TR-3 tehnilised reeglid 2013......

EAL 4x4 Alakomitee infokandja

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Moderators

Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Arto »

Palun lugege reeglid läbi ning andke teada mida saaks teha paremini!
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Arto »

VABA klassi teemas märgatud viga:
Rehvide kategooria teema on siin minu sulest tekkinud eksitus, ehk siis VABA-s ja TR-3-s ei nõuta vastava kategooria rehve!
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Movistar »

Tegelt on see küll seotud kõigi võistlusklassidega aga mind huvitab vaid TR 3 de seisukoht:
Kõigile teadaolevalt on meil EAL 4x4 üldjuhendis sees selline punkt:
4.3 Võistkond võib EAL E4X4KV–l osaledes vahetada võistlusmasinat ühel korral. ( Vahetuseks loetakse ka tagasivahetamist )
Mida arvavad teised selle punkti muutmisest juhendis? Mida head või halba see endaga kaasa tooks ?
Idee on selles,et äkki mõni tahaks endale ehitada 2 autot ja erinevatel võistlustel erineva autoga sõita ja teist näiteks kasvõi välja rentida.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Madis »

Movistar kirjutas:Tegelt on see küll seotud kõigi võistlusklassidega aga mind huvitab vaid TR 3 de seisukoht:
Kõigile teadaolevalt on meil EAL 4x4 üldjuhendis sees selline punkt:
4.3 Võistkond võib EAL E4X4KV–l osaledes vahetada võistlusmasinat ühel korral. ( Vahetuseks loetakse ka tagasivahetamist )
Mida arvavad teised selle punkti muutmisest juhendis? Mida head või halba see endaga kaasa tooks ?
Idee on selles,et äkki mõni tahaks endale ehitada 2 autot ja erinevatel võistlustel erineva autoga sõita ja teist näiteks kasvõi välja rentida.
Minu isiklik tagasihoidlik arvamus - jätaks nii nagu oli/on ehk et 1 vahetus aastas. Muidu võib tekkida olukord ( mis muidugi on vähe tõenäoline, aga siiski võimalik) et mingil väga rahakal seltskonnal on eraldi masin Klapperi jaoks, eraldi masin Suvesõidu jaoks jne. Tuleks siiski panustada 1-le autole, mille suudad ehitada võimalikult hea ja universaalse. Säiliks suurem võimalus sportlikule ebaõnnele :D , mitte raha omamisest võimaldatud edule.
Mina arvan nii.
Aga ehitada ja rentida teistele ju ikka võib:)
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas totu »

Aga kui eristada rendimasin, e. lubada nt. ühel võistlusel/perioodil aastas osaleda rendiautoga. .....vahetuseks ei loeta tagasivahetust, juhul kui auto omanik/kasutaja ei ole võitkonna liige vms.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Movistar »

See oleks ka juba hea idee.Kaotaks ära selle klausli,et vahetuseks loetakse ka tagasivahetust .
Eks siis sõidan ühe autoga hooaja aga nt. ühel võistlusel kasutan teist masinat.
Nagu ma aru olen saanud,siis tegelikult võin ka igaks sõiduks uue masina võtta aga siis ei osale karikasarjas.
Võtame aga näiteks sellise olukorra,et aastas on 6 võistlust millest esimesed 3 sõidan ühe autoga ja pärast sõidan 3 sõitu teise autoga.
Millised sõidud siis lähevad arvestusse ja millised ei lähe? :D
Põhjus miks ma seda teemat torgin on see,et plaan on ehitada täiesti uus auto ja kuidagi ei raatsi olemasolevat võileivahinna eest müüa.Lihtsam on alles jätta ja siis ei teki vähemalt olukorda,kus äkki ei jõua autot valmis järgmiseks võistluseks.Saab aianurgast lihtsalt teise võtta :D

Tulistage nüüd :term
HM Racing Team
Kasutaja avatar
RaidoKol
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: P Okt 30, 2005 7:48 pm
Asukoht: Viljandimaa

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas RaidoKol »

Movistar kirjutas:...
Võtame aga näiteks sellise olukorra,et aastas on 6 võistlust millest esimesed 3 sõidan ühe autoga ja pärast sõidan 3 sõitu teise autoga.
Millised sõidud siis lähevad arvestusse ja millised ei lähe? :D ...

