VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Arto »

Arutelu käib siiani projekti üle, midagi pole veel 100% kirjas.
Hetkel saan aru, et teemaks on siis kolm põhilist küsimust:
1. Minimaalne kaal
2. Minimaalne teljevahe
3. Maksimaalne rehvimõõt

Selge on see, et autot raskemaks ei taha keegi hakata tegema, seega tuleb arvestada kaaluga mis on muudele reeglitele vastaval veoautol ilma kasti või kongita.
Teljevahega on sama asi, toodud mõõt on võetud just lühima Unimogi järgi.
Rehvimõõdu piirangut me ei pannud sisse kuna tundus, et märkimisväärset eelist see ei anna. Kui ka läbivus natuke paraneb siis samas manööverdusvõime kahaneb.

Aktiivselt praegu arutlemas ainult paar seltskonda, kas need seltskonnad eisndavad kõigi huvisid? Paneme asjale hoogu juurde, et saada ikka reeglid millega meil vähemalt kümmekond autot rajal oleks.
Nagu juba eelpool juttu oli siis päris palju pealtvaatajaid käib just veokaid vaatamas ning meie veoka videod on läinud juba laia maailma päris nobedalt rändama.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 217
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: eglite järgi ja Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Ural 6x6 »

Ural 6x6 kirjutas:
samur kirjutas:Kõik autod on ehitatud ja ka ehitatakse - - - et meie kasutatavatel radadel kiiresti edeneda. Kui keegi arvab, et raske edeneb hästi OK. Klapperil prooviti 131-te - edenes hästi - kuni esimese auguni. Mogi teljevahe võiks ollagi miinimum, kuna tegelikult hea doonor, ei hakka keegi multicari baasil midagi tegema. Kaalu koha pealt, et 66 ilma kastita tühikaal võiks olla miinimum. Kuna meil ilmselt raketiveokid kunagi ei stardi, siis jään ikkagi 24 veljemõõdu juurde. Turvapuur/kaar vajab põhjalikku lahtikirjutamist, kuna kasutatakse palju pehmeid vene kabiine rasketel autodel.
Kui ma leidsin endale järgmise projekti jaoks sobiva tooriku(Multicar A25), siis miks Sa hakkad rääkima tühikaalu tõstmisest? Lisades suured 1,4 meetrise läbimõõduga rattad, kobedama mootori ja vintsi saaks ju Multicarist vägagi edulise aparaadi, mis puude vahel hästi manööverdab. Kahe tonni puhul poleks siis rohkem raskust vaja lisadagi.
Väidan, et hetkel kehtivad ja ka välja pandud tehniliste reeglite projekt ahistab Multicari mehi. Teljevahet peab 33 cm pikemaks keevitama ja kaalu peab ka 400 kg lisama. Samuti ei saa võrrelda 3 tonnist autot, mis on lühikeseks lõigatud ja originaalis 1600 kg kaaluvat autot, mis on inseneride poolt juba selliseks kujundatud.
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 217
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Ural 6x6 »

[quote="Arto"]
Selge on see, et autot raskemaks ei taha keegi hakata tegema, seega tuleb arvestada kaaluga mis on muudele reeglitele vastaval veoautol ilma kasti või kongita.
quote]

Selle jaoks oligi välja pakutud nii-öelda ülemineku aeg, et need kes on kergemad kui 3,5 tonni saaksid osaleda veel paar aastat. Selle ajaga sõidab auto üldiselt üsna pilbasteks ja on ka piisavalt aega uue ehitamiseks. Aga kui lastakse ka edaspidi 2 tonniste miniveokitega(ET3) rajale, siis see pilt rajal ei muutu ja keegi pealtvaatajatest ei saa enam aru, mis asjad need täpselt nüüd rajal on. Nunnu ja Võsakunni ümber on päris suur seltskond raske raua austajaid ja neil pole ilmselt varsti põhjust pühapäeva pärastlõunal raja äärde tulla. Kolhoosi ridadesse Sisu A-45 rajale toomine muutub suhteliselt mõttetuks aga Multicari te ka millegi pärast rajale ei taha lubada. Kas veoauto peaks kaaluma vähem, kui ET2 klassis rajale lubatav auto?
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1224
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas heints »

