4. leht 7-st

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: N Veebr 20, 2014 10:03 am
Postitas Jünger
Aga mehhaaniline?


Kaspar

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: N Veebr 20, 2014 10:50 am
Postitas Praks1
Pole päris aru saanud oma küsimuse vastusest,tahaks 100% selget ja kindlat vastust,saaks midagi sebima hakata?

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: N Veebr 20, 2014 11:21 am
Postitas AINIONU
Kulla Arto-mitu NEZ karikasarja võistlust meil Eestis on-vastan ise, täpselt 1. Kes tahab sõita kogu sarja ja saada NEZ punkte siis viib ka auto seesuguseks ehitada. Jääb täiesti arusaamatuks ikkagi see, et tagavintsi on saatanast. Aga noh olen juba aru saanud, et EAL-iga suhtlemine on kui vastu tuult ku...ine. Aga noh, eks ma olen vist liialt leilis veel, et minu auto tagasein osutus EAL-i jaoks omavoliliseks ümberehituseks (Kuid see selleks, see teise teema jutt)

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: N Veebr 20, 2014 2:37 pm
Postitas Arto
AINIONU kirjutas:Kulla Arto-mitu NEZ karikasarja võistlust meil Eestis on-vastan ise, täpselt 1. Kes tahab sõita kogu sarja ja saada NEZ punkte siis viib ka auto seesuguseks ehitada. Jääb täiesti arusaamatuks ikkagi see, et tagavintsi on saatanast. Aga noh olen juba aru saanud, et EAL-iga suhtlemine on kui vastu tuult ku...ine. Aga noh, eks ma olen vist liialt leilis veel, et minu auto tagasein osutus EAL-i jaoks omavoliliseks ümberehituseks (Kuid see selleks, see teise teema jutt)
Nüüd ei saanud päris hästi aru, kuidas see NEZ toodud teemasse segatud on?
Arto kirjutas:
AINIONU kirjutas: Ehk Arto seletad mis on põhjendus sellele, et vints ei TOHI olla tagapool esisilda?
Lühidalt vist kõlaks nii - viia vajadus auto ümberehituseks miinimumini.

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: N Veebr 20, 2014 6:21 pm
Postitas AINIONU
Arto kirjutas:
Praks1 kirjutas:osadel sõitudel võib kasutada 2 mootorit jne.
Praegu veel kinnitamata andmetel, kuid nii lätlased, leedulased kui ka venelased toetasid TR-1 vintsi muudatust, seega on ka NEZ sarjas alates 2015 lubatud ainult üks ühe mootoriga elektrivints paigutusega eespool esitelge.
Seega mina praegu ei tea alates järgmisest aastast lähimail võistlusi, kus oleks lubatud mitu mootorit!
Need ju su enda sõnad-aga nagu ma juba ütlesin siis see selleks. Ma jään ootama, et turisti rajad tulevad põnevad ja saab mürada küll.

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: N Veebr 20, 2014 9:21 pm
Postitas Star Team
no nüüd olen jõudnud jutu lõppu ja see arutelu on omamoodi ärevust tekitav. On tekkinud mitmeid küsimusi ja arusaamatusi:
täiesti arusaamatuks jääb tehniliste reeglite kehtivusaeg 2013-2018. Miks neid juba muudetakse? Pean siinkohal silmas TR-1 vintsi muudatusi!!! Ehitame auto vastavalt nendele ja aasta pärast juba tuleb ümber ehitada??? Aasta jälle ehitan ja aasta sõidan ja jälle uus ring??? Kas AK suure ämbri tõttu peavad võistlejad kannatama - eriti nende rahakotid.
NEZ reeglid teemegi juba 2ks aastaks :shock: mulle küll ei paku pinget nii lühikeseks kasutamise ajaks auto ehitamine

Kas AK on endale järgmiseks eesmärgiks seadnud TR-1 hingusele saatmise ja pikemas perspektiivis kogu Eesti KV välja suretamise? Võiks siis teada anda tähtaja, mis ajaks on lõpp planeeritud! Arusaadav on, et enam kaua aega ei lähe, sest siis peale TR-1te jääb veel hukutada TR-3.

Kui aga tõesti AK praegused liikmed ei soovi või ei viitsi asjasse tõsiselt suhtuda, siis võiks sellest ka kõva häälega rääkida ja ehk leidub ka teisi selle valdkonna aktiviste.

