Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas Urvo »

Movistar kirjutas:
Urvo kirjutas:Mõte selles, et hoida üsna leebete reeglitega Vaba siiski mõistuse piires ning vältida reduktorsildade kasutamist.
Minu vaatevinklist 303 rajale lubamine olekski kulude kokkuhoid.
Selle auto soetushind on suhteliselt mõistlik ,kulukate ümberehituste arv olematu ja mis põhiline:see ei lagune väga tihti.Seda viimast ei saa aga öelda igasuguste cherode kohta mis pidevalt ära ikalduvad ja mis rohkem tunde remondis veedavad kui rajal :D
Samas ei tea ka ühtegi turisti kes tahaks Volvoga Vabasse minna .
Räägib inimene, kes pole kunagi Cheroga võistelnud. Ma arvan, et läbivuse ja hinna suhe on päris kenasti paigas. Korralikult hooldatud ja mõistlike sõiduvõtetega kestab kenasti see jeep. Selles osas on õigus, et peab oluliselt rohkem modifitseerima kui Volvot, et asja saaks. Vanasti, kui veel Volvodega sõideti TR3´e, siis ikaldusid need samuti alati rajal ära. Erinevatel põhjustel. :P

PS! Võin iga kell Vaba/TR1 rajal peal Volvodega võidu sõita ise Chero roolis olles, kartmata, et jään teiseks :)
Urvo Männama, offroad since 2001.
19' Wrangler Rubicon JL; 82' CJ-8 Scrambler; TR3;
Kasutaja avatar
RistoRR
Rock Crawler
Postitusi: 890
Liitunud: N Mai 23, 2013 10:07 pm
Asukoht: Viru-Jaagupi/Rakvere
Kontakt:

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas RistoRR »

Kas Vaba+ peab igal juhul puur sees olema? Vabas on eraldi märge, et sportautol, aga vaba+...
Patrol Y60 35'' Silverstone
Bensiiniga võite pintsleid pesta, diislis peitub jõud!
55676422 kui vaja abi vms
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas Arto »

RistoRR kirjutas:Kas Vaba+ peab igal juhul puur sees olema? Vabas on eraldi märge, et sportautol, aga vaba+...
VABA+ klassis on minimaalselt nõutud vähemalt neljast punktist kerele kinnituv, terasest põhikaar, esimese istmerea taha. Seda juhul kui sõidetakse kahekesi.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
RistoRR
Rock Crawler
Postitusi: 890
Liitunud: N Mai 23, 2013 10:07 pm
Asukoht: Viru-Jaagupi/Rakvere
Kontakt:

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas RistoRR »

Seega 35ratta pealt peab tegema taandarengu. Halvasti
Patrol Y60 35'' Silverstone
Bensiiniga võite pintsleid pesta, diislis peitub jõud!
55676422 kui vaja abi vms
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas Arto »

RistoRR kirjutas:Seega 35ratta pealt peab tegema taandarengu. Halvasti
Seda kahjuks küll, VABA+ klassis on ainult sportautod.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
Lauri-L
Fitting 44"
Postitusi: 414
Liitunud: P Aug 28, 2011 7:15 pm
Asukoht: Rakvere

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas Lauri-L »

Mitte taandarengu, vaid puur sisse kuna sõitjaid on 3 :D
Samurai

Düssograafia käes kannatan !
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas Praks1 »

Isegi tr-3 klassis ei ole ainult sportautod, mis ime klass see vaba+ on? Sp number polnud kohustus, vaid soovitus, seda mingi aeg tagasi.
Sõitjatest tagapool asetseva puuri saab legaalseks, aga siis jääb 2 kohta
Samuti võimalik toota teisaldatav puur mida kasutavad teised autod mille kiirus võistlustel 320+km/h, aga muidu tavalised autod.
Viimati muutis Praks1, K Mai 04, 2016 10:43 am, muudetud 1 kord kokku.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
RistoRR
Rock Crawler
Postitusi: 890
Liitunud: N Mai 23, 2013 10:07 pm
Asukoht: Viru-Jaagupi/Rakvere
Kontakt:

