5. leht 7-st

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: R Veebr 21, 2014 5:53 pm
Postitas totu
Star Team kirjutas:Movistar´i mõtted ka minu arust igati õiged. Ka mina kuulusin 2012. aasta lõpus (vahetult enne VABA klassi reeglite kinnitamist) nende meeste hulka, k.a. siis ka Movistar, kes si**agi asjast ei teadnud. Nüüd oleme ikkagi millegi pärast sama teema juures tagasi. Oli sel hetkel Nõmme kõrtsis 4-5 meest, kelle poolt oli välja mõeldud VABA klassi tehnilised reeglid ja nende suurteks toetajateks olid EP ja Arto. Tahaks siinkohal küsida, kus on nüüd need 4-5 VABA klassi reeglite kinnitamist nõudjat meest? Sel hetkel väitsid nad, et kõigil neil on kodus ootel vähemalt 3 sõpra juba stardivalmis autodega. Lihtsa arvutamise põhjal 5 meest x 3 sõpra = 15 võistlusautot ja lisaks veel hulgaliselt juurde tulijaid. Kus need mehed nüüd on ja miks nad ennast peidavad? Andku siis nüüd vähemasti märku, kuhu nad kadusid ja kuhu sõbrad jäid? Või on hoopis mingi muu põhjus?

Vastuseks Artole:
1. Kas sa ikka ei saa aru, et nn. MINI TR-3 ei sobi koheselt TR-1st edasi minejatele? Oleks ikkagi midagi vahepealset vaja.
2. Klassi nimetus ei pea loomulikult olema just TR-2. Mõelda võiks sellele, kui palju lubada kere ja raami lõikamisi ja sellega ei tohiks lasta liiale minna. TR-1s lõigata ju ei tohi või on teil jällegi mingi uus plaan ka seda juba TR-1s lubada? Üldiselt olid vanad TR-2 reeglid täiesti okei. Erinevus TR-1 ja TR-2 vahel olekski põhiliselt vintsides. TR-2s saaks sellisel juhul lubada hüdromehhaanilisi ja mida iganes...
3. 35" rehvi kannatab iga auto sild ja seda enam, et enamik sõidumehi, kes sinna tulevad, omavad eelnevalt ka natuke juba kogemust. See klass peakski olema juba natukene rohkem kogemusi omavatele sõidumeestele. Hullu jõuga võib loomulikult igasugu asju ära murda.
4. TR-1 klassi ei karda keegi. Teema on selles, et TR-1te võiks ju tulla uusi sõitjaid Turistist. Seda kõike võistlejate arvu suurendamise nimel. Need nn. üle ehitatud TR-1 autod aga edasi suunata, kui loomulikult oleks klass, kuhu suunata. Selles oleks näha arengut. Praegu aga olukord selline, et TR-1d peavad oma mehhaanilised- ja hüdrovintsid kuskile garaažinurka viskama ja alustama põristamist elektrivintsidega. Lihtsalt ei ole sellise tagasikäiguga nõus ja samas veel on ju tehtud suured kulutused vintsidele. Miks siis peaks selle kulutatud raha lihtsalt garaažinurka viskama?
5. AK liikmete suhtes jääb arusaamatuks, kuidas saavad inimesed tegeleda, kui mõni neist pole võib-olla 5 aastat isegi võistlust vaatamas käinud? Kuidas saab siis olla selline inimene pädev kaasa rääkima, reegleid vastu võtma jne.? Samuti ei loe ka kuskilt välja nn. arengukava - kõik otsused võetakse vastu jooksvalt ja alles siis, kui jama majas. Kuidas toimub uute liikmete valimine alakomiteesse (ei pea siinkohal silmas, et just mina sinna konkureeriksin, vaid äkki on aktiivseid inimesi, kellel selline soov on) ja millega alakomitee üldiselt veel tegeleb? Ehk on selleks olemas ka mingi põhikiri vms. dokument? Sellisel juhul võiks selle ka kuhugi üles riputada. Kas ka lihtsalt võistlejal on võimalik osa võtta AK koosolekutest ja kus nende toimumisaegadest teavitatakse?
1.Ka nõus Muuviga.
2. Alamkomitees ei tee keegi, midagi ala torpedeerimiseks ja kui läheb, vahel nihu, on tegemist tööõnnetusega.
3. Niipalju, kui tean Alamkomiteesse pääsemise võimalusest, ei ole see keeruline ja kes arvab ennast sinna otsustajaks sobivaks, andke tuld.
4. TR-1 ei peaks olema kiireid vintse (Kui meenutada Nõmme kõrtsi kokkusaamist, saigi vaba reeglid lahku löödud, et keegi ei peaks "arengus" tagasi minema ja kus me oleme?) ja keegi peab oma investeeringu korstnasse kirjutama, vastasel juhul on paari aastaga, või veelgi varem, mehaaniline keskvints normiks. Üheselt ei tuleks see võistlejate arvule kasuks. Ideaalis võiks olla TR-1 rajad sellised, kus vints ei anna tulemuseelist aga sellise raja tegemist ei taha keegi kinni maksta.
PS: Enamus sillad ei kannata isegi 33" rehvi, 35" peab ikka vägagi ettevaatlik olema ja see ei ole juba autosport. Aga ok, reduktorita, 35" (pigem küll ET-1 analoogina 33"), misiganesnimega üleminekuklass peaks toimima. Ja las olla mini TR-3, reduktori puudumine lasebki TR-1 täiendada/lõigata ja viimases etapis portaalsildadega TR-3e kolida.

