1. leht 1-st

Turvapuurid alates 2023

Postitatud: E Mai 08, 2023 10:25 pm
Postitas Veiko
Lugupeetud ehitajad.
Panen siia ka üles EAL-i tehnikakollegiumi info:

OFF-ROAD masinate turvapuuride valmistamine!
Viimasel ajal on tekitanud palju segadust turvapuuride valmistamiseks mõeldud materjalide kasutamine OFF-Road võistlusmasinatel. Segaduste ärahoidmiseks kordame kiiresti ja lühidalt üle turvapuuri valmistamise reeglid:
- sõiduk, mis on valmistatud külmtõmmatud ning õmbluseta torust, mille süsinikusisaldus on max 0,3% ja mille tõmbetugevus on minimaalselt 350 N/mm2, toimub turvapuuri ehitamine vastavalt FIA Lisa J Artikkel 283.8- le ja EI vaja rahvuslikult sertifitseerimist.
- sõiduk , mille turvapuur on valmistatud muust eriterasest ( nt. Docol R8 jne), toimub turvapuuri ehitamine vastavalt FIA Turvapuuri Homologeerimise juhendile 2023 ning vajab sertifitseerimist.
Sertifitseerimise küsimustes palume pöörduda:
-Martin Toom +372 501 5792 martintoom@europe.com ( Põhja-Eesti ja saared)
-Marek Mõistus +37256484167 marek.moistus@gmail.com ( Lõuna-Eesti)

Re: Turvapuurid alates 2023

Postitatud: E Mai 08, 2023 10:57 pm
Postitas MetsaVikat
Tere!

Kas T45 käib ka eriterase alla või mitte?

Lugupidamisega Villu

Re: Turvapuurid alates 2023

Postitatud: T Mai 09, 2023 7:45 pm
Postitas AINIONU
Mis saab nendest autodest mis on valmimas?

Re: Turvapuurid alates 2023

Postitatud: T Mai 09, 2023 10:45 pm
Postitas nigulametall22
AINIONU kirjutas:
T Mai 09, 2023 7:45 pm
Mis saab nendest autodest mis on valmimas?
Oleneb milliseid täpsemalt mõtled 🙄

Re: Turvapuurid alates 2023

Postitatud: T Mai 09, 2023 11:08 pm
Postitas AINIONU
Mis vahet seal on millised.
Küsimus oli mul selle mõttega, et autod mida hakati ehitama olemasolevate kehtivate teh. tingimuste alusel (neid ei ole ju veel ametlikult muudetud e. on täiesti kehtivad). Aga näed ülla-ülla mingid nossovid arvavad, et teeme täna näiteks uued. Homme võibolla mõtleme veel midagi lõbusat välja ja siis teeme veel mingi viguri. Äkki sellised mis peaksid vastama kosmoselaeva teh. tingimustega või alvelaeva omadega. No sest vahel tõuseb võistlusauto maast lahti ja mõnikord sõidab ka veest läbi.
Kas ei peaks alustama lugupeetud kes te teh. tingimustega tegelete sellest, et leida Eesti pinnalt mõistlik kogus inimesi kellel oleks FIA serdi õigus. Ja kes ka mingil määral omaks teadmisi offroad auto ehitamisest?

Re: Turvapuurid alates 2023

Postitatud: K Mai 10, 2023 7:38 am
Postitas MahviaDeTyrk
Siiani võis olla ainult tõmmatud toru - st. siiani võis ehitada ainult tõmmatud torust ja võib ka edasi
Lisaks lubatakase nüüd ka .... st. alates nüüdsest võib muust ehitama hakata - aga kui muust ehitad, siis sert vajalik

Mis nagu probleem on ?

Re: Turvapuurid alates 2023

Postitatud: K Mai 10, 2023 8:25 am
Postitas MetsaVikat
Pakun puusalt, et probleem on selles, et "cromo" torust tehtud masin kuulub ka nüüd sertimise alla.

Ma ei tea kuidas meil(offroadis), aga kes on vaadanud "Cars with Kaspar", drifti meeste videosi, siis seal oli puuride kohta hea lause, Puur tuleks esimesel vüimalusel ette näidata ja paber kätte saada just nende muudatuste pärast. Kui projekt peaks pikale venima, paberit pole siis selleks ajaks kui auto valmis, on asjad muutunud ja reeglid muutunud. Aga kui paber olemas, et tol hetkel puur sobis, siis zero problems. Muidugi ma ei tea kuidas seda asja vältida siis kui terve auto torust, veidi keerulisem vist.

Tegelikult võiks natukene valgustada seda sertimise asja. Kes keevitada võib, kes teha võib ja mida vaadatakse. Vältida "Ässa" olukorda, kus pead ennast pooleks rabelema ja leidma mingi augu(või tegema augu), et asi legaalseks saada.


Terv.

Re: Turvapuurid alates 2023

Postitatud: K Mai 10, 2023 2:41 pm
Postitas LauriJ
25CrMo4 süsiniku sisaldus on alla 0,3%. Seega andke minna. Kui teiste keemiliste elementide piiranguid meil tehniline komisjon ei piira (nagu ülal olevast kirjast näha), siis on CroMo toru täits ok kasutada.