Teeme ära! VABA+

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, MM, Arto, Moderators

Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1160
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Teeme ära! VABA+

Postitus Postitas enx »

Vaba+ ja TR1-e rada? Kindlalt pole vaja sonkida TR1-e rada kollidega.
Mul isiklikult oleks isegi häbi sellist asja tahta, tehakse montstrid valmis aga tahetakse kruusal tolmutada.
Sämmy Offroad Team
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1350
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Teeme ära! VABA+

Postitus Postitas LauriJ »

TR3 sõidab ka suurem jagu ajast TR1 rada (ja siis lisaks veel TR3 rada ka). Kui koll suudab TR1 jaoks raja ära lõhkuda, siis oleks see rada olnud peale paari TR1 läbimist samasugune. Minu kogemus ütleb, et väike ratas lihtsalt lõhub palju rohkem (no vb Samurai mitte). Suvesõidul oli näha see viimase päeva pehme koht. TR3 olid sealt üle sõitnud aga polnd rööbastki juurde teinud väikeste eelnevale punktikorjamisele. Korraldajatel pole niipalju võimalusi, et kõigile 100% eraldi rada teha.
TR3 "ZukMy" , MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Teeme ära! VABA+

Postitus Postitas Praks1 »

Ulme kisa on pidevalt tr-3 keerab raja peeti jne.
Panime kolmed ja mõned ühed kaalule kunagi Orol.kõige kergem oli 3 oma suure rattaga,raskemad kolmed jäävad samuti vaba lc70 kaalule alla.
Trekkib küsimus kes meist seda rada lõhub?
Vaadates Lauri videot suvekast,siis ise te puurite seda oma 1,vōi healjuhul 2 wd ja draakoniga.Hiljem hea rääkida "muidu oleks sōitnud,Aga 3 keeras kõik p....,"
Proto
53951597
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2546
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Teeme ära! VABA+

Postitus Postitas totu »

Tegelikult meil 33" rattakesed ja ega ei karda muda, kohati teeb vee sügavus (TR-3 radadel) murelikuks ja ujuda ka ei oska. No ja eks 39" portaalsilla otsas tekitab kohati sellised rööpad, et teeb meie kulgemise keerulisemaks küll. No ja kaaludest rääkides, praegused vabad lammutavad TR-1 rada kindlasti rohkem kui meie või ka TR-3 d. Peale vaadates on täna keskmine Vaba üle 2 tonni+ meeskond ja seda 33" rattal.
Kokkuvõtteks, paluks Vaba+ sügavamad veetakistused välja jätta ja oleks asjal jumet küll. Seda siis juhul, kui tulevad mõned +d sõitma. Ja see koefitsendi jutt oli mõteldud juhuks, kui klassi eraldi täis ei saa, oleks mingisugune võistlusmoment asjal juures. Aga kui ei sobi- las ta jääb.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
enx
True Off Roader!
Postitusi: 1160
Liitunud: K Veebr 20, 2008 7:01 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Teeme ära! VABA+

Postitus Postitas enx »

Praks1 kirjutas:Ulme kisa on pidevalt tr-3 keerab raja peeti jne.
Panime kolmed ja mõned ühed kaalule kunagi Orol.kõige kergem oli 3 oma suure rattaga,raskemad kolmed jäävad samuti vaba lc70 kaalule alla.
Trekkib küsimus kes meist seda rada lõhub?
Vaadates Lauri videot suvekast,siis ise te puurite seda oma 1,vōi healjuhul 2 wd ja draakoniga.Hiljem hea rääkida "muidu oleks sōitnud,Aga 3 keeras kõik p....,"
Kes rääkis, et kolmed raja p.... keeravad?
Vaba mis sõidab 33-ga pole ka mingi mure, aga kui rahvamaja lööb 37 alla ja tuleb TR1-e rajale on juba midagi muud.
Sämmy Offroad Team
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 925
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: Teeme ära! VABA+

Postitus Postitas Urvo »

Äkki moderaatorid saavad natuke asja korrastada. Antud teema mõte oli koguda kokku huvilised, kes paneksid käe alla, et järgmine aasta Vaba+ sõita mitte arutada tr3 ja tr1 autode eripäradest raja läbimisel.

