2. leht 2-st

Re:

Postitatud: K Dets 11, 2013 7:53 pm
Postitas puhvel
CPX kirjutas:Kõik sõltub sellest kui palju sul seda kaitset ikkagi vaja on. Komposiit kõlbab ehk tänaval liiklemiseks aga mitte keerukamatesse situatsioonidesse.
Aga mille krdi jaoks on ühevedulisele üldse tarvis miskit kaitset sinna ?
30 aastat tagasi uputasin mossesid ja sikse kõikvõimalikesse kohtadesse, ei hellitanud sugugi ja ei õnnestunud lõhkuda karteri põhja kordagi....kas mul olid silmad lahti või vedas lihtsalt ? :P :D

Re: Re:

Postitatud: K Dets 11, 2013 10:52 pm
Postitas TiitR
puhvel kirjutas:
CPX kirjutas:Kõik sõltub sellest kui palju sul seda kaitset ikkagi vaja on. Komposiit kõlbab ehk tänaval liiklemiseks aga mitte keerukamatesse situatsioonidesse.
Aga mille krdi jaoks on ühevedulisele üldse tarvis miskit kaitset sinna ?
30 aastat tagasi uputasin mossesid ja sikse kõikvõimalikesse kohtadesse, ei hellitanud sugugi ja ei õnnestunud lõhkuda karteri põhja kordagi....kas mul olid silmad lahti või vedas lihtsalt ? :P :D
Ma mäletan enda 2101 aegadest, et Venekas oli isegi sellele mingi terasest kaitsme moodi asjanduse sinna projekteerinud (mis küll tervet karterit ei kaitsnud, vaid andis märku kolksust kui hakkasid midagi kõhualt läbi ajama :D ), samas vanamehe 412-l oli "kaitseks" vist vaid esipõll? Aga vb. mäletan ka valesti...krt, see oli ikka ammu ka juba 8)

Re: Karterikaitse

Postitatud: N Dets 12, 2013 12:03 am
Postitas Sten
Minu andmetel 5 või 6 (ei mäleta täpselt) mm alumiinium maksab umbes 65 euri m2.
4mm raud maksab 25 euri m2 ja 5mm raud 30 eur m2. Minu puhul läheb ilmselt raud käiku mingis paksuses.

Re: Karterikaitse

Postitatud: N Dets 12, 2013 12:12 am
Postitas helar
Sten2121 kirjutas:Minu andmetel 5 või 6 (ei mäleta täpselt) mm alumiinium maksab umbes 65 euri m2.
4mm raud maksab 25 euri m2 ja 5mm raud 30 eur m2. Minu puhul läheb ilmselt raud käiku mingis paksuses.
Kui kaal ei ole oluline siis muidugi tuld.
Isiklikult tahaks mõnes olukorras esituledest pirnidki välja keerata et auto kergem oleks...
Aga kui see raud on vaja auto alt metsas remondivajaduse tõttu kätte saada siis võib õudne olla.

Re: Karterikaitse

Postitatud: N Dets 12, 2013 8:23 am
Postitas atdoom
helar kirjutas:Aga kui see raud on vaja auto alt metsas remondivajaduse tõttu kätte saada siis võib õudne olla.
Väga hea point, millega oleks tark arvestada :thumb:

Re: Re:

Postitatud: N Dets 12, 2013 6:15 pm
Postitas puhvel
TiitR kirjutas:
puhvel kirjutas:
CPX kirjutas:Kõik sõltub sellest kui palju sul seda kaitset ikkagi vaja on. Komposiit kõlbab ehk tänaval liiklemiseks aga mitte keerukamatesse situatsioonidesse.
Aga mille krdi jaoks on ühevedulisele üldse tarvis miskit kaitset sinna ?
30 aastat tagasi uputasin mossesid ja sikse kõikvõimalikesse kohtadesse, ei hellitanud sugugi ja ei õnnestunud lõhkuda karteri põhja kordagi....kas mul olid silmad lahti või vedas lihtsalt ? :P :D
Ma mäletan enda 2101 aegadest, et Venekas oli isegi sellele mingi terasest kaitsme moodi asjanduse sinna projekteerinud (mis küll tervet karterit ei kaitsnud, vaid andis märku kolksust kui hakkasid midagi kõhualt läbi ajama :D ), samas vanamehe 412-l oli "kaitseks" vist vaid esipõll? Aga vb. mäletan ka valesti...krt, see oli ikka ammu ka juba 8)
Tegelt oli 412-l esisilla tala selline lai ja tõsine tükk, karteri põhja ees, see võttis nii mõnegi paugu vastu. Seda oli ta näost näha, kui eest poolt otsa vaadata....tuli pilt silme ette, nägemis mälu... :D

Re: Karterikaitse

Postitatud: N Dets 12, 2013 7:12 pm
Postitas ibra
Sul vilets nägemismälu. 412-l sai esimese paugu ikka õlifilter, mis oli enne sillatala ja suhteliselt madalal ja kõige haavatavam koht.

Re: Karterikaitse

Postitatud: K Mai 28, 2014 4:46 pm
Postitas Sten
Kas on mõtet karterikaitse auto külge ühendada läbi kummipatjade/pukside, et leevendada mõnelt ootamatult kivilt tulevat lööki või on see mõttetu üritus ja pigem ikka panna raud rauale raami/sildade külge?

Re: Re:

Postitatud: K Mai 28, 2014 7:35 pm
Postitas LR90
puhvel kirjutas:
Tegelt oli 412-l esisilla tala selline lai ja tõsine tükk, karteri põhja ees, see võttis nii mõnegi paugu vastu. Seda oli ta näost näha, kui eest poolt otsa vaadata....tuli pilt silme ette, nägemis mälu... :D
Sillatala oli küll lai ja tõsine tükk aga karter oli alumiiniumist mis kohe pragunes kiviga kohtudes,
erinevalt VAZ-i karterist mis oli plekist ja läks mõlki.
Eelkirjutajale soovitaks ikka raud rauaga.

Re: Karterikaitse

Postitatud: K Juul 27, 2022 2:43 pm
Postitas Mikk88
Tere

Ei hakanud uut teemat tegema vaid prooviks olemasolevat jätkata - ehk leiab keegi siit tulevikus ka häid ideid, kel sarnane mure/küsimus.

Tekkis vajadus tekitada hobiautole (4wd sõidukas) mingit sorti põhjakaitse. Eelkõige kaitsemaks üsna madalal ja avatud kohas olevaid rihmarattaid ja pumpasid. Jaekaubanduses nimetatud autole mingit valmistoodet paraku ei leia (suhteliselt vähelevinud auto ja mitteoriginaalne mootor, millest tulenevalt elulised komponendid madalamal kui originaalis).
Kuna auto sõidab 90% ajast talvistel jää- ja lumeradadel, siis meeletut tugevust kaitse pakkuma ei pea vaid pigem hoidma jäätunud valli sõites suurema lume ja jää mootoriruumist ja rihmaratastest eemal.
Kuna auto tühimass ca 800-900kg, kas siis näiteks 3mm või 4mm Raex/Hardox võiks olla paslik materjal või tasuks pigem ikkagi vaadata alumiiniumi/duralumiiniumi poole? Sobiv tükk ise on muidu rombikujuline ning vajab kahte 90 kraadist painutust. Lisaks juurde puurida ka mõned augud, mille kaudu vesi ja muu sodi välja saaks voolata.