Asjade suruõhuga ringiajamine.
Postitatud: K Apr 23, 2008 11:23 am
Loodetavasti moded halastavad ja jätavad mu esmapilgul napakana tunduva idee vähemalt esialgu üles. Äkki polegi napakas ja keegi saab siit kasulikku mõtteriba edasi kerida.
Enamasti on praegu igasuguse liikuvtehnika liikumasaamiseks kasutusel vedelkütuse põletamine. Aga on ka teisi mooduseid. Näiteks suruõhk...
Ütlen kohe, et prantslaste suruõhuautod mind ei huvita, kuid pean tunnistama nende osa minu idee sünnil.
Kuna siinne rahvas on üldiselt meelestatud iseehitamist ja "mõttetut" modifitseerimist pooldavalt, siis julgesin siia ka teema teha - ehk saan mõne kasuliku näpunäite. Seda enam, et mõni kasutaja on pneumaatikaga suisa sina peal.
Võtame tavalise sisepõlemismootori võimsusega 160 kW ja pöördemomendiga nii 400 Nm. Kasutab põlevat kütust, saastab ja tossab. Kütus kallis. Aga klassikuid tsiteerides:" Õhku, rohkem õhku, õhk ei maksa midagi".
Millega samad näitajad saavutada? Mis vidin mulle annaks sihukesed näitajad? Mõtlen siin pöördemomenti peaülekande vedaval võllil. See, mis toimub eelnevates ülekannetes, pole hetkel oluline.
Panna sama kolbmootor tööle suruõhu pealt? Vajaliku pöördemomendi saamiseks peaks suruõhu rõhk olema üsna kopsakas... Õhutoide iseenesest ei tohiks olla põhimõtteline, vaid pigem tehnilise teostuse probleem.
Turbiin? Pöörded saab alati viia ülekannetega sobivaks, kuid mis on nende pöördemoment? Kui suurt survet nad tööks vajavad?
Mõni kolmas leiutis?
Asja idee on tegelikult lihtne: ma sõidan igapäevaselt ~100 km tööle ja tagasi+siia-sinna koha peal. Seda ei peaks tingimata tegema sisepõlemismootori abil. Seda enam, et ma tahan oma liikumist teha suure ja mugava autoga, mitte mingi ökopunniga. Mis annab ühelt poolt võimaluse veidi vabamalt materjaliga ümber käia ja teiselt poolt nõuab kasutatava tehniliselt lahenduselt piisavat võimsust.
Elektriteema pole mulle südamelähedane, kuna selle kogumine on probleemne. Aga suruõhku on lihtne koguda: lase aga paaki ja valmis. Tuult meil on, miks ei võiks tuulik elektri asemel hoopis õhku purki pumbata. Vastavaid seadmeid olen näinud...
Kurb on see, et kõrgete rõhkude jaoks maksavad paagid mitte vähe...
Aga ikkagi, arutleks sel teemal...
Enamasti on praegu igasuguse liikuvtehnika liikumasaamiseks kasutusel vedelkütuse põletamine. Aga on ka teisi mooduseid. Näiteks suruõhk...
Ütlen kohe, et prantslaste suruõhuautod mind ei huvita, kuid pean tunnistama nende osa minu idee sünnil.
Kuna siinne rahvas on üldiselt meelestatud iseehitamist ja "mõttetut" modifitseerimist pooldavalt, siis julgesin siia ka teema teha - ehk saan mõne kasuliku näpunäite. Seda enam, et mõni kasutaja on pneumaatikaga suisa sina peal.
Võtame tavalise sisepõlemismootori võimsusega 160 kW ja pöördemomendiga nii 400 Nm. Kasutab põlevat kütust, saastab ja tossab. Kütus kallis. Aga klassikuid tsiteerides:" Õhku, rohkem õhku, õhk ei maksa midagi".
Millega samad näitajad saavutada? Mis vidin mulle annaks sihukesed näitajad? Mõtlen siin pöördemomenti peaülekande vedaval võllil. See, mis toimub eelnevates ülekannetes, pole hetkel oluline.
Panna sama kolbmootor tööle suruõhu pealt? Vajaliku pöördemomendi saamiseks peaks suruõhu rõhk olema üsna kopsakas... Õhutoide iseenesest ei tohiks olla põhimõtteline, vaid pigem tehnilise teostuse probleem.
Turbiin? Pöörded saab alati viia ülekannetega sobivaks, kuid mis on nende pöördemoment? Kui suurt survet nad tööks vajavad?
Mõni kolmas leiutis?
Asja idee on tegelikult lihtne: ma sõidan igapäevaselt ~100 km tööle ja tagasi+siia-sinna koha peal. Seda ei peaks tingimata tegema sisepõlemismootori abil. Seda enam, et ma tahan oma liikumist teha suure ja mugava autoga, mitte mingi ökopunniga. Mis annab ühelt poolt võimaluse veidi vabamalt materjaliga ümber käia ja teiselt poolt nõuab kasutatava tehniliselt lahenduselt piisavat võimsust.
Elektriteema pole mulle südamelähedane, kuna selle kogumine on probleemne. Aga suruõhku on lihtne koguda: lase aga paaki ja valmis. Tuult meil on, miks ei võiks tuulik elektri asemel hoopis õhku purki pumbata. Vastavaid seadmeid olen näinud...
Kurb on see, et kõrgete rõhkude jaoks maksavad paagid mitte vähe...
Aga ikkagi, arutleks sel teemal...