VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Arto »

Koondame siia kõik mõtted mis tekkisid 2017 reeglite arutelul ning sedakorda võtame heietustele ajalise tähtaja.
2018 VEOK klassi reeglid valmivad hiljemalt 04.09.2017.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 217
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Ural 6x6 »

Arto kirjutas:Koondame siia kõik mõtted mis tekkisid 2017 reeglite arutelul ning sedakorda võtame heietustele ajalise tähtaja.
2018 VEOK klassi reeglid valmivad hiljemalt 04.09.2017.
Vikipeedia teab rääkida, et septembrit nimetatakse veel ka nimetustega kanarbikukuu, sügiskuu, pohlakuu, jahikuu (jahihooaja alguse järgi), kaalukuu (saakide kaalumise aja järgi), lõikamisekuu, mihklikuu.
Täpsustavalt eelnevale heietusele tahaksin lisada, et neljanda sügiskuu päevani pole enam väga palju aega jäänud.

Lisaks sellele on kogu MTÜ Mäksa kolhoosi kollektiiv koosviibimistel läbi viidud arutelude käigus toetanud üksmeelselt selliseid ettepanekuid tehniliste reeglite muutmise osas (ettepanekud on kirja pandud vabas vormis):

1. Võistlussõiduki mass peab olema üle 3500 kg.

2. Raami lühendamine telgede vahelt on keelatud.

3. Need autod, mis on osalenud 2016-2017 vähemalt ühel võistlusel ning ei vasta uutele tehnilistele reeglitele saavad osaleda võistlustel aastani 2019 ( 2017 kehtinud reeglite alusel).

4. VEOK klassi tehnilised reeglid kehtestatakse viieks aastaks.
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4473
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Ural 6x6 kirjutas:1. Võistlussõiduki mass peab olema üle 3500 kg.
Igal asjal peaks olema ka mingi põhjendus
Seega miks 3500 kg kui nt. Mog ja Gaz-66 on originaalis kergemad ?
Auto minimaalkaal koos ohutusvarustusega autokrossis: GAZ 51/52 2000 kg,GAZ-53 2200 kg - Miks peaks offroad veoautode kaal pea poole suurem olema ?
2500 kg = mõistan
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 217
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Ural 6x6 »

MahviaDeTyrk kirjutas:
Ural 6x6 kirjutas:1. Võistlussõiduki mass peab olema üle 3500 kg.
Igal asjal peaks olema ka mingi põhjendus
Seega miks 3500 kg kui nt. Mog ja Gaz-66 on originaalis kergemad ?
Auto minimaalkaal koos ohutusvarustusega autokrossis: GAZ 51/52 2000 kg,GAZ-53 2200 kg - Miks peaks offroad veoautode kaal pea poole suurem olema ?
2500 kg = mõistan
See on kolhoosi liikmete poolne nägemus asjast, kes tahaksid ehitada ja rajal näha suuri veoautosid. Kui minimaalseks kaaluks jäetakse 2000 kg, siis IFA ja Sisu A45 meestel pole selles klassis midagi teha. Kui enamus soovib ehitada veoautodest niiöelda ET3 autosid, siis eks me leiame endale mingil ajal teised väljakutsed. Saame ka aru sellest, kui näiteks võistluste korraldajad ütlevad, et üle 5 või 10 tonni kaaluvaid autosid rajale ei lasta kuna lõhuvad rada liiga palju või, et pole selliseid ankruid rajal, mis sellise kaaluga auto vintsi tõmbejõule vastu suudaks pidada. Kuna siin on see koht, kus ühel hetkel peaks selguma millises suunas VEOK klass liigub, siis sellised on meie ettepanekud ja neid on võimalik kas arvestada või mitte arvestada.