Sellisel juhul lähevad arvesse kõik sõidud, sest teed vaid ühe vahetuse.
Raido Kolk, Team VILKAR _ VABA+/VABA/TR3, Eesti 4x4 karikasari 2007 II koht, peaaegu 37'' rehviga.
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas eero I »

Mõned tagasihoidlikud tähelepanekud ja ettepanekud ka minu poolt.
Mõned teemad on juba ühemeeste poolt läbi võetud, aga lisasin ka oma nägemuse.

2.4.1.Auto varustusse peab kuuluma vähemalt 5 m pikkune, 5000 kg tõmbejõuga puksiirköis,
-rihm või –tross v.a võistlusklass TR-3.


Kas puksiirköis võib olla pandud ka vintsipoolile. Ehk, kas vintsinöör on või ei ole puksiirköis?

3.4.4.1. Auto mass tohib olla vahemikus 800-3500kg.

Milleks TR-1-s min. kaalupiirang, seal ju kõik tehase autod. Kus siis alla 800 kg autod sõidavad?

NB! TR1 3.4.8.9. Naastude arv rehvis mitte üle 130 tk, naast võib ulatuda rehvipinnalt välja
maks. 3 mm., naastu südamik ei tohi olla teritatud.


Antud punkt on vastuolus Eesti Vabariigi seadusandlusega ja õhutab seda rikkuma.
Tuginedes oma arusaamistele TR1-st, arvan, et punkt 3.4.8.9. ei tohiks olla vastuolus punktidega 3.4.1.4. ning 3.4.1.5.
Ülevaatajana ei sooviks olla olukorras, kus peab selgitama, miks sellisele autole ei saa teha ülevaatust ja, et tegelikult ei ole ma paha inimene.
Sama põhimõtet tuleks üritada järgida ka teiste TR1 tehniliste nõuete punktide puhul sest erinevalt võistlusautodest reguleerib autode ümberehitust siiski Eesti Vabariigi seadusandlus.

3.4.1.4. Kõik autod peavad olema arvel liiklusregistris ning omama kehtivat,
üldkasutatavatel teedel liiklemist lubavat ülevaatuse märget ja liikluskindlustust.
3.4.1.5. Autode juures tehtavad muudatused ei tohi olla vastuolus Eesti Vabariigi
seadusandlusega.


NB! Võistlusautod 3.6.1.5. Autode juures tehtavad muudatused ei tohi olla vastuolus Eesti Vabariigi seadusandlusega.

Eesti Vabariigi seadusandlus:
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele
Vastu võetud 13.06.2011 nr 42
§ 1. Reguleerimisala
(4) Käesoleva määruse nõudeid ei rakendata võistlusautodele. Võistlusauto peab vastama „Liiklusseaduse” § 82 lõikes 1 toodud nõuetele.
Liiklusseadus1
Vastu võetud 17.06.2010
§ 82. Võistlusauto
(1) Võistlusauto on auto, mis on ette nähtud ainult autospordivõistlustel või -treeningutel osalemiseks ning mis vastab Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) või Eesti Autospordi Liidu kehtestatud nõuetele.
Tundub kuidagi kuuma kartuli, käest kätte, veeretamisena.
NB! Vaata ka teiste sportautode (klasside) tehnilisi reegleid

3.2.5.Kasutada tohib ainult jaemüügi võrgu kaudu turustatavaid autokütuseid ja –elektrit.
3.6.5.1. Kasutada tohib igasuguseid diisel- või bensiinimootoreid. Toitesüsteem on
vaba, ülelaadimine on lubatud.

Vaadates punkti 3.2.5. võiks punkti 3.6.5.1. sõnastus olla:
Kasutada tohib igasuguseid diisel-, elektri- või bensiinimootoreid. Toitesüsteem on
vaba, ülelaadimine on lubatud.

