Asjade suruõhuga ringiajamine.

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1647
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

Vot-vot, sellist juttu ma otsisingi. 8)

Arvestades seda, et mootor töötab vahemikus 800-2800 p/min (OK, edasi kah, aga pole olnud põhjust peenestada) ja momendikõver samas vahemikus on 140-380 Nm vist päris sihukest mootorit ei leia. Aga äkki saab mõne mootori reduktoritega sinna vahemikku suruda? Pöörlemissageduse vähenedes suureneb ka pöördemoment :twisted:

Igatahes tahaks, et pöördemoment oleks ikka vähemalt 200 Nm läheduses, alla selle jääb liikumine mannetuks.

Kui sihukest ei saa, siis millist saab? Ja mis selle letihind on?

Ideaalilähedane oleks võimalikult lame pöördemomendi graafik.

EDIT: See siis juhul, kui käigukast jääb. Ülekandearv muutub 4,2-->1,00.

Iseenesest, kui leiduks mõni mootor, mis võimaldaks pöörlemissageduse muutust 0-->~3000, siis võiks ka sellest loobuda ja taas võidaksin kolvmveerandsada kilo.

Elektrimootorite hulgast leiab selliseid, kus paigalseisul on pöördemoment vägav. Suruõhu korral nii vist ei saa. Või saab?
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1759
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

Suurte suruõhumootoritega ei ole tegelenud, neid kasutatakse niivõrd vähe et pole vaja läinud nende kohta teadmisi. Aga reegel kipub üldiselt olema selline, et õige vääne saadakse kätte suurtel pööretel. Ja pööretediapasoon on suur, käigukasti võib ka mitte vaja minna. Ühesõnaga, kui hetk aega tekib, katsun mingi vastuse leida. Homseks ehk...
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1647
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

Pole kiiret - peaasi, et vastuse saaks. Niikuinii ei hakka ma täna-homme ehitama.

Iseenesest pole suured pöörded probleem - aeglustavat ülekannet tekitada on pigem tehnika küsimus. Lisaks saan ma valida peaülekannet vahemikus 2...4 ülekandearvuga.

Iseasi, kas kõrgete pööretega tekkivat heli edukalt summutada annab. Aga see on taas hilisema faasi probleem.
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1114
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

Alternatiiv ülekande osas oleks ka variaator. Muidugi ei ole veel kohanud töökindlat varianti - ei mootorsaanidel (milledega omal ajal sai kõvasti sõidetud) ja ega ka Volvo 343-el (omasin sellist rehepeksumasinat aastal 1992 :D ) Aga võimalik, et tehnika on arenenud...
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1279
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Honda Jazzul on päris normaalne variaator.
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1647
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

Variaator on tore, aga...

Kas mõni variaator taluks neid pöördemomendinumbreid, mis minul mõttes mõlguvad?

Jazz peaks ikkagi olema nii 1200 kg ja 120-130 Nm ja needki kõrgetel pööretel.

Aga ma ei ütle praegu midagi, variaator võib ju olla enne aeglustavaid ülekandeid... Eks siin sõltub paljugi sellest, kas leidub sobivat jõuallikat senise mootori asemele või tuleb kogu jõuülekanne ümber mõelda.
HKA
Mudder
Postitusi: 91
Liitunud: L Okt 07, 2006 8:57 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas HKA »

To: v6sa

Kirjutasid alguses, et prantslaste suruõhuautod sind ei huvita aga soovitaksin siiski eelnevalt uurida, mida seal inimesed on suutnud saavutada. MDI International on tegelenud sama küsimusega juba üle 10 aasta ja siiani ei ole suutnud rahuldavat tulemust saavutada. Nagu ma erinevatest artiklitest olen välja lugenud on nende pisike ja ülikerge auto suuteline sõitma 90 miili kiirusel alla 40 mph. Surve süsinikfiibrist paagis on 4000 psi (ca. 275 bar), paagi suurust ei suutnud kahjuks leida.
Arvan, et kui oleks olemas mõni valmis kataloogitoode, mis suudaks paremat saavutada, oleksid nad selle juba ammu leidnud.

