VEOK võistlusmasina minimaalne kaal 2018 ja edasi

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, MM, Arto, Moderators

Milline peab olema VEOK klassi võistlusmasina minimaalne kaal

Hääletus lõppes E Okt 30, 2017 3:53 pm

2000 kg
1
1%
2500 kg
17
21%
3000 kg
12
15%
3500 kg
51
62%
Muu kaal
1
1%
 
Hääli kokku: 82
samur
Mudder
Postitusi: 83
Liitunud: P Okt 19, 2014 7:52 pm
Asukoht: Tartu

Re: VEOK võistlusmasina minimaalne kaal 2018 ja edasi

Postitus Postitas samur »

Samrul unimogi raam, teljevahe originaal, kaalu peal pole käinud, ei oska öelda palju võiks olla ~ 3000 või nati allapoole. Kerge kaal pole ka alati eelis, Antsumäel sügavas lombis liikusid raskemad paremini edasi.
Väljanägemise koha pealt - kukkus lihtasalt välja selline, seda tänu kättesaadavatele juppidele.
SAMRU
5026744
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2547
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: VEOK võistlusmasina minimaalne kaal 2018 ja edasi

Postitus Postitas totu »

No aga siduge kaal rehvi laiusega, kui raskeveok kaalub 650 kg on max. rehvi laius 195 jne. Kui suhe paigas, võiksid kõik rahule jääda?
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 214
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK võistlusmasina minimaalne kaal 2018 ja edasi

Postitus Postitas Ural 6x6 »

heints kirjutas:
MahviaDeTyrk kirjutas:
heints kirjutas:Antsumäel oli 2 veokat mis ei olnud veoka nägu, Samru ja Rooste kas need on need autod kelle pärast peaks ka kõik teised endale rauda külge kleepima hakkama?
Mille poolest Samru ei ole veoka nägu ? - et kabiinile ette tehtud nina ei ole ilus ?
Ilus ei ole ta nagunii(auto ju ikkagi mitte naisterahvas). Aga need kaks autot mille ma välja tõin sarnanevad visuaalselt kõige vähem veoutoga pigem meenutavad et2.
Kuidas siis see välja hakkab nägema,et olemasolevad autod jäävad vabakaalu aga uued peavad üle 3,5t olema??Kas keegi hakkab neid iga võistlus kaaluma? Minu pill kaalus miski 6t ja ka pärast kaalujälgimist jääb ta raskeks.
Selleks, et suunata läbi tehniliste reeglite harrastajaid suuremate ja raskemate veoautode ehitamisele piisab ka sellest, kui pannakse kirja, et minimaalne kaal 3,5 tonni hakkab kehtima näiteks aastast 2020.
.
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1226
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: VEOK võistlusmasina minimaalne kaal 2018 ja edasi

Postitus Postitas Arto »

Siit siis saame teha järelduse, et eelistatakse raskemaid autosid.
Järgmisel 4x4 komitee koosolekul saame siis teha vajalikke muudatusi tehnilistes tingimustes, arvestades rahva arvamusega.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , 2020 TR-1 nr. 111, maasturisõltlane alates 2004
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
samur
Mudder
Postitusi: 83
Liitunud: P Okt 19, 2014 7:52 pm
Asukoht: Tartu

Re: VEOK võistlusmasina minimaalne kaal 2018 ja edasi

Postitus Postitas samur »

Küsitlusest võiks vaadata ka nende vastajate eelistust, kes on konkreetselt asjaga seotud, mitte üldist foorumlaste arvamust. Aga edu otsustajatele, mida rutem uued reeglid ilmutate, seda rohkem jääb aega mõelda, kuhu rauda juurde riputada.
SAMRU
5026744
Kasutaja avatar
Poissmehed
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: T Okt 17, 2017 7:12 am
Asukoht: Mõigu

Re: VEOK võistlusmasina minimaalne kaal 2018 ja edasi

Postitus Postitas Poissmehed »

Oleme Samruga nõus või siis sama meelt et veokate võistkondade arvamust võiks arvestada mitte üldisi foorumlaste mõtteid.......!
Ja kuidas või milliste kaalude peal hakatakse veokaid kaaluma enne starti???
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: VEOK võistlusmasina minimaalne kaal 2018 ja edasi

