Aku laadimine külmas

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Stroke
Rookie
Postitusi: 18
Liitunud: T Sept 09, 2014 11:22 pm

Re: Aku laadimine külmas

Postitus Postitas Stroke »

pirniga, kasutad teist akut, seega laadija ampermeeter ei peagi midagi tegema, akude pinge hakkab "ühtlustuma", ehk siis laetud aku hakkab laadima surnud akut ja kohe ei võtagi laadijad omaks... lase nii olla, vaata pinget. Akude omavaheline "laadimine" lõpeb alles siis, kui pinge ühtlustub, mis juhul peaks ka laadija tundma aku ära. Ei tohiks olla probleemi, kui akud jäävad niiviisi paralleelseks ka laadimise ajal, kuid kui pinge korra üles saad, peaks ka tark laadija laadima hakkama.

ühendamise kohta veelkord, jäi vist keeruliseks!
sa võid vabalt ühendada otse akule juhtmed, kui tead mida teed, ehk siis "rahunenud" akule. Teiseks, pauk võib vabalt tulla ka niisama, sest kui proovida 200a kaablist läbi lasta siis on nõrgimaks lüliks ilmselt ühendus kohad - sinu näites on samuti 1 kontakt akul, mis ei pruugi alati jääda sädemevabaks käevitusel vms. Sellest edasi jõuame juba käevitusabi viiside kohta jne jne. Ehk ka see viimase/esimese kontakti reegel ei tähenda 100% ohutust!
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Re: Aku laadimine külmas

Postitus Postitas al »

Stroke kirjutas: ... Ei tohiks olla probleemi, kui akud jäävad niiviisi paralleelseks ka laadimise ajal, kuid kui pinge korra üles saad, peaks ka tark laadija laadima hakkama.

ühendamise kohta veelkord, jäi vist keeruliseks!...
Lugesin 3x, nagu aru saan, siis räägime ju pmst samast asjast?
Ise ka juba imestan, kuidas üle veerandsaja aasta nende (suurte)autode, akude jm asjadega hakkama saanud, kui kõik on kogu aeg keelatud ja ohtlik ja õhku lendab?
Stroke
Rookie
Postitusi: 18
Liitunud: T Sept 09, 2014 11:22 pm

Re: Aku laadimine külmas

Postitus Postitas Stroke »

risk on ja et pauk käiks, peab tegema mitu viga. Hea näide on sellest:
käevitatakse pikalt kuni aku veel ringi veab, siis tahetakse kohe kaableid ühendada, kuid suure koormuse tõttu võib olla tekkinud gaasid ja ....
ehk kui järgida mõistust ja korralikult teha, võid panna ka mõlemad kontaktid akule (ise enamasti nii teinud) - kui ei tee kiiret tühjendamist/laadimist siis ei ole ka gaasi, mis pauku teeks, kuid tuleb mängu ka akude seisukord ja ühendus kaabli ristlõiked/ühendused jne. Mõned inimesed oskavad teha ja teevad "loomulikult" asju normaalselt, teised ketravad starterit minut aega järjest ja seni kuni mootor veel natukenegi liigub!
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: Aku laadimine külmas

Postitus Postitas ibra »

Kaablite ühendamisel ei tohi teisel autol mingil juhul juhtmeid ühendada aku miinusklemmile, vaid natuke kõrvale massi, kuhu akugaasid ei ulatu. Siis ei käi mingit pauku.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”