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas RistoRR »

Aga meid on meeskonnas 3. Tundub, et tehase kere pole siis piisavalt turvalin vaba+ jaoks
Patrol Y60 35'' Silverstone
Bensiiniga võite pintsleid pesta, diislis peitub jõud!
55676422 kui vaja abi vms
Kasutaja avatar
asko4x4
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: P Mai 12, 2013 9:45 pm

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas asko4x4 »

Pole ka VABA+ teemaga väga kursis, aga see puuri teema pani mind mõtlema, et kas Wrangler sobiks siis automaatselt VABA+ klassi. Seal ju kohe selline puur sees.
TR1 - SÖÖRIK
Kasutaja avatar
RistoRR
Rock Crawler
Postitusi: 890
Liitunud: N Mai 23, 2013 10:07 pm
Asukoht: Viru-Jaagupi/Rakvere
Kontakt:

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas RistoRR »

asko4x4 kirjutas:Pole ka VABA+ teemaga väga kursis, aga see puuri teema pani mind mõtlema, et kas Wrangler sobiks siis automaatselt VABA+ klassi. Seal ju kohe selline puur sees.
Kas vastab FIA nõuetele? :D
Patrol Y60 35'' Silverstone
Bensiiniga võite pintsleid pesta, diislis peitub jõud!
55676422 kui vaja abi vms
Kasutaja avatar
CayenneTurbo
Rock Crawler
Postitusi: 739
Liitunud: L Dets 14, 2013 3:03 pm

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas CayenneTurbo »

Kui tänavalegaalse autoga plaanis VABA's klassis Saarekollil sõita kas antud punktid on vajalikud?

3.2.4.Autos peab olema kiibi kinnituseks aas. Aas peab olema keevitatud või muul viisil fikseeritud
selliselt, et teda ei saa võistluse käigus avada. Aas peab asuma autos sees, auto esiosas.
Aasa läbimõõt peab olema vähemalt 20mm.

3.5.13.6. Võistlussõidukil peab olema lüliti, mis lülitab välja kogu võistlussõiduki
elektrisüsteemi. Lüliti peab olema sädemevaba ning kättesaadav nii juhile, kui
kaassõitjale nende istekohalt kinnitatud turvavööga. Elektrisüsteemi väljalülitamisega
peab kaasnema ka mootori seiskumine.
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002a
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas LauriJ »

CayenneTurbo kirjutas:Kui tänavalegaalse autoga plaanis VABA's klassis Saarekollil sõita kas antud punktid on vajalikud?

3.2.4.Autos peab olema kiibi kinnituseks aas. Aas peab olema keevitatud või muul viisil fikseeritud
selliselt, et teda ei saa võistluse käigus avada. Aas peab asuma autos sees, auto esiosas.
Aasa läbimõõt peab olema vähemalt 20mm.

3.5.13.6. Võistlussõidukil peab olema lüliti, mis lülitab välja kogu võistlussõiduki
elektrisüsteemi. Lüliti peab olema sädemevaba ning kättesaadav nii juhile, kui
kaassõitjale nende istekohalt kinnitatud turvavööga. Elektrisüsteemi väljalülitamisega
peab kaasnema ka mootori seiskumine.
Esimene asi on suht lihtne. Küll kiibitaja vaatab kuhu ta selle kiibi kinntab. Põhiline on, et seda aasa vms ei saaks auto küljest eemaldada.

Teine küsimus veidi keerulisem. Peaks ikka panema massilüliti, vb esimenekord antakse andeks ;) Aga hea oleks, kui massilüliti ikka olemas on...kui juhtub õnnetus siis vaja kuskilt kohe kõik ära "killida".
Kasutaja avatar
CayenneTurbo
Rock Crawler
Postitusi: 739
Liitunud: L Dets 14, 2013 3:03 pm

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas CayenneTurbo »

LauriJ kirjutas:
CayenneTurbo kirjutas:Kui tänavalegaalse autoga plaanis VABA's klassis Saarekollil sõita kas antud punktid on vajalikud?