Postitus Postitas Praks1 »

1.Olen seda juba kirjutanud,et miks teil seda kaalu üldse vaja on???????
2.Alla 3 t pilli on tänast tehnikat vaadates teil suht ebareaalne toota jne.
3.Kui kehtestate mingi häguse piiripealse numbri,kes neid pille kaaluma hakkab ja kuidas ??????
Edasi mõelge ise,pange ennem oma pillid käima ja vintsid ette mis reaalselt töötavad jne.
Vaadake tulemusi,kui jõhkralt on võitnud eriti rõvedaks saetud väiksed veokad jne.Eriti nagu pole ju?
See,et Ridala on oma pilliga vaeva näinud ja sinna vähe kvaliteetsema karpa peale aretanud,et see pill töötaks pole nagu eriline argument,et"tra muidu oleks võitnud,aga tal oli liiga kerge pill"kuigi enda sahver kooles esimese ringi esimesel kolmandikul jne
Olles seda nalja aastaid kõrvalt näinud ja ise autosi ehitades ,tean suht täpselt mida räägin.
Vaadates mõningate pillide tehnilisi lahendusi,siis ei teagi kas naerda,või nutta,igaljuhul inseneerid jääks sõnatuks mõningate lahendustega selle klassi pärlitega :D
Proto
53951597
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2547
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: VEOK võistlusmasina minimaalne kaal 2018 ja edasi

Postitus Postitas totu »

Praks1 kirjutas:1.Olen seda juba kirjutanud,et miks teil seda kaalu üldse vaja on???????
2.Alla 3 t pilli on tänast tehnikat vaadates teil suht ebareaalne toota jne.
3.Kui kehtestate mingi häguse piiripealse numbri,kes neid pille kaaluma hakkab ja kuidas ??????
Edasi mõelge ise,pange ennem oma pillid käima ja vintsid ette mis reaalselt töötavad jne.
Vaadake tulemusi,kui jõhkralt on võitnud eriti rõvedaks saetud väiksed veokad jne.Eriti nagu pole ju?
See,et Ridala on oma pilliga vaeva näinud ja sinna vähe kvaliteetsema karpa peale aretanud,et see pill töötaks pole nagu eriline argument,et"tra muidu oleks võitnud,aga tal oli liiga kerge pill"kuigi enda sahver kooles esimese ringi esimesel kolmandikul jne
Olles seda nalja aastaid kõrvalt näinud ja ise autosi ehitades ,tean suht täpselt mida räägin.
Vaadates mõningate pillide tehnilisi lahendusi,siis ei teagi kas naerda,või nutta,igaljuhul inseneerid jääks sõnatuks mõningate lahendustega selle klassi pärlitega :D
Pole sel klassil häda midagi, paistab ka täitsa progressiivseid mõtteid ja kui sealt ebafunktsionaalne raud ära saagida, võiks tubli konkurentsieelise saada. Tegelikult ei ole nii, et ainult nii on ÕIGE, kuidas MINA teen. Valdav osa kodumaisest offroadist toimetab jäljendamise peal ja parema auto saab see, kes suudab parimaid jäljendada ja nende puudustest mööda hiilida. Veokates paistab rohkem loomingulisust, kusjuures mõistliku hinnaga. Tublid, kui suudate kallist võidurelvastumist ennetada (see on väga palju lihtsam kui tagajärgi siluda) ja miinimumkaal on selleks lihtsaim vahend ja küll need autod ka kuidagi kaalutud saavad, kui mitte enne, siis läbi ametlike protestide.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Kult
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 158
Liitunud: E Dets 10, 2012 7:42 pm
Asukoht: Roela

Re: VEOK võistlusmasina minimaalne kaal 2018 ja edasi

Postitus Postitas Kult »

Kas on keegi kaalunud palju sellises vormis 66 kaalub. +-100kg
Netist vaadates on tehase andmed kõik kuidagi rasked, samas seal pole ju suurt midagi mis nii väga kaaluks.