Või on mõeldud seda, et kui auto generaator ei lae hästi siis lähed ostad Statoilist tiba elektrit juurde.
Kuidas on plaanis hakata kontrollima kust ja kuidas on saadud elekter.

3.6.1.1. Sellesse klassi kuuluvad seeriaviisiliselt toodetud maasturid rattavalemiga 4x4
ja originaalsed autod, mis vastavad antud klassi tehnilistele tingimustele.
Minimaalne valmistatud autode arv ei ole määrav..


Jääb arusaamatuks, miks peab auto olema seeriaviisiliselt toodetud, seda enam, et punktis on vastuolu. Kui autosid on valmistatud üks siis ei ole see seeriaviisiliselt valmistatud auto. Ja neid autosid mis on saanud üksiktüübikinnituse on tänaseks päris mitu, st. need ei ole päris kindlalt toodetud seeriaviisiliselt. Kas neid enam rajale ei lasta, usun, et see pole olnud punkti mõte.
Seega sõnastaks järgnevalt:
3.6.1.1. Sellesse klassi kuuluvad autod rattavalemiga 4x4, mis vastavad antud klassi tehnilistele tingimustele.

3.6.1.3. Kõik autod peavad olema arvel liiklusregistris ning omama kehtivat,
üldkasutatavatel teedel liiklemist lubavat liikluskindlustust.


Kuna liikluskindlustusel pole mingit seost tehnika arengusuundadega siis võiks selle olemasolu määratleda võistlusjuhendiga. See välistaks ka vaidluse, kumb on ülim, EAL-i poolt väljaantud 4x4 võistlusmasinate tehnilised tingimused või võistlusjuhend.
Probleemid tekkivad võistlustel, mis ei toimu üldkasutatavatel teedel, aga autod peavad vastama tehnilistele reeglitele.
Või korvab kohustuslik liikluskindlustus kõikidel juhtudel kahjud kannatajale, kui jah, siis jätaks punkti muutmata. Eeldusel, et ühegi E4x4KV juhend ei anna võimalust osaleda võistlustel ilma üldkasutatavatel teedel liiklemist lubava liikluskindlustuseta.

3.6.2.1. Ükskõik millise auto detaili/sõlme tugevdamine on lubatud eeldusel, et
kasutatav materjal järgib tugevdatava detaili/sõlme kuju ning see ei ole vastuolus
antud tehniliste tingimuste teiste punktidega.


Ei tea TR-3-s ühtegi autot, millel oleks detaili/sõlme tugevdamisel järgitud tugevdatava detaili/sõlme kuju ja ei näe sellel ka mingit mõtet.
Näiteks kui raami lõikamine ja muul viisil muutmine on lubatud, ja käesoleva juhendiga määratletud ohutusnõuded on säilitatud siis punktist 3.6.2.1. tulenevalt peab raam tugevdamisel järgima oma kuju, nagu ka kogu auto.
Vaadates nt.„porgandit“, „Ilmarine“ jt. siis ei tohiks ju hetkekski tekkida küsimust, kas tegemist on Nissan Patroliga. :shock:

Seega on kaks võimalust:
1. tulevikus ei hakata antud punkti järgima
2. antud punkt tühistatakse, kustutatakse vmi.

3.6.8.1. Kasutada tohib ainult Eesti Vabariigi seadusandlusega vastava kategooria
sõidukile lubatud õhkrehve, mis omavad vastavat E või DOT ja muud nõutavat
märgistust.


