Kustutid ja kontroll
Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators
- CaveMan
- True Off Roader!
- Postitusi: 1042
- Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
- Asukoht: Tallinn ja Peetri
- Kontakt:
Re: Suur Maasturite Suvesõit 2012
Ei arvanudki, et kiusu ajate. Tahtsin olla lihtsalt kindel, et kõik korras.
Tänud selgitamast!
Tänud selgitamast!
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
Re: Kustutid ja kontroll
Kui osta kustuti suvalisest auto/ehituspoest, siis saategi hapuks läinud kraami. Ostke asjatundjate käest. Lisaks kui kontrollkleeps ei vasta määrusele, siis kustuti ei kehti ka. Hea E-pood nt siin www.tuleohutus24.ee
-------------------------------------
Minu 4X4 ajalugu:
RAM 1500
Frontera Sport A 2,0i 31" AT (ex)
Cherokee XJ 4,0 31" SpecTrck (ex)
Minu 4X4 ajalugu:
RAM 1500
Frontera Sport A 2,0i 31" AT (ex)
Cherokee XJ 4,0 31" SpecTrck (ex)
-
- Suhtuge Austusega - Vana Kala
- Postitusi: 612
- Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
- Asukoht: viimsi
- Kontakt:
Re: Kustutid ja kontroll
Tänaseks seadus vist sinnamaale jõudnud, et iga Ants võib oma kustutit ise kontrollida ja peale kirjutada, millal kontrollis ja millal järgmine kord plaanib kontrollida ...
Re: Kustutid ja kontroll
No ei usu mittee.p. kirjutas:Tänaseks seadus vist sinnamaale jõudnud, et iga Ants võib oma kustutit ise kontrollida ja peale kirjutada, millal kontrollis ja millal järgmine kord plaanib kontrollida ...
XC 70
Re: Kustutid ja kontroll
Aga tundub, et see on juba mõnda aega nii olnud...
http://www.nokitse.ee/tuleohutus/tee-is ... i-kontroll
https://www.riigiteataja.ee/akt/13354853
http://www.nokitse.ee/tuleohutus/tee-is ... i-kontroll
https://www.riigiteataja.ee/akt/13354853
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Re: Kustutid ja kontroll
Kustutit tuleb kontrollida vastavalt tootjapoolsele juhendile. Kui tootjal pole kontrolli/hoolduse juhendit, tuleb kontrollida määruses sätestatust lähtuvalt. Kui paljudel teist on tootjapoolne juhend ette võtta? Lihtinimene isegi ei tea, kes tema kustuti tootnud on ja millised nõuded sellele kehtivad. Libe teesee ise kontrollimine. 4.- eur aastas hoiate kokku, aga kui mittetöötava kustuti pärast teie kaua ehitatud kaunike maha põleb...
-------------------------------------
Minu 4X4 ajalugu:
RAM 1500
Frontera Sport A 2,0i 31" AT (ex)
Cherokee XJ 4,0 31" SpecTrck (ex)
Minu 4X4 ajalugu:
RAM 1500
Frontera Sport A 2,0i 31" AT (ex)
Cherokee XJ 4,0 31" SpecTrck (ex)
Re: Kustutid ja kontroll
Ma saan aru jah et sa müüd või "taatled" neid kustuteid, aga ära nüüd nii paranoiline kah ole ja inimesi idiootidena kohtle. Iga autoomanik suudab ise aru saada, kas osuti asub rohelises alas ja kas pulber kustutis on kivijunn või endiselt pulbriline ja liikuv. Ja kes seda määrata ei suuda, siis suure tõenäosusega ei oska ta ka kustutiga vajadusel midagi peale hakata ehk ei päästa autot ka sulle loovutatud 4 eurot.sultan kirjutas:Kustutit tuleb kontrollida vastavalt tootjapoolsele juhendile. Kui tootjal pole kontrolli/hoolduse juhendit, tuleb kontrollida määruses sätestatust lähtuvalt. Kui paljudel teist on tootjapoolne juhend ette võtta? Lihtinimene isegi ei tea, kes tema kustuti tootnud on ja millised nõuded sellele kehtivad. Libe teesee ise kontrollimine. 4.- eur aastas hoiate kokku, aga kui mittetöötava kustuti pärast teie kaua ehitatud kaunike maha põleb...
TR3 BHC
Madis 5115033
Madis 5115033
Re: Kustutid ja kontroll
jagan sõbralikke soovitusi oma pikaajalisest kogemusest
90% "isekontrollijatest" kleebiks kontrollsildi ka punases kilepakendis lastevorsti kangile peale - see on reaalsus
ja Madis, mis siis teed, kui kustutil polegi rõhunäiturit? Paljudel väga headel kustutitel see puudub sootuks.
