Aku laadimine külmas

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2442
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Aku laadimine külmas

Postitus Postitas v6sa »

MetsaVikat kirjutas:Tahtsin ka enne kirjutada, et ctek-il(mingitel variantidel) recond reziim keedab kontrollitult akut, jutu järgi peaks plaatide küljest sodi lahti keetma, ja sellega natuke akut paremaks tegema. Kas tõsi ka, ei tea.

Terv.
Olen mitu "tuksis" akut sellega elule turgutanud. 8) Uueks ei tee, aga valgustust vaid 4 h toita jaksanud 60 Ah poolsurnud akule tegi sedapalju elu juurde, et käis pea kaks aastat 8+ h ühe laadimisega. Sellesügisene külm tappis lõpuks ära ja enam voolu ei pea. LED-ribad küsivad napi 6 A... Praegu on järgmine poolsurnu käigus.

Samamoodi bensuautolt maha praagitud 74 Ah Ag akule tegi sedapalju elu sisse, et jaksab nüüd ka diiselmootorile tule sisse teha. Akut saades ei jaksanud mossetki käima väänata.

Ehk midagi see "remont" head teeb.

Samas on paar inimest kurtnud, et aku on suisa otsa lõppenud selle "remondi" peale. Võta siis kinni. :roll:
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
SPITFIRE
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: T Mär 09, 2010 12:06 pm

Re: Aku laadimine külmas

Postitus Postitas SPITFIRE »

Mul on imelik kogemus 10+ aastat vana Ctek xs 3600, et ei lae murutraktori akut talveperioodil täis, hakkab sisse välja plõksima umbes 10s intervalliga. Aku oli mõned aastad vana, kui hakkas sellist nalja kevadel tegema, oli päeva järgi (sisse-välja plõksides) ja traktorit käima ei saanud, mõtlesin, et aku küpse. Siis üks tuttav soovitas, et lae alguses tavalise laadijaga ja siis pane see "tark" laadija uuesti järgi. Nii tehes hakkaski "tark" ka laadima ja sain traktori käima, hooaja jooksul rohkem akut ekstra ei laadinud, iga nädal läks ilusti käima ja nüüd juba teine suvi sama akuga läbi lastud. Sama protseduur kestab iga talv, kui akut turgutan, et tavalisega alguses ca 10-20 minutit ja siis targaga järgi, muidu tsükkel ei käivitu. Auto akudega pole sellist jama olnud ja toimib hästi.
Välja näeb selline:
Pilt
Viimati muutis SPITFIRE, K Nov 30, 2016 6:05 pm, muudetud 1 kord kokku.
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Re: Aku laadimine külmas

Postitus Postitas al »

SPITFIRE kirjutas:Mul on imelik kogemus 10+ aastat vana Cetek xs 3600, et ei lae murutraktori akut talveperioodil täis, hakkab sisse välja plõksima umbes 10s intervalliga...
Ega geelakuga tegemist pole? Uuemal ctekil on eraldi režiim nende jaoks, laksab suurema pingega. Palju akul jääkpinge on? alla ~ 2V tunnistab surnuks ja lootusetuks.
SPITFIRE
Rookie
Postitusi: 11
Liitunud: T Mär 09, 2010 12:06 pm

Re: Aku laadimine külmas

Postitus Postitas SPITFIRE »

Tavaline happeaku ikka, esimestel aastatel seda jama polnud. Hetkel 1,5 kuud moosikeldris (ca +10 kuni 15C) seisnud aku pinge oli 12V
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: Aku laadimine külmas

Postitus Postitas MetsaVikat »

Mul auto akuga sama juhtunud, juhtub siis kui aku on nii tühi, et laadija ei leia üles seda vms. Korra annad tavalise laadijaga voolu peale, siis paned targa laadima ja laeb ilusti.

Terv.
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2198
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: Aku laadimine külmas

Postitus Postitas puhvel »

Palju tarka juttu Ctekkide kohta a mitme amprised nad on teil ?
Mul mälu järgi 1,5.
Sajaseid akusid laen vahest 3-4 korda, siis kõhutunne ütleb, et on täis.
Jääb nagu sajase jaoks lahjaks ....
Samas see peaks nagu suht optimaalne olema laadimiseks.
Pojal see Ctek 5 amprine, geeli funktsioon kah, teagi nüüd mis milleks sobib :roll:
Proffidel autusähkaritel paluks kommida.