Eesti Vabariigi seadusandlus ei määratle, millise kategooria sõidukile milliseid õhkrehve on lubatud kasutada. Määratletud on rehvi tootja poolt maksimum kiirus ja mass ning auto tootja/valmistaja poolt on määratud sobivad suurused kindlale margi ja mudelile e. mõõdud. Kuna hetkel on tootjaks kuldkäpad siis saaks kasutada ainult kaalu- ja kiirusindeksit.
St. traktorirehvidega sõitjate kiiruseks oleks max 50km/h, sõltuvalt rehvitootjast võib see kõikuda.
Samas on teada juhtumeid, kus vastavalt kliendi soovile on tootja lubatud koormuse vähendamisel suurendanud lubatud max kiirust. Isiklikult pole fakte kontrollinud.
Tahan öelda, et traktorist kergema autoga võiks sõita ka kiiremin.
Otsustajaks vastavalt kõikidele seadustele on EAL, või õigemini on tal selleks volitused.
NB! Samalaadne punkt vajab ilmselt korrigeerimist ka teistes klassides.

3.6.10.2. Nelikroolimine on lubatud, tingimusel ,et tagumine sild peab võimaldama
mehaanilist lukustust.


Kui mehaaniliselt lukustatakse hüdraulika juhtimise kraan, kas see on mehaaniline lukustus või tuleb teha eraldi hoovastik sillatala ja käändmiku vahele.

3.6.11.8. Tuuleklaasi muutmine on keelatud, see peab olema lamineeritud klaasist.
Muude klaaside materjali on vaba, kuid murdmisel või muul viisil purunemisel ei
tohi tekkida teravaid kilde.


1.Kui tuuleklaas ei ole tootja poolt lamineeritud siis miks ei tohi teda asendada v. muuta lamineeritud klaasi vastu.
2.Saab keegi väita, et autotootjad (LR, UAZ , VAZ, Toyota ja ehk veel mõned) ei ole, aastatel 65-85, kasutanud autode valmistamisel karastatud esiklaasi.
Kui ei saa siis peaks järgmisena küsima, miks peab keelama neil sõitmise TR3 –s.

3.6.11.7. Pehme-või plastik katusega autodele peab sõitjate kohale olema paigaldatud
metallist kaitseplaat. Plaadi laius peab olema vähemalt tuuleklaasi raami laius,
pikkus vähemalt kuni esiistmete taga asuva peakaareni. Terasest kaitseplaadi
paksus peab olema vähemalt 2 mm, alumiiniumist kaitseplaadi paksus vähemalt
3mm. Lubatud on valmistajatehase poolt toodetud plastikkatuste kasutamine.

3.6.17.3. Pehme katusega, või ilma katuseta autodele peab olema paigaldatud terasest
turvakarkass, mille struktuur peab vastama FIA lisa J artikkel 253-3.


Vaadates punkti 3.6.11.7 ei tohiks pehme katusega või ilma katuseta autosid ju olla, milleks siis punkt 3.6.17.3.
Või on mõeldud seda, et koos metallist kaitseplaadi paigaldamisega tuleb mainitud autodele teha punktis 3.6.17.3. nõuetele vastav turvakarkass.



Eero Dulder
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Movistar »

Reeglitest võiks välja jätta või muuta sõnastust punktis 3.6.8.7. Vertikaalsihis alla vaadates peab ratas olema kaetud tiiva või tiivalaiendiga.
Rattal on 4 vertikaalsihti.Ehk 1 meetrise läbimõõduga rattal peab porilaud olema min.1m pikk.
Osad praegused ja paljud tulevased autod on aga sama pikad kui on telgede vahe. seega tähendab see seda,et kere lõppeb seal kus sild aga porilaud peab lõppema ca 500 mm eemal.Suht ebareaalne.Selline porilaud näeb eriti jube välja ja ei kesta seal poole sõidunigi.Kuna enamus seda pikisuunalist vertikaalsihti ei järgi,siis pole seda vaja ka reeglites.See kui pika porilaua keegi teeb,võiks jääda siiski auto eripära silmas pidades,auto ehitaja otsustada.
Sõnastus võiks olla nii,et väliskülgedel peab ratas vertikaalsihis olema kaetud tiivalaiendi või tiivaga.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas totu »

