Tehnilised reeglid alates 2018

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Tehnilised reeglid alates 2018

Postitus Postitas Landy »

Ajendatauna selles teemas http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=39&t=68893&start=45
viimase nädala jooksul algatatud arutelust oleks mõtekas kokku koguda ideed, kuidas asat 2018 Eesti võistlus off-roadiga edasi minna.

Siinkohal soojanedan üles enda poolt aastate eest tehtud ettepaneku:

TR1 - Praegustest karmimad piirangud ümberehitustele (koopalaiendid, tõsted, stanged, jne. teisõnu tagasi juurte juurde), et ka nö. tehase seades sõltumatu esisillga autoga saaks alustada.
TR2 - Praegune klass VABA kuhu liituks tugevalt modifitseeritud TR1 autod.
TR3 - Jääb nii nagu on, soovikorral võivad liituda endised Vaba + masinad, mis ohutusnõuetele vastavad.

See jätaks tulevikus vajadusel võimaluse vabaklassi uuesti sünnile ( kui keegi tahab näiteks 35" rehviga sõitama hakata)

P.S.
Kui kurdetakse, et ala hääbub, siis oleme ausad -millal nägite meie ala kohta vimati rääkivat positivset teleuudist, asjaliku pikemat kirjutist trükiajakirajnduses või kuuliste mõnd usutlust raadiost? Spordi uudiste rubriigis ei kuule meie alast vist juba viimased 10 aastat. Kust peaks sellistes oludes tulema järelkasv ja sponsorid? (Jätame kõrvale maakonna-/vallalehtede uudisnupud)
Seega (alakomitee ja võistluste organistaatorite poolt) rohkem positiivseid uudiseid, rohkem suhtlust ajakirjandusega.
Isegi meie meeskondade poolt väislvõistlustel saavutatud tulemustest kuuleb vaevu ajakirjandusest.
Miks näiteks polnud Postimees online esikülel uudist: " Eesti sportalsted võtsid Horvaatists kolmikvõidu!" või Õhtulehes "Eestlased tegid Horvaatia võistlustel poodiumil puhta vuugi" . jne.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitus Postitas Movistar »

TR3 reeglid jäävad suures osas nii nagu on .Asi suures plaanis toimib. Milleks muuta.Võimalik,et lisatakse miinumumkaal 1200 kg ka reeglitesse . Võibolla lihvime porilaudadelt mõne sentimeetri kuhugi juurde ja kuskil maha :D
Pigem sellised kosmeetilised muudatused.
Aga selle Vaba peaks ära kaotama . See nimi kõlab suht tobedalt.
TR1,TR2,TR3 kõlab kuidagi viisakamalt ja on loogilises järjekorras .
Rohkem klasse pole eestis vaja.Tegelikult piisaks ka kahest.Originaal ja Proto (näiteks).

Ehk siis kõik kes on ennast reeglite tegemise juurde ja AK nimekirja sättinud.
Hakake ennast liigutama .Aega on 6 kuud. :D
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitus Postitas Landy »

Movistar kirjutas: Aga selle Vaba peaks ära kaotama . See nimi kõlab suht tobedalt.
TR1,TR2,TR3 kõlab kuidagi viisakamalt ja on loogilises järjekorras .
Rohkem klasse pole eestis vaja.Tegelikult piisaks ka kahest.Originaal ja Proto (näiteks).
Muuvi, oleme ausad sammud Turistist-Vabase(TR2) ja sealt TR3-e on natuke liiga pikad. Anna inimestele jõu-ja raahakotikohast arenemisruumi.
Üleminek Turistsist TR1-te ja TR1-st TR2-te(vabasse) võiksid olla sujuvad ning kui oled neis karastnud, siis olgu sulle TR3 kalssi värvad valla.
TR1 võiks lähtuda oma reeglite ja raja tegemise osas sellest, et ka selle sajandi esimesel kümendil toodetud plaststangede ja vedela esisillaga kuni 31" rehviga rajal huvitav oleks ja asi vaid vintsi ralliga ei piirduks. (Et ka turistist sama autoga võistlema tulles oleks seal midagi teha).
TR2 (vaba) olgu neile, kellel plasttstangedest ja alla 33" rehvidest villand on vüõ kellel garaažis nokitsemiseks rohkem aega-raha ja oskust on.
TR3 -härrasmeete klubi, seal on kõik juba paika loksunud ja ei vaja näppimist.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitus Postitas LauriJ »

