2. leht 3-st

Re: Suur Maasturite Suvesõit 2012

Postitatud: T Juul 03, 2012 11:50 pm
Postitas CaveMan
Ei arvanudki, et kiusu ajate. Tahtsin olla lihtsalt kindel, et kõik korras.
Tänud selgitamast!

Re: Kustutid ja kontroll

Postitatud: K Jaan 22, 2014 2:29 pm
Postitas sultan
Kui osta kustuti suvalisest auto/ehituspoest, siis saategi hapuks läinud kraami. Ostke asjatundjate käest. Lisaks kui kontrollkleeps ei vasta määrusele, siis kustuti ei kehti ka. Hea E-pood nt siin www.tuleohutus24.ee

Re: Kustutid ja kontroll

Postitatud: K Jaan 22, 2014 3:28 pm
Postitas e.p.
Tänaseks seadus vist sinnamaale jõudnud, et iga Ants võib oma kustutit ise kontrollida ja peale kirjutada, millal kontrollis ja millal järgmine kord plaanib kontrollida ...

Re: Kustutid ja kontroll

Postitatud: K Jaan 22, 2014 4:58 pm
Postitas puhvel
e.p. kirjutas:Tänaseks seadus vist sinnamaale jõudnud, et iga Ants võib oma kustutit ise kontrollida ja peale kirjutada, millal kontrollis ja millal järgmine kord plaanib kontrollida ...
:shock: No ei usu mitte :roll:

Re: Kustutid ja kontroll

Postitatud: K Jaan 22, 2014 5:03 pm
Postitas e.p.

Re: Kustutid ja kontroll

Postitatud: K Jaan 22, 2014 5:08 pm
Postitas boob

Re: Kustutid ja kontroll

Postitatud: N Jaan 23, 2014 9:48 am
Postitas sultan
Kustutit tuleb kontrollida vastavalt tootjapoolsele juhendile. Kui tootjal pole kontrolli/hoolduse juhendit, tuleb kontrollida määruses sätestatust lähtuvalt. Kui paljudel teist on tootjapoolne juhend ette võtta? Lihtinimene isegi ei tea, kes tema kustuti tootnud on ja millised nõuded sellele kehtivad. Libe teesee ise kontrollimine. 4.- eur aastas hoiate kokku, aga kui mittetöötava kustuti pärast teie kaua ehitatud kaunike maha põleb...

Re: Kustutid ja kontroll

Postitatud: N Jaan 23, 2014 10:27 am
Postitas Madis
sultan kirjutas:Kustutit tuleb kontrollida vastavalt tootjapoolsele juhendile. Kui tootjal pole kontrolli/hoolduse juhendit, tuleb kontrollida määruses sätestatust lähtuvalt. Kui paljudel teist on tootjapoolne juhend ette võtta? Lihtinimene isegi ei tea, kes tema kustuti tootnud on ja millised nõuded sellele kehtivad. Libe teesee ise kontrollimine. 4.- eur aastas hoiate kokku, aga kui mittetöötava kustuti pärast teie kaua ehitatud kaunike maha põleb...
Ma saan aru jah et sa müüd või "taatled" neid kustuteid, aga ära nüüd nii paranoiline kah ole ja inimesi idiootidena kohtle. Iga autoomanik suudab ise aru saada, kas osuti asub rohelises alas ja kas pulber kustutis on kivijunn või endiselt pulbriline ja liikuv. Ja kes seda määrata ei suuda, siis suure tõenäosusega ei oska ta ka kustutiga vajadusel midagi peale hakata ehk ei päästa autot ka sulle loovutatud 4 eurot.

Re: Kustutid ja kontroll

Postitatud: N Jaan 23, 2014 1:02 pm
Postitas sultan
jagan sõbralikke soovitusi oma pikaajalisest kogemusest

90% "isekontrollijatest" kleebiks kontrollsildi ka punases kilepakendis lastevorsti kangile peale - see on reaalsus

ja Madis, mis siis teed, kui kustutil polegi rõhunäiturit? Paljudel väga headel kustutitel see puudub sootuks.
Ja kuidas kontrollid rõhunäituri korrasolekut? (vahest seisavad rohelises vaatamata rõhu puudumisele)

ja selliseid valusaid küsimusi võib palju esitada...

Re: Kustutid ja kontroll

Postitatud: N Jaan 23, 2014 1:33 pm
Postitas Jünger
Madis kirjutas:
sultan kirjutas:Kustutit tuleb kontrollida vastavalt tootjapoolsele juhendile. Kui tootjal pole kontrolli/hoolduse juhendit, tuleb kontrollida määruses sätestatust lähtuvalt. Kui paljudel teist on tootjapoolne juhend ette võtta? Lihtinimene isegi ei tea, kes tema kustuti tootnud on ja millised nõuded sellele kehtivad. Libe teesee ise kontrollimine. 4.- eur aastas hoiate kokku, aga kui mittetöötava kustuti pärast teie kaua ehitatud kaunike maha põleb...
Ma saan aru jah et sa müüd või "taatled" neid kustuteid, aga ära nüüd nii paranoiline kah ole ja inimesi idiootidena kohtle. Iga autoomanik suudab ise aru saada, kas osuti asub rohelises alas ja kas pulber kustutis on kivijunn või endiselt pulbriline ja liikuv. Ja kes seda määrata ei suuda, siis suure tõenäosusega ei oska ta ka kustutiga vajadusel midagi peale hakata ehk ei päästa autot ka sulle loovutatud 4 eurot.
Madis, mina pigem viiksin selle kustuti kontrolli, võtaksin tseki ja hoiaksin seda alles. Siis on pärast kellegi poole pöörduda kurja pilguga vaadata, kui masin maha põleb. Meil endil on kogemus selle ise kontrollimisega. Seier ilusti rohelises, pulber liigub sees, kõik tibens-tobens. Siis kui kustutit vaja oli, sellili auto alla hüpates tegi see kustuti vaid "suss" ja kõik. Õnneks oli teine olemas.
Minu arvamus on see, et pigem lase see kellegil teha. Kui viid näiteks tamrexisse, siis nemad ka pärast vastutavad, kui peaks olema samasugune situatsioon. Võib-olle helesinine unistus, kuid siiski on kuhu pöörduda arvega.