Praks juba kirjutas ,et 2,5 tonni veokat mis kestaks on keeruline teha rääkimata 2 tonnist. Olemasolevad vähemalt Eesti veokad peaks ikka uutesse reeglitesse mahtuma. Väikesed muudatused nagu turvapuur jne on ok aga oleks ju idiootne hakata autodel raame pikemaks keevitama ja poolt tonni rauda lisama. Miniautode võidukäiku saab ka muud moodi piirata näiteks

Rehvimõõt vaba nagu hetkel on( Reaalsuses pole selliseid sildu mis väga suurt ratast kannatab)
Veoauto mootor ( Natukenegi mootori moodi asjad on alates 6-700 kilost)
Veoka sõitudel võiks kitsad puudevahelised lõigud välja jätta
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 217
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Ural 6x6 »

heints kirjutas:Praks juba kirjutas ,et 2,5 tonni veokat mis kestaks on keeruline teha rääkimata 2 tonnist. Olemasolevad vähemalt Eesti veokad peaks ikka uutesse reeglitesse mahtuma. Väikesed muudatused nagu turvapuur jne on ok aga oleks ju idiootne hakata autodel raame pikemaks keevitama ja poolt tonni rauda lisama. Miniautode võidukäiku saab ka muud moodi piirata näiteks

Rehvimõõt vaba nagu hetkel on( Reaalsuses pole selliseid sildu mis väga suurt ratast kannatab)
Veoauto mootor ( Natukenegi mootori moodi asjad on alates 6-700 kilost)
Veoka sõitudel võiks kitsad puudevahelised lõigud välja jätta
Vaata heints, kui Sa paned oma IFA alla selle 1400 mm ratta, siis selleks, et seda 5-6 tonni natukesegi edasi nihutada paned võimsama mootori ja siis lõpuks otsid sildasid, mis sellele väändele vastu peaks.
See 2 tonnine multicar on nagu karakatitsa, kus suuri rattaid hoiavad ajavad ringi ülekanded, mis on põhimõtteliselt Sinu IFA mõistes olematu suuruse ja kaaluga. 1400 mm rattaid on ka natukese teistsuguseid ja märksa kergemaid kui Don 1500 või T150 rehv. Põhimõtteliselt võiks selline aparaat ujudagi. Auto tühimass on 1600 kg -kast, siis selleks, et asi vee peal püsiks ja edasi ujuks on rehvides vajalik laias laastus 2-2,5 kuubikut õhku. Ainult üks kahest, kas kabiin või mootor tuleks raami taha otsa viia, et kaal enam-vähem 50-60 oleks. Aga noh, edasi seltsimehed. Leppige siin milleski kokku ja eks kolhoosi kollektiiv vaatab ise, millised autod edaspidi ehitada ja kas üldse ehitada. Paraku on asi ka pisut nii, et rajad kujundatakse selle järgi millised autod rajale tulevad. Ühegi korraldaja eesmärk ei ole rahvale näidata lihtsalt seisvat veoautot. Kui 2 tonniseid karakatitsaid saab olema rohkem ja rada tehakse nii, et ka nendel huvitavam oleks, siis anna andeks, soos, kui inerts raugeb ei liigu Sinu IFA mitte millimeetritki ilma vintsita.
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1224
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas heints »

Ei ehita sa mingit veokat millel 1400mm ratas ja kaalub 1600 või 2000 kg. See asi peab kestma ka päeva lõpuks. Aga tee valmis ja esikoht taskus?
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 217
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Ural 6x6 »

heints kirjutas:Ei ehita sa mingit veokat millel 1400mm ratas ja kaalub 1600 või 2000 kg. See asi peab kestma ka päeva lõpuks. Aga tee valmis ja esikoht taskus?
Küsimus pole ju selles, et midagi ehitada. Kogu selle asja juures on oluline, et see protsess ka kogu meeskonnale mingit emotsionaalset pinget pakub. Nagu ma juba korduvalt rõhutanud olen ja mida ka ettepanekutest järeldada võib, siis oleme pigem raske raua usku seltskond. Kui VEOK klass pole see altar mille ees palvetada, siis otsime mõne teise. Kaevame või mõne 700 kuskilt kultuurikihi alt välja ja suundume traktorpullingusse. Minu pärast ei pea neid reegleid üldse muutma. Mis sellest teljevahest ja kaalust üldse määrata kui tegelikult liigutakse kogu veoautode spektrit vaadates sinna tikutooside ja udusulgede poole. Praegune tehniliste tingimuste projekt on selline, et noh muutsime ju midagi. Tegelikkuses ei muuda selline reeglite muutmine mitte midagi.
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Andrus Michelis »