Ma ei ütleks, et TR3 klassi pikk samm on, võrreldes praeguseid VABA autosi. Lihtsalt tuleb samm teha ja VABA masin maha müüa ning TR3 osta. Hinnavahe on vb tuhat-paar €.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitus Postitas totu »

Kõlab, nagu plaan aga kuskohas need 6 kuud on? 6 kuu pärast peavad autod nendele reeglitele vastama. E. kiire on.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1171
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitus Postitas enx »

Miks sa Ländy teed ettepaneku TR1 reeglite muutmiseks kui sa ise ei ole aktiivne võistleja?
Hetkel aktiivsed TR1-d on minu aru saamise järgi hetke reeglitega rahul!
Usun, et kui reegleid nüüd muuta, siis teeb see hetke olukorra hullemaks.

Ehk täpsustad täpsemalt mida muudaksid?
Sämmy Offroad Team
tyyp07
I live off from the mud
Postitusi: 1740
Liitunud: P Okt 26, 2008 8:09 pm
Asukoht: Vääna
Kontakt:

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitus Postitas tyyp07 »

enx kirjutas:Miks sa Ländy teed ettepaneku TR1 reeglite muutmiseks kui sa ise ei ole aktiivne võistleja?
Hetkel aktiivsed TR1-d on minu aru saamise järgi hetke reeglitega rahul!
Usun, et kui reegleid nüüd muuta, siis teeb see hetke olukorra hullemaks.

Ehk täpsustad täpsemalt mida muudaksid?
No Ländy jutust saan aru, et asendad oma tõstevedrud tavalisetega, tagasillast krutid luku välja jne. Ehk siis standard auto mis tehasest välja veeres.
Väljaminekud kasvavad, et järele jõuda sissetulekutele....
http://www.rgb.ee
53449661 Kert
Team Linnamehed
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitus Postitas totu »

enx kirjutas: Hetkel aktiivsed TR1-d on minu aru saamise järgi hetke reeglitega rahul!
Kas mõlemad?
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1171
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitus Postitas enx »

totu kirjutas:
enx kirjutas: Hetkel aktiivsed TR1-d on minu aru saamise järgi hetke reeglitega rahul!
Kas mõlemad?
Selles mõttes, et ei ole kuulnud TR1-e sõitjate hulgas, et reegleid peaks muutma.
Kui vihjad sellele, et hetkel on 2 TR1-e, siis nii see ilmselt siiski ei jää.
Sämmy Offroad Team
smurhv
Rock Crawler
Postitusi: 971
Liitunud: N Veebr 15, 2007 9:59 pm

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitus Postitas smurhv »

Landy kirjutas:
P.S.
Kui kurdetakse, et ala hääbub, siis oleme ausad -millal nägite meie ala kohta vimati rääkivat positivset teleuudist, asjaliku pikemat kirjutist trükiajakirajnduses või kuuliste mõnd usutlust raadiost? Spordi uudiste rubriigis ei kuule meie alast vist juba viimased 10 aastat. Kust peaks sellistes oludes tulema järelkasv ja sponsorid? (Jätame kõrvale maakonna-/vallalehtede uudisnupud)
Seega (alakomitee ja võistluste organistaatorite poolt) rohkem positiivseid uudiseid, rohkem suhtlust ajakirjandusega.
Isegi meie meeskondade poolt väislvõistlustel saavutatud tulemustest kuuleb vaevu ajakirjandusest.
Miks näiteks polnud Postimees online esikülel uudist: " Eesti sportalsted võtsid Horvaatists kolmikvõidu!" või Õhtulehes "Eestlased tegid Horvaatia võistlustel poodiumil puhta vuugi" . jne.

EAL4x4 vajab PR juhti kes edastaks info enne võistlusi erinevatele kanalitele nagu Õhtleht, TV3 jne.. Kõik kes sooviksid oma aega või paberit sisustada mootorspordi vallas toimuvaga.
Fotograafid ju seltskonnas olemas (Urve?) kes viitsib koguaeg kohal käia ja vabatahtlikult pildistada... Jumet on, kasutage seda mis teil on. Tõstke kasvõi osalustasu 10.- eurot tiimi kohta, et tasuda fotograafile ja PR juhile mingi honorar.
Ega niisama midagi toimuma ei hakka. Peavoolus ruulib ainult Ott Tänak WRC-s. Kui on huvi promoda 4x4, siis tuleb ise algust teha.