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: R Veebr 21, 2014 9:52 am
Postitas Arto
Star Team kirjutas:täiesti arusaamatuks jääb tehniliste reeglite kehtivusaeg 2013-2018. Miks neid juba muudetakse? Pean siinkohal silmas TR-1 vintsi muudatusi!!! Ehitame auto vastavalt nendele ja aasta pärast juba tuleb ümber ehitada??? Aasta jälle ehitan ja aasta sõidan ja jälle uus ring??? Kas AK suure ämbri tõttu peavad võistlejad kannatama - eriti nende rahakotid.
Vintsi muudatuse on tinginud meie spordiala areng, nii meil Eestis kui ka lähimaades, tehes pikaajalised reeglid olime meie ainsad kellele saate nüüd ütelda, et soovime viia tehnilistesse reeglitesse sisse muudatusi nende kehtivuse jooksul. Peame selle süü võtma omaks teha pole midagi, leedulastel kehtivad reeglid ühe aasta, lätlastel kaks. Vaatamata sellele arvan, et toodud muudatus on TR-1 arengule ainult kasuks.
Täpsutuseks ütlen, et kehtivate reeglitega saab/sai sõita kaks aastat.
Star Team kirjutas:NEZ reeglid teemegi juba 2ks aastaks :shock: mulle küll ei paku pinget nii lühikeseks kasutamise ajaks auto ehitamine
NEZ reeglite osas on tõesti probleemiks lühike periood, olen pooldanud pikemat kuid ülejäänud töögrupi liikmed pole sellega siiani nõustunud! Jätkan selle idee vajalikuse tõestamist.
Star Team kirjutas:Kas AK on endale järgmiseks eesmärgiks seadnud TR-1 hingusele saatmise ja pikemas perspektiivis kogu Eesti KV välja suretamise? Võiks siis teada anda tähtaja, mis ajaks on lõpp planeeritud! Arusaadav on, et enam kaua aega ei lähe, sest siis peale TR-1te jääb veel hukutada TR-3.
Selle väite kohta ei oska ma kahjuks midagi ütelda, sellist eesmärki pole mulle siiani tutvustatud ega ülesandeks antud.
Star Team kirjutas:Kui aga tõesti AK praegused liikmed ei soovi või ei viitsi asjasse tõsiselt suhtuda, siis võiks sellest ka kõva häälega rääkida ja ehk leidub ka teisi selle valdkonna aktiviste.
See on mõistlik jutt, kas oled ise tulemas või räägid kellegi teise eest? Ootan rõõmuga inimesi kes soovivad liituda ning kes on nõus aktiivselt panustama meie ala arengusse.

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: R Veebr 21, 2014 12:44 pm
Postitas Star Team
Loomulik, et spordis toimub areng, kuid nüüdne reeglite muutmine ei tohiks toimuda vanade sõitjate arvelt. Miks olemasolevatele autodele tuleb tekitada taandareng (hüdrod ja meh.vintsid minema visata)? Neile pole ju hetkel olemas järgnevat klassi, kus sõita. Ei ole mõtet vastuseks tuua võimalust sõita VABA või VABA+ klassis. Seal vajalik ju ainult klaasi ja klaasiraami säilitamine originaalselt. See ju puhtalt MINI TR-3.
Kui tahate näitena tuua Läti ja Leedu teh tingimuste kehtivusaega, siis märgiks ära, et kus te siis olite, kui TR-2 kaotamine oli. Lätil-Leedul need klassid alles ju!!! Ega pole ka kahte VABA klassi!

Näen, et praegu olekski ainuke võimalus luua uuesti TR-2 ja neid vanu nn rohkem ehitatud TR-1 autosid suunata sinna klassi. Loomulikult tuleks need TR-2 tingimused korrigeerida ja võimalik, et rohkem piirata originaali poole. Nt ratta mõõt kuni 35", mida kannatab juba iga auto sild.
Teadaolevalt minule oleks sinna klassi olemasolevaid autosid vähemalt 5. Aga see oleks ka juba tehnilise rida, et vastavust jälgida ja need TR-1le mittevastavad autod sinna suunata.
Ja TR-1 võiks siis jääda tõesti ühe elektrivintsiga ning siis juba ka tõeliselt originaalid (nagu vanasti, stanged, genekad, ventikad jms)
Siis saaks juba TR-1 uut hoogu juurde nt turistide ja uustulnukate arvelt, kes antud hetkel kardavad seda praegust TR-1te.

Kokkuvõtteks peaks olema AK eesmärk sõitjate(osalejate) arvu tõstmine, mis aga hetkel tundub vastupidisena.