Suvesõidul sai natuke pasundatud sel teemal ning tundus, et päris lootusetu asi siiski pole. Peaksime tegema natuke rohkem teavitustööd jälle raja raskusastme kohta ning andma kindlust esimestele osalejatele, et nad ei ole üksi rajal. Kui esimesel kahel sõidul on näha, et rahvas on koos, siis tekib sinna kindlasti juurde võistlejaid.

Järgmine aasta võiks meil asi üldse natuke paremini paika loksuda ning osad Vaba autod kolida TR1-te, osad jääda Vabasse ning osad leida oma tee Vaba+'i. Peale hooaja lõppu plaanin võtta kõik potentsiaalsed Vaba+ mehed kokku ning isiklikult nende poole pöörduda, et saada vastus, kas nad on valmis järgmine aasta tegema proovi vähemalt. Paljude autode puhul tähendab see ainult suurema ratta alla panemist, mille vastu ei tohiks küll kellegil midagi olla.

Kaua selle pisikese 33" rehviga ikka jõutakse sõita :)

PS! Arvet, sina olid üks nendest meestest, kes võitles, et saada Vaba+ klass ning eeldan, et oled esimene, kes oma nime kirja paneb järgmisel aastal?
Urvo Männama, offroad since 2001.
17' LC150; 82' CJ-8 Scrambler; 90' W463 MB 230GE; TR3
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2546
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Teeme ära! VABA+

Postitus Postitas totu »

Urvo kirjutas: PS! Arvet, sina olid üks nendest meestest, kes võitles, et saada Vaba+ klass ning eeldan, et oled esimene, kes oma nime kirja paneb järgmisel aastal?
Kas ikka olin? Leidsin sellised mõttekäigud, kes viitsib, see analüüsib: http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=39&t=25242
Arvasin küll, et üleehitatud (tõsisemad) autod viivad Vaba motivatsiooni alla ja väljuvad Vaba suvandist, e. mõistliku rahaga ehitatud "rahvamajad" loobuvad. No ja sellelt tasandilt tekkis seltskond, kes lubas praegusele Vaba+ (portaalsildadega sukid, kõik kuurialused TR-2d ja enamus selleaegseid vabasid 37" rehviga) hiilgavat tulevikku ja Vabale hävingut :D
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4305
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Teeme ära! VABA+

Postitus Postitas Movistar »

Urvo kirjutas:Äkki moderaatorid saavad natuke asja korrastada. Antud teema mõte oli koguda kokku huvilised, kes paneksid käe alla, et järgmine aasta Vaba+ sõita mitte arutada tr3 ja tr1 autode eripäradest raja läbimisel.
Pole siin midagi väga korrastada.
Las inimesed arutlevad.
Pole ju keeruline mõnele kolmele 33 alla keerata ja vaba+ kolida. :D
TR3
Kasutaja avatar
MM
HallKardinal
Postitusi: 532
Liitunud: K Dets 15, 2004 1:18 pm
Kontakt:

Re: Teeme ära! VABA+

Postitus Postitas MM »

Öeldakse küll, et kes vana asja meelde tuletab sel ...
Aga mõned tehnilised momendid tooksin siiski välja Toyota kohta 37" ratta puhul. Sõitnud teavad muidugi paremini rääkida, ma ainult tegin sellist vaikset statistikat.

