VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Ax
True Off Roader!
Postitusi: 1165
Liitunud: T Sept 16, 2008 8:37 am
Asukoht: Tartu

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Ax »

Üks uitmõte rehvi teemal. Kas pointi, kui piiraks max rehvimõõdu tehasest etteantud mõõtudega sillale. Veokad koosnevad mitmest erinevast autost, kuid kui Gaz 66 sillad siis
mida on tehas sellele sillale ette näinud. See võiks Multicari mehi natu tagasi tõmmata.
Takkajärgi tarkus on täppisteadus.
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1224
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas heints »

Väga hea mõte. Ja kui kellegil on veel teistest parem auto tuleks tehnilises talt üks ratas alt ära lõigata et teistel võrdsemad võimalused oleks. Lisaks tuleb võistlustel ära keelata moosisaiad ja õlle joomine kuna need teevad paksuks.
Äkkki Arto koostab hoopis reeglite uute punktide kohta väikse küsimustiku ja küsib neilt kes sõidavad kuidas nad tulevikku näevad?
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 217
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Ural 6x6 »

Ax kirjutas:Üks uitmõte rehvi teemal. Kas pointi, kui piiraks max rehvimõõdu tehasest etteantud mõõtudega sillale. Veokad koosnevad mitmest erinevast autost, kuid kui Gaz 66 sillad siis
mida on tehas sellele sillale ette näinud. See võiks Multicari mehi natu tagasi tõmmata.
Auto ehitamine ei peaks olema tuumateaduse sarnane. Igasugu tehase andmetest lähtuvad piirangud on üsna tüütud ja ei innusta kedagi. Lisaks on kindlasti pärast ka vaidlemist palju, sest tehase andmed võivad olla erinevad. Lisaks saab ju Multicari raamile vajadusel mingid teised sillad alla kleepida. Kui on nõue, et mass on vähemalt 3,5 tonni ei hakka keegi sinna Multicari poole vaatamagi.
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 217
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Ural 6x6 »

heints kirjutas:Aga palju siis reaalselt hetkel ilma puurideta gaasikud kaaluvad? Teie omad ,Ridala jne? Pange olemasolevate autode kaalud kirja ja sealt saab lihtsamini ka uue min kaalu tuletada
Pilt

Võsakunn käis kaalu peal ära: 3450 kg, originaalmootori asemel on Volvo R6 3,9 TD(koos käigukastiga originaalist max 100-150 kg raskem)

Nunnu hetkel remondis aga Võsakunnist kindlasti üle poole tonni raskem, kuna raskemad on nii mootor, käigukast, vahekast, kardaanid, vints kui ka rattad.
Täpselt saab üle kaaluda enne Antsumäele minekut.

Kabiini ümber toruraami lisamisel lisandub kaalu veelgi.
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
võsakunn
Fitting 38"
Postitusi: 232
Liitunud: E Mai 31, 2010 8:37 pm
Asukoht: Tartumaa

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas võsakunn »

Arvasin et kaalu nii palju pole Võsakunnil. Ise umbes pakkusin 3 tonni.
Nüüd täitsa veoauto tunne :bg
Topeltkabiin lisab veidi kaalu, kuid originaal 66 kabiinist ta palju raskem küll pole (66 kabiin on paras pomm).
Mu nägemuses gaazikust alla 3 tonni pilli tegemiseks peab hulga rauda maha saagima, pigem jääbki kaal 3,5 tonni kanti. Tahad nt mõnda masuudi mootorit panna, turvakaar jm tilulilu, ning kohe kilod lisanduvad..

On veel keegi kaalule saanud?
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1224
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas heints »

Siis äkki see min kaal sinna 3000-3200 kanti sättida? Veoka mootori nõue lisab niigi kaalu mõnele kel hetkel sõiduka oma pluss puur juurde ja saavad kõik rõõmsalt edasi sõita?
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 217
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Ural 6x6 »

Arto kirjutas:
MahviaDeTyrk kirjutas:3.2.11.1. Kõigil võistlussõidukitel peab olema paigaldatud terasest kabiinile kinnituv turvakarkass. (hakkab kehtima alates 2019)
Raamile kinnitada ei tohi ?
Tohib aga vähemalt peab olema kinnitatud kabiini külge.
Pilt

3.2.11.1. Kõigil võistlussõidukitel peab olema paigaldatud terasest kabiinile kinnituv turvakarkass. (hakkab kehtima alates 2019)

Kas selline raamile kinnituv turvakarkass on aastal 2019 piisav, et rajale pääseda? Kas sellise turvakarkassiga ka rajale mahuks?
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
võsakunn
Fitting 38"
Postitusi: 232
Liitunud: E Mai 31, 2010 8:37 pm
Asukoht: Tartumaa