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: R Veebr 21, 2014 7:32 pm
Postitas enx
Ma pole küll igakorde võistleja Tr1-es, aga mõned sõidud on juba sõidetud ja plaan on ka uut masinat ette valmistama hakata.
Tr1 reeglitel pole praegusel hetkel häda mitte midagi minu meelest. Saarest tean on see aasta osa võtmas 2 tiimi vähemalt, kes ei võta ainult ühest sõidust osa.
Vintsi koha pealt pole mingeid etteheiteid tegelt, las siis olla ees ja elektriline.
Aga kui siin nüüd läheb suuremaks reeglite muutmiseks äkki(ei tohi tõstet teha), siis ei teagi kas on mõtet tuleviku plaane teha, sest Suzukile ilma tõstmata ei pane isegi hetkel TR1-es lubatud rehvi alla.
Usun, et tulevikku silmas pidades võiksid reeglid samaks jääda TR1-es üldjoontes.

Arvan, et miks paljud turistid ei tule Tr1 üle, on see, et ei taheta autot võibolla nii palju lõhkuda.
Üks on ikkagi safari ja teine võistlus.
Safaritel käinud omajagu ja tean mis vahe on adrenaliiniga võistlustel.

Hendriko Roost
Saare Tiim

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: R Veebr 21, 2014 8:19 pm
Postitas AINIONU
Arto väitele, et kes ei mahu TR-1 tehnilistesse reeglitesse mingu VABA-sse on raske nõustuda, sest seda klassi ei eksisteeri ju praktiliselt. Tegin statistikat lähiajaloo kohta ja sain 2010a 24. osalejat; 2011a 14. osalejat; 2012a 13. osalejat ja 2013a vaid 9 osalejat kogu aasta kohta. Märgatav negatiivne areng. Küsimus lihtsalt selline, et kuhu peavad minema need kes ei mahu TR-1 klassi kuid TR-3 jaoks veel rohelised ja käed ei suuda seesugust suksut veel taltsutada.
Jah ma tean-on veel ET-1 ja ET-2 kuid mulle ei meeldi selle formaat.

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: R Veebr 21, 2014 8:27 pm
Postitas Priitm
AINIONU kirjutas:Arto väitele, et kes ei mahu TR-1 tehnilistesse reeglitesse mingu VABA-sse on raske nõustuda, sest seda klassi ei eksisteeri ju praktiliselt. Tegin statistikat lähiajaloo kohta ja sain 2010a 24. osalejat; 2011a 14. osalejat; 2012a 13. osalejat ja 2013a vaid 9 osalejat kogu aasta kohta. Märgatav negatiivne areng. Küsimus lihtsalt selline, et kuhu peavad minema need kes ei mahu TR-1 klassi kuid TR-3 jaoks veel rohelised ja käed ei suuda seesugust suksut veel taltsutada.
Jah ma tean-on veel ET-1 ja ET-2 kuid mulle ei meeldi selle formaat.

Vaba klass eksisteerib, lihtsalt sõitjaid vähevõitu viimasel ajal. Kui Vaba reeglid jäävad samaks siis minu auto peaks valmima aasta pärast ja üks vaba klassi sõitja juures!


