Väntvõlli ja nukkvõlli asend

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Väntvõlli ja nukkvõlli asend

Postitus Postitas tarmo »

Pole küll auto, vaid ATV, aga 4-taktiline mootor ikka.

Mootori lahtivõtmisel jäi oma rumalusest märkimata võllide asend omavahel.
On küll remondimanual, aga kuna aparaat on "päris" margi koopia, siis võivad teoreetiliselt olla mingid kõrvalekalded manualist.

Seetõttu tekkis küsimus, mis ei pruugigi olla niivõrd selle mootori spetsiifiline - kas on normaalne, et ülemises surnud seisus on sisselaske klapp maksimaalselt avatud? Sellisel juhul võivad ju kolb ja klapp kokku saada. Kui just ei ole jäetud selleks piisavalt ruumi, milles ma hetkel pole kindel.
Või peaks sisselaske klapp olema avatud pigem siis, kui kolb on just hakanud alla liikuma?

Kuidas üldse vänt- ja nukkvõll omavahel klappima panna, kui näiteks juhendit selleks pole ja vastavaid märke ka ei peaks olema.

Illustratsioon ka, kus kahjuks pole näha nukkade reaalset asendit:

Pilt
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 978
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Re: Väntvõlli ja nukkvõlli asend

Postitus Postitas Maaks »

http://www.animatedengines.com/otto.html aga need klappide avamise/sulgemise hetked võivad olla väga tootjaspetsiifilised.
Samas kui sul on kett lahti/küljest ära, saad ju väntvõlli ringi ajades kontrollida, kas kolb ja klapp kohtuvad.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Väntvõlli ja nukkvõlli asend

Postitus Postitas tarmo »

See viimane jutt on kõik õige ja täpselt nii ma isegi toimisin. Aga selle järgi tekkiski olukord (kolb üleval & klapp all), mis pani kahtlema kas asi on õigesti koos.
Hetkel pole silindrit ka küljes koos kolviga, et klappide kohtumist kontrollida, aga eks ma sellest pean järgmiseks alustama.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Väntvõlli ja nukkvõlli asend

Postitus Postitas tarmo »

Tundub, et klapp ja kolb kokku ei puutu siiski, aga veider tundub küll see, et ÜSS-s ehk TDC-s ei olegi mõlemad klapid suletud.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Väntvõlli ja nukkvõlli asend

Postitus Postitas totu »

Üldjuhul on läbipuhumise ajal, mingi hetke , mõlemad klapid osaliselt avatud, üss ajal. St. Kui sätid kolvi üss i hetkele kui väjalase on veel poollahti ja sisselase on juba poollahti, väga mööda ei pane.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Väntvõlli ja nukkvõlli asend

Postitus Postitas LR90 »

totu kirjutas:Üldjuhul on läbipuhumise ajal, mingi hetke , mõlemad klapid osaliselt avatud, üss ajal. St. Kui sätid kolvi üss i hetkele kui väjalase on veel poollahti ja sisselase on juba poollahti, väga mööda ei pane.
Aga millise ÜSS asendiga siis klapivahesid reguleerida.
Ise olin sama probleemi ees, kui T-25-l klappe tahtsin
regullida, üks klapp kinni- teine alles läheb kinni.
"Automoto"-st soovitati vändale 1 ring peale keerata
ja regullitud nad said.
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Väntvõlli ja nukkvõlli asend

Postitus Postitas totu »

LR90 kirjutas:
totu kirjutas:Üldjuhul on läbipuhumise ajal, mingi hetke , mõlemad klapid osaliselt avatud, üss ajal. St. Kui sätid kolvi üss i hetkele kui väjalase on veel poollahti ja sisselase on juba poollahti, väga mööda ei pane.
Aga millise ÜSS asendiga siis klapivahesid reguleerida.
Ise olin sama probleemi ees, kui T-25-l klappe tahtsin
regullida, üks klapp kinni- teine alles läheb kinni.
"Automoto"-st soovitati vändale 1 ring peale keerata
ja regullitud nad said.
Just nii ongi, vädal on pohlad, kumma ringi peal ta on,, läbipuhumise ringil saab vajaliku nurga täpsemalt /lihtsamalt kätte.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Väntvõlli ja nukkvõlli asend

Postitus Postitas totu »

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Four-stroke_engine
veidi teooriat, populaarteaduslikult, muuseas TDC on top dead center, e. ülemine surnud keskkoht. See, et säde või kütus antakse enne üss ei tähenda, et pauk antakse ülesliikuvale kolvile pähe, vaid seda, et paugu tegemiseks kulub veidi aega. Ja mida suuremad pöörded, seda suurem nurk vastab samale ajale jne.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Väntvõlli ja nukkvõlli asend

Postitus Postitas tarmo »

Jaan, TDC tähendab ju Top Dead Centre ehk siis täpselt Ülemine Surnud Seis. Et mis ta siis veel on, kui mitte ÜSS?
Aga see selleks.