Ma ei puutu üldse asjasse aga seda lugu siin lugedes tekkis uitmõte, et kui veok siis oleks ju loogiline veokasti olemasolu. Äkki peaks olema kohustuslik veokast mõõtudega nt auto rataste laius korda 3m (või mõni muu mõõt). Kokku lepitud portede kõrgus. Siis on oma asi, kas teed teljevahe lühikeseks ja on kast tagant 2m üle või on teljevahe pikk ja kast tagan ratastega tasa. Kast peaks alles olema nii startides, kui finiseerides. Lihtsalt asjasse mitte puutuva isiku uitmõte.
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 217
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Ural 6x6 »

heints kirjutas: Veoauto mootor ( Natukenegi mootori moodi asjad on alates 6-700 kilost)
Millises kiviajas Sa elad? Ford 6,7 powerstroke mootor annab kõige lahjemas versioonis tehase seades 291 kW ja 997 N·m. Kaalub 426kg. Sellise mootoriga peaksid ka IFAga sõites piloodi paberid taskus olema. 6,0 mootor oli mingi 773 Nm, kilovatte ei mäleta.
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1171
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas enx »

Andrus Michelis kirjutas:Ma ei puutu üldse asjasse aga seda lugu siin lugedes tekkis uitmõte, et kui veok siis oleks ju loogiline veokasti olemasolu. Äkki peaks olema kohustuslik veokast mõõtudega nt auto rataste laius korda 3m (või mõni muu mõõt). Kokku lepitud portede kõrgus. Siis on oma asi, kas teed teljevahe lühikeseks ja on kast tagant 2m üle või on teljevahe pikk ja kast tagan ratastega tasa. Kast peaks alles olema nii startides, kui finiseerides. Lihtsalt asjasse mitte puutuva isiku uitmõte.
Minu meelest hea mõte!
Eks meie Eesti enda Gaz wrc- del just sellepärast seal miski kasti moodi moodustis alles on, et veoauto moodi välja näha veidike.
Sämmy Offroad Team
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 217
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Ural 6x6 »

enx kirjutas:
Andrus Michelis kirjutas:Ma ei puutu üldse asjasse aga seda lugu siin lugedes tekkis uitmõte, et kui veok siis oleks ju loogiline veokasti olemasolu. Äkki peaks olema kohustuslik veokast mõõtudega nt auto rataste laius korda 3m (või mõni muu mõõt). Kokku lepitud portede kõrgus. Siis on oma asi, kas teed teljevahe lühikeseks ja on kast tagant 2m üle või on teljevahe pikk ja kast tagan ratastega tasa. Kast peaks alles olema nii startides, kui finiseerides. Lihtsalt asjasse mitte puutuva isiku uitmõte.
Minu meelest hea mõte!
Eks meie Eesti enda Gaz wrc- del just sellepärast seal miski kasti moodi moodustis alles on, et veoauto moodi välja näha veidike.
Mingi butafooria võiks olla küll. Paak, kast, kraana, segutünn. Ei piiraks valikut ainult kastiga :)
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
heeringas
Rock Crawler
Postitusi: 900
Liitunud: K Mai 25, 2005 5:49 pm
Asukoht: Noarootsi Läänemaa

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas heeringas »

heeringas kirjutas:Räägite siin sillavahest ja rehvides , arusaadav.

Aga seepunkt ( Kabiin, mootor, raam ja sillad peavad olema pärit üle 3500 kg täismassiga veoautolt.)

