Turvapuurid alates 2023

Siia topicusse AINULT asjalik jutt, mis seotud 4x4 võistlusauto tehnilise ettevalmistusega vastavalt kehtivatele FIA, EAL määrustele ja tehnilistele nõuetele. Lahmijad lendavad paraku IDIOT CORNERISSE :( ja modifikatsioone käsitlevad teemad lähevad "Tehnilise" sektsiooni alla.

Moderaatorid: Veiko, erik, Arto, MM, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Turvapuurid alates 2023

Postitus Postitas Veiko »

Lugupeetud ehitajad.
Panen siia ka üles EAL-i tehnikakollegiumi info:

OFF-ROAD masinate turvapuuride valmistamine!
Viimasel ajal on tekitanud palju segadust turvapuuride valmistamiseks mõeldud materjalide kasutamine OFF-Road võistlusmasinatel. Segaduste ärahoidmiseks kordame kiiresti ja lühidalt üle turvapuuri valmistamise reeglid:
- sõiduk, mis on valmistatud külmtõmmatud ning õmbluseta torust, mille süsinikusisaldus on max 0,3% ja mille tõmbetugevus on minimaalselt 350 N/mm2, toimub turvapuuri ehitamine vastavalt FIA Lisa J Artikkel 283.8- le ja EI vaja rahvuslikult sertifitseerimist.
- sõiduk , mille turvapuur on valmistatud muust eriterasest ( nt. Docol R8 jne), toimub turvapuuri ehitamine vastavalt FIA Turvapuuri Homologeerimise juhendile 2023 ning vajab sertifitseerimist.
Sertifitseerimise küsimustes palume pöörduda:
-Martin Toom +372 501 5792 martintoom@europe.com ( Põhja-Eesti ja saared)
-Marek Mõistus +37256484167 marek.moistus@gmail.com ( Lõuna-Eesti)
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 869
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: Turvapuurid alates 2023

Postitus Postitas MetsaVikat »

Tere!

Kas T45 käib ka eriterase alla või mitte?

Lugupidamisega Villu
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
AINIONU
Fitting 38"
Postitusi: 204
Liitunud: N Veebr 15, 2007 10:45 pm

Re: Turvapuurid alates 2023

Postitus Postitas AINIONU »

Mis saab nendest autodest mis on valmimas?
nigulametall22
Fitting 38"
Postitusi: 297
Liitunud: N Dets 21, 2017 5:50 pm
Asukoht: Nigula küla
Kontakt:

Re: Turvapuurid alates 2023

Postitus Postitas nigulametall22 »

AINIONU kirjutas:
T Mai 09, 2023 7:45 pm
Mis saab nendest autodest mis on valmimas?
Oleneb milliseid täpsemalt mõtled 🙄
AINIONU
Fitting 38"
Postitusi: 204
Liitunud: N Veebr 15, 2007 10:45 pm

Re: Turvapuurid alates 2023

Postitus Postitas AINIONU »

Mis vahet seal on millised.
Küsimus oli mul selle mõttega, et autod mida hakati ehitama olemasolevate kehtivate teh. tingimuste alusel (neid ei ole ju veel ametlikult muudetud e. on täiesti kehtivad). Aga näed ülla-ülla mingid nossovid arvavad, et teeme täna näiteks uued. Homme võibolla mõtleme veel midagi lõbusat välja ja siis teeme veel mingi viguri. Äkki sellised mis peaksid vastama kosmoselaeva teh. tingimustega või alvelaeva omadega. No sest vahel tõuseb võistlusauto maast lahti ja mõnikord sõidab ka veest läbi.
Kas ei peaks alustama lugupeetud kes te teh. tingimustega tegelete sellest, et leida Eesti pinnalt mõistlik kogus inimesi kellel oleks FIA serdi õigus. Ja kes ka mingil määral omaks teadmisi offroad auto ehitamisest?
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4471
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Turvapuurid alates 2023

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Siiani võis olla ainult tõmmatud toru - st. siiani võis ehitada ainult tõmmatud torust ja võib ka edasi
Lisaks lubatakase nüüd ka .... st. alates nüüdsest võib muust ehitama hakata - aga kui muust ehitad, siis sert vajalik

Mis nagu probleem on ?
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 869
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: Turvapuurid alates 2023

Postitus Postitas MetsaVikat »

Pakun puusalt, et probleem on selles, et "cromo" torust tehtud masin kuulub ka nüüd sertimise alla.

Ma ei tea kuidas meil(offroadis), aga kes on vaadanud "Cars with Kaspar", drifti meeste videosi, siis seal oli puuride kohta hea lause, Puur tuleks esimesel vüimalusel ette näidata ja paber kätte saada just nende muudatuste pärast. Kui projekt peaks pikale venima, paberit pole siis selleks ajaks kui auto valmis, on asjad muutunud ja reeglid muutunud. Aga kui paber olemas, et tol hetkel puur sobis, siis zero problems. Muidugi ma ei tea kuidas seda asja vältida siis kui terve auto torust, veidi keerulisem vist.

Tegelikult võiks natukene valgustada seda sertimise asja. Kes keevitada võib, kes teha võib ja mida vaadatakse. Vältida "Ässa" olukorda, kus pead ennast pooleks rabelema ja leidma mingi augu(või tegema augu), et asi legaalseks saada.


Terv.
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Turvapuurid alates 2023

Postitus Postitas LauriJ »

25CrMo4 süsiniku sisaldus on alla 0,3%. Seega andke minna. Kui teiste keemiliste elementide piiranguid meil tehniline komisjon ei piira (nagu ülal olevast kirjast näha), siis on CroMo toru täits ok kasutada.
Vasta

Mine “4x4 võistlusauto ettevalmistus”