Veel kord kiivritest
Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4423
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Veel kord kiivritest
Tükk aega oligi kuidagi liiga rahulik .
Ootan huviga,et mida uut seekord välja mõeldakse või mismoodi see kiivri punkt ära reglementeeritakse.
Ootan huviga,et mida uut seekord välja mõeldakse või mismoodi see kiivri punkt ära reglementeeritakse.
HM Racing Team
- tuningman
- I live off from the mud
- Postitusi: 2715
- Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
- Asukoht: Saaremaa
Re: Veel kord kiivritest
Kas selle kohapealt on mingeid uudiseid?Movistar kirjutas:Tükk aega oligi kuidagi liiga rahulik .
Ootan huviga,et mida uut seekord välja mõeldakse või mismoodi see kiivri punkt ära reglementeeritakse.
Ingmar 56328868
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Tooperi kasutatud varuosad.
Mad Toy 2016
Re: Veel kord kiivritest
Eelmise aasta lõpus sattusin alakommitee koosolekule, siis seal räägiti, et pannakse ringraja reeglitesse mingid täiendavad nõudmised kiivritele (mingile Snelli või DOT-i sertifikaadile vastav kiiver vms). Hetkel sellekohast infot kuskil pole - reeglitesse on lisatud vaid katusenumbri vajadus. Loodetavasti tuli ikka mõistus koju ja tegeletakse esmajärjekorras reaalset tähelepanu vajavatele turvalisuse probleemidele.
Re: Veel kord kiivritest
Kiivrite nõuetes ei muutu iseenesest midagi, täpsustav tekst on siiski väljatöötamisel, hetke kavand on midagi sellist:LauriJ kirjutas:Eelmise aasta lõpus sattusin alakommitee koosolekule, siis seal räägiti, et pannakse ringraja reeglitesse mingid täiendavad nõudmised kiivritele (mingile Snelli või DOT-i sertifikaadile vastav kiiver vms). Hetkel sellekohast infot kuskil pole - reeglitesse on lisatud vaid katusenumbri vajadus. Loodetavasti tuli ikka mõistus koju ja tegeletakse esmajärjekorras reaalset tähelepanu vajavatele turvalisuse probleemidele.
Võistlustel peavad sõitjad kandma kinnirihmatud ja vigastusteta auto- või motokiivrit. Kiivrid tuleb esitada tehnilisele komisjonile enne võistluse algust kontrollimiseks. Kiivril peab olema E-tähistus, DOT-markeering või FIA homologeering (võib olla aegunud). Kiiver peab olema puhas, pragudeta ja rebenditeta ning ei tohi olla üle värvitud. Lubatud on kasutada ka kiivreid, mis vastavad ühele järgnevatest standarditest:
- Snell Foundation 1995-SA, 2000-SA ja 2005-SA
- SFI Foundation, SFI spec 31.1A 31.1 ; 31.2A; 31.2
- British Standard Institution BS-6658-85 type A/FR, type A ;FIA 8860-2004;FIA 8860-2010;Snell SA 2010;Snell SAH 2010;Snell M 2000;Snell M 2005;Snell M 2010
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Re: Veel kord kiivritest
Et ostan Harley stiilis kiivri (kauss), kui sobib standardiga ja sõidan. Selline kiiver on korralik tagasiminek praeguse 1077 kiivriga.
Kiiver olgu raske, et turvaline oleks, aga iste võib olla plastik aiatool jne(selline on kasutuses).
Korralik huumor on paralleele tõmmata ralliga, eriti kui paljud ei kasuta turvavöödki, istmetel puudub peatugi jne.
Ehk keegi tark lauataga imeks pastakast tulekindlate riiete nõude kah ja hans oleks kah raske kiivriga sobilik asi.
Esimene asi ongi istmed, kui turvalisust nõuate .
Tehase iste koos peatoega ja jutul lõpp.
See pole tehas,kui keegi plätserdab kuskil kuuris vaiguga, et kaalu säästa. Need pole mingeid katseid läbinud ja nalja saab kui pauguga seljatugi pooleks (raske kiivriga on see pauk oluliselt suurem) ja selgroogu hoiab, siis mis?
Kiiver olgu raske, et turvaline oleks, aga iste võib olla plastik aiatool jne(selline on kasutuses).
Korralik huumor on paralleele tõmmata ralliga, eriti kui paljud ei kasuta turvavöödki, istmetel puudub peatugi jne.
Ehk keegi tark lauataga imeks pastakast tulekindlate riiete nõude kah ja hans oleks kah raske kiivriga sobilik asi.
Esimene asi ongi istmed, kui turvalisust nõuate .
Tehase iste koos peatoega ja jutul lõpp.
See pole tehas,kui keegi plätserdab kuskil kuuris vaiguga, et kaalu säästa. Need pole mingeid katseid läbinud ja nalja saab kui pauguga seljatugi pooleks (raske kiivriga on see pauk oluliselt suurem) ja selgroogu hoiab, siis mis?