Kaspar

Re: Kustutid ja kontroll

Postitatud: N Jaan 23, 2014 3:02 pm
Postitas Madis
Kuulge, me ju kõik teame kuidas see "kontroll" päriselus käib. Mis kuradi tsekk või mida. Põles maha, siis on see tamrex või kes iganes viimane, keda sinu mahapõlenud auto huvitab.
Minu pärast viige ja makske 4 või 40 ja kui kustuti on reaalselt tuksis, siis ta ka seda on, olgu see seier kus iganes.

Re: Kustutid ja kontroll

Postitatud: N Jaan 23, 2014 3:52 pm
Postitas tarmo
sultan kirjutas:jagan sõbralikke soovitusi oma pikaajalisest kogemusest

90% "isekontrollijatest" kleebiks kontrollsildi ka punases kilepakendis lastevorsti kangile peale - see on reaalsus

ja Madis, mis siis teed, kui kustutil polegi rõhunäiturit? Paljudel väga headel kustutitel see puudub sootuks.
Ja kuidas kontrollid rõhunäituri korrasolekut? (vahest seisavad rohelises vaatamata rõhu puudumisele)

ja selliseid valusaid küsimusi võib palju esitada...
Täitsa mõistlikud mõtteavaldused, aga:
"Ja kuidas kontrollid rõhunäituri korrasolekut? (vahest seisavad rohelises vaatamata rõhu puudumisele)"

Kuidas siis asjaosaline seda kontrollib? Või on ärisaladus? Kas seda üleüldse ilma lahti võtmata on võimalik kontrollida? Pulberkustutit tavapärase kontrolli (selle 4 eurose) käigus lahti ju ei võeta ega mingit proovikasutust või rõhukontrolli ei tehta. Vastasel juhul jääb pulber kraani vahele ja enam see asi tihe ei ole...
Vähemalt nii on mulle üks teine "spetsialist" selgitanud. Jutumärgid võivad ka üleliigsed olla - pole kindel päris :)

Re: Kustutid ja kontroll

Postitatud: R Jaan 24, 2014 5:24 pm
Postitas Landy
Madis kirjutas:Kuulge, me ju kõik teame kuidas see "kontroll" päriselus käib. Mis kuradi tsekk või mida. Põles maha, siis on see tamrex või kes iganes viimane, keda sinu mahapõlenud auto huvitab.
Usun, et tarbijakaitseamet ja kohus jäävad sinuga võrreldes eriarvamusele.

Re: Kustutid ja kontroll

Postitatud: R Jaan 24, 2014 7:43 pm
Postitas helar
Mõned aastad tagasi, kui iga mats maalriteibile pastakaga kritseltatud taatlemismärget veel teha ei tohtinud, arvas endise töökoha tegevjuht, et jube äge bisnesplaan on teenida veits lisa tulekustutite kontrolliga.
Tuli siis mingi mart kohale ja tegi koolituse kuidas kontrollida.
Esmalt mainin ära ,et peale "edukat :D " koolitust tohtisin kontrollida kuni 1 kg ja rõhunäidikuga pulberkustutit. Kui nüüd ei eksi, siis see tulekustuti ei tohtinud üle 4 aasta vana olla.
Eniveis , läbiviidav kontrollprotsess , mis ka kusagil seaduses reglementeeritud , käis nii:
Kontroll ,kas rõhu näit ok. Seejärel pulbri voolavus , hinnatakse kuulmise/käe järgi.
Plommi korrasoleku kontroll.

Kui need asjad kõik ok kirjutasin kleepsu ja paigaldasin kustutile.
Seejärel pidi veel mingit vihikut täitma, kuhu läks auto number, kustuti seerianumber, kuupäev ja teostaja.

Laias laastus nagu nii.

Sellest lähtuvalt leian ,et:

Kuivõrd selline protsess on reglementeeritud seaduses ( kellel on igav , võiks välja otsida) siis ka kontrollitud tulekustuti puhul ei ole probleemide esinemisel võimalik ka kohtu kaudu kontrollijalt midagi välja nõuda.

Ei usu, et ka suuri 20 kg pulberkustuteid lahti võetakse ja sisse vaadatakse ( meenub paari aasta tagune Tamrexi case pealtnägijas) Kui mälu ei peta, siis suurte kontroll oli vist miski 7-8 € kontroll. Selle raha eest ei saagi tahta.

Re: Kustutid ja kontroll

Postitatud: R Jaan 24, 2014 9:20 pm
Postitas Madis
No just sellest ma räägingi! Et "neid kuradi taatlejaid-kontrollijaid" on kõik ilm täis, mõni neist tuututab siin, mõni käib ukselt uksele, mõne juurde minnakse kohale kui dalailaamale. Lihtne maamehe loogika - kui pole seierit - lase PÄRIS kontrollijal kontrollida (siinne taatlejategelane ei vaevunud avaldama mil moel tuvastada perses kustutit). kui on seier, siis usalda seda. Kõik. Ja kui maha põles, siis oli halb õnn, vms.