1. leht 1-st

Teljevahe muutmine?

Postitatud: L Mär 01, 2008 2:32 pm
Postitas totu
Kuidas suhtuvad korraldajad, tehniline komisjon ja teised vabaklassi auto omaalgatuslikku teljevahe vähendamisse? Seoses raami remondiga on plaan paarisaja mm.ne jupp vahelt ära jätta. Loomulikult on kavas jätkukoht piisavalt tugevndada.

Re: Teljevahe muutmine?

Postitatud: L Mär 01, 2008 7:53 pm
Postitas hulkur
totu kirjutas:Kuidas suhtuvad korraldajad, tehniline komisjon ja teised vabaklassi auto omaalgatuslikku teljevahe vähendamisse? Seoses raami remondiga on plaan paarisaja mm.ne jupp vahelt ära jätta. Loomulikult on kavas jätkukoht piisavalt tugevndada.
Kui ümberehitus on ARK poolt aktsepteeritud ja kajastub auto reg. tunnistusel, ning autol on kehtiv ülevaatus ei näe probleemi.

andres

Postitatud: P Mär 02, 2008 8:43 pm
Postitas tai
Kui ümberehitus on ARK poolt aktsepteeritud ja kajastub auto reg. tunnistusel, ning autol on kehtiv ülevaatus ei näe probleemi.
Loe: ära parem võta seda juppi sealt ära. Ei soovita eriti ark meestele rääkima minna lugu sellest, kuidas sa auto raami keevitad ja lõigud saadavad kiirelt ekspertiisi ja krtsedateab kuhu veel.

Re: Teljevahe muutmine?

Postitatud: E Mär 03, 2008 9:04 am
Postitas reimo
hulkur kirjutas:Kui ümberehitus on ARK poolt aktsepteeritud ja kajastub auto reg. tunnistusel, ning autol on kehtiv ülevaatus ei näe probleemi.

andres
Veidi OT, aga kas ka vabaklassis peavad kõik ümberehitused olema registreeritud? Ehk siis kõik mehed on oma tõsted-suuremad rehvid reg. tunnistusele kandnud?

Postitatud: E Mär 03, 2008 11:45 am
Postitas HKA
Kui meie oma autot käisime arvele võtmas, siis passi pandi ainult rehvimõõt ja vintsi olemasolu. Tõste ei huvitanud neid üldse.

Postitatud: E Mär 03, 2008 1:11 pm
Postitas tai
Kui meie oma autot käisime arvele võtmas, siis passi pandi ainult rehvimõõt ja vintsi olemasolu. Tõste ei huvitanud neid üldse.
Tõenäoliselt ei jooksnud nad ka mõõdulindiga ümber auto.

Postitatud: E Mär 03, 2008 1:17 pm
Postitas totu
ARK iga suheldud, asi teostatav, mõningase bürokraatiaga ja loomulikult läbi ekspertiisi. Muudetud teljevahega tekib probleem TÜV l- auto mõõtmed muutuvad. Seoses ekspertiisiga on ilmselt suurimaks probleemiks allasõidu kõrguse vähendamine (raami jatkamine ja keevitamine on aktsepteeritav, tehniliste tingimuste täitmisel), tuleb aretada eemaldatavad lisarauad "liikluses osalemiseks" või vedrustuse ja väiksema rehviga auto madalamale lasta. Plaan on see jama läbi teha, või vähemalt üritada.

Postitatud: K Mär 05, 2008 9:40 pm
Postitas ehitusmasin
:? Jõudu sulle sel suht pikaldasel bürokraatia teel,
sul ei kulu ümber ehitusekski nii palju aega kui härradel
selle aksepteerimiseks.Aga jõudu!
:wink: btw.Helista,võibolla saan aidata!

Postitatud: K Apr 30, 2008 4:46 pm
Postitas totu
Nonii. Kahetunnise ajavaruga sai liikur Mudakoonuks kokku (mõned vähemtähtsad asjad, sh. ARK toimingud, lükkusid tulevikku). Tulemusega võib rahul olla. 90 tollise teljevahe, parendatud kaalujaotuse ja - jahutusega liigub vedrutõsteta Hilux täiesti konkurentsivõimeliselt, ka 31" rehviga. Kui veel sõitma õppida (enne Mudakoonu umbes 600m "treeningut" kõvakattega platsil) ja paarkümmend autot enne rajale pääseda, võib asjast asja saadagi. Kui asi "valmis" üritan protsessist mõned pildid ka üles riputada. Hetkel mõtteid palju, autot ennast ei tahaks paar nädalat nähagi, saime "ehitamisküllastuse".