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas võsakunn »

Turvakarkassi asemel piirduks raamile 3 punktkinnitusega turvakaarega (kõvakatusega kabiinid). Pole sedavõrd suuri kiiruseid nagu krossis.
Klapperil oli Kalmaril (Nurga MC) sedalaadi lahendus ja see tundus täitsa mõistlik.
Rahakotile ka natuke mõistlikum lahendus ja täidab offroadi raja vajaduse ära mu meelest.
Kasutaja avatar
võsakunn
Fitting 38"
Postitusi: 232
Liitunud: E Mai 31, 2010 8:37 pm
Asukoht: Tartumaa

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas võsakunn »

heints kirjutas:Siis äkki see min kaal sinna 3000-3200 kanti sättida? Veoka mootori nõue lisab niigi kaalu mõnele kel hetkel sõiduka oma pluss puur juurde ja saavad kõik rõõmsalt edasi sõita?

Kolhoosi (Nunnu ja Võsakunn + loodetavasti peatselt lisanduvad aparaadid) ettepanek on täna sõitvad autod kõik rajale jätta näiteks kaheks aastaks (periood võib olla ka teine vajadusel/sobivusel). Küll annaks uue min kaaluga selge tulevikusuuna raskema raua suunas (teljevahe jm polegi nii olulised).
Iseenesest pole väga suurt vahet, kas 3200 või 3500, kuid suur on vahe, kas 2000 või 3500kg.
3500 on jällegi hea tähendusega number igapäevaelust, kus veoauto algab just sellest numbrist.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4473
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

võsakunn kirjutas:3500 on jällegi hea tähendusega number igapäevaelust, kus veoauto algab just sellest numbrist.
3500 kilo on C1
Püüelge ikka veokate suunas - min 7500
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
võsakunn
Fitting 38"
Postitusi: 232
Liitunud: E Mai 31, 2010 8:37 pm
Asukoht: Tartumaa

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas võsakunn »

Kui panna min kaaluks 3000-3200kg ning turvakaar kohustuslikuks? Kõik ülejäänud vanade reeglite järgi (ratas, mootor vaba jne).
Turvakaar peaks olema selline mõistlik ja toimiv (saaks põhimõtteliselt ise teha/lasta vähe targematel teha), mitte miljoon juurot maksev udupeenete paberitega elukas.

On ehk keegi veel kaalule saanud ning valmis oma kaalukategooriat jagama?



Kuldar
Kasutaja avatar
võsakunn
Fitting 38"
Postitusi: 232
Liitunud: E Mai 31, 2010 8:37 pm
Asukoht: Tartumaa

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas võsakunn »

Nurga MC käis ka kaalul ära (kirjutan Kalmari palvel, ta ise garaazis Antsumäeks valmistumas).
Tulemuseks 3540kg.

Pilt

Kaalumise hetkel polnud küljes kapotti ning tiibasid. Olemas oli turvakaar.
All olid uued võistlusrehvid (kergemad kui pildilolevad).


Kuldar
Kasutaja avatar
võsakunn
Fitting 38"
Postitusi: 232
Liitunud: E Mai 31, 2010 8:37 pm
Asukoht: Tartumaa

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas võsakunn »

Jäi lisamata, et Nurga MC on lühendatud raamiga, seega sealt ka võimalik kaalukärbe juba tehtud.
eino
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: K Dets 29, 2010 8:53 pm
Asukoht: Saue

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas eino »

Olles lugenud teie teh.tingimuste projekti jääb ikke arusaamatuks turvakaare/puuri teema. Ehk see turvalisuse asi on VÄGA vajalik siis tuleks see ka paika saada, siis jõuab ehitama hakata. Et siis olge nii kenad ja mõelge välja (snitti saab ju võtta veoka-krossi või -rallikate tingimustest) ning leppige kokku kuidas mida, siis saan hakata vastavalt tegutsema.

Eino
Alati on oodatud pakkumisi Gaz 13, 14 või 41 mootorijuppe, 56608941
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Praks1 »

Pakkusin välja,et peaks olema,aga kuidas?
Ilmselt,et reeglid võrdsed tunduks kõigile ja turvaline oleks,siis oleks mõistlik nõuda täis puuri kokpitis.
Kohe tekkib kisa,et miks,aga ilmselt selleks,et kõik autod pole Gaz raamil ja suht jäiga kokpitiga.
Olen võistlusel näinud kus ujuv kokpit ei olnud enam väga nõus koostõõd tegema,seega peaks kirjutama ka sisse ,et ujuvad kokpitid tuleb piisavalt tugevate trossidega turvata jne.
Proto
53951597
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”