Panin jah märkide järgi paika, niimoodi: http://tarmo.tkwcy.ee/albumid/atv/atv_vant_nukk.jpg, nagu õpetus käseb.

Ja video väntvõlli pöörlemisest ja klappide avanemisest. Video algab ÜSS-st, kus nukkvõll on märgi peal (ja sisselaskeklapp lahti). Väntvõlli asend on videos näha kiilusoone ja kollase täpi järgi.
PS. Parem vaadata täisekraanil, muidu pole klappide avanemisi/sulgumisi näha.

Video
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Väntvõlli ja nukkvõlli asend

Postitus Postitas tarmo »

jaan mmc kirjutas: A võib olla on nukarattal veel teinegi vastasmärk plokil, mis jääb täpselt vastas suunda st. kella 1-2 vahele?
Kummat pidi see mootor töötab, keti poolt vaadates ikka päripäeva või?
Vaatan selle teise võimaliku märgi üle, kuigi kahtlen, et see olemas oleks.

Aga väntvõll käib nii pidi, nagu videoski näha ehk siis jah - keti poolt vaadates päripäeva.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Re: Väntvõlli ja nukkvõlli asend

Postitus Postitas R969 »

Ma keeraks nuka sellisesse seisu, et klapid on võrdselt lahti ja siis keeraks kolvi üles ning ühendaks need võllid omavahel.
Kusagil selle seisu juures peab olema ka mingi märk.
Niimoodi päris palju mootoreid kokku pannud ja valdaval enamusel annab see parima tulemuse.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Väntvõlli ja nukkvõlli asend

Postitus Postitas totu »

totu kirjutas:Üldjuhul on läbipuhumise ajal, mingi hetke , mõlemad klapid osaliselt avatud, üss ajal. St. Kui sätid kolvi üss i hetkele kui väjalase on veel poollahti ja sisselase on juba poollahti, väga mööda ei pane.
Niipalju, kui tean, on kõigil mootoritel nii. Hea mõte on tehasemärkide järgi panna aga see lahendus töötab adekvaatsete tehasemärkide puudumisel.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5138
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Väntvõlli ja nukkvõlli asend

Postitus Postitas tarmo »

R969 kirjutas:Ma keeraks nuka sellisesse seisu, et klapid on võrdselt lahti ja siis keeraks kolvi üles ning ühendaks need võllid omavahel.
Kusagil selle seisu juures peab olema ka mingi märk.
Niimoodi päris palju mootoreid kokku pannud ja valdaval enamusel annab see parima tulemuse.
Tänan. See tundub loogiline ja praegu sai niimoodi kokku laotud. Täna saabus lõpuks ka uus kolb. Kui silinder hoonimises ära käib, siis saan lõplikult proovida kas klapid vastu ei käi.

Ainult, et märgid on nüüd sedasi:

Pilt
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
margus61
Zootramm
Postitusi: 717
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Re: Väntvõlli ja nukkvõlli asend

Postitus Postitas margus61 »

Kui nüüd vändale üks ring peale keerata, tekib täpselt selline seis, nagu on esimeses postis ülevalt teise foto nurgas olev graafiline kujutis kirjaga "Align". Seal on vända hammasratas kahe suure auguga. Fotodel oleks vända hammastatas nagu ühe suure auguga, vbl on neid aegade pikku lihtsalt erinevaid tehtud ja erinevalt märgistatud.
kopakutt
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 192
Liitunud: E Mär 10, 2008 10:19 pm
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

Re: Väntvõlli ja nukkvõlli asend

Postitus Postitas kopakutt »

Mina panin nii paika- väntvõll ÜSS ja nukkvõlli esimese silindri nukad täpselt ülesse .
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”