Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, MM, Arto, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1335
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas LauriJ »

See veoka oma 1000+A kannatab paarkümmend sekki?
TR3 "ZukMy" , MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
Kasutaja avatar
CayenneTurbo
Rock Crawler
Postitusi: 674
Liitunud: L Dets 14, 2013 3:03 pm

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas CayenneTurbo »

Kas varuratta võib Jeep WJ originaal katusereelingutele ka koormarihmadega kinnitada? Kas kannatab :mrgreen:
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002a
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
Kasutaja avatar
beginner
True Softroader
Postitusi: 1303
Liitunud: T Mai 08, 2012 9:25 pm
Asukoht: Tallinn/Tapa/Tartu

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas beginner »

Harimise käigus ei saanud siiski selgeks, kumb kolmest see kõikse õigem massilüliti on.
erik kirjutas:Teine variant on massilüliti solenoid, mis on elektriga distantsilt juhitav, leidub selline asi näit. Pirni tänava vene veokate poes.
CayenneTurbo kirjutas:Ida toodangust on saadaval kõige võimsam 1212.3737-06
https://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pa ... 20&lang=et
CayenneTurbo kirjutas:Ei hakanud asja keeruliseks jamama, ning lasen panna trossiga süsteemi.
http://www.tooriistamarket.ee/et/massil ... i-2500250a
Eyes in the sky
Kasutaja avatar
CayenneTurbo
Rock Crawler
Postitusi: 674
Liitunud: L Dets 14, 2013 3:03 pm

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas CayenneTurbo »

beginner kirjutas:Harimise käigus ei saanud siiski selgeks, kumb kolmest see kõikse õigem massilüliti on.
erik kirjutas:Teine variant on massilüliti solenoid, mis on elektriga distantsilt juhitav, leidub selline asi näit. Pirni tänava vene veokate poes.
CayenneTurbo kirjutas:Ida toodangust on saadaval kõige võimsam 1212.3737-06
https://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pa ... 20&lang=et
CayenneTurbo kirjutas:Ei hakanud asja keeruliseks jamama, ning lasen panna trossiga süsteemi.
http://www.tooriistamarket.ee/et/massil ... i-2500250a
Kumbki :mrgreen: kui tahad õigesti teha tuleb kahe kontuuriga lüliti panna.
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002a
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
Kasutaja avatar
Alllu
Fitting 44"
Postitusi: 436
Liitunud: T Dets 16, 2014 9:30 am
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas Alllu »

Keegi 33x14.5 R15 boggeri läbimõõtu oskab öelda ?
vaba klassis sõidab u 6-7 masinat või rohkem 285/75 R16 special trackidega mis on u 1cm üle lubatud mõõdu ja kõik said märke kirja ja vb järgmine sõit enam rajale ei saa. :(
Y60&Y60 Team Kõhugripp
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 924
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas Urvo »

Alllu kirjutas:Keegi 33x14.5 R15 boggeri läbimõõtu oskab öelda ?
vaba klassis sõidab u 6-7 masinat või rohkem 285/75 R16 special trackidega mis on u 1cm üle lubatud mõõdu ja kõik said märke kirja ja vb järgmine sõit enam rajale ei saa. :(
33" bogger läheb vabalt mõõtu. 12.5" on gramm kõrgem kui 14" lai, aga nad on seal kuskil 820-838mm vahepeal.

Mul endal 33x12.5" bogger ja mõõdupuu loksus korralikult peal :)
Urvo Männama, offroad since 2001.
17' LC150; 82' CJ-8 Scrambler; 90' W463 MB 230GE; TR3
Kasutaja avatar
bjorn
Rock Crawler
Postitusi: 577
Liitunud: K Sept 05, 2007 3:25 pm

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas bjorn »

Küsin siin teemas ära.

Mu Samukas on piisavalt moditud, et TR-1 ei saa sõita (hüdrauliline käsipidur, ümber tehtud tagumised pidurid ketastele, stange, koopaservad jne).
Turisti suund on tänapäeval see, et saaks CRV-ga läbida, st. lisaks orienteerumisele ei paku pinget (31" SpecTrack rehv ning tulevikus mõlemad sillad lukus, väidan et peab sammu raskema autoga 33-35" rehviga vabalt).
Vabasse niisama ei saa minna - kas tõesti oli, et massilüliti, kiiver, turvakaar sisse, võistleja kaardi tegemine jne.

Kas on midagi kahe silma vahele jäänud? Kui soov sõitma tulla ametlikult üritusele, siis kuhu peaksin suuna võtma?
Samurai ´97, 31" Spec Track pidevas muutumises....
Kasutaja avatar
Alllu
Fitting 44"
Postitusi: 436
Liitunud: T Dets 16, 2014 9:30 am
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas Alllu »

bjorn kirjutas:Küsin siin teemas ära.

Mu Samukas on piisavalt moditud, et TR-1 ei saa sõita (hüdrauliline käsipidur, ümber tehtud tagumised pidurid ketastele, stange, koopaservad jne).
Turisti suund on tänapäeval see, et saaks CRV-ga läbida, st. lisaks orienteerumisele ei paku pinget (31" SpecTrack rehv ning tulevikus mõlemad sillad lukus, väidan et peab sammu raskema autoga 33-35" rehviga vabalt).
Vabasse niisama ei saa minna - kas tõesti oli, et massilüliti, kiiver, turvakaar sisse, võistleja kaardi tegemine jne.