Et mitte lihtsalt tühja koha pealt midagi arvama hakata lugesin ka natuke teiste 4x4 ringraja võistlusklasside reegleid. ET2:
3.4.1.1. Sellesse klassi kuuluvad seeriaviisiliselt toodetud maasturid rattavalemiga 4×4 ja originaalsed autod, mis vastavad antud klassi tehnilistele tingimustele. Minimaalne valmistatud autode arv ei ole määrav.
3.4.4.1. Auto võistlusmass ei tohi ületada 3500 kg.
2500 kg kaaluv offroad veoauto saab sõita ET2 klassis. Või olen ma millestki valesti aru saanud? Lisaks on näha olnud, et selles klassis kasutatakse ka veoautode portaalsildasid.
Viimati muutis Ural 6x6, N Aug 17, 2017 2:07 am, muudetud 1 kord kokku.
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Praks1 »

Minuarust põhiline asi mida 100% nõuda on turvapuur ja korralik,mitte torupõlvedest ja slakiga kokkuõmmeldud butafooria.
Küsimus on,et kuidas seda nõuda torsoonraamil?
Proto
53951597
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 217
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Ural 6x6 »

Praks1 kirjutas:Minuarust põhiline asi mida 100% nõuda on turvapuur ja korralik,mitte torupõlvedest ja slakiga kokkuõmmeldud butafooria.
Küsimus on,et kuidas seda nõuda torsoonraamil?
ET1 ja ET2 klassides on kõvakatusega autodel nõutud turvakaar, kui meeskond on kaheliikmeline. Veokatele kärataks siis kohe täie rauaga turvapuuri kohustuse? Kas sellise ettepanekuga ei keerata vinti pisut üle?
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Siil, Hummer, Rooste
Rookie
Postitusi: 4
Liitunud: N Mär 09, 2017 7:10 pm

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Siil, Hummer, Rooste »

Arto kirjutas:Koondame siia kõik mõtted mis tekkisid 2017 reeglite arutelul ning sedakorda võtame heietustele ajalise tähtaja.
2018 VEOK klassi reeglid valmivad hiljemalt 04.09.2017.

Siil, Hummer, Rooste


1) Veoautol peab kindlasti olema veoauto mootor ehk üle 3,5t täismassiga masina mootor

2) Reeglid kehtestatakse 5 aastaks

3) Raami lühendamine omavoli ehk vaba

4) Kaalu kui tõsta siis 3 t peale

5) Reeglid jõustuvad kohe ja kõigile
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1224
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas heints »

Ural 6x6 kirjutas:
Arto kirjutas:Koondame siia kõik mõtted mis tekkisid 2017 reeglite arutelul ning sedakorda võtame heietustele ajalise tähtaja.
2018 VEOK klassi reeglid valmivad hiljemalt 04.09.2017.
Vikipeedia teab rääkida, et septembrit nimetatakse veel ka nimetustega kanarbikukuu, sügiskuu, pohlakuu, jahikuu (jahihooaja alguse järgi), kaalukuu (saakide kaalumise aja järgi), lõikamisekuu, mihklikuu.
Täpsustavalt eelnevale heietusele tahaksin lisada, et neljanda sügiskuu päevani pole enam väga palju aega jäänud.

Lisaks sellele on kogu MTÜ Mäksa kolhoosi kollektiiv koosviibimistel läbi viidud arutelude käigus toetanud üksmeelselt selliseid ettepanekuid tehniliste reeglite muutmise osas (ettepanekud on kirja pandud vabas vormis):

1. Võistlussõiduki mass peab olema üle 3500 kg.

2. Raami lühendamine telgede vahelt on keelatud.

3. Need autod, mis on osalenud 2016-2017 vähemalt ühel võistlusel ning ei vasta uutele tehnilistele reeglitele saavad osaleda võistlustel aastani 2019 ( 2017 kehtinud reeglite alusel).

4. VEOK klassi tehnilised reeglid kehtestatakse viieks aastaks.
Kuda sellest aru saada ,et raami lühendamine telgede vahelt keelatud? Mul tagasild liigutatud etepoole ja tagant jupp maas seega on ju ok? Aga see on mõtetu punkt kuna enamusel ju raamid lõigatud.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 217
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Ural 6x6 »

heints kirjutas:
Ural 6x6 kirjutas:
Arto kirjutas:Koondame siia kõik mõtted mis tekkisid 2017 reeglite arutelul ning sedakorda võtame heietustele ajalise tähtaja.
2018 VEOK klassi reeglid valmivad hiljemalt 04.09.2017.
Vikipeedia teab rääkida, et septembrit nimetatakse veel ka nimetustega kanarbikukuu, sügiskuu, pohlakuu, jahikuu (jahihooaja alguse järgi), kaalukuu (saakide kaalumise aja järgi), lõikamisekuu, mihklikuu.
Täpsustavalt eelnevale heietusele tahaksin lisada, et neljanda sügiskuu päevani pole enam väga palju aega jäänud.