Ja kuidas kontrollid rõhunäituri korrasolekut? (vahest seisavad rohelises vaatamata rõhu puudumisele)
ja selliseid valusaid küsimusi võib palju esitada...
90% "isekontrollijatest" kleebiks kontrollsildi ka punases kilepakendis lastevorsti kangile peale - see on reaalsus
ja Madis, mis siis teed, kui kustutil polegi rõhunäiturit? Paljudel väga headel kustutitel see puudub sootuks.
Ja kuidas kontrollid rõhunäituri korrasolekut? (vahest seisavad rohelises vaatamata rõhu puudumisele)
ja selliseid valusaid küsimusi võib palju esitada...
-------------------------------------
Minu 4X4 ajalugu:
RAM 1500
Frontera Sport A 2,0i 31" AT (ex)
Cherokee XJ 4,0 31" SpecTrck (ex)
Minu 4X4 ajalugu:
RAM 1500
Frontera Sport A 2,0i 31" AT (ex)
Cherokee XJ 4,0 31" SpecTrck (ex)
Re: Kustutid ja kontroll
Madis, mina pigem viiksin selle kustuti kontrolli, võtaksin tseki ja hoiaksin seda alles. Siis on pärast kellegi poole pöörduda kurja pilguga vaadata, kui masin maha põleb. Meil endil on kogemus selle ise kontrollimisega. Seier ilusti rohelises, pulber liigub sees, kõik tibens-tobens. Siis kui kustutit vaja oli, sellili auto alla hüpates tegi see kustuti vaid "suss" ja kõik. Õnneks oli teine olemas.Madis kirjutas:Ma saan aru jah et sa müüd või "taatled" neid kustuteid, aga ära nüüd nii paranoiline kah ole ja inimesi idiootidena kohtle. Iga autoomanik suudab ise aru saada, kas osuti asub rohelises alas ja kas pulber kustutis on kivijunn või endiselt pulbriline ja liikuv. Ja kes seda määrata ei suuda, siis suure tõenäosusega ei oska ta ka kustutiga vajadusel midagi peale hakata ehk ei päästa autot ka sulle loovutatud 4 eurot.sultan kirjutas:Kustutit tuleb kontrollida vastavalt tootjapoolsele juhendile. Kui tootjal pole kontrolli/hoolduse juhendit, tuleb kontrollida määruses sätestatust lähtuvalt. Kui paljudel teist on tootjapoolne juhend ette võtta? Lihtinimene isegi ei tea, kes tema kustuti tootnud on ja millised nõuded sellele kehtivad. Libe teesee ise kontrollimine. 4.- eur aastas hoiate kokku, aga kui mittetöötava kustuti pärast teie kaua ehitatud kaunike maha põleb...
Minu arvamus on see, et pigem lase see kellegil teha. Kui viid näiteks tamrexisse, siis nemad ka pärast vastutavad, kui peaks olema samasugune situatsioon. Võib-olle helesinine unistus, kuid siiski on kuhu pöörduda arvega.
Kaspar
Mudane aastast 2005.
Mercedes G; Samurai; Defender 90, Defender 110, CJ-8
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
Mercedes G; Samurai; Defender 90, Defender 110, CJ-8
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
Re: Kustutid ja kontroll
Kuulge, me ju kõik teame kuidas see "kontroll" päriselus käib. Mis kuradi tsekk või mida. Põles maha, siis on see tamrex või kes iganes viimane, keda sinu mahapõlenud auto huvitab.
Minu pärast viige ja makske 4 või 40 ja kui kustuti on reaalselt tuksis, siis ta ka seda on, olgu see seier kus iganes.
Minu pärast viige ja makske 4 või 40 ja kui kustuti on reaalselt tuksis, siis ta ka seda on, olgu see seier kus iganes.
TR3 BHC
Madis 5115033
Madis 5115033
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5138
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Kustutid ja kontroll
Täitsa mõistlikud mõtteavaldused, aga:sultan kirjutas:jagan sõbralikke soovitusi oma pikaajalisest kogemusest
90% "isekontrollijatest" kleebiks kontrollsildi ka punases kilepakendis lastevorsti kangile peale - see on reaalsus
ja Madis, mis siis teed, kui kustutil polegi rõhunäiturit? Paljudel väga headel kustutitel see puudub sootuks.
Ja kuidas kontrollid rõhunäituri korrasolekut? (vahest seisavad rohelises vaatamata rõhu puudumisele)
ja selliseid valusaid küsimusi võib palju esitada...
"Ja kuidas kontrollid rõhunäituri korrasolekut? (vahest seisavad rohelises vaatamata rõhu puudumisele)"
Kuidas siis asjaosaline seda kontrollib? Või on ärisaladus? Kas seda üleüldse ilma lahti võtmata on võimalik kontrollida? Pulberkustutit tavapärase kontrolli (selle 4 eurose) käigus lahti ju ei võeta ega mingit proovikasutust või rõhukontrolli ei tehta. Vastasel juhul jääb pulber kraani vahele ja enam see asi tihe ei ole...