Pisut lugemist:
http://www.mdi.lu/eng/affiche_eng.php?page=accueil
http://www.autoblog.com/2008/01/08/comp ... this-year/
Hannes Kask, Shrek Offroad Team
http://4x4shrek.planet.ee
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1647
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

4000 psi on 276 bar.... Põhimõtteliselt mitte midagi kohutavat. Palju, seda küll. Aga palju on ka 200 bar. Kui mu garaazikompressoriköksiga võrrelda.

100 miili läbisõitu on mulle maa ja ilm. Põhimõtteliselt on lõviosa mu sõitudest alla 100 km... Ja kui on vaja kaugemale sõita, siis võib ju autole õhupaagi sappa siduda:twisted:

Vabandan väga, aga need nunnumeetriga mõõdetavad punnid pole minu jaoks. Ma olen väljasurevast liigist - heteroseksuaalne valge mees, kelle huvide hulka kuulub tehnika. Seetõttu pole minu ettekujutus mugavast liikumisest just nende punnide näol realiseerumas. Pealegi on minu liikumisest 90% maanteed. Aga punnid on mõeldud linnadesse.

Ainsa erandi moodustab vanem Smart - ma ei tea, mis selle väliskujus mulle meeldib, aga lahe on. Eriti apelsinioranzina. :oops: Aga seda ei tule mulle veel pikka aega - pigem investeerin sama raha oma hullu ideesse

MDI kontseptsioon mulle meeldib, kuid jälle on tegemist linnavankriga. Ning nende mootor on kolbmootor, mis mulle põhimõtteliselt ei meeldi - ratas ju pöörleb, miks peaks jõuallikas siis teisiti liikuma...
Kasutaja avatar
orejaP
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: N Veebr 21, 2008 10:30 pm
Asukoht: tartu
Kontakt:

Postitus Postitas orejaP »

Lihtsalt infoks (et paintballi markerid kasutavad)
1,1L Kevlarist suruõhuballoon, mis kannatab 4000PSI-d ja võib lasta tühjaks min 1000PSI-d, maksab 2500.-
Palju siis veel suurem maksab :?:
Õhu kasutegur väheneb, mida raskemaks liigutatav ese muutub. Seega sellel asjal on pointi siis kui asi muutub õhu raskusele järjest lähedasemaks. Ega need õhuautod asjat kerged ja väikesed ei ole.
Isiklikult arvan (füüsikat veidi rohkem tavainimesest õppinud), kuid kogemus puudub, et ülisuurte pööretega turbiin suudaks imet teha. See aga jälle vajab suuri õhukoguseid, mis seda ringi ajavad. Igate pidi on nokk kinni. Aga idee on ju huvitav. Õhku edasi arendades - proovi vaakumi ja suruõhuga? Ehk siis kolb, mis ühelt poolt lükatakse ja teiselt poolt imetakse (ärge peksma hakake, idee ju).
Suruõhu saad tuulega kokku suruda ja vaakumi saadlangeva veega :!:
GC 4,7 162 kW -03
Ex kallimad: xj 4,0 HO; Y60 2,8 85kW
tito santuario
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: N Apr 05, 2007 2:39 pm

Postitus Postitas tito santuario »

Ma pole küll 100% kindel, et sellest siin juttu pole olnud aga jalgratas juba veerema pandud. Auto meisterdajaks ei ole keegi muu kui hindude kamp ja Tata motors. Mis, kes, kus peaks veel uurima aga hinda ja muud arvestades võib sellest saada megahitt, kuna indias ja hiinas on sihtgrupp olemas ja ka venemaal siis saab seda odavana ehitades miljarditele müües mega triljoneid kokku ajada 8) Kui mu vana mälu mind ei peata oli nupuke autolehes sellest uudisest aga tootja oli kindlasti Tata
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1647
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

Vastuseks eelnevale: Tata looming pole minu arusaam mugavast töölesaamisest. Punkt. :shock:

Mul on auto juba olemas, tahan sellele suruõhuajamit. 8)

Isakene, on Sul aega olnud vähe võimekamatele mootoritele pilku heita kataloogis?
Servicemobil
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: E Mär 21, 2005 3:29 pm

Postitus Postitas Servicemobil »

Ei saa enam vaiki olla.
Prantslaste tehtud inseneritöö sind ei rahulda, Tata oma ka ei kõlba... Kas sa üldse tutvunud oled sellega mida nad loonud on ja milliste tulemusteni jõudnud? Kas ei ole sellises suhtumises natuke liiast eelarvamusi...?

