1. leht 4-st

Kiivrite standardid

Postitatud: N Aug 30, 2012 10:35 pm
Postitas Praks1
See nali juba aastaid juhendi ja lätlaste,venelaste jne maadega,olen ka ise kisa tõstnud,lihtsam oleks see punkt ära muuta"kiiver millel on kõrvad kaetud,tugeva materjaliga"sobiks paremini ja jääks ära igasugune kisa,sest lätis,venes sõidavad kõik selliste kiivritega.
Ostsin ka ise mugava ja popi kiivri,AT spotr müüb väga laias valikus neid.

Re: Klaperjaht 2012 järelkajad

Postitatud: N Aug 30, 2012 10:38 pm
Postitas Movistar
Amitrans kirjutas:Kui võistlusjuhendis on rasvaselt kirjas, et kohustuslik on auto või moto kiiver ei tohiks muu olla lubatud.
Kuna meie võiskonnal on olemas kaks komplekti kiivreid sõidaks isegi sellisega, millel õhuavad sees.
Kasutame veelaudurite kiivrit katsetel, kus kiiver ei ole kohustuslik.
Juhend on kohustuslik kõigile, kaasaarvatud lähinaabritele.

Amitrans team.
Sellist asja nagu auto-moto kiiver ei ole olemas.On mingitele EU nõuetele ja direktiividele vastav kiiver.Lätlaste juhendites on see erilise põhjalikkusega lahti kirjutatud ja mitte keegi lätis ei kasuta nn.auto-moto kiivrit kuna nõuetele vastab ka mäesuusa ja lumelauduri kiiver.
Lisaks on selline kiiver lubatud ka NEZ cup sarjas.
Mispärast on vaja seda meil keelustada ? Siiamaani on see lubatud.Oluline on olnud,et kõrvad oleks kaetud.
Ka mina vahetasin oma vana nn.motokiivri 2 x kergema mäesuusakiivri vastu ja plaanin just sellega edaspidi sõitma hakata.

PS: Suvalisest läti juhendist copitud kiivri teema:

Each crew member must need a helmet: Latvian Championship Trophy raid on a No Rules. 15.2.
Helmets are mandatory for use during the race at all PS. Permit use of motor sports helmets with "E22" certification and higher, and the helmet with a hard outer shell, hit load leveling filler (foam, polystyrene foam, etc..), The inner lining of the helmet design and the rigid part of the ventilation openings . Helmets are also recommended by rafting to EN 1078, ЕN 1077 or ASTM 2040, mountain cycling helmet to Snell standards B, 90, a ski or hockey helmet. Not permitted for construction, street cycling helmets, as well as all types of soft (fabric) helmets.

Re: Klaperjaht 2012 järelkajad

Postitatud: N Aug 30, 2012 10:49 pm
Postitas hulkur
Lihtsalt vahemärkuseks sellele kiivriteemale.

Meil oli sellest AK-s paar aastat tagasi minu algatusel diskussioon mis ei jõudnud kuhugi. Kodutööna lugesin suures osas läbi selle viidatava direktiivi. Alpool copy-paste minu mingist toonasest kirjast:

Standardid siis:

Motokiivrite standard on ECE 22.05 (ÜRO Euroopa Majanduskomisjoni regulatsioon)

Ja MUUD kiivrid (omadused defineeritud EMÜ direktiividega):

EN 397:1995Tööstuslikud kaitsekiivrid
EN 966:1996 Kiivrid õhuspordialadele
EN 1077:1996 Mäesuusatajate kiivrid
EN 1078:1997 Kiivrid jalgratturitele ja rulade ning rulluiskude kasutajatele (see oli siis NEZ reeglites nõutav standard)
EN 1080:1997 Löögikaitsekiivrid väikelastele
EN 1384:1996 Ratsutamiskiivrid
EN 1385:1997 Kiivrid aerutamiseks ja kärestikuspordiks
EN 12492:2000 Mägironimisvarustus. Mägironijate kiivrid. Ohutusnõuded
ja katsemeetodid
EN 13484:2001 Kiivrid lumelaudade kasutajatele
EN 13781:2001 Mootorkelkude ja bobide juhtide ning sõitjate kaitsekiivrid

Minu ettepanek: lubada lisaks ECE 22.05 standardile veel EN 1077 ja EN 1385. Muud keelatud.


Võtke siis võistlejate eestvõttel see teema uuesti AK-s üles.

andres

Re: Klaperjaht 2012 järelkajad

Postitatud: N Aug 30, 2012 11:00 pm
Postitas Praks1
See teema tuleks uuesti tõsta siis arutusele,kuna järjest rohkem tiime kasutab sidet ja enamasti on need kiivrites,ning kasutab kiivrit koguaeg.
Pole vaja mingeid eu koode reeglitesse kirjutada,lihtsalt kiiver millel kõrvad kaetud tugeva materjaliga,lihtne loogiline ja üheti mõistetav kõigile.