Pilt
5I65692
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: VEOK võistlusmasina minimaalne kaal 2018 ja edasi

Postitus Postitas Praks1 »

Pakun silmajärgi umbes 2600-3200 kg ,sinna vahele peaks jääma sellisel kujul.
Sellest palju asjad tegelikult kaaluvad ja mida enamus arvab,et umbes 50 kg jne saad aru kui koos kaaluga autot ehitad,siis ei tundugi see asi nii lihtne enam.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 214
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK võistlusmasina minimaalne kaal 2018 ja edasi

Postitus Postitas Ural 6x6 »

Eelmisel nädalal panin selle Urali(kaal 7,5t+pealisehitis) käima, millega sai kunagi 2012 aastal Klaperjahil käidud. Ei teinud Ural teist nägugi, kui 5 tonnise ZIL-i rondi treileri peale lükkas. 4-4,5 tonnine Nunnu tundub selle Urali kõrval üsna sõiduauto moodi aparaat.
Kui vaadata tehniliste reeglite alguses VEOK klassi kirjeldust:
• VEOK
3.2. VEOK
3.2.1. Üldist.
3.2.1.1. Sellesse klassi kuuluvad tehniliselt korras täisveolised veoautod, veovalemiga 4×4; 6×6; 8×8

Ja selle kirjelduse kõrvale asetada kaal 2000kg(Patrol Y61 tühikaal on 2300 kg), siis saate vist isegi aru, kui "mõistlik" on tulla rajale 6x6 või 8x8 veoautoga. Korra või kaks võib ju rajale tulla aga kaua Sa ikka oma raha eest lihtsalt teistele nalja teha viitsid.

Kuidas ja mida arvavad võistlejad veoautode kaalust ja suurusest on muidugi üks teema. Samas on väga oluline roll ka publikul, kelle arvamust ei maksaks alahinnata. Võime ju kuskil võsavahel lihtsalt niisama sõita ja pärast rääkida, kui kõvad mehed olime aga vaevalt, et selline võistlemine sõitjatele pikemas perspektiivis pinget pakuks.
Mulle tegelikult kohutavalt meeldib see, mida SIIL Truck Offroad Team oma fb lehel on kirjutanud: "Ainus, mis meid aitab on fännid, turbo ja konkurentide kaastunne". Selle viimase peale ei maksaks küll alati lootma jääda aga fännid ja turbo on kindlasti üliolulised :wave
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 214
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK võistlusmasina minimaalne kaal 2018 ja edasi

Postitus Postitas Ural 6x6 »

Praks1 kirjutas: See,et Ridala on oma pilliga vaeva näinud ja sinna vähe kvaliteetsema karpa peale aretanud,et see pill töötaks pole nagu eriline argument,et"tra muidu oleks võitnud,aga tal oli liiga kerge pill"kuigi enda sahver kooles esimese ringi esimesel kolmandikul jne
Olles seda nalja aastaid kõrvalt näinud ja ise autosi ehitades ,tean suht täpselt mida räägin.
Ei noh, andke meile ka pisut aega õppida ja katsetada :) Nunnu ja Võsakunn on siiski põhimõtteliselt telgi või lageda taeva all sündinud projektid.
Kui nüüd asjast rääkida, siis 2,5 tonni kaaluv veoauto saab sõita ju ET2 klassis, kus on lubatud kaal kuni 3,5 tonni. Aga millegipärast ei taha ta sinna minna. Seal tunneks ta ennast võrreldes teiste ET2 autodega täpselt nagu elevant portselanipoes. Kui 5 tonnine IFA või sama raske ZIL VEOK-i klassis ennast sedasi tundma peavad, siis nendel pole enam kuhugi minna ja seega jäävad nad pigem koju.
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1223
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Re: VEOK võistlusmasina minimaalne kaal 2018 ja edasi

Postitus Postitas heints »