PS keema pole ma akusid kunagi sellega saanud, nii tark on küll.
XC 70
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: Aku laadimine külmas

Postitus Postitas MetsaVikat »

Mul ctek 10 mxs. Maks 10A, normaal 1A rms. Kirjas, et kuni 200ah akusid võib laadida, hooldusesse jätta kuni 300ah akusid. Ise pole kunagi mõõtnud, millega ta tegelikult laeb. RECOND-is(recondi reziimis näitab, et laeb 15.8v), kui kuulata, siis mulistab küll vaikselt akut, aga eks ta peabki seda mulistama, et taastada. Targemat juttu ise ei oska rääkida, lugeda saab siit kes tahab ilusat müügimehe juttu lugeda. http://www.ctek.com/hu/en/chargers/MXS%2010

Terv-
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2198
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: Aku laadimine külmas

Postitus Postitas puhvel »

Ok, niipalju veel juurde, et oli mul kunagi aku mille pidin peaaegu, et utiili saatma.
Nimelt nö tavalaadija pani selle vurinal keema ja polnd miskit laadimist.
Tuttav laenas selle "targa" ja sain käima aku.
Siis ostsin ka "targa" Multi xs 4003 ja siiani rahul, ei keeda aga täis laeb igasugu jamad kui just üdini tuksis pole.
Pole ma elektrik aga kunagi lugenud, et keetmine pole mitte hea.

PS erinevaid akusid mul käibel ikka omajagu ja saab kõigiga hakkama.
XC 70
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Re: Aku laadimine külmas

Postitus Postitas al »

Eks see "keetmine"ole puhas ülelaadimine, lööb sodi plaatidelt lahti, aga... kuhu see kukub? eks ikka põhja, plaatide vahele, plaadid lühises jms. Natuke on võib-olla hea, aga pikemas perspektiivis?

Mul 5A mudel, 100-seid olen laadinud, saab isegi ööpäevaga hakkama, aga p----s akusid laeb ikka oma tarkusest. Kõrval on ka suur 12/24V laadija-stardiabi. See jonnib juba pisutki kahtlasemas seisus aku peale. Aitab kui konditsioonis aku (korraks, kuni laadimine 13+V saavutab) paralleelselt külge laadima panna, petab laadija ära ja surub ka surnud akusse voolu sisse. Ctekiga sama trikk.
Stroke
Rookie
Postitusi: 18
Liitunud: T Sept 09, 2014 11:22 pm

Re: Aku laadimine külmas

Postitus Postitas Stroke »

seda akude paralleelset ühendamist ei soovita, võimalik niimoodi midagi õhku lasta, eriti, kui üks aku korralik ja teine vigane.
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Re: Aku laadimine külmas

Postitus Postitas al »

Stroke kirjutas:seda akude paralleelset ühendamist ei soovita, võimalik niimoodi midagi õhku lasta, eriti, kui üks aku korralik ja teine vigane.
Rõhk oli sõnal korraks ja loomulikult käivitusvooluga ei lae, ikka tasa ja targu.
Põhimõtteliselt ei tohiks siis ka autolt-autole käivitusabi anda, sest tegu sama skeemiga, aga laadimisvool kordades suurem (geneka täisvõimsus, v. 5-10A laadija?).
Viimasel juhul on neid akusid küllalt laiali lennanud, aga põhjuseks siiski vales järjekorras ühendatud juhtmed, näiteks abiandva (töötava mootoriga) autole ühendatakse kaabel viimasena ja otse akule, enamvähem kindel pauk...
Mis variante jääb, kui oled kogemata tuled peale unustanud, aku nullis, tark laadija ei näe akut ja laadima ei hakka? Marsid poodi uue järele? Ostad veneaegse START laadija, millega võimalus aku kuivaks keeta?
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2198
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: Aku laadimine külmas

Postitus Postitas puhvel »

Selle START-ga kunagi elustasin ühe palliks külmunud aku.
"nutikaid" veel polnud ja tavajunn jäi lahjaks.
Tegin seda peale-maha laadimist mitu korda, terve suve toimis lõpuks :D
XC 70
Stroke
Rookie
Postitusi: 18
Liitunud: T Sept 09, 2014 11:22 pm