Priit

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: R Veebr 21, 2014 8:30 pm
Postitas Movistar
Vaadake seda reaalselt.
Mitte vähevõitu vaid ilus null on see arv.

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: R Veebr 21, 2014 8:38 pm
Postitas Priitm
Movistar kirjutas:Vaadake seda reaalselt.
Mitte vähevõitu vaid ilus null on see arv.


Nii ta paraku on. Kuigi Eesti peale peaks hunnik autosi olema mis sobiks TR1 ja TR3 vahele.

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: R Veebr 21, 2014 8:38 pm
Postitas AINIONU
ASMV-se turisti klassis oli möödunud aastal 40. osalejat. Priifingu parklas ringi vaadates võib ütelda julgelt, et Selveri parkla maasturitest (kellede jaoks on see tänuväärne seiklus ellu kutsutud, et tuua juurde võistlejaid) olid 95% TR-1 või VABA klassi autod. Kas pole mitte küsimus siin alaliidule, et miks need autod siis ei tule võistlusradadele? Miks on "uputaja", "Ritsu", "porgand" jne. kõik turisti radadel ja mitte võistlemas (vabandan väga inimeste ees kelle nimesid kasutasin) Vastan- turisti rajad pakuvad piisavalt naudingut ja ei jebita, et sul on see või too lõigatud ja omavoliliselt ümber ehitatud.

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: R Veebr 21, 2014 9:12 pm
Postitas helar
Turisti formaadiga on praegu nii, et kõik on võidumehed..
Kui nüüd muuta see sekundi ja puktiarvestuse põhiseks, läheks ka turistis kiirelt ving lahti- raudselt!
Turist on oma formaadiga mõnus ajaviide- las jääb.
Jah turistist tulevad kindlasti ka tulevased sõitjad sportklassidesse. Esimene loogiline asjade käik ongi TR1.
Eesmärk peakski olema see, et selleks piisaks olemasolevast safari autost. Kui aga selle safariauto ja ja vähegi konkurentsivõimelise TR1 vahel haigutab kuristik mille ületamiseks on vaja see sillutada hunniku rahaga siis paljud loobuvad- kuigi tahaksid hirmsasti. Seega pooldan ka mina mõtet TR1 võimalikult originaali lähedane hoida.
Samas olen kuulnud ( eriti Sultsil turistina) , et need kes mingil põhjusel sportklassides enam ei sõida( alaga lõpetanud vms)
käivad turistimas. Ka sellepärast seal kollid stardis.

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: R Veebr 21, 2014 10:16 pm
Postitas Maasturid
enx kirjutas:Ma pole küll igakorde võistleja Tr1-es, aga mõned sõidud on juba sõidetud ja plaan on ka uut masinat ette valmistama hakata.
Tr1 reeglitel pole praegusel hetkel häda mitte midagi minu meelest. Saarest tean on see aasta osa võtmas 2 tiimi vähemalt, kes ei võta ainult ühest sõidust osa.
Vintsi koha pealt pole mingeid etteheiteid tegelt, las siis olla ees ja elektriline.
Aga kui siin nüüd läheb suuremaks reeglite muutmiseks äkki(ei tohi tõstet teha), siis ei teagi kas on mõtet tuleviku plaane teha, sest Suzukile ilma tõstmata ei pane isegi hetkel TR1-es lubatud rehvi alla.
Usun, et tulevikku silmas pidades võiksid reeglid samaks jääda TR1-es üldjoontes.

Arvan, et miks paljud turistid ei tule Tr1 üle, on see, et ei taheta autot võibolla nii palju lõhkuda.
Üks on ikkagi safari ja teine võistlus.
Safaritel käinud omajagu ja tean mis vahe on adrenaliiniga võistlustel.

Hendriko Roost
Saare Tiim
Kuna on reede õhtu ei hakka pikka juttu täna kirjutama aga olles teemat paar viimast päeva jälginud ja lugedes teema viiendal lehel esimese mõistliku kommentaari "TR-1 reaalset võistlejalt"(AK esidaja ei puutu asjasse) toetan 100% Henriko mõttelaadi.

