Miks on raamis avaused?

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
CaveMan
Rock Crawler
Postitusi: 960
Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
Asukoht: Tallinn ja Peetri
Kontakt:

Miks on raamis avaused?

Postitus Postitas CaveMan »

Kas keegi oskab selgitada, mis eesmärgil on auto raamis 30mm avaused? Ma ei tea kas kõikidel aga Pajerol on.
Sealt läheb kõik sodi sisse ja kohta ei ole kust see välja saaks tulla. Kui näpp august sisse panna, siis on raami sisemus kuni augu ääreni liiva ja sodi täis.
Mis inseneridel võis mõttes olla? Kuna sealt läheb sodi sisse aga välja ei tule, siis kuidas raami seest puhta saab hoida, et seal elu ei tekiks?

Lisaks sooviks küsida, kui pakusust materjalist tavaliselt raamid on?



20210420_210818.jpg
20210420_210818.jpg (456.35 KiB) Vaadatud 1018 korda
Mitsubishi Pajero ´00 GLS, 2,8TD Aut. - 33'' BFG AT - Come Up DV-9
Kasutaja avatar
amevier
True Off Roader!
Postitusi: 1466
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Re: Miks on raamis avaused?

Postitus Postitas amevier »

Hea küsimus. Korrosioonitõrjeks raami sees?
Vanematel Toyotadel on neil aukudel plastkorgid ees. Mul on need augud kinni pandud. Ventilatsiooniks peaks piisama otsaavadest.
Nendel Toyotadel, mida ma näppind olen, on raam olnud 3 mm materjalist.
Land Cruiser KZJ95
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1167
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Miks on raamis avaused?

Postitus Postitas honkomees »

August lükkad surveka otsa sisse ja järjest ajad sodi otsa poole ikka järgmisest august edasi ja lõpuks välja, just lõpetasin 2 korda sel kevadel. Hea teha kui auto üks ots kõrgemal.
P.S. Seda muret, et sodi sisse ei saa, ka kinnissese raami, ei ole. Ja õhuliikumist ei ole kunagi liiga palju.
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
Kasutaja avatar
amevier
True Off Roader!
Postitusi: 1466
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Re: Miks on raamis avaused?

Postitus Postitas amevier »

Toyota paneb vist uuematele Länkareile ka raamiaukudele plastpunne. Mul on nagu meeles, et 60th anniversary 150-l on punnid, aga 2009 a omal veel polnd.
Ja ma arvan, et korgitud aukudega raamile ikka sodi sisse ei saa eriti. Kui muidugi pidevalt sügavates aukudes ei jaura.
Ma huvi pärast võtan enda omal mõne augu lahti ja vaatan, kas on midagi seal sees. Raam sai 2 a tagasi korrastatud ja augud korgitud kohe peale seda.
Land Cruiser KZJ95
honkomees
True Off Roader!
Postitusi: 1167
Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval

Re: Miks on raamis avaused?

Postitus Postitas honkomees »

nii vähe kui mul neliveduseid olnud on kõigil raamid augulised olnud, ju ikka põhjusega ...
Huvitav, et jalakäijatega libedaga toimunud õnnetustes on praktiliselt alati süüdi libedad kõnniteed ja hooletud kinnistuomanikud, aga autojuhtide teelt väljasõitude puhul on tegu "ilmastiku ja teeoludele mittevastava kiirusega"
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 823
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: Miks on raamis avaused?

Postitus Postitas heeringas »

honkomees kirjutas:
K Apr 21, 2021 9:37 pm
nii vähe kui mul neliveduseid olnud on kõigil raamid augulised olnud, ju ikka põhjusega ...
Mul naistega sama jama - jo neid siis ikka on vaja
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
jaan mmc
I live off from the mud
Postitusi: 1631
Liitunud: E Jaan 14, 2008 5:04 pm

Re: Miks on raamis avaused?

