3. leht 6-st

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: T Juul 11, 2017 6:26 pm
Postitas enx
Vaba+ ja TR1-e rada? Kindlalt pole vaja sonkida TR1-e rada kollidega.
Mul isiklikult oleks isegi häbi sellist asja tahta, tehakse montstrid valmis aga tahetakse kruusal tolmutada.

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: T Juul 11, 2017 7:03 pm
Postitas LauriJ
TR3 sõidab ka suurem jagu ajast TR1 rada (ja siis lisaks veel TR3 rada ka). Kui koll suudab TR1 jaoks raja ära lõhkuda, siis oleks see rada olnud peale paari TR1 läbimist samasugune. Minu kogemus ütleb, et väike ratas lihtsalt lõhub palju rohkem (no vb Samurai mitte). Suvesõidul oli näha see viimase päeva pehme koht. TR3 olid sealt üle sõitnud aga polnd rööbastki juurde teinud väikeste eelnevale punktikorjamisele. Korraldajatel pole niipalju võimalusi, et kõigile 100% eraldi rada teha.

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: T Juul 11, 2017 9:53 pm
Postitas Praks1
Ulme kisa on pidevalt tr-3 keerab raja peeti jne.
Panime kolmed ja mõned ühed kaalule kunagi Orol.kõige kergem oli 3 oma suure rattaga,raskemad kolmed jäävad samuti vaba lc70 kaalule alla.
Trekkib küsimus kes meist seda rada lõhub?
Vaadates Lauri videot suvekast,siis ise te puurite seda oma 1,vōi healjuhul 2 wd ja draakoniga.Hiljem hea rääkida "muidu oleks sōitnud,Aga 3 keeras kõik p....,"

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: T Juul 11, 2017 10:42 pm
Postitas totu
Tegelikult meil 33" rattakesed ja ega ei karda muda, kohati teeb vee sügavus (TR-3 radadel) murelikuks ja ujuda ka ei oska. No ja eks 39" portaalsilla otsas tekitab kohati sellised rööpad, et teeb meie kulgemise keerulisemaks küll. No ja kaaludest rääkides, praegused vabad lammutavad TR-1 rada kindlasti rohkem kui meie või ka TR-3 d. Peale vaadates on täna keskmine Vaba üle 2 tonni+ meeskond ja seda 33" rattal.
Kokkuvõtteks, paluks Vaba+ sügavamad veetakistused välja jätta ja oleks asjal jumet küll. Seda siis juhul, kui tulevad mõned +d sõitma. Ja see koefitsendi jutt oli mõteldud juhuks, kui klassi eraldi täis ei saa, oleks mingisugune võistlusmoment asjal juures. Aga kui ei sobi- las ta jääb.

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: T Juul 11, 2017 11:07 pm
Postitas enx
Praks1 kirjutas:Ulme kisa on pidevalt tr-3 keerab raja peeti jne.
Panime kolmed ja mõned ühed kaalule kunagi Orol.kõige kergem oli 3 oma suure rattaga,raskemad kolmed jäävad samuti vaba lc70 kaalule alla.
Trekkib küsimus kes meist seda rada lõhub?
Vaadates Lauri videot suvekast,siis ise te puurite seda oma 1,vōi healjuhul 2 wd ja draakoniga.Hiljem hea rääkida "muidu oleks sōitnud,Aga 3 keeras kõik p....,"
Kes rääkis, et kolmed raja p.... keeravad?
Vaba mis sõidab 33-ga pole ka mingi mure, aga kui rahvamaja lööb 37 alla ja tuleb TR1-e rajale on juba midagi muud.

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: K Juul 12, 2017 9:23 am
Postitas Urvo
Äkki moderaatorid saavad natuke asja korrastada. Antud teema mõte oli koguda kokku huvilised, kes paneksid käe alla, et järgmine aasta Vaba+ sõita mitte arutada tr3 ja tr1 autode eripäradest raja läbimisel.

Suvesõidul sai natuke pasundatud sel teemal ning tundus, et päris lootusetu asi siiski pole. Peaksime tegema natuke rohkem teavitustööd jälle raja raskusastme kohta ning andma kindlust esimestele osalejatele, et nad ei ole üksi rajal. Kui esimesel kahel sõidul on näha, et rahvas on koos, siis tekib sinna kindlasti juurde võistlejaid.

Järgmine aasta võiks meil asi üldse natuke paremini paika loksuda ning osad Vaba autod kolida TR1-te, osad jääda Vabasse ning osad leida oma tee Vaba+'i. Peale hooaja lõppu plaanin võtta kõik potentsiaalsed Vaba+ mehed kokku ning isiklikult nende poole pöörduda, et saada vastus, kas nad on valmis järgmine aasta tegema proovi vähemalt. Paljude autode puhul tähendab see ainult suurema ratta alla panemist, mille vastu ei tohiks küll kellegil midagi olla.