Aga teema jätkuks: Akvalangistid kasutavad suruõhuvalloone mahuga ca 12-20l rõhuga 200-300 Bar. Sellest õhust jätkub RAHULIKU hingamise puhul ca pooleks tunniks sõltuvalt sügavusest milleni sukeldutakse. Järeldused tee ise. Kompressor mis neid balloone täidab on paras mürisev mölakas mis tarbib oma tööks mehemoodi voolu ja selliste rõhkude pudelisseajamine eraldab sama mõõdupuuga soojusenergiat. Niiet kaod on vägevad.

Samas on vähemalt Pealtnägija võttegrupp kindlalt kohal, kui sellise asja valmis ehitad.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5726
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

+372 5028488
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1647
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

Tata on jõudnud neljakohalise autoni, millel puudub kütte- ja ventilatsiooniseade ning mille turvalisus maanteekiirusel on nende enda väidetel küsitav. Või õigemini, "..turvalisusele maanteekiirusel pole veel keskendutud..." Tänan, ei soovi.

Prantslastel on terve kontseptsioon, taas linnaautole. Mis mulle nende puhul muljet avaldab, on veermikulahenduse läbimõeldus. Samale alusele saab erinevaid keresid - nii on asjal juba jumet. Jään huviga ootama nende turuletulekut.

Aga minul pole vaja mitte linnaautot. Auto mul juba on:) Lihtsalt tahan selle vähe teise energiakandja pealt liikuma panna.

Kui õnnestub, olen rahul. Kui mitte, siis olen vähemalt proovinud. Enamus meist vaid unistab...

Kõige paljulubavam on DiPietro mootor. Siit saab aimu, kes pole viitsinud varem lugeda. Kurb on see, et seda praegu osta ei saa. Saab aga sõlmida arenduskokkuleppeid.
Eriti nukker on see, et nad ei kipu meilidele vastama. Helistanud ma neile veel pole. Ja lähiajal ka ei plaani, kuna kõigepealt on huvi teada ja tuntud ajamilahenduste kasutatavust proovida.

Kes arvab, et seda teemat arendan ainult Pealtnägijasse pääsemiseks, võiks vastamata jätta.

Kui moded leiavad, et see teema on 4x4 foorumisse ebasobiv, kustutage.

Aga olen endiselt arvamusel, et sisepõlemismootor pole mitte iga kord parim viis transpordivahendi käitamiseks.

Küsimused sukeldujate gaasikasutuse kohta. Milline on reduktori töörõhk ja milline on ballooni jääv rõhk peale pinnaletõusmist? Kui palju kulub energiat nende balloonide täitmiseks? Kui palju kaalub täidetud balloon ja milline on selle maht? 12 ja 20 l mahutid sisaldavad ikka üsna erinevas koguses potensiaalset energiat sama rõhu juures...
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1759
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

Pean kurvastusega nentima, et meie õhumootorivalik lõpeb 18kW juures.

Seejuures väike tähelepanek:

18 kW õhumootor (võrreldav väikese mootorratta võimsusega) vajab maksimumvõimsuse arendamiseks 20 m3 (kuupmeetrit) õhku minutis! Seda siis atmosfäärirõhul. Pressides õhu survele 250 bar, saame sellise õhuhulga mahuks 20/250= 0,08 m3 ehk 80 liitrit.

ERGO: maksimumvõimsust arendav 18 kW mootorratas saab 80-liitrise 250 bar suruõhuballooni täiega sõita ühe minuti! Seda siis tavalise tööstusmootori baasil. Arvutage autole vajalikud parameetrid ise...

Erinevate suruõhumootorite parameetrid: http://www.deprag.com/download/prospekt-pdf/D6600en.pdf
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”