Movistar kirjutas:Reeglitest võiks välja jätta või muuta sõnastust punktis 3.6.8.7. Vertikaalsihis alla vaadates peab ratas olema kaetud tiiva või tiivalaiendiga.
Rattal on 4 vertikaalsihti.Ehk 1 meetrise läbimõõduga rattal peab porilaud olema min.1m pikk.
Osad praegused ja paljud tulevased autod on aga sama pikad kui on telgede vahe. seega tähendab see seda,et kere lõppeb seal kus sild aga porilaud peab lõppema ca 500 mm eemal.Suht ebareaalne.Selline porilaud näeb eriti jube välja ja ei kesta seal poole sõidunigi.Kuna enamus seda pikisuunalist vertikaalsihti ei järgi,siis pole seda vaja ka reeglites.See kui pika porilaua keegi teeb,võiks jääda siiski auto eripära silmas pidades,auto ehitaja otsustada.
Sõnastus võiks olla nii,et väliskülgedel peab ratas vertikaalsihis olema kaetud tiivalaiendi või tiivaga.
Vabandan, et oma nina siia topin aga täpselt sama küsimus tekkis mul "vaba" ümarlauas. Selle peale arvas kogu seltskond, et tõlgendamise küsimus ja keegi ei ole kunagi sellest probleemi teinud, kui esi- ja tagaserv katmata. Mis on siiani nii toiminud. Võiks olla nt. ".... on vertikaalsihis kaetud vähemalt 2/3 ratta läbimõõdu ulatuses, katmata võib jääda esiratta osa ratta teljest eespool ja tagaratta osa ratta teljest tagapool" vms.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Movistar »

Tegelikult oleks mõistlik kui see nn.porilaua punkt üldse välja jätta. Ohutuse seisukohalt ei oma see ka mingisugust tähtsust .
Igaüks võiks vastavalt oma auto eripära silmas pidades,teha just täpselt nii laiad ja nii pikad porilauad kui võimalik.
HM Racing Team
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas e.p. »

nüüd, kus ei ole kohustuslik sportautoga tehnoülevaatusel käia, on see reaalne.
läbirääkimiste teema jälle.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Movistar »

Pea 2 kuud on möödas ja küsiks jälle,et kas porilaudade laius,pikkus,kõrgus jne. on kordagi arutlusele tulnud või on kõik ikka nagu vanasti ?
Teaks mille järgi porilaudu välja saagima hakata.
HM Racing Team
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas e.p. »

Uusi tehnilisi täiendusi reeglites pole kinnitatud ja kehtivad need, mis siiani.
Tänavaliikluses osalemise tõttu ei ole võimalik ilma rataste katmiseta masinaid liiklusesse lubada.
Valge numbriga autod peaksid omama ka porilapakaid vastavalt seadusele ;)

Tatipritsimist saaks palju, kui tehnilises hakkaks seadusi sama täpselt lugama ja nõudma täitmist, kui võistlejad võistlusjuhendeid :)
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TR-3 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Movistar »

e.p. kirjutas:Uusi tehnilisi täiendusi reeglites pole kinnitatud ja kehtivad need, mis siiani.
Tänavaliikluses osalemise tõttu ei ole võimalik ilma rataste katmiseta masinaid liiklusesse lubada.
Valge numbriga autod peaksid omama ka porilapakaid vastavalt seadusele ;)

Tatipritsimist saaks palju, kui tehnilises hakkaks seadusi sama täpselt lugama ja nõudma täitmist, kui võistlejad võistlusjuhendeid :)
Tehnilises on meil olnud siiamaani kaine mõistusega inimesed.
Pigem tekib probleem võistlejate vahel.
Üks leiab,et näed "tal porilauad 2 cm kitsamad kui peab"
Paneb protesti,et tulemus tühistataks.Tean selliseid kodanikke TR3-s ,kes "niisama" lasid mu Tauruseid ja kliirensit üle mõõta,et äkki ikka on paar milli suuremad kui võib.
Sõitjaid tuleb TR3-e aina juurde ja ei viitsi pärast vaielda teemal kust küljest ikka täpselt võetakse vertikaalsiht ja kas vertikaalsihi mõõtmise riistapuu ikka oli taadeldud .
HM Racing Team
Vasta

Mine “EAL 4x4 Alakomitee annab teada”