Kaua selle pisikese 33" rehviga ikka jõutakse sõita :)

PS! Arvet, sina olid üks nendest meestest, kes võitles, et saada Vaba+ klass ning eeldan, et oled esimene, kes oma nime kirja paneb järgmisel aastal?

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: K Juul 12, 2017 10:33 am
Postitas totu
Urvo kirjutas: PS! Arvet, sina olid üks nendest meestest, kes võitles, et saada Vaba+ klass ning eeldan, et oled esimene, kes oma nime kirja paneb järgmisel aastal?
Kas ikka olin? Leidsin sellised mõttekäigud, kes viitsib, see analüüsib: http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=39&t=25242
Arvasin küll, et üleehitatud (tõsisemad) autod viivad Vaba motivatsiooni alla ja väljuvad Vaba suvandist, e. mõistliku rahaga ehitatud "rahvamajad" loobuvad. No ja sellelt tasandilt tekkis seltskond, kes lubas praegusele Vaba+ (portaalsildadega sukid, kõik kuurialused TR-2d ja enamus selleaegseid vabasid 37" rehviga) hiilgavat tulevikku ja Vabale hävingut :D

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: K Juul 12, 2017 10:43 am
Postitas Movistar
Urvo kirjutas:Äkki moderaatorid saavad natuke asja korrastada. Antud teema mõte oli koguda kokku huvilised, kes paneksid käe alla, et järgmine aasta Vaba+ sõita mitte arutada tr3 ja tr1 autode eripäradest raja läbimisel.
Pole siin midagi väga korrastada.
Las inimesed arutlevad.
Pole ju keeruline mõnele kolmele 33 alla keerata ja vaba+ kolida. :D

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: R Juul 14, 2017 1:58 pm
Postitas MM
Öeldakse küll, et kes vana asja meelde tuletab sel ...
Aga mõned tehnilised momendid tooksin siiski välja Toyota kohta 37" ratta puhul. Sõitnud teavad muidugi paremini rääkida, ma ainult tegin sellist vaikset statistikat.

LJ70 tagasilla pooltelg kestis 37 rattaga max hooaeg, tavaliselt olid purunemised 3-4-ja võistluse järel. Uuema tsentrist väljas teoga esisild sülitas taldreku hambad üsna kergesti tagurdamisel kui lukk sees. Esipooltelje otsad on kulumaterjal.
See oli siis TR2 37 bogger hiilgeaegadel. St sõita on mõnus aga 37 tõstab veermiku purnemise riski ikka hulga ja paljudel sai sellest ka lõpuks siiber (kas remondist või lihtsalt raha tagumisest lõputusse auku, lihtsam oli volvo sild alla keerata :) ).

Masina ettevalmistuse kulu on siis näiteks poodiumi kohta tagaajades - igaks kolmandaks sõiduks uued taga assid ...

Aga proovige järgi ja vaadake kas ajalugu kordub või on nüüd äkki ikka teisiti.

Ja kui juba ehituseks läheb siis venelastel on lahendused 70-se Toyota sillale rehvirõhu muutmise süsteemi jaoks, ja enamus neid 37" rattaga Toikareid on nii kergeks aetud kui vähegi saab. Neil siis meistrikate arvestuses sõitvad TR-2 autod. (pole kah palju neid, sest kulukas pidada/hooldada)

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: R Juul 14, 2017 4:42 pm
Postitas Praks1
Täpselt Sama juttu,mis Mait kirjutas,olen korduvalt rääkinud,aga enamus ei usu.
Osad Läti konkurendid tr2 klassis lõpetasid selle lolluse peale Kurlandi võistlust,Kui kärul vahtis vastu kolm hambutut diffrit + muu vanaraud.
Toyotal kestid 3,0 originaal püsikad veits paremini 37 ratast,Aga kroonis maksis ots 9 kilo eeki.Igasugu Tml jne prügi sööb ta juba lõunaks hunnikus.
Seda kõike siis võidusõites.

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: R Juul 14, 2017 7:07 pm
Postitas uputaja
Krt, ma mäletan ka, et Totu, Snegurochka ja Vilkar olid need eesrindlikud ümarlaua Vaba + mehed.

2 sõitu sõidetakse, siis vaikus eetris. :D

Aga see sirge sild ja 37 unustage küll võitluspildis ära. Safarit saab rahulikult, aga sõiduvõit äkäää.

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: R Juul 14, 2017 8:49 pm
Postitas Movistar
MInumeelest sai sellest juba 4-5 a tagasi räägitud,et see jama pole jätkusuutlik ja ei hakka keegi sõitma. Aastad on näidanud,et täpselt nii see ka on.
2017 peaks lõppema tehniliste reeglite kehtivus ja 2018 peaks hakkama kehtima uued.