PS: Eeti Ekspress kindlasti oleks huvitatud tegemast kahelehelise intervjuu Horvaatias käinutega, eriti suvisel ajal, kus kurgi hooaeg ja infot millest lugusid kirjutada pole eriti.
Y61
#540 Mudmen
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitus Postitas Landy »

smurhv kirjutas:
EAL4x4 vajab PR juhti kes edastaks info enne võistlusi erinevatele kanalitele nagu Õhtleht, TV3 jne.. Kõik kes sooviksid oma aega või paberit sisustada mootorspordi vallas toimuvaga.
Fotograafid ju seltskonnas olemas (Urve?) kes viitsib koguaeg kohal käia ja vabatahtlikult pildistada... Jumet on, kasutage seda mis teil on. Tõstke kasvõi osalustasu 10.- eurot tiimi kohta, et tasuda fotograafile ja PR juhile mingi honorar.
Ega niisama midagi toimuma ei hakka. Peavoolus ruulib ainult Ott Tänak WRC-s. Kui on huvi promoda 4x4, siis tuleb ise algust teha.

PS: Eeti Ekspress kindlasti oleks huvitatud tegemast kahelehelise intervjuu Horvaatias käinutega, eriti suvisel ajal, kus kurgi hooaeg ja infot millest lugusid kirjutada pole eriti.
Sa oled selgeltnägija ! 100% minu mõtted.
Tahtsin just Artole helistada ( kui ta Eestis tagasi on), et alakomitee looks nö. pressiohvitseri koha kuhu palkaks või võtaks lepinguga osalise ajaga inimese, kes ala propgeeriks, pressiteateid teeks ja ala tuntuse eest seisaks. Minugi mõte oli panna järgmisel aastas igal võistlusel 10EUR igale osalustasule ostsa ja see peaks teoorias vajalikud kulud katma. Võistluste korraldjad on tavaliseet hoolitsenud selle eest,et press põnevatesse kohtadesse jõuaks.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4473
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

enx kirjutas:
totu kirjutas:
enx kirjutas: Hetkel aktiivsed TR1-d on minu aru saamise järgi hetke reeglitega rahul!
Kas mõlemad?
Selles mõttes, et ei ole kuulnud TR1-e sõitjate hulgas, et reegleid peaks muutma.
Kui vihjad sellele, et hetkel on 2 TR1-e, siis nii see ilmselt siiski ei jää.
TR1tesid on ringrajal hulgim - vaja on nad lihtsalt kunagi ka off-roadi sõitma kah meelitada

Enda puhul ei välista sugugi järgmisel aastal TR-1 võistlemist

Üldiselt reeglitega rahul ja suuri muudatusi vajalikuks ei pea - ja arvan, et mida vähem muudame seda parem - kõiki autosid ei ehitata mõne kuuga

Reeglitest = - ei mõista ma punkti mõtet ja vajadust
3.4.3.4. Istmete arv peab vastama registreerimistunnistusel märgitud istekohtade arvule.

Mu oma võistlusautos ei ole väga palju vaba ruumi (eriti kui peab veel nt. kummipaati vedama) - ook - küllap saab hakkama aga oluliselt mugavam on kui tagasitmeid sees ei ole.
NP- saab ju 2 istmeliseks regada - ma väga kahtlen kas kunagi istmete arvu uuesti suurendada saab - aga päriselt ei välista kah
Aga sooviks sama autoga minna vahepeal miskile safarile või ... ja võtta pere kaasa - ilmselgelt iga nädal istmete arvu teh passis muuta on ....
Tänavaliikluses ei tülita keegi kui istmeid vähem autos on - küll aga tullakse kallale kui rohkem on
Ma võibolla olen asjadest valesti aru saanud - aga sellele ju rõhutaksegi, et TR1 on võimalikult originaali lähedane ja vajadusel ka suva sõitudeks kasutatav
tartuoffroad.ee
5581340
smurhv
Rock Crawler
Postitusi: 971
Liitunud: N Veebr 15, 2007 9:59 pm

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitus Postitas smurhv »