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: R Veebr 21, 2014 10:45 pm
Postitas Maasturid
Movistar kirjutas: On avalik saladus ,et siiski on rajal selliseid autosid mis tegelikult ei mahuks kuidagi tr1 reeglitesse aga sellele vaadatakse millegipärast läbi sõrmede .
Milline(ed) need masinad on?
Kuidas need läbivad tehnilise?(Habe 6 paki jutt :lol: )

Toomas

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: P Veebr 23, 2014 6:27 pm
Postitas andrusr
AINIONU kirjutas: Vastan- turisti rajad pakuvad piisavalt naudingut ja ei jebita, et sul on see või too lõigatud ja omavoliliselt ümber ehitatud.
Täpselt nii...olen sõitnud rallikrossi ja offroad TR-1te. Nii kui hakkad kellelegi kannapeale astuma, siis ei sobi see või teine asi. Stardis jebitakse sind nii läbi, et kaob igasugune võistlushimu ära.
Kunagi "Lumetormis" -25 kraadi külma öeldi tehnilises, et teil on lisajahutus paigaldatud. Ma sellepeale, et UAZ-i presentkatuse all hakkab väga külm ja see on tavaline Zigulli soojendus. Ei oldud rahul...selleni olete te tähtsad mehed jõudnud. Jätkame see aasta Turisti Lätis ja loodame parimat.

Tervitustega

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: E Veebr 24, 2014 1:11 am
Postitas Landy
Star Team kirjutas: Vastuseks Artole:
1. Kas sa ikka ei saa aru, et nn. MINI TR-3 ei sobi koheselt TR-1st edasi minejatele? Oleks ikkagi midagi vahepealset vaja.
2. Klassi nimetus ei pea loomulikult olema just TR-2. Mõelda võiks sellele, kui palju lubada kere ja raami lõikamisi ja sellega ei tohiks lasta liiale minna. TR-1s lõigata ju ei tohi või on teil jällegi mingi uus plaan ka seda juba TR-1s lubada? Üldiselt olid vanad TR-2 reeglid täiesti okei. Erinevus TR-1 ja TR-2 vahel olekski põhiliselt vintsides. TR-2s saaks sellisel juhul lubada hüdromehhaanilisi ja mida iganes...
3. 35" rehvi kannatab iga auto sild ja seda enam, et enamik sõidumehi, kes sinna tulevad, omavad eelnevalt ka natuke juba kogemust. See klass peakski olema juba natukene rohkem kogemusi omavatele sõidumeestele. Hullu jõuga võib loomulikult igasugu asju ära murda.
4. TR-1 klassi ei karda keegi. Teema on selles, et TR-1te võiks ju tulla uusi sõitjaid Turistist. Seda kõike võistlejate arvu suurendamise nimel. Need nn. üle ehitatud TR-1 autod aga edasi suunata, kui loomulikult oleks klass, kuhu suunata. Selles oleks näha arengut. Praegu aga olukord selline, et TR-1d peavad oma mehhaanilised- ja hüdrovintsid kuskile garaažinurka viskama ja alustama põristamist elektrivintsidega. Lihtsalt ei ole sellise tagasikäiguga nõus ja samas veel on ju tehtud suured kulutused vintsidele. Miks siis peaks selle kulutatud raha lihtsalt garaažinurka viskama?
5. AK liikmete suhtes jääb arusaamatuks, kuidas saavad inimesed tegeleda, kui mõni neist pole võib-olla 5 aastat isegi võistlust vaatamas käinud? Kuidas saab siis olla selline inimene pädev kaasa rääkima, reegleid vastu võtma jne.? Samuti ei loe ka kuskilt välja nn. arengukava - kõik otsused võetakse vastu jooksvalt ja alles siis, kui jama majas. Kuidas toimub uute liikmete valimine alakomiteesse (ei pea siinkohal silmas, et just mina sinna konkureeriksin, vaid äkki on aktiivseid inimesi, kellel selline soov on) ja millega alakomitee üldiselt veel tegeleb? Ehk on selleks olemas ka mingi põhikiri vms. dokument? Sellisel juhul võiks selle ka kuhugi üles riputada. Kas ka lihtsalt võistlejal on võimalik osa võtta AK koosolekutest ja kus nende toimumisaegadest teavitatakse?

Alvari ideel on jumet. Eriti arvestades, et
1. Mõte TR1 klassis tagumised (ja mehhaanilised) vintsid keelata.
2. Vaba ja Vaba + eksiteeriavad vaid tänu välisvõistlejatele
Selle valgues võiks uus TR 2 ehk tõesti olla koht kuhu praegused stroidisüsti saanud TR1 masinad MURETULT maanduda võiks.