Re: Aku laadimine külmas

Postitus Postitas Stroke »

al, eksid mitme koha peal:
akult akule ühendamisel ei tohi panna viimasena vältimaks sädet - kui aku on kiiresti laetud/tühjendatud siis on seal ka gaasid = pauk
kui ka korraks ühendada 2 akut paralleelselt, siis ohtlik, kuna akud suudavad anda välja 400+A, mille reaalne kujunemine oleneb 1001-st asjast, oluline ka "krokodillide" ristlõige, ja see on väga suur näitaja, käevitusel pingelang olnud 5v (võiks pikemalt arutada, kuid). Olenevalt akust ja energia jaotusest saad tulemuse.
*aku laadimine ei toimu ju ainult laadijaga/genekaga, kui ühendad kaks akut paraleelselt, siis hakkab kõrgema pingega(!) aku (või laadija, patarei JNE) laadima madalama pingega akut ja seal võib tekkida suured voolud vastavalt sisetakistustele...
soovitatakse ju käevitusabi andmisel doonor auto ju välja suretada, et mitte elektroonikat kahjustada

viimasele reale vastuseks. Kui tõesti vaja taastada 0v akut, siis lihtne on ühendada 1 kontakt kaabliga ja teise kontakti vahele ühendada midagi takistavat = 12v pirn(hõõgpirn) jadamisi, et vool peaks läbima pirni, mistõttu piirab pirn maksimaalse voolu oma nimi võimsuse järgi ära. 60W ~ 5a
siis võid panna laadija lisaks ühele akule, soovitatavalt laetavale, kui laadijale sobib.

akude taastamisest niipalju, et tihti saabki akusid uuesti tööle, lihtsalt lastes neil tööd teha.
ise teinud:
laen aku "täis", siis panen tuled põlema ja ootan, kuni näen tulede värvi muutust (esimestel kordades laadimine/tühjendamine võib võtta 10s kuni .... ). efekt peaks olema keemiline, kuid ei tööta/päästa alati
jõudu ja parandage/täpsustage kui kuskil midagi valesti või ebaselge.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2442
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: Aku laadimine külmas

Postitus Postitas v6sa »

Stroke kirjutas: ...
Kui tõesti vaja taastada 0v akut, siis lihtne on ühendada 1 kontakt kaabliga ja teise kontakti vahele ühendada midagi takistavat = 12v pirn(hõõgpirn) jadamisi, et vool peaks läbima pirni, mistõttu piirab pirn maksimaalse voolu oma nimi võimsuse järgi ära. 60W ~ 5a
siis võid panna laadija lisaks ühele akule, soovitatavalt laetavale, kui laadijale sobib.

akude taastamisest niipalju, et tihti saabki akusid uuesti tööle, lihtsalt lastes neil tööd teha.
ise teinud:
laen aku "täis", siis panen tuled põlema ja ootan, kuni näen tulede värvi muutust (esimestel kordades laadimine/tühjendamine võib võtta 10s kuni .... ). efekt peaks olema keemiline, kuid ei tööta/päästa alati
jõudu ja parandage/täpsustage kui kuskil midagi valesti või ebaselge.
Täpne ja mõistlik. 8)
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Re: Aku laadimine külmas

Postitus Postitas al »

Stroke kirjutas:al, eksid mitme koha peal:
akult akule ühendamisel ei tohi panna viimasena vältimaks sädet - kui aku on kiiresti laetud/tühjendatud siis on seal ka gaasid = pauk...

viimasele reale vastuseks. Kui tõesti vaja taastada 0v akut, siis lihtne on ühendada 1 kontakt kaabliga ja teise kontakti vahele ühendada midagi takistavat = 12v pirn(hõõgpirn) jadamisi, et vool peaks läbima pirni, mistõttu piirab pirn maksimaalse voolu oma nimi võimsuse järgi ära. 60W ~ 5a
siis võid panna laadija lisaks ühele akule, soovitatavalt laetavale, kui laadijale sobib.

akude taastamisest niipalju, et tihti saabki akusid uuesti tööle, lihtsalt lastes neil tööd teha...
Käivitus juhtmete ühendamise kohta, palun loe täpsemalt minu posti, viimane ühendus (tegelikult pole oluline kummal akul) on alati - klemm ja akust võimalikult kaugel massi.

Minu kasutuses olev laadija Pilt 55W pirni triki peale kahjuks alati ei toimi, kui on ikka alla 2-3V, siis ampermeetri osutit ei liiguta.

Viimase väitega olen 100% nõus, kõige paremini taastub aku auto peal, eriti kui on pidevalt koormus, palju käivitamisi ja korralik laadimine. 2 surnuks kuulutatud akut (185Ah aastaid vanad ja mitu a autol seisnud) on hetkel igapäevaselt töös, tester näitab ca 85% jääki.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”