1. leht 3-st

rumal küsimus autoelektri kohta.

Postitatud: E Aug 25, 2014 9:54 am
Postitas atdoom
Garaažis vedeleb üks pikem jupp 50ruudust kaablit.
Tekkis mõte vahetada geneka ja aku kaablid tummisema vastu..., samas kas 50 ruudune liiga jäme ei ole, et sellest võib hoopis mingit jama tulla?!?

Ette tänades,
Andres

Re: rumal küsimus autoelektri kohta.

Postitatud: E Aug 25, 2014 12:00 pm
Postitas Maaks
Elektri seisukohalt on mida jämedam seda parem! Probleeme võib tulla painutamisega, kuna jämedusega suureneb jäikus.

Re: rumal küsimus autoelektri kohta.

Postitatud: E Aug 25, 2014 2:39 pm
Postitas holari
See kaabel peab olema suht peene kiuga olema, et vibratsioonile vastu peab. Kui saad seda juhet kergesti painutada, siis see eht sobib, kui on aga jäik ja mis veel hullem, kui alumiinium, siis see ei sobiks mitte. Kui paned pildi, siis on kohe näha.

Re: rumal küsimus autoelektri kohta.

Postitatud: E Aug 25, 2014 4:50 pm
Postitas atdoom
holari kirjutas:See kaabel peab olema suht peene kiuga olema, et vibratsioonile vastu peab. Kui saad seda juhet kergesti painutada, siis see eht sobib, kui on aga jäik ja mis veel hullem, kui alumiinium, siis see ei sobiks mitte. Kui paned pildi, siis on kohe näha.
On oluliselt peenema kiuga ,kui originaal... oli supaka võimendi voolu kaabel pakiruumi (punase kireva läbipaistva isolatsiooniga, peaks olema suht levinud auto-audio tegelaste hulgas). Aga... üks "noore tehniku" tegelastest mainis, et selle isolatsioon pidi meie kliimas murenema?!?

Tundub, et on see kaabel:
http://www.noortehnik.ee/grupid/action/ ... t_id/4062/

Re: rumal küsimus autoelektri kohta.

Postitatud: E Aug 25, 2014 5:51 pm
Postitas holari
See kaabel peaks olema maanduseks Ok, alati võib topelt panna, kui 50 mm2 väheks jääb. Maandus võib alati rohkem olla. Mis isolatsiooni puutub, siis mootoriruum seab asjadele nagunii suuremad nõuded (temp. Kõikumised, õli jms.), aga alati saad ju midagi asisemat ümber panna, kas rullist või termokahanevat.

Re: rumal küsimus autoelektri kohta.

Postitatud: E Aug 25, 2014 6:08 pm
Postitas atdoom
holari kirjutas:See kaabel peaks olema maanduseks Ok, alati võib topelt panna, kui 50 mm2 väheks jääb. Maandus võib alati rohkem olla. Mis isolatsiooni puutub, siis mootoriruum seab asjadele nagunii suuremad nõuded (temp. Kõikumised, õli jms.), aga alati saad ju midagi asisemat ümber panna, kas rullist või termokahanevat.
originaalis on seal 25 mm2.., kuidas 50 mm2 väheks jääb?... (Vintsile jookseb akult eraldi kaabliga otse mass peale).
Termokahanev, mida kapoti all olen kasutanud, pole veel murenemise märke näidanud... see peaks asja ära ajama:)

Re: rumal küsimus autoelektri kohta.

Postitatud: E Aug 25, 2014 6:12 pm
Postitas atdoom
atdoom kirjutas:originaalis on seal 25 mm2.., kuidas 50 mm2 väheks jääb?.
ee... siiski on otse akult kaks kaablit 25 mm2 (mass) , üks kere külge ja üks jookseb vist otse mootori külge.

Re: rumal küsimus autoelektri kohta.

Postitatud: E Aug 25, 2014 7:52 pm
Postitas Tegija
atdoom kirjutas:Garaažis vedeleb üks pikem jupp 50ruudust kaablit.
Tekkis mõte vahetada geneka ja aku kaablid tummisema vastu..., samas kas 50 ruudune liiga jäme ei ole, et sellest võib hoopis mingit jama tulla?!?

Ette tänades,
Andres
Kui on peene kiuga, siis kannatab painutada ja teha. Tõenäoliselt pole sulle nii jämedat vaja. Aga kuimaterjal olemas siis anna minna. Probleem tekib ühenduste tegemises. 50mm kaabliking paras jurakas. Suurimad tarbijad vints ja starter. Ja kaabli jämedus jäigalt sõltuvuses tarbija kaugusest vooluallikast. Mida suurm pinge, seda väiksem voolutugevus.
Ei tea konkreetset autot ja muid asjaolusid.
Kui vaja ja hetkel aega siis võin välja arvutada (teades kaabli pikkusi ja võimsusi) vajaliku ristlõike.


August.l

Re: rumal küsimus autoelektri kohta.