Arto, kas kinnitad siis, et praegused liikmed ei taha asjaga tegeleda? Sellisel juhul võiks isegi mõelda, aga ei tea ju üldse nendest AK tegemistest, kuna sellest ju avalikult ei räägita. See oleks nagu mingi põrandaalune organisatsioon :roll:

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: R Veebr 21, 2014 2:28 pm
Postitas Movistar
Aastaid 1-2 tagasi kui ma sõna võtsin vabade teemal siis kõik naersid,et sa ei tea si**agi.
Läks aga 100% täkke ja rajal pole kedagi .
Autosid üldiselt jäi vähemaks kuid TR3 võitis paar autot juurde mis on hea.
Korraldajad aga saavad treida igaks võistluseks karikaid vaba ja vaba+ jaoks aga anda pole neid kellegile.

Kui see oleks minu teha siis tulemus oleks järgmine :

TR1 oleks originaalauto 1 elektrivintsiga (1 mootoriga) ja muuta ei tohiks peaaegu midagi.Mida täpselt võib ,selguks reeglite tegemise käigus kuid piirangud oleks päris suured.
Sinna tuleks aja jooksul autosid raudselt juurde klassi lihtsuse ja odavuse pärast kus iga mees saab oma tavalise chero,patroli või misiganes safariautoga võistlema tulla.
Radade tegemisel peaks olema suht selged reeglid,et asju üle võlli ei keerataks mis jällegi nõuab kalleid modifikatsioone ja loob moonutatud konkurentsieelise mõnele kindlale automargile .

TR2 oleks kõik ülejäänud autod mis TR1-te ei mahu ja mis oleks TR3 jaoks liig.Sinna klassi mahuksid kõik vabad ja muud leiutised ja osa TR1 autosid mis juba praegu ei ole TR1 moodi. Hüdrod,mehhaanilised,tõsted ja muu taoline.Reduktorid oleks keelatud ja rehvi max.35 tolli.
Siia võiksid mahtuda ka kõik olemasolevad TR2-d (kui neid veel on) ainult 37 rehvid peab väiksemate vastu vahetama.Samas on lubatud autot kergemaks saagida ja 35 on täitsa piisav mille kannatavad ka enamus sirgeid sildu välja.

TR3 jääks nii nagu on sest seal tunduvad asjad korras olevat ja mahub iga ümberkaudse riigi tehnilistesse reeglitesse.


Igasugused vabad (12,13,14) jne kaotaks hetkega.

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: R Veebr 21, 2014 3:18 pm
Postitas e.p.
Selles sunas liigumegi ... tänaseks positiivne, et TR3 paika loksunud ja elujõiline, vaja TR1 raamidesse saada ja siis vahepealne klass ilma demokraatiata (igale autole oma karikas) paika panna.
Kuna vabas täna reaalseid osalejaid pole, siis hea võimalus puhtalt lehelt alustada.
35 rehv, reduktor keelatud ja muu lubatud annaks võimaluse üpris suurele hulgale masinatest võistlemiseks.
Kui rajameistrid suudaksid pakkuda sobivat rada (TR3-ga samas augus mulistamine liiasti vast), võiks isegi tööle hakata selline variant.