Re: Klaperjaht 2012 järelkajad

Postitatud: N Aug 30, 2012 11:07 pm
Postitas Movistar
Andrese pakutud lahendus on väga mõistlik.
Lisaks võiks selle ka siit teemast kustutada ja uus teema teha kiivrite aruteluks.Klapperiga pole sel ju miskit pistmist.

Re: Klaperjaht 2012 järelkajad

Postitatud: N Aug 30, 2012 11:08 pm
Postitas hulkur
Praks1 kirjutas:Pole vaja mingeid eu koode reeglitesse kirjutada,lihtsalt kiiver millel kõrvad kaetud tugeva materjaliga,lihtne loogiline ja üheti mõistetav kõigile.
Ja siis ei lähe kaua aega kuni tuleb esimene võistkond jalgratta kiivriga millel on isetehtud "kõrvaklapid", sest JOKK... Standardid on üheselt mõistetavad.

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: N Aug 30, 2012 11:20 pm
Postitas Movistar
Aga miks see suht tähtis teema AK-s soiku jäi ?
Ma arvan,et see tuleks kiiresti ära otsustada sest muidu on nagu keelatud aga samas ka lubatud.
Mis saab siis kui ca 10-15 läti teami tuleb ASMV-le sõitma ja kõik see mees paneb pähe mäesuusakiivri ja mõni kohalik tark ,kes sõitis motokiivriga, kirjutab selle kohta protesti kuna meie juhend selliseid kiivreid just nagu ei luba ,kuid tehnilisest on see kiiver läbi läinud ?
Ka meil on ,nagu paljudel, ehitatud side kiivri sisse ja kanname kiivrit olenemata sellest kas see on kohustuslik või mitte.

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: R Aug 31, 2012 10:01 am
Postitas e.p.
Seal oli vist mingi konks FIA teemaga ...
Probleem tekib siis, kui kellegi pea suusakiivris haiget saab ja kindlustus hakkab lahkama jne ...
EAL-i tehnikakolleegium (otsustab autospordi turavlisuse teemadel) ühel koosolekul uuris ka seda teemat ja et miks meil homologeeringut ei nõuta.
Välisvõistlejatega kokkulepe, et nemad sõidavad vastavalt oma reeglitele turvalisuse osas.

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: R Aug 31, 2012 10:07 am
Postitas Praks1
Sellisel juhul jõuame varsti sinna,et tuleb läti sõitja litsents osta,siis nagu tohib we? :D
Krossi vennad sõitsid aastaid läti litsendsiga,kuna hinnavahe oli eestiga kordades,(suht norm summad olid ikka) :D

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: R Aug 31, 2012 10:12 am
Postitas e.p.
Ka variant, välisvõistlejatele tehakse tihti ka soodushindasid ;)

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: R Aug 31, 2012 10:12 am
Postitas Movistar
Ei saanud aru sellest,et kas meie ka võime sõita nende kiivritega või mitte ?
Kui ei või ja see on kindel otsus,siis tuleb teha Läti võistlejakaart ja oledki automaatselt "nende" reeglite järgi võistleja :)
Iseenesest teevad ka nemad meile järeleandmisi reeglite osas ja justnimelt turvalisuse osas.
Neil on nõutud turvapuurile sertifikaat,meil võib iga mees suvalisest saiast puuri keevitada ja seda kontrollida igal võistlusel on suht raske,praktiliselt võimatu.
Neil on keegi litsentseeritud asutus/kodanik puuri nõuetekohasuse üle vaadanud,vastava "pirka" väljastanud ja see peab olema paigaldatud puurile. Väljastaja vastutab nõuetekohasuse eest.
Igaks juhuks küsin veel kord üle ,et kas Eesti võistlustel lastakse starti mäesuusa kiivriga Eesti võistlejakaarti omavad võistlejad või ei lasta ?
Paluks konkreetset ja kindlat vastust.

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: R Aug 31, 2012 10:13 am
Postitas Movistar
e.p. kirjutas:Ka variant, välisvõistlejatele tehakse tihti ka soodushindasid ;)
Lisaks on Läti võistlejakaart meie omast oluliselt odavam ja näeb ka viisakam välja.Neil on igavesti uhke kiletatud ID kaardi vormis hologrammi ja pildiga võistlejakaart.

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: R Aug 31, 2012 10:23 am
Postitas Praks1
Hardo,siis saad ka äkki 301 LV numbri külge panna,kui läti kaardiga sõita :D

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: R Aug 31, 2012 10:32 am
Postitas Movistar
See plaan on mul nagunii :D
Iseasi kas see saab olema 301LV või 302LV selgub alles pärast Leedu sõitu.

Re: Kiivrite standardid

Postitatud: R Aug 31, 2012 10:50 am
Postitas e.p.
Täna reguleerib kiivri nõudeid konkreetse võistluse korraldaja võistlusjuhendiga.
Alaliidu tasemel polegi konkreetselt kirja pandud, et millise tähistusega kiiver olema peab.
Tehniline kontroll võistlustel on jälginud (Peeter, Anto,), et ei oleks jalgratta või lahtiste kõrvadega kiiver.