3.2.4.Autos peab olema kiibi kinnituseks aas. Aas peab olema keevitatud või muul viisil fikseeritud
selliselt, et teda ei saa võistluse käigus avada. Aas peab asuma autos sees, auto esiosas.
Aasa läbimõõt peab olema vähemalt 20mm.

3.5.13.6. Võistlussõidukil peab olema lüliti, mis lülitab välja kogu võistlussõiduki
elektrisüsteemi. Lüliti peab olema sädemevaba ning kättesaadav nii juhile, kui
kaassõitjale nende istekohalt kinnitatud turvavööga. Elektrisüsteemi väljalülitamisega
peab kaasnema ka mootori seiskumine.
Esimene asi on suht lihtne. Küll kiibitaja vaatab kuhu ta selle kiibi kinntab. Põhiline on, et seda aasa vms ei saaks auto küljest eemaldada.

Teine küsimus veidi keerulisem. Peaks ikka panema massilüliti, vb esimenekord antakse andeks ;) Aga hea oleks, kui massilüliti ikka olemas on...kui juhtub õnnetus siis vaja kuskilt kohe kõik ära "killida".
Massilüliti võiks kapoti alla panna küll, kuid raskemaks teeb asjaolu, et see peab olema kättesaadav nii juhile, kui
kaassõitjale nende istekohalt kinnitatud turvavööga. Salongi pole nagu kusagile panna seda :?
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002a
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
Kasutaja avatar
Alllu
Fitting 44"
Postitusi: 492
Liitunud: T Dets 16, 2014 9:30 am
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas Alllu »

CayenneTurbo kirjutas:
LauriJ kirjutas:
CayenneTurbo kirjutas:Kui tänavalegaalse autoga plaanis VABA's klassis Saarekollil sõita kas antud punktid on vajalikud?

3.2.4.Autos peab olema kiibi kinnituseks aas. Aas peab olema keevitatud või muul viisil fikseeritud
selliselt, et teda ei saa võistluse käigus avada. Aas peab asuma autos sees, auto esiosas.
Aasa läbimõõt peab olema vähemalt 20mm.

3.5.13.6. Võistlussõidukil peab olema lüliti, mis lülitab välja kogu võistlussõiduki
elektrisüsteemi. Lüliti peab olema sädemevaba ning kättesaadav nii juhile, kui
kaassõitjale nende istekohalt kinnitatud turvavööga. Elektrisüsteemi väljalülitamisega
peab kaasnema ka mootori seiskumine.
Esimene asi on suht lihtne. Küll kiibitaja vaatab kuhu ta selle kiibi kinntab. Põhiline on, et seda aasa vms ei saaks auto küljest eemaldada.

Teine küsimus veidi keerulisem. Peaks ikka panema massilüliti, vb esimenekord antakse andeks ;) Aga hea oleks, kui massilüliti ikka olemas on...kui juhtub õnnetus siis vaja kuskilt kohe kõik ära "killida".
Massilüliti võiks kapoti alla panna küll, kuid raskemaks teeb asjaolu, et see peab olema kättesaadav nii juhile, kui
kaassõitjale nende istekohalt kinnitatud turvavööga. Salongi pole nagu kusagile panna seda :?

Käetoe sisse ? Kindalaekasse ? Istme alla ?
Y61 GU4 matkakas & TerranoPatrol võistluseks
Vuran Offroad Team - Vuran.ee
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Turistist sirgub Vabaklass e. kuidas auto reeglitesse mahutada.

Postitus Postitas erik »

Massilüliti võib olla ka kapoti all, aga tuppa tood juhttrossi, nii on see ka näit paljudel võidusõiduautodel. Aga, elektrivintsi voolutarve on suur, arvesta lülitiga, mille lühiajaline ampritaluvus oleks 500 - 700 amprit . Teine variant on massilüliti solenoid, mis on elektriga distantsilt juhitav, leidub selline asi näit. Pirni tänava vene veokate poes.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”