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: R Veebr 21, 2014 3:32 pm
Postitas Arto
Star Team kirjutas:Loomulik, et spordis toimub areng, kuid nüüdne reeglite muutmine ei tohiks toimuda vanade sõitjate arvelt. Miks olemasolevatele autodele tuleb tekitada taandareng (hüdrod ja meh.vintsid minema visata)? Neile pole ju hetkel olemas järgnevat klassi, kus sõita. Ei ole mõtet vastuseks tuua võimalust sõita VABA või VABA+ klassis. Seal vajalik ju ainult klaasi ja klaasiraami säilitamine originaalselt. See ju puhtalt MINI TR-3.
Kui tahate näitena tuua Läti ja Leedu teh tingimuste kehtivusaega, siis märgiks ära, et kus te siis olite, kui TR-2 kaotamine oli. Lätil-Leedul need klassid alles ju!!! Ega pole ka kahte VABA klassi!
Klass on aga sõitjaid ju pole.
Star Team kirjutas:Näen, et praegu olekski ainuke võimalus luua uuesti TR-2 ja neid vanu nn rohkem ehitatud TR-1 autosid suunata sinna klassi. Loomulikult tuleks need TR-2 tingimused korrigeerida ja võimalik, et rohkem piirata originaali poole.
Pole vahet kuidas seda järgmist klassi nimetada ja mida saab TR-2 juures veel rohkem originaali poole viia ilma, et see ei läheks TR-1-ga kokku?
Star Team kirjutas:Nt ratta mõõt kuni 35", mida kannatab juba iga auto sild.
Loetle autosid mille sild kestab 35" originaalis.
Star Team kirjutas:Teadaolevalt minule oleks sinna klassi olemasolevaid autosid vähemalt 5. Aga see oleks ka juba tehnilise rida, et vastavust jälgida ja need TR-1le mittevastavad autod sinna suunata.
Ja TR-1 võiks siis jääda tõesti ühe elektrivintsiga ning siis juba ka tõeliselt originaalid (nagu vanasti, stanged, genekad, ventikad jms)
Siis saaks juba TR-1 uut hoogu juurde nt turistide ja uustulnukate arvelt, kes antud hetkel kardavad seda praegust TR-1te.
Mis on peamised põhjused miks kardetakse TR-1-te?
Star Team kirjutas:Arto, kas kinnitad siis, et praegused liikmed ei taha asjaga tegeleda? Sellisel juhul võiks isegi mõelda, aga ei tea ju üldse nendest AK tegemistest, kuna sellest ju avalikult ei räägita. See oleks nagu mingi põrandaalune organisatsioon :roll:
Praegused liikmed tegelevad, kuid ega see ei tähenda seda, et teha pole midagi, aktiivsed inimesed on alati teretulnud. Ja miks põrandaalune, kas komitees on mõni liige keda sa ei tunne või mis on teema mida pole avalikult räägitud?

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: R Veebr 21, 2014 3:35 pm
Postitas Arto
Movistar kirjutas:Kui see oleks minu teha siis tulemus oleks järgmine :

TR1 oleks originaalauto 1 elektrivintsiga (1 mootoriga) ja muuta ei tohiks peaaegu midagi.Mida täpselt võib ,selguks reeglite tegemise käigus kuid piirangud oleks päris suured.
Sinna tuleks aja jooksul autosid raudselt juurde klassi lihtsuse ja odavuse pärast kus iga mees saab oma tavalise chero,patroli või misiganes safariautoga võistlema tulla.
Radade tegemisel peaks olema suht selged reeglid,et asju üle võlli ei keerataks mis jällegi nõuab kalleid modifikatsioone ja loob moonutatud konkurentsieelise mõnele kindlale automargile .

TR2 oleks kõik ülejäänud autod mis TR1-te ei mahu ja mis oleks TR3 jaoks liig.Sinna klassi mahuksid kõik vabad ja muud leiutised ja osa TR1 autosid mis juba praegu ei ole TR1 moodi. Hüdrod,mehhaanilised,tõsted ja muu taoline.Reduktorid oleks keelatud ja rehvi max.35 tolli.
Siia võiksid mahtuda ka kõik olemasolevad TR2-d (kui neid veel on) ainult 37 rehvid peab väiksemate vastu vahetama.Samas on lubatud autot kergemaks saagida ja 35 on täitsa piisav mille kannatavad ka enamus sirgeid sildu välja.

TR3 jääks nii nagu on sest seal tunduvad asjad korras olevat ja mahub iga ümberkaudse riigi tehnilistesse reeglitesse
Loe nüüd tehnilised reeglid läbi ja ütle mitu erinevust on sinu poolt pakutuga, nimetustele ära pööra tähelepanu?

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: R Veebr 21, 2014 4:01 pm
Postitas Movistar
Arto kirjutas:Loetle autosid mille sild kestab 35" originaalis.
Nissan Patrol ükskõik milline talasildadega mudel ,Toyota Land Cruiserid(põhimõtteliselt kõik vanemad taladega mudelid , G Mersu (HMM).
USA toodangust leiab vist rohkem variante kui meil autosid sõidab .
Ma usun ,et nii mõnigi meist suudab ka väidetavalt nõrkade sildadega auto tervelt finisisse tuua ja mitte viimasena.
Rohkem on kinni tihendis mitte tootjas .

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: R Veebr 21, 2014 4:22 pm
Postitas toi
Siis saaks juba TR-1 uut hoogu juurde nt turistide ja uustulnukate arvelt, kes antud hetkel kardavad seda praegust TR-1te.[/quote]Mis on peamised põhjused miks kardetakse TR-1-te

Võibolla ei kardeta vaid lihtsalt ei olda kursis mis sellega kaasneb, millised on rajad, milline peab olema auto jne. Sellest tulenevalt küsimus kas turistid ei võiks sõita tr1 rada selle vahega et punkte võib võtta ka jala kui ei raatsita autot lõhkuda. Üleminek turistist tr 1 oleks vähe valutum. Kui vaadata viimast Turisti stardi nimekirja või safaril osalejaid siis järelkasvu nagu oleks aga millegi pärast starti ei jõua.