Proto
53951597
53951597
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4423
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Veel kord kiivritest
Tundub,et need standardid on üks-ühele ma kopitud rahvaralli reeglitest.Seal on nad isegi samas järjekorras.Arto kirjutas: Kiivrite nõuetes ei muutu iseenesest midagi, täpsustav tekst on siiski väljatöötamisel, hetke kavand on midagi sellist:
Võistlustel peavad sõitjad kandma kinnirihmatud ja vigastusteta auto- või motokiivrit. Kiivrid tuleb esitada tehnilisele komisjonile enne võistluse algust kontrollimiseks. Kiivril peab olema E-tähistus, DOT-markeering või FIA homologeering (võib olla aegunud). Kiiver peab olema puhas, pragudeta ja rebenditeta ning ei tohi olla üle värvitud. Lubatud on kasutada ka kiivreid, mis vastavad ühele järgnevatest standarditest:
- Snell Foundation 1995-SA, 2000-SA ja 2005-SA
- SFI Foundation, SFI spec 31.1A 31.1 ; 31.2A; 31.2
- British Standard Institution BS-6658-85 type A/FR, type A ;FIA 8860-2004;FIA 8860-2010;Snell SA 2010;Snell SAH 2010;Snell M 2000;Snell M 2005;Snell M 2010
Kas keegi on ka reaalselt analüüsinud,et keelates ekstreemspordi kiivrid mida siiani praktiliselt enamus kasutavad, tõuseb turvalisus ?
Vähemolulised asjad nagu auto koostamise kvaliteet,istmed,turvavööd ja nende kasutamine , kandevkere materjalid,turvapuuri vastamine nõuetele jmt jäi vist lihtsalt kahe silma vahele või tegeleb
lugupeetud tehniline kolleegium ka selle pisiasjaga ?
Selge on see,et ala arengule tõmmatakse sellega vesi peale.Mitte keegi ei hakka endale ostma kahte komplekti kiivrite saatjaid puhtalt sellepärast,et ainult MEIL Eestis mingitel sõitudel teistsuguseid kiivreid nõutakse.
Turvalisus ei tõuse sellest vaid hoopis kahaneb.
Lihtsam on kuskilt maailmast välja kaevata "õige" standardiga ilma igasuguse turvalisuseta munakoor ja panna fakti ette ,et JOKK .
Teine variant on lihtsalt pealt vaadata.
HM Racing Team
Re: Veel kord kiivritest
Vaatasin siis üle tehniliste reeglite istmeid puudutavad punktid, kirjas on:Praks1 kirjutas:Et ostan Harley stiilis kiivri (kauss), kui sobib standardiga ja sõidan. Selline kiiver on korralik tagasiminek praeguse 1077 kiivriga.
Kiiver olgu raske, et turvaline oleks, aga iste võib olla plastik aiatool jne(selline on kasutuses).
Korralik huumor on paralleele tõmmata ralliga, eriti kui paljud ei kasuta turvavöödki, istmetel puudub peatugi jne.
Ehk keegi tark lauataga imeks pastakast tulekindlate riiete nõude kah ja hans oleks kah raske kiivriga sobilik asi.
Esimene asi ongi istmed, kui turvalisust nõuate .
Tehase iste koos peatoega ja jutul lõpp.
See pole tehas,kui keegi plätserdab kuskil kuuris vaiguga, et kaalu säästa. Need pole mingeid katseid läbinud ja nalja saab kui pauguga seljatugi pooleks (raske kiivriga on see pauk oluliselt suurem) ja selgroogu hoiab, siis mis?
- Istmetena tohib kasutada seeriaviisiliselt toodetud originaalseid või mitteoriginaalseid autoistmeid, mis tagavad piisava turvalisuse.
- Istmed peavad olema korrektselt ja tugevasti kinnitatud.
Kuidas on lubatud aiatool?
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Re: Veel kord kiivritest
Täpselt nii ongi, võtsin sealse sõnastus algmaterjaliks.Movistar kirjutas:Tundub,et need standardid on üks-ühele ma kopitud rahvaralli reeglitest.Seal on nad isegi samas järjekorras.
Kas keegi on ka reaalselt analüüsinud,et keelates ekstreemspordi kiivrid mida siiani praktiliselt enamus kasutavad, tõuseb turvalisus ?
Vähemolulised asjad nagu auto koostamise kvaliteet,istmed,turvavööd ja nende kasutamine , kandevkere materjalid,turvapuuri vastamine nõuetele jmt jäi vist lihtsalt kahe silma vahele või tegeleb
lugupeetud tehniline kolleegium ka selle pisiasjaga ?
Selge on see,et ala arengule tõmmatakse sellega vesi peale.Mitte keegi ei hakka endale ostma kahte komplekti kiivrite saatjaid puhtalt sellepärast,et ainult MEIL Eestis mingitel sõitudel teistsuguseid kiivreid nõutakse.