Tegelikult on uus ju hästi unustatud vana.
Tuletame meelde kunagise Vaba klassi sünni põhjuseid - need olid TR1 kalssi mõne VÄIKSEMA ümberehituse tõttu mitte sobivad masinad.
Näiteks Lumetorm 2006 reeglite väljavõte:
6.2 4X4 vabaklass kes osalevad maasturite orienteerumis ja osavusvõistluse "Lumetorm 2006" üldarvestuses - Auto peab olema tehniliselt korras, ohutus nõuetelt vastama võistlusklassile TR-1 kehtestatud nõuetele (kõrvalekalded on lubatud jõuallika osas ning keredetailide ja tulede asendatavuse osas, kui samas on täidetud ohutusnõuded) ning autos peab olema võistlusklassis TR-1 ettenähtud varustus (esmaabi pakend, tulekustutid jne.). Suurim lubatud rehvi diameeter on 838 mm ( 33" ). Pehme katusega sõidukitel peab olema 4-st punktist raamile ja/või kerele kinnitatud turvakaar. Kui autos istub võistluste ajal tagaistmel meeskonna liige, peab autol olema 6 punktist kinnitatud turvakarkass tagamaks avarii korral tagaistmetel viibivate meeskonna liikmete turvalisuse.
NB! Turvakaared ja karkassid peavab olema valmistatud tugevast terastorust minimaalse läbimõõduga 45 mm ja seina paksusega minimaalselt 2,5 mm.


Lisaks jääks peamiseks erinevuseks TR1-st jääks vintsi vaba paigutus ja ka hüdro- ning mehhaanilise vintsi lubamine. Võrreldes praeguste Vaba klasside ja omaaegse TR2 -ga võiks seekord piiruda ühe vintsiga.
Ehk võiks ka rehv 33" piiresse jääda? (Poleks vaja suuremaid ümberehitusi ja uusi suuri rehve)
Sinna kalssi võiks maanuda ka kõik need kes on hädas cabrole plekist vaheseina tegemise ja muude "kosmeetiliste" parendustega. Turvapuri lubamine/nõue on eraldi teema ning ka see, kas TR2 peaks kandma (ainult) punaseid numbreid.
Kere lõikamine võiks piirduda vaid vintsi ja suurema rehvi panekuks vajalike muudatustega.

Seda vaadates peaks TR2 jaoks ju vundament loodud olema.

Kui see pole konstruktiive ettepanek, mis sees siis on?

(Aga noh, mida mina ka turistina asjast tean... :wink: )

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: E Veebr 24, 2014 10:02 am
Postitas MahviaDeTyrk
isiklik arvamus = 33 on vahepealsele klassile vähe ja miskil tr1+ klassil ei ole mõtet
Tr2 oli täiesti mõistlik vahejaam - sirge sillaga väike tr3 klass ei ole lahendus
Tr1 on nõnda nagut on suht ok - mul on ükskõik kus vintsid asuvad, või mis neid käitab - ei karda ma neid ühtegi

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: E Veebr 24, 2014 12:04 pm
Postitas e.p.
Kunagi "Lumetormis" -25 kraadi külma öeldi tehnilises, et teil on lisajahutus paigaldatud. Ma sellepeale, et UAZ-i presentkatuse all hakkab väga külm ja see on tavaline Zigulli soojendus. Ei oldud rahul...selleni olete te tähtsad mehed jõudnud. Jätkame see aasta Turisti Lätis ja loodame parimat.
Lumetorm toimus mälu järgi viimati 2006.a.
Läksid armee aastapäeva tähistamisega liiale? :lol:

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: E Veebr 24, 2014 1:37 pm
Postitas Movistar
Täna oleks kõige õigem praeguse TR1-ga mitte midagi teha vaid jätta hetkel nii nagu on.
Asi toimib,kümmekond autot on tavaliselt stardis ja ei tundu ,et reeglid oleks hirmsasti paigast ära ja ,et kohe oleks vaja neid jälle muuta.
Vastasel juhul kaovad äkki osad ära ja minna pole neil kuhugi. Kokkuvõttes ei võida keegi .
Jutt,et mingu vabasse , kõlab nagu viisakalt pikalt saatmine.
Tehke ennem korda asjad võimaliku TR2-ga ja nn.vabadega ja siis vaadake oma TR1 reegleid uuesti ,et meestel kelle auto pärast enam äkki reeglitesse ei mahu oleks ka kuhugi minna.