LJ70 tagasilla pooltelg kestis 37 rattaga max hooaeg, tavaliselt olid purunemised 3-4-ja võistluse järel. Uuema tsentrist väljas teoga esisild sülitas taldreku hambad üsna kergesti tagurdamisel kui lukk sees. Esipooltelje otsad on kulumaterjal.
See oli siis TR2 37 bogger hiilgeaegadel. St sõita on mõnus aga 37 tõstab veermiku purnemise riski ikka hulga ja paljudel sai sellest ka lõpuks siiber (kas remondist või lihtsalt raha tagumisest lõputusse auku, lihtsam oli volvo sild alla keerata :) ).

Masina ettevalmistuse kulu on siis näiteks poodiumi kohta tagaajades - igaks kolmandaks sõiduks uued taga assid ...

Aga proovige järgi ja vaadake kas ajalugu kordub või on nüüd äkki ikka teisiti.

Ja kui juba ehituseks läheb siis venelastel on lahendused 70-se Toyota sillale rehvirõhu muutmise süsteemi jaoks, ja enamus neid 37" rattaga Toikareid on nii kergeks aetud kui vähegi saab. Neil siis meistrikate arvestuses sõitvad TR-2 autod. (pole kah palju neid, sest kulukas pidada/hooldada)
Mait Mumme - eks ole sõidetud kah ... 4x4 fän since`99
www.europart.ee
+3725069842
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Teeme ära! VABA+

Postitus Postitas Praks1 »

Täpselt Sama juttu,mis Mait kirjutas,olen korduvalt rääkinud,aga enamus ei usu.
Osad Läti konkurendid tr2 klassis lõpetasid selle lolluse peale Kurlandi võistlust,Kui kärul vahtis vastu kolm hambutut diffrit + muu vanaraud.
Toyotal kestid 3,0 originaal püsikad veits paremini 37 ratast,Aga kroonis maksis ots 9 kilo eeki.Igasugu Tml jne prügi sööb ta juba lõunaks hunnikus.
Seda kõike siis võidusõites.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4364
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Teeme ära! VABA+

Postitus Postitas uputaja »

Krt, ma mäletan ka, et Totu, Snegurochka ja Vilkar olid need eesrindlikud ümarlaua Vaba + mehed.

2 sõitu sõidetakse, siis vaikus eetris. :D

Aga see sirge sild ja 37 unustage küll võitluspildis ära. Safarit saab rahulikult, aga sõiduvõit äkäää.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4305
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Teeme ära! VABA+

Postitus Postitas Movistar »

MInumeelest sai sellest juba 4-5 a tagasi räägitud,et see jama pole jätkusuutlik ja ei hakka keegi sõitma. Aastad on näidanud,et täpselt nii see ka on.
2017 peaks lõppema tehniliste reeglite kehtivus ja 2018 peaks hakkama kehtima uued.

Minumeelest on just praegu see õige hetk kus peaks maha istuma ja vaatama hetkeolukorda.
Reaalselt on meil hetkel 2 eksisteerivat klassi . Vaba ja TR3.
Äkki oleks õige aeg see kepp lõpetada ja tehagi järgmiseks 5 aastaks 2 klassi ehk reeglid kahele klassile: Originaal ja Modified (extreme,proto,kangem,võimisiganes nimi ).
See paar allesjäänud TR1-te kolivad Originaali koos Vabadega.Praegused poolteljepurustajad keda tegelikkuses praktiliselt ei eksisteeri (vaba+) käivad kas safaril või sõidavad Modified klassis.Ülejäänud kes tahavad sõita , vaatavad reegleid ja sõidavad seal kus saab .

See "igale mehele oma klass" sai juba ammu selgeks,et see ei toimi.
Teeme siis nii,et toimib ja korraldajatel ka lihtsam teha 2 rada,mitte kuulata mingit kiunu,et hein oli üle põlve ja ketsi paelte august tuli vesi sisse.
Varsti ei viitsi ka keegi korraldada kui peab 3-4 erineva raskusastmega rada tegema ja pärast kiunu kuulama iga klassi käest eraldi .
TR3
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2546
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Teeme ära! VABA+

Postitus Postitas totu »

Movistar kirjutas:MInumeelest sai sellest juba 4-5 a tagasi räägitud,et see jama pole jätkusuutlik ja ei hakka keegi sõitma. Aastad on näidanud,et täpselt nii see ka on.
2017 peaks lõppema tehniliste reeglite kehtivus ja 2018 peaks hakkama kehtima uued.