Vähemalt nii on mulle üks teine "spetsialist" selgitanud. Jutumärgid võivad ka üleliigsed olla - pole kindel päris
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17317
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Kustutid ja kontroll
Usun, et tarbijakaitseamet ja kohus jäävad sinuga võrreldes eriarvamusele.Madis kirjutas:Kuulge, me ju kõik teame kuidas see "kontroll" päriselus käib. Mis kuradi tsekk või mida. Põles maha, siis on see tamrex või kes iganes viimane, keda sinu mahapõlenud auto huvitab.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- helar
- I live off from the mud
- Postitusi: 2635
- Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
- Asukoht: Vääna Jõesuu
Re: Kustutid ja kontroll
Mõned aastad tagasi, kui iga mats maalriteibile pastakaga kritseltatud taatlemismärget veel teha ei tohtinud, arvas endise töökoha tegevjuht, et jube äge bisnesplaan on teenida veits lisa tulekustutite kontrolliga.
Tuli siis mingi mart kohale ja tegi koolituse kuidas kontrollida.
Esmalt mainin ära ,et peale "edukat " koolitust tohtisin kontrollida kuni 1 kg ja rõhunäidikuga pulberkustutit. Kui nüüd ei eksi, siis see tulekustuti ei tohtinud üle 4 aasta vana olla.
Eniveis , läbiviidav kontrollprotsess , mis ka kusagil seaduses reglementeeritud , käis nii:
Kontroll ,kas rõhu näit ok. Seejärel pulbri voolavus , hinnatakse kuulmise/käe järgi.
Plommi korrasoleku kontroll.
Kui need asjad kõik ok kirjutasin kleepsu ja paigaldasin kustutile.
Seejärel pidi veel mingit vihikut täitma, kuhu läks auto number, kustuti seerianumber, kuupäev ja teostaja.
Laias laastus nagu nii.
Sellest lähtuvalt leian ,et:
Kuivõrd selline protsess on reglementeeritud seaduses ( kellel on igav , võiks välja otsida) siis ka kontrollitud tulekustuti puhul ei ole probleemide esinemisel võimalik ka kohtu kaudu kontrollijalt midagi välja nõuda.
Ei usu, et ka suuri 20 kg pulberkustuteid lahti võetakse ja sisse vaadatakse ( meenub paari aasta tagune Tamrexi case pealtnägijas) Kui mälu ei peta, siis suurte kontroll oli vist miski 7-8 € kontroll. Selle raha eest ei saagi tahta.
Tuli siis mingi mart kohale ja tegi koolituse kuidas kontrollida.
Esmalt mainin ära ,et peale "edukat " koolitust tohtisin kontrollida kuni 1 kg ja rõhunäidikuga pulberkustutit. Kui nüüd ei eksi, siis see tulekustuti ei tohtinud üle 4 aasta vana olla.
Eniveis , läbiviidav kontrollprotsess , mis ka kusagil seaduses reglementeeritud , käis nii:
Kontroll ,kas rõhu näit ok. Seejärel pulbri voolavus , hinnatakse kuulmise/käe järgi.
Plommi korrasoleku kontroll.
Kui need asjad kõik ok kirjutasin kleepsu ja paigaldasin kustutile.
Seejärel pidi veel mingit vihikut täitma, kuhu läks auto number, kustuti seerianumber, kuupäev ja teostaja.
Laias laastus nagu nii.
Sellest lähtuvalt leian ,et:
Kuivõrd selline protsess on reglementeeritud seaduses ( kellel on igav , võiks välja otsida) siis ka kontrollitud tulekustuti puhul ei ole probleemide esinemisel võimalik ka kohtu kaudu kontrollijalt midagi välja nõuda.
Ei usu, et ka suuri 20 kg pulberkustuteid lahti võetakse ja sisse vaadatakse ( meenub paari aasta tagune Tamrexi case pealtnägijas) Kui mälu ei peta, siis suurte kontroll oli vist miski 7-8 € kontroll. Selle raha eest ei saagi tahta.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Re: Kustutid ja kontroll
No just sellest ma räägingi! Et "neid kuradi taatlejaid-kontrollijaid" on kõik ilm täis, mõni neist tuututab siin, mõni käib ukselt uksele, mõne juurde minnakse kohale kui dalailaamale. Lihtne maamehe loogika - kui pole seierit - lase PÄRIS kontrollijal kontrollida (siinne taatlejategelane ei vaevunud avaldama mil moel tuvastada perses kustutit). kui on seier, siis usalda seda. Kõik. Ja kui maha põles, siis oli halb õnn, vms.
TR3 BHC
Madis 5115033
Madis 5115033