Sportauto reeglid
Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators
Sportauto reeglid
Öeldi mulle, et kui mul on autol turvapuur sees siis on auto sportauto. Ise ei leia kuskilt sellist reeglit. 4x4VABA tehnilistes reeglites ega kuskil mujal sellest juttu ei ole. Ei öeldud mulle ka ARK ülevaatusel midagi. Äkki mõni targem mees teab viidata kuskile või midagi.
Raido Kolk, Team VILKAR _ VABA+/VABA/TR3, Eesti 4x4 karikasari 2007 II koht, peaaegu 37'' rehviga.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17319
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Kes, kus ja miks ütles?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
NÕUDED PÄRAST 1. JAANUARI 1997. A LIIKLUSREGISTRISSE KANTUD VÕI KANTAVALE SÕIDUKILE
Kood 611. Kere/kabiini sisustus (interjöör)
Nõuded: 1) alates 1. jaanuarist 1998. a esmakordselt kasutusele võetud M1 kategooria sõiduki sisustus peab vastama E-reegli nr 21 või direktiivi 74/60/EMÜ nõuetele;
NÕUDED ENNE 1. JAANUARI 1997. A LIIKLUSREGISTRISSE
KANTUD SÕIDUKILE
Kood 616. Kere/kabiini sisustus (interjöör)
Nõuded: 1) kere/kabiini sisustus peab vastama valmistaja juhendile;
Nagu öeldakse, oma silm on kunn https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13312367
Hetkel seda määrust ei leia mis räägib sellest, et sportautod peavad
vastama EAL tehnilistele reeglitele. Selles osas võin ka eksida aga 95% tõenäosusega mitte.
Praegult, läbi lugedes postitatavat teksti hakkas mulle tunduma, et sõidukid mis on reegistreeritud vahemikus 01.01.97-01.01.98, nende interjöörile pole esitatud mingeid nõudeid. Hommikul loen uuesti.
Sellest tulenevalt on kolm võimalust
1.auto on sportauto
2.autos ei ole turvapuuri ega peakaart va. mõned margid
3.auto on registreeritud vahemikus 97-98a. (kui ma pole valesti aru saanud)
Kood 611. Kere/kabiini sisustus (interjöör)
Nõuded: 1) alates 1. jaanuarist 1998. a esmakordselt kasutusele võetud M1 kategooria sõiduki sisustus peab vastama E-reegli nr 21 või direktiivi 74/60/EMÜ nõuetele;
NÕUDED ENNE 1. JAANUARI 1997. A LIIKLUSREGISTRISSE
KANTUD SÕIDUKILE
Kood 616. Kere/kabiini sisustus (interjöör)
Nõuded: 1) kere/kabiini sisustus peab vastama valmistaja juhendile;
Nagu öeldakse, oma silm on kunn https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13312367
Hetkel seda määrust ei leia mis räägib sellest, et sportautod peavad
vastama EAL tehnilistele reeglitele. Selles osas võin ka eksida aga 95% tõenäosusega mitte.
Praegult, läbi lugedes postitatavat teksti hakkas mulle tunduma, et sõidukid mis on reegistreeritud vahemikus 01.01.97-01.01.98, nende interjöörile pole esitatud mingeid nõudeid. Hommikul loen uuesti.
Sellest tulenevalt on kolm võimalust
1.auto on sportauto
2.autos ei ole turvapuuri ega peakaart va. mõned margid
3.auto on registreeritud vahemikus 97-98a. (kui ma pole valesti aru saanud)
"Hetkel seda määrust ei leia mis räägib sellest, et sportautod peavad
vastama EAL tehnilistele reeglitele. Selles osas võin ka eksida aga 95% tõenäosusega mitte."
Antud väide ei leidnud kahjuks 100% -st kinnitust.
Ainus kes on aru saanud, et on olemas sportautod ja leidnud, et see vajab eraldi reguleerimist on keskkonnaminister.
Mootorsõiduki heitgaasis sisalduvate saasteainete heitkoguste, suitsususe ja mürataseme piirväärtused
Keskkonnaministri 22. septembri 2004. a määrus nr 122
§ 8. Kiirusvõistlustel osalevad mootorsõidukid
Mootorsõidukid, mis osalevad kiirusvõistlustel ja omavad vastavat sissekannet registreerimistunnistuses ei pea täitma peatükis 2 ja 3 kehtestatud nõudeid, kui nende mootorid on häälestatud FIA või EAL tehniliste tingimuste kohaselt, võistluse nõuetele vastavalt ning nendega sõidetakse võistlusele, võistlusel ja sealt tagasi või treeningule, treeningul ja sealt tagasi.
Järelikult peaks turvapuuri omav sõiduk omama reg. tunnistuses märget "ümberehitus nr. .....", puudutab ka teisi auto juures tehtavaid muudatusi. Sportauto märge reg.tunnistusel pole kohustuslik aga teeb märkke "ümberehitus" saamise ilmselt lihtsamaks.
Lihtsalt infoks, läheb korra aastas vaja.
vastama EAL tehnilistele reeglitele. Selles osas võin ka eksida aga 95% tõenäosusega mitte."
Antud väide ei leidnud kahjuks 100% -st kinnitust.
Ainus kes on aru saanud, et on olemas sportautod ja leidnud, et see vajab eraldi reguleerimist on keskkonnaminister.
Mootorsõiduki heitgaasis sisalduvate saasteainete heitkoguste, suitsususe ja mürataseme piirväärtused
Keskkonnaministri 22. septembri 2004. a määrus nr 122
§ 8. Kiirusvõistlustel osalevad mootorsõidukid
Mootorsõidukid, mis osalevad kiirusvõistlustel ja omavad vastavat sissekannet registreerimistunnistuses ei pea täitma peatükis 2 ja 3 kehtestatud nõudeid, kui nende mootorid on häälestatud FIA või EAL tehniliste tingimuste kohaselt, võistluse nõuetele vastavalt ning nendega sõidetakse võistlusele, võistlusel ja sealt tagasi või treeningule, treeningul ja sealt tagasi.
Järelikult peaks turvapuuri omav sõiduk omama reg. tunnistuses märget "ümberehitus nr. .....", puudutab ka teisi auto juures tehtavaid muudatusi. Sportauto märge reg.tunnistusel pole kohustuslik aga teeb märkke "ümberehitus" saamise ilmselt lihtsamaks.
Lihtsalt infoks, läheb korra aastas vaja.