm kui mootorit remontida. Kahjuks küll ei tea mis selle mootoriga varem tehti.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Ford 2,5 TD turbo remont/hooldus

Postitus Postitas totu »

Uutel autodel on stop-start, mis turbole regulaarselt "labidaga pähe" taob. Sealt ka need hädad suuresti. No ja ulmelised hooldusvälbad ei soosi vastupidavust. Stagneerunud põhimõtete järgi peaks turbe käima mootori lõpuni. Me oleme nii rohelised, nii rohelised, et kütuse- ja õli grammi loeme aga seda, et auto on 200 000 pealt risu, ei pea oluliseks. Viimasel ajal on hakanud, õnneks, peavoolu meediasse jõudma hädised piiksatused, et asju kauem kasutades, hoiame seda muna, mille peal elame. Aga see juba teine teema.
Tehtud, mõeldud.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Ford 2,5 TD turbo remont/hooldus

Postitus Postitas v6sa »

laurz kirjutas: ...
Vötke hetk aega ja sirvige toda foorumit, Seal on köik ilusti kirjas... :D
...
Ma kohe täitsa huviga lugesin, et kuskohas on piki ja ristiklõtku kohta miskit asjalikku (lõtku piirväärtus näiteks) öeldud, aga sittagi - ikka mingi pehme mulin: piisav, väike, parasjagu...

Sellega olen väga nõus, et kui mootoris ikka õli (ja õhu!!!) filtrit vahetatakse ettenähtust tihemini ja õliks pole mitte odavaim leivapoeleem, siis võiks üks turbo elada sama kaua, kui kolvigrupp.

Et nüüdisaegsetel optimeeritud kooslustel lendab turbo juba enne 200 kkm täitumist, on pigem kinni kasutajate pohhuismis, alamõõdulises hoolduses ja autotootjate lobis, millega pohhuismi vaid suurendatakse.

Küsimus paarile eelkirjutajale jääb: mida teeb liigne lõtk (mõni kümnendik millimeetrit, mitte millimeetrites) turbole halba seni, kuni labad ei ulatu seinani ja õli veel sees püsib?
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
laurz
Rock Crawler
Postitusi: 551
Liitunud: P Jaan 10, 2010 6:40 pm
Asukoht: Tartu

Re: Ford 2,5 TD turbo remont/hooldus

Postitus Postitas laurz »

Mingis teemas oli kirjas Holset hx35-e tolerantsid......
Mida teeb halba ......kui öli vahel püsib? Ei teegi midagi :D Töötavat asja pole mötet näppida :)
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Ford 2,5 TD turbo remont/hooldus

Postitus Postitas v6sa »

laurz kirjutas:Mingis teemas oli kirjas Holset hx35-e tolerantsid......
...
Mitte sõrmeviskamisega esitatud lingil igatahes. Mingi viisakus võiks ka siin mudases nurgas olla.

Palun lahkesti täpsemaid numbreid, Minul on vaid üldinfo: ristlõtk <100 mm tööketaste puhul kuni 0,15 mm, pikilõtk kuni 2 mm või kuni kojaseinani, kui on täpsema koostega turbiin. Mida rohkem tööketas kojas ringi aerutab, seda nigelama kasuteguriga turbiin/kompressor töötab. Need numbrid on siis eemise sajandi aeglase pöörlemisega traktoriturbode kohta. Tänased kiire pöördega sõiduautoturbod on ilmselt nõudlikumad. Aga kui palju nõudlikumad?

Olgu siin mainitud ka see, et keskmine kodumehhaanik suudab näpuga tuvastada umbes 0,1 mm lõtkust alates, alates 0,3 kiputakse loksuks pidama. Tean paari mootorimeest, kes suudavad kolem-nelja sajandikku tuvastada näpuga. Mida mina ei suuda:(

Mistõttu ei ole täna mõtet väikese eelarvega rakendustes midagi ette remontida, vaid võimalusel varuda asendus valmis ja jääda "võidukat lõppu" ootama, mitte remontida suure raha eest. Mis võib saabuda aga võib ka saabumata jäädagi.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”