Minumeelest on just praegu see õige hetk kus peaks maha istuma ja vaatama hetkeolukorda.
Reaalselt on meil hetkel 2 eksisteerivat klassi . Vaba ja TR3.
Äkki oleks õige aeg see kepp lõpetada ja tehagi järgmiseks 5 aastaks 2 klassi ehk reeglid kahele klassile: Originaal ja Modified (extreme,proto,kangem,võimisiganes nimi ).
See paar allesjäänud TR1-te kolivad Originaali koos Vabadega.Praegused poolteljepurustajad keda tegelikkuses praktiliselt ei eksisteeri (vaba+) käivad kas safaril või sõidavad Modified klassis.Ülejäänud kes tahavad sõita , vaatavad reegleid ja sõidavad seal kus saab .

See "igale mehele oma klass" sai juba ammu selgeks,et see ei toimi.
Teeme siis nii,et toimib ja korraldajatel ka lihtsam teha 2 rada,mitte kuulata mingit kiunu,et hein oli üle põlve ja ketsi paelte august tuli vesi sisse.
Varsti ei viitsi ka keegi korraldada kui peab 3-4 erineva raskusastmega rada tegema ja pärast kiunu kuulama iga klassi käest eraldi .
TR-1 peaks ikka jääma, küll tuleb ka sõitjaid juurde (ringi hõõruvad ju päris hulgaliselt, ehk peaks TR-1 orienteerumised lühemaks ja odavamaks tegema? Ja ehk isegi taandarendama paberlegendini?). Kehtivate reeglite tegemise ajal oli "laual" idee piirata klasse ainult rehvimõõduga, analoogselt praegusele rinkale. E. kuni 33" ja kuni 40", kõik ülejäänu, peale turva, vabaks. Küsimus on, kuidas kõigil motivatsiooni üleval hoida? Ise pooldaksin kindlasti ja jätkuvalt ka realistlikku miinimummassi piiri? Tegemist on spordiga ja alati on keegi, kellel on rohkem aega, raha, oskusi ja lihtsalt õnne ja kelle pidev edu hakkab teiste motivatsiooni alla viima. Asjad lihtsalt on nii ja selle leevendamiseks on alati reeglitega piiranguid seatud. Korraldamisega on vist lihtsam, saab ju legendidega suunata erinevad klassid, erinevatele katsetele. Sisuliselt ei oleks vaja "kahte rada" aga oleks teatud hulk katseid, mida erinevad klassid läbivad erinevalt. Hästi lihtne loogika?
PS: Ketside pärast ei põe keegi aga kui müts ära liguneb on vist liiga sügav küll.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Teeme ära! VABA+

Postitus Postitas Praks1 »

Kolmes oli inimesi kes olid solvunud,et üks auto võidab koguaeg.Sai lubatud,et ei sõida see aasta= tulemus,et ET sari sureb välja kohe,kuna need vingujad ei lähe ise nüüd kah starti.
See pole mingi kudumisfoorum,olge nüüd mehed ja minge starti
Proto
53951597
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 720
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas

Re: Teeme ära! VABA+

Postitus Postitas pilgrems »

totu kirjutas: Ja ehk isegi taandarendama paberlegendini?)
No problem teha legend paberkaartidel , aga kui palju meeskondi oleks nõus osalema .
Tingimuseks EI ole arvutit, gpsi , nutitelefoni. võistlus nagu 20 aastat tagasi paber kaart , joonlaud ja mall . Punktid paberil ja ise paned kaardile.

Ilmselgelt teemast välja

RETRO
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”