Re: TR-1 vints alates 2015

Postitatud: R Veebr 21, 2014 4:58 pm
Postitas Star Team
Movistar´i mõtted ka minu arust igati õiged. Ka mina kuulusin 2012. aasta lõpus (vahetult enne VABA klassi reeglite kinnitamist) nende meeste hulka, k.a. siis ka Movistar, kes si**agi asjast ei teadnud. Nüüd oleme ikkagi millegi pärast sama teema juures tagasi. Oli sel hetkel Nõmme kõrtsis 4-5 meest, kelle poolt oli välja mõeldud VABA klassi tehnilised reeglid ja nende suurteks toetajateks olid EP ja Arto. Tahaks siinkohal küsida, kus on nüüd need 4-5 VABA klassi reeglite kinnitamist nõudjat meest? Sel hetkel väitsid nad, et kõigil neil on kodus ootel vähemalt 3 sõpra juba stardivalmis autodega. Lihtsa arvutamise põhjal 5 meest x 3 sõpra = 15 võistlusautot ja lisaks veel hulgaliselt juurde tulijaid. Kus need mehed nüüd on ja miks nad ennast peidavad? Andku siis nüüd vähemasti märku, kuhu nad kadusid ja kuhu sõbrad jäid? Või on hoopis mingi muu põhjus?

Vastuseks Artole:
1. Kas sa ikka ei saa aru, et nn. MINI TR-3 ei sobi koheselt TR-1st edasi minejatele? Oleks ikkagi midagi vahepealset vaja.
2. Klassi nimetus ei pea loomulikult olema just TR-2. Mõelda võiks sellele, kui palju lubada kere ja raami lõikamisi ja sellega ei tohiks lasta liiale minna. TR-1s lõigata ju ei tohi või on teil jällegi mingi uus plaan ka seda juba TR-1s lubada? Üldiselt olid vanad TR-2 reeglid täiesti okei. Erinevus TR-1 ja TR-2 vahel olekski põhiliselt vintsides. TR-2s saaks sellisel juhul lubada hüdromehhaanilisi ja mida iganes...
3. 35" rehvi kannatab iga auto sild ja seda enam, et enamik sõidumehi, kes sinna tulevad, omavad eelnevalt ka natuke juba kogemust. See klass peakski olema juba natukene rohkem kogemusi omavatele sõidumeestele. Hullu jõuga võib loomulikult igasugu asju ära murda.
4. TR-1 klassi ei karda keegi. Teema on selles, et TR-1te võiks ju tulla uusi sõitjaid Turistist. Seda kõike võistlejate arvu suurendamise nimel. Need nn. üle ehitatud TR-1 autod aga edasi suunata, kui loomulikult oleks klass, kuhu suunata. Selles oleks näha arengut. Praegu aga olukord selline, et TR-1d peavad oma mehhaanilised- ja hüdrovintsid kuskile garaažinurka viskama ja alustama põristamist elektrivintsidega. Lihtsalt ei ole sellise tagasikäiguga nõus ja samas veel on ju tehtud suured kulutused vintsidele. Miks siis peaks selle kulutatud raha lihtsalt garaažinurka viskama?
5. AK liikmete suhtes jääb arusaamatuks, kuidas saavad inimesed tegeleda, kui mõni neist pole võib-olla 5 aastat isegi võistlust vaatamas käinud? Kuidas saab siis olla selline inimene pädev kaasa rääkima, reegleid vastu võtma jne.? Samuti ei loe ka kuskilt välja nn. arengukava - kõik otsused võetakse vastu jooksvalt ja alles siis, kui jama majas. Kuidas toimub uute liikmete valimine alakomiteesse (ei pea siinkohal silmas, et just mina sinna konkureeriksin, vaid äkki on aktiivseid inimesi, kellel selline soov on) ja millega alakomitee üldiselt veel tegeleb? Ehk on selleks olemas ka mingi põhikiri vms. dokument? Sellisel juhul võiks selle ka kuhugi üles riputada. Kas ka lihtsalt võistlejal on võimalik osa võtta AK koosolekutest ja kus nende toimumisaegadest teavitatakse?