Landy kirjutas:
smurhv kirjutas:
EAL4x4 vajab PR juhti kes edastaks info enne võistlusi erinevatele kanalitele nagu Õhtleht, TV3 jne.. Kõik kes sooviksid oma aega või paberit sisustada mootorspordi vallas toimuvaga.
Fotograafid ju seltskonnas olemas (Urve?) kes viitsib koguaeg kohal käia ja vabatahtlikult pildistada... Jumet on, kasutage seda mis teil on. Tõstke kasvõi osalustasu 10.- eurot tiimi kohta, et tasuda fotograafile ja PR juhile mingi honorar.
Ega niisama midagi toimuma ei hakka. Peavoolus ruulib ainult Ott Tänak WRC-s. Kui on huvi promoda 4x4, siis tuleb ise algust teha.

PS: Eeti Ekspress kindlasti oleks huvitatud tegemast kahelehelise intervjuu Horvaatias käinutega, eriti suvisel ajal, kus kurgi hooaeg ja infot millest lugusid kirjutada pole eriti.
Sa oled selgeltnägija ! 100% minu mõtted.
Tahtsin just Artole helistada ( kui ta Eestis tagasi on), et alakomitee looks nö. pressiohvitseri koha kuhu palkaks või võtaks lepinguga osalise ajaga inimese, kes ala propgeeriks, pressiteateid teeks ja ala tuntuse eest seisaks. Minugi mõte oli panna järgmisel aastas igal võistlusel 10EUR igale osalustasule ostsa ja see peaks teoorias vajalikud kulud katma. Võistluste korraldjad on tavaliseet hoolitsenud selle eest,et press põnevatesse kohtadesse jõuaks.
No vot, ja sina vana offroadi dinosaurus oleks ju sobiv kandidaat!
Y61
#540 Mudmen
tyyp07
I live off from the mud
Postitusi: 1740
Liitunud: P Okt 26, 2008 8:09 pm
Asukoht: Vääna
Kontakt:

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitus Postitas tyyp07 »

smurhv kirjutas:
Landy kirjutas:
smurhv kirjutas:
EAL4x4 vajab PR juhti kes edastaks info enne võistlusi erinevatele kanalitele nagu Õhtleht, TV3 jne.. Kõik kes sooviksid oma aega või paberit sisustada mootorspordi vallas toimuvaga.
Fotograafid ju seltskonnas olemas (Urve?) kes viitsib koguaeg kohal käia ja vabatahtlikult pildistada... Jumet on, kasutage seda mis teil on. Tõstke kasvõi osalustasu 10.- eurot tiimi kohta, et tasuda fotograafile ja PR juhile mingi honorar.
Ega niisama midagi toimuma ei hakka. Peavoolus ruulib ainult Ott Tänak WRC-s. Kui on huvi promoda 4x4, siis tuleb ise algust teha.

PS: Eeti Ekspress kindlasti oleks huvitatud tegemast kahelehelise intervjuu Horvaatias käinutega, eriti suvisel ajal, kus kurgi hooaeg ja infot millest lugusid kirjutada pole eriti.
Sa oled selgeltnägija ! 100% minu mõtted.
Tahtsin just Artole helistada ( kui ta Eestis tagasi on), et alakomitee looks nö. pressiohvitseri koha kuhu palkaks või võtaks lepinguga osalise ajaga inimese, kes ala propgeeriks, pressiteateid teeks ja ala tuntuse eest seisaks. Minugi mõte oli panna järgmisel aastas igal võistlusel 10EUR igale osalustasule ostsa ja see peaks teoorias vajalikud kulud katma. Võistluste korraldjad on tavaliseet hoolitsenud selle eest,et press põnevatesse kohtadesse jõuaks.
No vot, ja sina vana offroadi dinosaurus oleks ju sobiv kandidaat!
Ja siis palkad veel kellegi kes Landy typod üle käib? :roll:

P.S Ei olnud solvanguna mõeldud...
Väljaminekud kasvavad, et järele jõuda sissetulekutele....
http://www.rgb.ee
53449661 Kert
Team Linnamehed
smurhv
Rock Crawler
Postitusi: 971
Liitunud: N Veebr 15, 2007 9:59 pm

Re: Tehnilised reeglid alates 2018

Postitus Postitas smurhv »

Eks nees typod käivad asja juurde :)
Y61
#540 Mudmen
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”