Postitus Postitas jaan mmc »

Ilmselt on mingi osa neist nö. mõõtepunktid / valmistamisrakisesse fikseerimis kohad, mingid võibolla lisaseadmetele vb. nt. raudtee veermiku kinnitamiseks (japsi tehnikal kohtab nt. paljudel vidinatel sõjaväerohelist värvi) nii, et mingeid militaar nüansse ei saa välistada. Võimalik, et mõni ava on ka avariikorral ettenähtud kokkuvoltimis koht.
Olen mõnele, raami madalamasse (kesk) ossa, alumisele küljele, keskjoonele u. 40 cm. vahedega vee äravooluks 14 mm. avad puurinud, siiani pole need pragusi ajama hakanud. Kummaline ongi see, et enamasti alakülgedel avasi pole, vähemalt mitsudel, paremal juhul on mõni keermestatud ava.
Mõistlik on sulgeda vahetult rattakoobaste lähedusse jäävad, väliskülgedel olevad avad sest seal on sopasadu garanteeritud.
Autode juures on üksjagu nüansse mis kuuluvad rubriiki "Hitleri kättemaks" avad raamis on selgelt üks neist :)
GC
Fitting 44"
Postitusi: 468
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Miks on raamis avaused?

Postitus Postitas GC »

heeringas kirjutas:
K Apr 21, 2021 10:09 pm
honkomees kirjutas:
K Apr 21, 2021 9:37 pm
nii vähe kui mul neliveduseid olnud on kõigil raamid augulised olnud, ju ikka põhjusega ...
Mul naistega sama jama - jo neid siis ikka on vaja
Need on õhutusavad, ära jumala pärast kõiki korraga kinni pane!

Aga võib olla tehakse raamidesse avad sellepärast, et sitta koguks ja lõpuks ära mädaneks!?
Uusi autosid peavad inimesed ostma!
... kuigi see on praegu tükati keeruline.
gaz fs 1
GC
Fitting 44"
Postitusi: 468
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Miks on raamis avaused?

Postitus Postitas GC »

Üks mõte tuli siiski veel...!
Küllap neid raame ikka tehases ka kuidagi seest poolt kaitstakse!?
Võimalik, et lastakse näiteks fosfaadi vanni ja selleks peab vedelik sisse ja välja saama?
gaz fs 1
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5636
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: Miks on raamis avaused?

Postitus Postitas TiitR »

GC kirjutas:
E Apr 26, 2021 6:28 pm
Üks mõte tuli siiski veel...!
Küllap neid raame ikka tehases ka kuidagi seest poolt kaitstakse!?
Võimalik, et lastakse näiteks fosfaadi vanni ja selleks peab vedelik sisse ja välja saama?
Kõik õige, kuid miks see ava asukoht nii emane on? Võiksid ju samasugused augud raami allosas olla, jookseks vedel sitt ise välja. Või on siin mingi teema äkki raami jäikusega? Kuigi ega need pehkinud raamid mingit soovitud jäikust väga pikalt ei anna niikui nii.
Mitsu Pajero 3.2 Di-D
GC
Fitting 44"
Postitusi: 468
Liitunud: T Nov 16, 2004 4:02 pm
Asukoht: keskel

Re: Miks on raamis avaused?

Postitus Postitas GC »

TiitR kirjutas:
E Apr 26, 2021 6:39 pm
GC kirjutas:
E Apr 26, 2021 6:28 pm
Üks mõte tuli siiski veel...!
Küllap neid raame ikka tehases ka kuidagi seest poolt kaitstakse!?
Võimalik, et lastakse näiteks fosfaadi vanni ja selleks peab vedelik sisse ja välja saama?
Kõik õige, kuid miks see ava asukoht nii emane on? Võiksid ju samasugused augud raami allosas olla, jookseks vedel sitt ise välja. Või on siin mingi teema äkki raami jäikusega? Kuigi ega need pehkinud raamid mingit soovitud jäikust väga pikalt ei anna niikui nii.
Kui ava on tehnoloogiline, mida ta suure tõenäosusega on, siis tehakse see sinna, kus on selle õige koht!
Edasi on tootjale oluline see, et raam kestaks "teatud aja", sellest kauem pole enam nende huvi!
gaz fs 1
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 1906
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Miks on raamis avaused?

Postitus Postitas v6sa »

GC kirjutas:
E Apr 26, 2021 7:32 pm
...
Edasi on tootjale oluline see, et raam kestaks "teatud aja", sellest kauem pole enam nende huvi!
Ilmselt kõige olulisem mõjur. Muidu kestaks autod liiga hästi.
Krusa, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
olli
Fitting 38"
Postitusi: 208
Liitunud: N Juul 07, 2011 11:59 pm

Re: Miks on raamis avaused?

Postitus Postitas olli »

Nissan D40 puhul vist mindi augustamisega liiale siis tehases? :P
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”