Postitatud: E Aug 25, 2014 10:05 pm
Postitas tanel
Siinkohal kehtib ütlus, et rohkem on parem. (50 vs 25 mm2)
Kas nii palju ka parem, et ära tasub - ... Kui midagi ei ikalda, ära remondi? Sõber pani omale 50sed kaablid ja nentis, et sai vist üle dimensioneeritud. :)

Mis termokahanevasse puutub, siis selline, mis midagi kaitsta ka võiks - ei kujuta heasti ette, kuidas seda painutada. Osav inimene ilmselt kuumaga mängides suudab eelpaindeid tekitada ja selle ka ära teha, aga... ma panustaks pigem plastkõrile selleks otstarbeks?

Üle lugedes - geneka ja aku või aku ja mootori vahel nii suuri voolusid ei tohiks olla, et midagi tõsisemalt mõjutama hakkab. Aku ja vints, aku ja starter - seal on juba pigemini jumet. Aku ja kaitsmeploki vmt sõlmede vahel kaabli vahetamine võib korralikult tehes ka keskmiseks peavaluks ja vandumiseks kujuneda, mõtle järele, kas on pointi. (Wrankul ntx läks üks haru otse mingisse relee-kaitsmekarpi.)

Ning, 25ne kaabel korraliku(lt paigaldatud) kingaga on kindlasti etem kui "peale jopitud" kingaga 50nene, mis ussitab ja oksüdeerub...

Re: rumal küsimus autoelektri kohta.

Postitatud: T Aug 26, 2014 9:38 am
Postitas atdoom
tanel kirjutas: ... Kui midagi ei ikalda, ära remondi? ...
Jah:) ka minu isa alati ütleb, "kui ei sügele, siis ära kratsi"!

Vintsimisel saab nagu liiast kärmelt jõud otsa... 160A geneka pealt tuleks jämedama kaabliga äkki rohkem abi?!?

Re: rumal küsimus autoelektri kohta.

Postitatud: T Aug 26, 2014 9:46 am
Postitas Maaks
atdoom kirjutas:
tanel kirjutas: ... Kui midagi ei ikalda, ära remondi? ...
Jah:) ka minu isa alati ütleb, "kui ei sügele, siis ära kratsi"!
Vintsimisel saab nagu liiast kärmelt jõud otsa... 160A geneka pealt tuleks jämedama kaabliga äkki rohkem abi?!?
160A piisaks 25mm2, kui paned 50mm2, siis väga palju ei muutu :-)
EDIT: leidsin juhuslikult paar kasulikku arvutust kui vase erijuhtivust otsisin :-)

Re: rumal küsimus autoelektri kohta.

Postitatud: T Aug 26, 2014 9:56 am
Postitas Praks1
Pange parem Optima akud peale, kes draakonite ja muu elektrikaga metsas käivad.
Maksab muidugi draakoni hinna.

Re: rumal küsimus autoelektri kohta.

Postitatud: T Aug 26, 2014 9:56 am
Postitas kalleo
atdoom kirjutas:...Vintsimisel saab nagu liiast kärmelt jõud otsa... 160A geneka pealt tuleks jämedama kaabliga äkki rohkem abi?!?
Pigem vaata sel juhul kaablite kinnitused kah üle- klemmid, kruvid, kaablikingad, mis/kus iganes. Et oleks korralik elektriline kontakt. Nii vanal kui uuel kaablil.

Re: rumal küsimus autoelektri kohta.

Postitatud: T Aug 26, 2014 12:46 pm
Postitas atdoom
kalleo kirjutas:
atdoom kirjutas:...Vintsimisel saab nagu liiast kärmelt jõud otsa... 160A geneka pealt tuleks jämedama kaabliga äkki rohkem abi?!?
Pigem vaata sel juhul kaablite kinnitused kah üle- klemmid, kruvid, kaablikingad, mis/kus iganes. Et oleks korralik elektriline kontakt. Nii vanal kui uuel kaablil.
Vintsi kaablid on ise tehtud, joodetud ja pressitud kõik nagu peab:) Kere mass suve algul puhastatud ja kontakti-kaitselakiga üle lastud.
Originaal juhtmed ja kingad kah ei ussita kusagilt.

Optima on endalgi meeles mõlkunud...

Re: rumal küsimus autoelektri kohta.

Postitatud: T Aug 26, 2014 12:55 pm
Postitas v6sa
atdoom kirjutas:
tanel kirjutas: ... Kui midagi ei ikalda, ära remondi? ...
Jah:) ka minu isa alati ütleb, "kui ei sügele, siis ära kratsi"!

Vintsimisel saab nagu liiast kärmelt jõud otsa... 160A geneka pealt tuleks jämedama kaabliga äkki rohkem abi?!?
Kas mõni konkreetne ühendus kuuma ka on selle töö peale? Kui jah, on kahtlusalune olemas ja võib remontida asuma. Kui kõik liited on võrdselt soojad, siis on probleem tõesti akus. Mida saab kenasti multimeetriga jälgida: kui pinge ikka kukub, pole ka võimsust loota.