1. leht 1-st

Istmete vahetus võistlusautol.

Postitatud: E Mär 21, 2011 6:34 pm
Postitas Tarmi
Plaanin oma TR1 klassi tingimustele vastaval Toyota LC 70-l istmeid vahetada ja ka istekohtade arvu kolmele vähendada. Siit küsimused:
1) Kas pean laskma ARK-s mingi märke teha passi (noh, et auto kolmekohaline ka paberil oleks), et võistlustel starti pääseda ja tehnilisest läbi?

2) Milliseid istmeid keegi kasutanud on võistlusautol originaalsete asemel? Päris täiskorv jääb vist vähe karmiks ja ebamugavaks Offroadi iseärasusi silmas pidades. Mingid regullitavad poolkorvid ehk? Võibolla hoopis midagi kolmandat.Mis firmat eelistatada ja mõni koht ehk kellegil kohe ka vihjata, kes sääraste asjadega äritseb? Mitme punkti vööd kasutusele võtta - traksid pisut ebamugavad offroadsporti tehes või kuidas? Jah, annan endale aru küll, et TR1 autos jõuad ennast vaevu traksidega kinni tõmmata, kui juba vaja jälle autost välja minna, aga siiski... turvalisus võiks vähemalt teoorias prioriteediks ju olla. Mis firma vööd või mis tüüpi olema peaksid? Selline tunne jäänud, et näiteks Väo üritusel kuluks päris marjaks ära kui kindlalt paigal istuks autos, erinevad karjääri- ning krossi lisakatsed samuti.

3) Mis üldnõudeid veel istmetele esitatakse. Ilmselt mingit FIA homologeeringut olema ei pea TR1-s aga mis olema peab ?


Tarmi.

Postitatud: E Mär 21, 2011 6:45 pm
Postitas Heinza
Kae siit istumist , enda autol need juba 3 aastat ja täitsa hääd http://www.offroadtarvike.fi/verkkokaup ... y/139/219/

Postitatud: E Mär 21, 2011 6:56 pm
Postitas uputaja
Loe TR1 reegleid, enam ei mäleta kas tohib või ei. Kunagi sai registreeritud 3kohaliseks, kuna tehkom kukkus inisema.

Postitatud: E Mär 21, 2011 8:51 pm
Postitas e.p.
http://eal.4x4.ee/index.php?option=com_ ... &Itemid=91

Kõik ümberehitused peavad olema tehnilises passis sisse kantud ehk kooskõlastatud ARK-ga.

Mõistlik oleks ka suuremad rehvid ühe soojaga kirja saada registris.

P.S. ka vints peaks olema märgitud ümberehituste ninekirjas.

Postitatud: T Mär 22, 2011 1:41 pm
Postitas Jünger
e.p. kirjutas:Mõistlik oleks ka suuremad rehvid ühe soojaga kirja saada registris.
Ja saad ka automaatselt sportauto templi. PALJU ÕNNE :)


Kaspar

Postitatud: T Mär 22, 2011 3:31 pm
Postitas Tarmi
Aga mida see sportauto tempel siis reaalselt tähendab? Ei või tänavaliikluses sõita? Savi ju, nagunii tänased TR klassi sõidukid enam omal jalal võistlustel ei käi reeglina ju. Aga mismoodi see võistlustel siis välja peaks nägema, kui tekib situatsioon: Vaja ühelt katselt teisele teha ülesõit mööda avalikku maanteed, tuleb ju ette selliseid olukordi. Kas ma siis võin mööda maanteed sõita ja muidu ei või? Segane värk anyway. Pigem siis tasuks seda templit vältida ja loota tehnilise kontrolli mõistvale suhtumisele.

Postitatud: T Mär 22, 2011 4:48 pm
Postitas Madis
Tarmi kirjutas:Aga mida see sportauto tempel siis reaalselt tähendab?
Sportautot on lubatud kasutada ainult treening- ja võistlussõitudeks.
Ja sportauto ülevaatuseid teostavad ainult volitatud ÜV punktid, mida eestis on hetkel vist 4 või 5. Ja treilaga kohale...
Traksidest - tr1-es ära oma 4 punkti ja korvistmetega üle punnita - käivad tavalised istmed küll ja enam ning 3 punkti vöödest on küll.

Postitatud: T Mär 22, 2011 5:01 pm
Postitas Heinza
Sportauto kirje lisatakse sinu avalduse ja soovi kohaselt teh.passi. Selleks tuleb kõigepealt EAL i avaldus teha jne. See ikka nii ei käi , et kohe pannakse ARK i s. Alust ju pole. Suuremate rehvidega on sõiduautol hoopis teine teema. neid enam passis kirjas pole. Kaubikutel ja veoautodel on passis lubatud rehvid kirjas. Sõiduautol-maasturil peab jääma sõiduk omade mõõtude sisse mis on etteantud, kõrgus-laius-pikkus.Nende mõõtude muutumisel pead saama sisse märkustesse uued mõõdud. Kuidas sa need saad on parem küsida ARK st. TR1 auto on nii ehk naa, ja peabki olema tänava kõlbulik sõiduk.
Märkustesse pead kindlasti sisse saama vintsi, sellisel juhul pole ka kellelgi midagi tänaval öelda.
Sportauto kirje auto registreerimis tunnistusel annab sulle võimaluse osaleda liikluses autoga ainult võistlus perioodil ja treeningutel.

Postitatud: T Mär 22, 2011 6:11 pm
Postitas Jünger
Heinza kirjutas:Sportauto kirje auto registreerimis tunnistusel annab sulle võimaluse osaleda liikluses autoga ainult võistlus perioodil ja treeningutel.
Ja treeningu lubasid väljastab EAL, kas ka keegi kunagi on treeninguloa saanud?! VAEVALT.
Ehk et saadki sõita AINULT metsas ja võistlustel.
ARK väga ei taha suuremat rehvi passi märkida. Võib-olla kuskil väiksemas kohas ja tutvusega on see võimalik, aga Tallinnas võid sa sellest unistada. Arvan mina.

Kaspar

Postitatud: T Mär 22, 2011 6:35 pm
Postitas Tarmi
Tänud info eest. Nüüd palju targem jälle 8)

Postitatud: T Mär 22, 2011 8:32 pm
Postitas Heinza
ARK väga ei taha suuremat rehvi passi märkida. Võib-olla kuskil väiksemas kohas ja tutvusega on see võimalik, aga Tallinnas võid sa sellest unistada. Arvan mina.

Kaspar[/quote]

Jünger kuule , kas sinu auto millele sa tahad suuremaid kummikuid alla saada on kaubik või väikeveoauto ? Sõiduauto-maasturile ammu juba kummiku mõõtu passi ei märgita.