Ural 6x6 kirjutas:
Praks1 kirjutas: See,et Ridala on oma pilliga vaeva näinud ja sinna vähe kvaliteetsema karpa peale aretanud,et see pill töötaks pole nagu eriline argument,et"tra muidu oleks võitnud,aga tal oli liiga kerge pill"kuigi enda sahver kooles esimese ringi esimesel kolmandikul jne
Olles seda nalja aastaid kõrvalt näinud ja ise autosi ehitades ,tean suht täpselt mida räägin.
Ei noh, andke meile ka pisut aega õppida ja katsetada :) Nunnu ja Võsakunn on siiski põhimõtteliselt telgi või lageda taeva all sündinud projektid.
Kui nüüd asjast rääkida, siis 2,5 tonni kaaluv veoauto saab sõita ju ET2 klassis, kus on lubatud kaal kuni 3,5 tonni. Aga millegipärast ei taha ta sinna minna. Seal tunneks ta ennast võrreldes teiste ET2 autodega täpselt nagu elevant portselanipoes. Kui 5 tonnine IFA või sama raske ZIL VEOK-i klassis ennast sedasi tundma peavad, siis nendel pole enam kuhugi minna ja seega jäävad nad pigem koju.
Ära nüüd üldista et Ifaga ei julgeta ,et2 sõitta. Kui ma õieti mäletan siis Praksiga mõtlesime vist ridalas Ifaga kunagi et2 peale minna.Jäi see projekt pigem õhtuse alkoholismi taha kui tahtejõu või hirmu taha et teised kerged ja kiired.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 214
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK võistlusmasina minimaalne kaal 2018 ja edasi

Postitus Postitas Ural 6x6 »

heints kirjutas:
Ural 6x6 kirjutas:
Praks1 kirjutas: See,et Ridala on oma pilliga vaeva näinud ja sinna vähe kvaliteetsema karpa peale aretanud,et see pill töötaks pole nagu eriline argument,et"tra muidu oleks võitnud,aga tal oli liiga kerge pill"kuigi enda sahver kooles esimese ringi esimesel kolmandikul jne
Olles seda nalja aastaid kõrvalt näinud ja ise autosi ehitades ,tean suht täpselt mida räägin.
Ei noh, andke meile ka pisut aega õppida ja katsetada :) Nunnu ja Võsakunn on siiski põhimõtteliselt telgi või lageda taeva all sündinud projektid.
Kui nüüd asjast rääkida, siis 2,5 tonni kaaluv veoauto saab sõita ju ET2 klassis, kus on lubatud kaal kuni 3,5 tonni. Aga millegipärast ei taha ta sinna minna. Seal tunneks ta ennast võrreldes teiste ET2 autodega täpselt nagu elevant portselanipoes. Kui 5 tonnine IFA või sama raske ZIL VEOK-i klassis ennast sedasi tundma peavad, siis nendel pole enam kuhugi minna ja seega jäävad nad pigem koju.
Ära nüüd üldista et Ifaga ei julgeta ,et2 sõitta. Kui ma õieti mäletan siis Praksiga mõtlesime vist ridalas Ifaga kunagi et2 peale minna.Jäi see projekt pigem õhtuse alkoholismi taha kui tahtejõu või hirmu taha et teised kerged ja kiired.
Kui mees sööb, siis mees on tugev ja kui mees joob, siis mees on julge :bg Ega seda spordi tegemist ei tohikski üleliia tõsiselt võtta. Selles osas jagan täiesti Sinu arvamust, et nalja peab ka saama ja kui keegi teine seda ei tee, siis tuleb see töö ka ise ära teha. :)
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
samur
Mudder
Postitusi: 83
Liitunud: P Okt 19, 2014 7:52 pm
Asukoht: Tartu

Re: VEOK võistlusmasina minimaalne kaal 2018 ja edasi

Postitus Postitas samur »

Miks sa võtad ühest klassist miinimumkaalu ja teisest maximumi? Kui palju on ET -2 sinna maximumi poole kalduvaid isendeid täna, mis ka radadel liiguvad ja midagi saavutavad? OK see 2T on tõesti veidike liiga vähe, aga et asi edasi areneks, nagu teistes klassides, siis liiga suur miinimum võtab igasuguse tahtmise ka midagi teistmoodi teha ära. Väga lihtne on võtta mingi vana ja raske jupp ja autole külge kruvida/keevitada, aga ongi vaja uusi ja huvitavaid lahendusi, et asi edasi areneks. Ei ole Nunnu & co ainukesed, kes presendi all autosid ehitavad.
SAMRU
5026744
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”