Turvalisus ei tõuse sellest vaid hoopis kahaneb.
Lihtsam on kuskilt maailmast välja kaevata "õige" standardiga ilma igasuguse turvalisuseta munakoor ja panna fakti ette ,et JOKK .
Teine variant on lihtsalt pealt vaadata.
Kiivrite nõudeid pole olnud plaanis muuta, viimasel koosolekul sai kokku lepitud, et kirjutame asja rohkem lahti, et kõik paremini aru saaksid.
Autode koostamise, istmete, turvavööde, kandevkere materjalide ja turvapuuride nõudeid sätestavad meil samuti tehnilised reeglid. Istmete osa vastuses Ivarile.
Turvavööd:
- Kohustuslik on vähemalt kolmepunkti turvavöö iga võistlusautos viibija kohta. Turvavöödel peab olema E või FIA märgistus ning neil ei tohi olla mehhaanilisi vigastusi.
No ei ole lubatud aiatoolid seeriaviisiliselt toodetud istmete ega kummipaelad turvavöö asemel!
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4423
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Veel kord kiivritest
Aiatoolid pole lubatud aga omavalmistatud, istme nime mitte vääriv butafooria on ju siiani lubatud.
See on teine teema tegelikult.
Kas ekstreemspordi kiiver keelatakse edaspidi?
Kui, siis mis kuupäevast?
Kas ühesugune keelustamine toimub nii KV kui ka MV sarjas?
See on teine teema tegelikult.
Kas ekstreemspordi kiiver keelatakse edaspidi?
Kui, siis mis kuupäevast?
Kas ühesugune keelustamine toimub nii KV kui ka MV sarjas?
HM Racing Team
Re: Veel kord kiivritest
Võistlustel ja võistluse lisakatsetel kus kiiver on kohustuslik pole ekstreemspordi kiiver olnud kunagi lubatud.Movistar kirjutas:Kas ekstreemspordi kiiver keelatakse edaspidi?
Kui, siis mis kuupäevast?
Kas ühesugune keelustamine toimub nii KV kui ka MV sarjas?
Võistlustel ja võistluse lisakatsetel kus kiiver pole kohustuslik võib sõita igasuguse kiivriga.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
- Movistar
- Teel kaaluta olekusse
- Postitusi: 4423
- Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Veel kord kiivritest
Jaa. Keeruline on nende üheselt arusaadavate vastustega.
Lubatud pole aga peale on saanud alati.
Kas edaspidi saab või ei saa?
Lubatud pole aga peale on saanud alati.
Kas edaspidi saab või ei saa?
HM Racing Team
Re: Veel kord kiivritest
Kes otsustab, mis on piisav turvalisus istme puhul?Istmetena tohib kasutada seeriaviisiliselt toodetud originaalseid või mitteoriginaalseid autoistmeid, mis tagavad piisava turvalisuse.
Samamoodi võiks kiivrite puhul kehtida klausel "kasutada võib kiivrit, mis tagab piisava turvalisuse" ?
Alakomitee soov on muuta ala ohutumaks aga kas alakomitee liikmeid ei nõustu sellega, et tegelik probleem turvalisusega on hoopis mujal, kui kiivrites? Koosolekul tõin samuti välja selle probleemi, et turvavööde kasutamist ei jälgi keegi (mis on viimastel aastatel kaasa toonud vigastusi, lisaks on mitmed üle katuse käimised olnud õnnelikud ja vigastusteta). Tuli välja, et kohtunike on liiga vähe ja neil pole piisavat koolitus jne. Tegeleks selle probleemiga ehk kõigepealt?
Re: Veel kord kiivritest
Aiatool on ühel Eesti Et1 autol, ise naersin korralikult seda leiutist, sealt leidis ka muid turvalisi lahendusi
Sertifikaadiga autoistmed (peatugedega) tuleb kirjutada ilmselt.
Alustaks õigest otsast turvalisusega, keskmine kiirus meil Et sarjas peaks jääma umbes alla 10 km/h ja mõne üksiku lõigu suudab nobedam pill Vb 70 km/h korraks saavutada ja tahate nõuda rasket kiivrit, millega ei kuule ka kohtunikke jne. Lihtsalt huumor minuarust,kuna enamus otsustajaid ei sõida, või pole kunagi sõitnudki krosse ja arvavad lauataga, et see on hea kiiver.
Sertifikaadiga autoistmed (peatugedega) tuleb kirjutada ilmselt.
Alustaks õigest otsast turvalisusega, keskmine kiirus meil Et sarjas peaks jääma umbes alla 10 km/h ja mõne üksiku lõigu suudab nobedam pill Vb 70 km/h korraks saavutada ja tahate nõuda rasket kiivrit, millega ei kuule ka kohtunikke jne. Lihtsalt huumor minuarust,kuna enamus otsustajaid ei sõida, või pole kunagi sõitnudki krosse ja arvavad lauataga, et see on hea kiiver.
Proto
53951597
53951597