Postitatud: K Apr 30, 2008 9:07 pm
Postitas Patermaa
Nii et siis võistlemiseks ei ole vaja ümberehitusi ARK-i jumalate juures registreerida? 8) Ma siinkohal ütleksin südamelt ära, et see ARK-i pull on ikka eriti mõtetu küll, igapäev tehakse kasvõi sõiduautodest sellist kaka->sai asja... ja siis on kõigil bohh, aga kui keegi mees teeb endale südamest korraliku stange, või parandab vedrustust või roolisüsteemi siis on ekspertiis, ekspertiis. Kuidas tehakse raamile ekspertiisi, kas eesti ARK teab, kust suunast ja milliseid jõude peab raam taluma, kas totu masinale tehakse nüüd crash-test või, vaevalt küll? Pigem tehakse tarka nägu, küsitakse pappi ja jauratakse niisama. Ma nüüd ei ole mingi seadusesilm, olen ise ka raame jätkanud ja keevitanud, mu arvates lihtsalt süsteem sakib, üldiselt ma arvan, et see kes ei ole ise kunagi midagi analoogset teinud ja atesteeritud konkreetse tegevuse juures, see ei kobise ka. :idea:

Postitatud: N Mai 01, 2008 12:57 pm
Postitas totu
Tegelikult peaks ju teh passis kajastuma muudatused, vabaklass (tänud selle loojatele ja legaliseerijatele) ongi ju võimalus tehnikat arendada odavamalt kui TR3. 33" rehvipiirang ei eelda hirmkalleid agregaate ja eriti võimast jõuallikat. Nö. miniatuurne TR3, toimivad samad põhiõed ja " tootearendus" teretulnud. Peale värvimist (seekord sai ajutiselt värvitud teh. passi, mitte võitkonna nime järgi) on ikkagi plaanis ARK ekspertiis läbi käia, vastav kooskõlastus on olemas. Koonule pääsemise oleks proteduur ajapuudusel välistanud, sai kasutatud veel kehtivat TÜVt. Kuna võit ei olnud eesmärgiks, lootsime kaaskannatajate mitteprotestimisele. Oli kaks sihti- auto ühes tükis (omal jalal) finisisse tuua ja võimalusel mitte viimaseks jääda. Tehtud. Sai selgeks et tehnika arendamisel liigume õiges suunas ja komponentide koostöö toimib.

Postitatud: E Aug 25, 2008 10:39 am
Postitas totu
Nonii, liikur legaliseeritud. Tegemist siis sportautoga koos kõige vajalikuga. Tundus lihtsaim võimalus ja nii oligi. Teh. passis ilutseb tekst: "lubatud kasutada treening- ja võistlusperioodil".
Tulemusest üldiselt: raami lühendamine ja võimalike komponentide ümberpaigutamine andsid pikapi kohta väga mõistliku kaalujaotuse, täpselt 50:50 ja seda ilma ühegi lisaraskuseta!! Tühimass tangituna, võistlusvarustuses 1800 on küll paljuvõitu, nii mõnigi tükk võiks kergem olla. Lehtvedrude käik on väiksevõitu, diagonaalis lahti tõstes ca.500 mm (esiratta kõrgus maapinnast, ülejäänud rattad veel kontaktis maaga), koos rehvi deformatsiooniga.

Postitatud: E Aug 25, 2008 11:26 am
Postitas Landy
totu kirjutas:Nonii, liikur legaliseeritud. Tegemist siis sportautoga koos kõige vajalikuga. Tundus lihtsaim võimalus ja nii oligi. Teh. passis ilutseb tekst: "lubatud kasutada treening- ja võistlusperioodil".
Kuidas selle määratlemine käib? Eelkõige mõtlen treeningsõite.

Postitatud: E Aug 25, 2008 11:39 am
Postitas rommi
Samamoodi nagu kui sõidad katkise laternaga "esimesse remondikohta"
Põhimõtteliselt ütled politseile, et kust tuled ja kuhu lähed. Kui sa elad nt mustamäel, siis vanalinnas sõitmine ilmselt pole soovitatav.
Väga nõudlik sinikuub võib nõuda ka treeningulehte.