Ei sa aru miks see mootor peab olema pärit üle 3,5 T veoka oma ?
Mis on selle mõte?
Ja mida sellega piiratakse?
Ootan ikkagi ka sellele küsimusele vastust :(

Ja
Ural 6x6 kirjutas: Mingi butafooria võiks olla küll. Paak, kast, kraana, segutünn. Ei piiraks valikut ainult kastiga :)
Äkki sobib siis sadul ning mingi lühem poolhaage, raketiseade jne . :D
:shock: no tule taevas appi
HEIKER OÜ
5057572 Heiki
heeringa@hot.ee
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1224
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas heints »

Ural 6x6 kirjutas:
enx kirjutas:
Andrus Michelis kirjutas:Ma ei puutu üldse asjasse aga seda lugu siin lugedes tekkis uitmõte, et kui veok siis oleks ju loogiline veokasti olemasolu. Äkki peaks olema kohustuslik veokast mõõtudega nt auto rataste laius korda 3m (või mõni muu mõõt). Kokku lepitud portede kõrgus. Siis on oma asi, kas teed teljevahe lühikeseks ja on kast tagant 2m üle või on teljevahe pikk ja kast tagan ratastega tasa. Kast peaks alles olema nii startides, kui finiseerides. Lihtsalt asjasse mitte puutuva isiku uitmõte.
Minu meelest hea mõte!
Eks meie Eesti enda Gaz wrc- del just sellepärast seal miski kasti moodi moodustis alles on, et veoauto moodi välja näha veidike.
Mingi butafooria võiks olla küll. Paak, kast, kraana, segutünn. Ei piiraks valikut ainult kastiga :)
Sinu arvates siis võiks võistlusveokad midagi sarnast olla?
http://karmin.ee/projects/?lang=ET

Aga multicarile siis ju sul sobiv mootor olemas. Paned pauerjouki aiste vahele kombaini rattad originaal silla otsa ja ongi täpselt 2000 kg kaaluv pill valmis.

Minu auto mahub igat pidi reeglitesse. Kaalu on mitu miinimumi,mootor on veokalt.pikkust ülearugi. Lihtsalt kui teha 3,5t miinimum nõue ja gaasikud enam ei kõlba siis sõidame kahekesi või? Positiivne on ,et kõik saavad alati auhinnalise koha.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 217
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Ural 6x6 »

heints kirjutas:
Ural 6x6 kirjutas:
enx kirjutas:
Minu meelest hea mõte!
Eks meie Eesti enda Gaz wrc- del just sellepärast seal miski kasti moodi moodustis alles on, et veoauto moodi välja näha veidike.
Mingi butafooria võiks olla küll. Paak, kast, kraana, segutünn. Ei piiraks valikut ainult kastiga :)
Sinu arvates siis võiks võistlusveokad midagi sarnast olla?
http://karmin.ee/projects/?lang=ET

Aga multicarile siis ju sul sobiv mootor olemas. Paned pauerjouki aiste vahele kombaini rattad originaal silla otsa ja ongi täpselt 2000 kg kaaluv pill valmis.

Minu auto mahub igat pidi reeglitesse. Kaalu on mitu miinimumi,mootor on veokalt.pikkust ülearugi. Lihtsalt kui teha 3,5t miinimum nõue ja gaasikud enam ei kõlba siis sõidame kahekesi või? Positiivne on ,et kõik saavad alati auhinnalise koha.
Igaüks võiks valida oma autole butafooria mis meeldib ja oma isikupärast lähtuvat.
Ole mureta, kolhoos karakatitsat ehitama ei hakka, vähemalt esialgu.
Kui Gazikud ei sobi, siis sõidate Ränk Tank'iga kahekesi, sest kolhoosi veokad on ka 66 raamil. Samas ei karda meie autod seda paari juppi rauda, mida lisaks keevitada tuleks. Osa sellest tuleb nagunii varsti kohustuslikus korras kabiini ümber keevitada.
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1224
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas heints »

Aga palju siis reaalselt hetkel ilma puurideta gaasikud kaaluvad? Teie omad ,Ridala jne? Pange olemasolevate autode kaalud kirja ja sealt saab lihtsamini ka uue min kaalu tuletada
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”