Minumeelest on just praegu see õige hetk kus peaks maha istuma ja vaatama hetkeolukorda.
Reaalselt on meil hetkel 2 eksisteerivat klassi . Vaba ja TR3.
Äkki oleks õige aeg see kepp lõpetada ja tehagi järgmiseks 5 aastaks 2 klassi ehk reeglid kahele klassile: Originaal ja Modified (extreme,proto,kangem,võimisiganes nimi ).
See paar allesjäänud TR1-te kolivad Originaali koos Vabadega.Praegused poolteljepurustajad keda tegelikkuses praktiliselt ei eksisteeri (vaba+) käivad kas safaril või sõidavad Modified klassis.Ülejäänud kes tahavad sõita , vaatavad reegleid ja sõidavad seal kus saab .

See "igale mehele oma klass" sai juba ammu selgeks,et see ei toimi.
Teeme siis nii,et toimib ja korraldajatel ka lihtsam teha 2 rada,mitte kuulata mingit kiunu,et hein oli üle põlve ja ketsi paelte august tuli vesi sisse.
Varsti ei viitsi ka keegi korraldada kui peab 3-4 erineva raskusastmega rada tegema ja pärast kiunu kuulama iga klassi käest eraldi .

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: R Juul 14, 2017 10:07 pm
Postitas totu
Movistar kirjutas:MInumeelest sai sellest juba 4-5 a tagasi räägitud,et see jama pole jätkusuutlik ja ei hakka keegi sõitma. Aastad on näidanud,et täpselt nii see ka on.
2017 peaks lõppema tehniliste reeglite kehtivus ja 2018 peaks hakkama kehtima uued.

Minumeelest on just praegu see õige hetk kus peaks maha istuma ja vaatama hetkeolukorda.
Reaalselt on meil hetkel 2 eksisteerivat klassi . Vaba ja TR3.
Äkki oleks õige aeg see kepp lõpetada ja tehagi järgmiseks 5 aastaks 2 klassi ehk reeglid kahele klassile: Originaal ja Modified (extreme,proto,kangem,võimisiganes nimi ).
See paar allesjäänud TR1-te kolivad Originaali koos Vabadega.Praegused poolteljepurustajad keda tegelikkuses praktiliselt ei eksisteeri (vaba+) käivad kas safaril või sõidavad Modified klassis.Ülejäänud kes tahavad sõita , vaatavad reegleid ja sõidavad seal kus saab .

See "igale mehele oma klass" sai juba ammu selgeks,et see ei toimi.
Teeme siis nii,et toimib ja korraldajatel ka lihtsam teha 2 rada,mitte kuulata mingit kiunu,et hein oli üle põlve ja ketsi paelte august tuli vesi sisse.
Varsti ei viitsi ka keegi korraldada kui peab 3-4 erineva raskusastmega rada tegema ja pärast kiunu kuulama iga klassi käest eraldi .
TR-1 peaks ikka jääma, küll tuleb ka sõitjaid juurde (ringi hõõruvad ju päris hulgaliselt, ehk peaks TR-1 orienteerumised lühemaks ja odavamaks tegema? Ja ehk isegi taandarendama paberlegendini?). Kehtivate reeglite tegemise ajal oli "laual" idee piirata klasse ainult rehvimõõduga, analoogselt praegusele rinkale. E. kuni 33" ja kuni 40", kõik ülejäänu, peale turva, vabaks. Küsimus on, kuidas kõigil motivatsiooni üleval hoida? Ise pooldaksin kindlasti ja jätkuvalt ka realistlikku miinimummassi piiri? Tegemist on spordiga ja alati on keegi, kellel on rohkem aega, raha, oskusi ja lihtsalt õnne ja kelle pidev edu hakkab teiste motivatsiooni alla viima. Asjad lihtsalt on nii ja selle leevendamiseks on alati reeglitega piiranguid seatud. Korraldamisega on vist lihtsam, saab ju legendidega suunata erinevad klassid, erinevatele katsetele. Sisuliselt ei oleks vaja "kahte rada" aga oleks teatud hulk katseid, mida erinevad klassid läbivad erinevalt. Hästi lihtne loogika?
PS: Ketside pärast ei põe keegi aga kui müts ära liguneb on vist liiga sügav küll.

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: R Juul 14, 2017 11:35 pm
Postitas Praks1
Kolmes oli inimesi kes olid solvunud,et üks auto võidab koguaeg.Sai lubatud,et ei sõida see aasta= tulemus,et ET sari sureb välja kohe,kuna need vingujad ei lähe ise nüüd kah starti.
See pole mingi kudumisfoorum,olge nüüd mehed ja minge starti

Re: Teeme ära! VABA+

Postitatud: L Juul 15, 2017 1:11 am
Postitas pilgrems
totu kirjutas: Ja ehk isegi taandarendama paberlegendini?)
No problem teha legend paberkaartidel , aga kui palju meeskondi oleks nõus osalema .
Tingimuseks EI ole arvutit, gpsi , nutitelefoni. võistlus nagu 20 aastat tagasi paber kaart , joonlaud ja mall . Punktid paberil ja ise paned kaardile.

Ilmselgelt teemast välja

RETRO