Lisaks sellele on kogu MTÜ Mäksa kolhoosi kollektiiv koosviibimistel läbi viidud arutelude käigus toetanud üksmeelselt selliseid ettepanekuid tehniliste reeglite muutmise osas (ettepanekud on kirja pandud vabas vormis):

1. Võistlussõiduki mass peab olema üle 3500 kg.

2. Raami lühendamine telgede vahelt on keelatud.

3. Need autod, mis on osalenud 2016-2017 vähemalt ühel võistlusel ning ei vasta uutele tehnilistele reeglitele saavad osaleda võistlustel aastani 2019 ( 2017 kehtinud reeglite alusel).

4. VEOK klassi tehnilised reeglid kehtestatakse viieks aastaks.
Kuda sellest aru saada ,et raami lühendamine telgede vahelt keelatud? Mul tagasild liigutatud etepoole ja tagant jupp maas seega on ju ok? Aga see on mõtetu punkt kuna enamusel ju raamid lõigatud.
Ettepaneku eesmärk oli ja on selline, et telgede vahe oleks edaspidi kõikidel autodel sama nagu see oli tehasest välja veeredes. Need kellel on lõigatud raamid ja viimasel paaril aastal osalenud saaksid veel paar aastat sõita. Mass ja gabariidid on asjad, mille poolest veoauto erineb oluliselt sõiduautost. Kui nende erinevuste vähendamisega liiale minnakse, siis saategi lõpuks sõita autodega, mida pole enam põhjust nimetada veoautoks. Kui enamus seda siiski soovib, siis mis seal ikka. Reeglite muutmisega ei peaks ka kedagi kohe ukse taha saatma. Samas peaks reeglite muutmine andma kindla signaali, milliseks kujuneb VEOK-i klass edaspidi. Kui miinimum kaal oleks 3,5 tonni, siis vaevalt kellelgi tekiks väga tahtmist sellisele autole sõiduauto mootorit toppida. Jah, ka sõiduauto mootorist on võimalik palju hobuseid ja njuutoneid välja pigistada aga sõit kestab siiski 2,5 tundi mitte 3x12 sekundit.
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1224
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas heints »

Kui sa tahad teljevahet piirata siis pead kehtestama min teljevahe mitte selle et raami lõigata ei tohi. Lisaks peaks siis ära keelama mootori ja sildade vahetuse kuna muidu saab kombineerida omale sobivale raamipikkusega veoautoraamile sobivad sillad ja mootori. Kõige lihtsam on vältida tr3 näoliste mini veoutode ehitamist sellega ,et veoka radadel puudevaheline kepp ära jätta ja panna selle asemel rõhku nats sügavamatele aukudele.Min kaal peaks selline olema,et ilma kastita 66 mis on levinuim võistlusauto sobiks ilma raskusi lisamatta.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
samur
Mudder
Postitusi: 85
Liitunud: P Okt 19, 2014 7:52 pm
Asukoht: Tartu

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas samur »

Tükk aega nüüd vaikus olnud juba, paneks ka mõne mõtte kevadisele arutelule lisaks. Teistes klassides käib pidev arutelu, kuidas asju kergemaks teha ja nüüd siin - et paneme aga kõvasti juurde. Kas on tõesti lisandumas mingi hulk kergeid konkurentsivõimelisi autosid, et on vaja kehtestada selline kaalu alampiir? Kas tõesti on võistlustel pealtvaatajatel huvitav vaadata, kui mülkas oleme ja vaevalt välja saades uuesti kinni istume, kuna autod nii rasked ja vintsimine võtab enamuse ajast. Selles suhtes, et rajal ei taheta näha veokate klassis TR-3 nägu autosid, siis ka veokaid on väga erineva suurusega, siin mainitutele väiksemas otsas nii mõnigi väga konkurentsivõimeline doonor, mida saaks edukalt kasutada. Aga juppide valik on vaba, kaalu ülempiiri pole meil õnneks kehtestatud. Et Tr-3 autod võiksid sõita veokate klassis, siis ei usu et mõnelgi on jupp veoka raami ja kabiini auto küljes, vastupidi saaks küll.
Kui midagi muuta, siis veljemõõt max 24 tolli, kasutatava raami telgede vahet võib muuta max +/- 10%, eest ja tagant vabalt. Turvakaar - OK, seda saab ka nn. torsoonraamile teha.

