Veel kord kiivritest

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, MM, Arto, Moderators

Kasutaja avatar
asko4x4
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: P Mai 12, 2013 9:45 pm

Veel kord kiivritest

Postitus Postitas asko4x4 »

Plaan järgnevaks, so 2015, hooajaks meeskonna standartvarustusse kiivrid ja suhtlemisvahendid hankida. Kiivrite teemaga aga jäin jänni. Viimane asjalik info kiivrite kohta oli paari aasta tagune. Kas siis võib kasutada kergkiivreid (lumelaud jne) või ei või? Investeering on selline, et tahaks enne teema lõplikult selgeks saada.

Tänan juba ette kui teadjad/otsustajad infot annaksid.

PS Kui kuskil selle kohta juba täpsem info on, siis palun viidake. Lihtsalt ei leidnud värsket infot.
TR1 - SÖÖRIK
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 16027
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Veel kord kiivritest

Postitus Postitas Landy »

Lõpliku tõe ütleb sulle ikkagi EAL4x4AK teheniline komisjon.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Veel kord kiivritest

Postitus Postitas Praks1 »

Siin polegi millestki otseselt rääkida, kuna sõite kus kiiver nõutud on vähe, aga side on koguaeg peas. Ühesõnaga At sport pakub hea valiku kiivreid. Varem algasid hinnad 30 eurost. Ise kasutame 1077 nõudele vastavaid kiivreid.
Proto
53951597
Kasutaja avatar
asko4x4
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: P Mai 12, 2013 9:45 pm

Re: Veel kord kiivritest

Postitus Postitas asko4x4 »

Viimased vestlused siin foorumis rääkisid sellest, et ümberkaudsetes riikides on kasutusel kergkiivrid, mis on 12-24 tunnistel sõitudel arusaadavalt normaalsemad kui rallikiivrid. Viimaseid ei saa ilmselt pärast enam peast äragi. Samuti ei ole meie kiirused sellised, et nõuaksid otseselt rallikiivrit. Ehk saab mõni otsustaja ka sõna sekka öelda ja mingi selgus majja.
TR1 - SÖÖRIK
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: Veel kord kiivritest

Postitus Postitas Praks1 »

Otsustajad ei ütle sulle midagi,läbikäidud teema.Ainuke põhjendus oli neil,et kerge kiiver pidi paremini põlema(naer).
Korraldajad on õnneks tõlgendanud kiivri kasutust teisiti nüüd ja oleme sõitnud kerge kiivriga.
Raske kiivri korral oleks startimine küsitav.
Proto
53951597
AINIONU
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 198
Liitunud: N Veebr 15, 2007 10:45 pm

Re: Veel kord kiivritest

Postitus Postitas AINIONU »

Mingi jutt oli kunagi, et kõrvad peavad kaitstud olema. Või mäletan midagi valesti ja oli see lihtsalt kah mingi arutamisel olev teema kiivri nõuetes.
maksipoiss
Rock Crawler
Postitusi: 577
Liitunud: L Mai 07, 2011 8:29 am
Asukoht: Pärnu

Re: Veel kord kiivritest

Postitus Postitas maksipoiss »

Sellisedhttp://reorg.ee/tootjad/category/48-kiivrid ei kõlba? Ei ole ballistilised, kõrvaklappide kinnitamiseks integreeritud reilid .
samur
Mudder
Postitusi: 83
Liitunud: P Okt 19, 2014 7:52 pm
Asukoht: Tartu

Re: Veel kord kiivritest

Postitus Postitas samur »

Samalaadne küsimus teema algatajaga. Nimelt ET1 ja ET2 ja kiivrid, ei leidnud kuskilt mingitki viidet kiivritele, mis tingimustele peavad vastama

Urmas 5026744
SAMRU
5026744
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1225
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Veel kord kiivritest

Postitus Postitas Arto »

samur kirjutas:Samalaadne küsimus teema algatajaga. Nimelt ET1 ja ET2 ja kiivrid, ei leidnud kuskilt mingitki viidet kiivritele, mis tingimustele peavad vastama
Värsked 2015 reeglid pole veel valmis aga tulevad samad suurtes piirides.
http://www.autosport.ee/4x4reg/public/s ... eeglid.pdf

1.8 Kõikides võistlusklassides ja kõikidel võistkonna liikmetel on kohustuslik kasutada auto- või
motokiivrit.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , 2020 TR-1 nr. 111, maasturisõltlane alates 2004
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
bjorn
Rock Crawler
Postitusi: 577
Liitunud: K Sept 05, 2007 3:25 pm

Re: Veel kord kiivritest

Postitus Postitas bjorn »

Auto- või motokiiver on veidi hägune teema. Hea oleks välja tuua mingi lisatingimus millel see kiiver vastama peab.

Näiteks on saada täiesti legaalseid vastava CE märgistusega motokiivreid, mis on lihtsalt lahtised potid nupu otsas (n.ö. Harley meeste "saksa potid") ning mis ei paku mitte mingit suuremat kaitset kui korralikum vabaaja spordikiiver.