Kas on midagi kahe silma vahele jäänud? Kui soov sõitma tulla ametlikult üritusele, siis kuhu peaksin suuna võtma?
Vaba-s pole turvakaart vaja. võistleja kaardi tegemine lihtsam kui õpilaspileti tegemine. massilülitid ja asjad paras õlle kõrvale külge kruvida. Loe reeglid läbi saad aimu.
Y60&Y60 Team Kõhugripp
Kasutaja avatar
marauder
True Off Roader!
Postitusi: 1074
Liitunud: R Dets 19, 2008 8:34 pm
Asukoht: Kuressaare

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas marauder »

Turvakaar pole vajalik kui se just Samuka eripära pole
Team saarlased
margus61
Zootramm
Postitusi: 649
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas margus61 »

Alllu kirjutas:Keegi 33x14.5 R15 boggeri läbimõõtu oskab öelda?
Tootja andmetel tegeliku välisläbimõõdu saab siit tabelist lahtrist O.D. Ilmselt sõltub ka velje laiusest, millel mõõdetud.
Kasutaja avatar
bjorn
Rock Crawler
Postitusi: 577
Liitunud: K Sept 05, 2007 3:25 pm

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas bjorn »

3.5.17. Turvakaared
3.5.17.1. Turvakaarte ja -karkasside paigaldamine on kohustuslik sportautona
registreeritud sõidukitele ja pehme katusega- ning katuseta sõidukitele. Vastavalt
punktile 3.5.11.8 paigaldatud kaitseplaat ei asenda katust.
3.5.17.2. Metallkatusega võistlussõidukitele peab olema paigaldatud vähemalt neljast
punktist kerele kinnituv, terasest põhikaar, esimese istmerea taha. Kui võistlussõidukis
on rohkem kui 2 istekohta on nõutud turvakarkass

Kas lugesin valesti ning saan aru, et punkt 3.5.17.2 kehtib ainult Sportautona arvele võetud masinale? Ehk siis kui sama masin on tavaregistris, siis turvakaare nõue ei kehti?
Samurai ´97, 31" Spec Track pidevas muutumises....
Kasutaja avatar
Siiri
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 157
Liitunud: R Nov 20, 2015 10:15 am
Asukoht: Harjumaa

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas Siiri »

bjorn kirjutas:3.5.17. Turvakaared
3.5.17.1. Turvakaarte ja -karkasside paigaldamine on kohustuslik sportautona
registreeritud sõidukitele ja pehme katusega- ning katuseta sõidukitele. Vastavalt
punktile 3.5.11.8 paigaldatud kaitseplaat ei asenda katust.
3.5.17.2. Metallkatusega võistlussõidukitele peab olema paigaldatud vähemalt neljast
punktist kerele kinnituv, terasest põhikaar, esimese istmerea taha. Kui võistlussõidukis
on rohkem kui 2 istekohta on nõutud turvakarkass

Kas lugesin valesti ning saan aru, et punkt 3.5.17.2 kehtib ainult Sportautona arvele võetud masinale? Ehk siis kui sama masin on tavaregistris, siis turvakaare nõue ei kehti?
Said õigesti aru, aga vt turvakaar on vajalik igal juhul ka pehme katusega (ja katuseta) sõidukitele
Viimati muutis Siiri, T Juun 14, 2016 11:12 am, muudetud 1 kord kokku.
2016 VABA 505 Mini Mitsu
Kasutaja avatar
marauder
True Off Roader!
Postitusi: 1074
Liitunud: R Dets 19, 2008 8:34 pm
Asukoht: Kuressaare

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas marauder »

No kui su samukas on pehmekatusega siis pead panema. Muidu mitte
Team saarlased
Kasutaja avatar
bjorn
Rock Crawler
Postitusi: 577
Liitunud: K Sept 05, 2007 3:25 pm

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas bjorn »

Mu Samukas on plekk ehk kõvakatusega. Iseasi palju ta kaitseks katusele rulludes, aga see selleks. Reeglite järgi turvakaart siis ei nõuta, eeldusel et tavaautode registris on.

Jääb veel kiivrimajandus, paberimajandus ning massi lüliti jah?
Samurai ´97, 31" Spec Track pidevas muutumises....
Kasutaja avatar
Siiri
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 157
Liitunud: R Nov 20, 2015 10:15 am
Asukoht: Harjumaa

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas Siiri »

bjorn kirjutas:Mu Samukas on plekk ehk kõvakatusega. Iseasi palju ta kaitseks katusele rulludes, aga see selleks. Reeglite järgi turvakaart siis ei nõuta, eeldusel et tavaautode registris on.

Jääb veel kiivrimajandus, paberimajandus ning massi lüliti jah?
Kiiver on kiiruskatse jaoks vajalik, nt orienteerudes pole see kohustuslik. Pisemaid nüansse on ka... nt toimiv signaal, tagurpidi käigu sisse lülitamisel tule süttimise kohustus, ...
2016 VABA 505 Mini Mitsu
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”