Soovin otsustajatele kainet meelt ja rajal näeme.
SAMRU
5026744
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1224
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas heints »

Kui tahta ratta või velje suurust piirata võiks seda teha autodel mis alla 3,5 t. Suurtel elukatel võiks ratta suurus vaba olla ,et väikeste eeliseid kompenseerida. Iga mees ise otsustab kas väiksema rattaga putukas või suure rattaga koll.
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Arto »

30.08.2017 toimus 4x4 komitee ja tehnilise komisjoni liikmete koosolek kus sai vaagitud Teie ettepanekuid ja märkusi ning koostasime järgmiste aastate tarbeks tehniliste tingimuste projekti.
Palun nüüd tutvuge projektiga ning vaidleme veel sirgeks mis veel sirgestamist vajab.
Minimaalse teljevahe leidmisel võtsime aluseks lühima täisveolise veoauto mis leidsime, kui keegi oskab tuua muu masina näite siis saame teljevahe mõõtu muuta.
Mõõtudega foto lisatud kodulehel vastavasse teemasse - https://eal.4x4.ee/tehnilised-tingimuse ... 1-projekt/
Muudatused eelmiste reeglitega on toodud kollasega pdf dokumendis ja rasvaselt kodulehel olevas tekstis.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4473
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

3.2.11.1. Kõigil võistlussõidukitel peab olema paigaldatud terasest kabiinile kinnituv turvakarkass. (hakkab kehtima alates 2019)

Raamile kinnitada ei tohi ?
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 217
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: VEOK klassi reeglid 2018 hooajal

Postitus Postitas Ural 6x6 »

Arto kirjutas:30.08.2017 toimus 4x4 komitee ja tehnilise komisjoni liikmete koosolek kus sai vaagitud Teie ettepanekuid ja märkusi ning koostasime järgmiste aastate tarbeks tehniliste tingimuste projekti.
Palun nüüd tutvuge projektiga ning vaidleme veel sirgeks mis veel sirgestamist vajab.
Minimaalse teljevahe leidmisel võtsime aluseks lühima täisveolise veoauto mis leidsime, kui keegi oskab tuua muu masina näite siis saame teljevahe mõõtu muuta.
Mõõtudega foto lisatud kodulehel vastavasse teemasse - https://eal.4x4.ee/tehnilised-tingimuse ... 1-projekt/
Muudatused eelmiste reeglitega on toodud kollasega pdf dokumendis ja rasvaselt kodulehel olevas tekstis.
Volvo TGB 11 4X4 telgede vahe on 2300 mm, täismass kuni 3500kg (ei tohiks kvalifitseeruda veoautona, kuna täismass ei ole üle 3,5t)
Volvo TGB 13 6x6 telgede vahe on 2300(+1000)mm, täismass kuni 4700kg

Lühim üle 3500 täismassiga 4x4 sõiduk, mida ma näinud olen peaks olema Multicar mille telgede vahe on 2420 mm(parandage mind, kui eksin).
http://www.hako.com/_library/Product_ca ... M31_EN.pdf
Eksisingi, parandan, Unimog 404 U900 on 40mm lühem. 2380 mm
https://classicunimogs.com/specs_unimog_406.html

Kahju, et edaspidi suurte veoautodega enam ringrajale väga asja pole. 8x8 autode rajale ootamine paistab VEOK klassi tehnilisi tingimusi lugedes kainelt mõeldes üsna helesinine unistus, ehkki miinimum teljevahet silmas pidades saaks kindlasti mõne millimeetri veel koomale tõmmata (Tarta T813 KOLOS - 1650+2200+1450 mm), ehk siis 2200mm.

See, et ainult veoauto mootoriga rajale lubatakse, ei muuda tegelikkuses suurt midagi. Enamik ameeriklaste V6 või V8 mootorid on ka kuskil farmerite kastikatel peal olnud, mille täismass on üle 3500kg.
Et edaspidi pealtvaatajate ootusi mitte petta teen ettepaneku nimetada VEOK klass ümber ET3-ks.
Viimati muutis Ural 6x6, T Sept 05, 2017 8:55 pm, muudetud 1 kord kokku.
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”