Stiilis:
Pilt
Samurai ´97, 31" Spec Track pidevas muutumises....
samur
Mudder
Postitusi: 83
Liitunud: P Okt 19, 2014 7:52 pm
Asukoht: Tartu

Re: Veel kord kiivritest

Postitus Postitas samur »

Värsked 2015 reeglid pole veel valmis aga tulevad samad suurtes piirides.
http://www.autosport.ee/4x4reg/public/s ... eeglid.pdf

Mis ajaks uued reeglid valmivad ?

Head vana aasta lõppu ja mudasemat UUT

Urmas
SAMRU
5026744
Kasutaja avatar
asko4x4
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: P Mai 12, 2013 9:45 pm

Re: Veel kord kiivritest

Postitus Postitas asko4x4 »

Arto kirjutas:Värsked 2015 reeglid pole veel valmis aga tulevad samad suurtes piirides.
http://www.autosport.ee/4x4reg/public/s ... eeglid.pdf

1.8 Kõikides võistlusklassides ja kõikidel võistkonna liikmetel on kohustuslik kasutada auto- või
motokiivrit.
See käis ET kohta, aga kas sarnane asi tuleb TR kohta?
TR1 - SÖÖRIK
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4305
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Veel kord kiivritest

Postitus Postitas Movistar »

Arto kirjutas: Värsked 2015 reeglid pole veel valmis aga tulevad samad suurtes piirides.
http://www.autosport.ee/4x4reg/public/s ... eeglid.pdf

1.8 Kõikides võistlusklassides ja kõikidel võistkonna liikmetel on kohustuslik kasutada auto- või
motokiivrit.
Kas see kiivrite asi ikka veel käärib ja järjekordselt on oodata uusi reegleid kus üritatakse need paksud junnid ametlikult pähe suruda ?
TR3
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1225
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Veel kord kiivritest

Postitus Postitas Arto »

Movistar kirjutas:Kas see kiivrite asi ikka veel käärib ja järjekordselt on oodata uusi reegleid kus üritatakse need paksud junnid ametlikult pähe suruda ?
Kiivrite asi ei kääri, ühtegi uut reeglit pole tehtud ega pole lähiajal plaanis teha.
Auto-, motokiiver vastab E-reegli nr 22 nõuetele.
Toodud teemat on lahatud päris põhjalikult juba teemas http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=39&t=41339
Karikavõistlustel sätestab kiivri vajalikuse iga etapi korraldaja vastavalt vajadusele ja raja omadustele võistlusjuhendiga.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , 2020 TR-1 nr. 111, maasturisõltlane alates 2004
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1335
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Veel kord kiivritest

Postitus Postitas LauriJ »

Antsumäel tehnilises kontrollis öeldi, et järgmisel aastal on plaanis ikka sisse viia see auto-moto kiivri teema ja praeguste spordikiivritega enam rajale ei lasta?
Saan aru, et turvalisust peaks tõstma võistlustel aga praegu suunatakse see pingutus minuarust küll valesse kohta. Kas meil on juhtunud mõni õnnetus, kus on tekkinud peavigastus ja motokiiver oleks selle ära hoidnud?
Jahutakse kiivrite teemal aga minuarust palju ohtlikum on praegune massiline ilma turvavööta sõitmine. Olen siin paari võistlejaga veel rääkinud ja ka nemad leiavad selles olevat palju suurema probleemi. Eelmisel aastal Klaperjahil läks finsihi tõusul üks võistkond ümber (nimesi nimetamata) ja kuna turvavööd polnud peal, siis tekkis ühele võistkonnaliikmele päris tõsine tervisekahjustus (tegelikult võib nimetada seda õnnelikuks õnnetuseks, tagajärjed oleksid võinud palju hullemad olla). Samamoodi selle aasta Klaperjahil läks laskumisel üks auto ümber (jälle ei hakka nimesi nimetama) aga turvavööd polnd kaardilugejal peal ning seal läks õnnelikult, et võistlejad terveks jäid. Üle-eelmisel aastal oli näiteks Suvesõidu proloogil õnnetus, kus üks võistleja (jällegi ei hakka nimesi nimetama) liiga entusiastlikult tahtis kannakat teha oma autoga aga see ümber läks (samuti polnd turvavööd peal, jalad käisid auto aknast korra välja aga keegi jällegi õnneks viga ei saanud). Aga ükskord läheb sitasti ning keegi saab veel tõsisemalt viga.

Neid näiteid on kindlasti veel aga kui reeglites on sellise elementaarse turvavarustuse kasutamine kohustuslikuks tehtud, siis peaks seda ka jälgima. Arvestades veel seda, et autod on läinud päris kiireteks ja võimsateks. Minuarust peaks hoopis selle turvavööde mitte kasutamise probleemiga tegelema, mitte kiivrite pärast mandrossima.
TR3 "ZukMy" , MB G-wagun W463 OM606, Volvo C304, LC150
Estonian Offroad Team
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”