TR-1 tehnilised reeglid 2013......

EAL 4x4 Alakomitee infokandja

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Moderators

Vasta
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas e.p. »

Loenda need margid üles :)
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Landy »

e.p. kirjutas:Loenda need margid üles :)
Range Rover Dakar. Üks (endine) võistlusauto on ka Eestis.
Pilt
P.S. Pildil olevale autole on suuremad rattad alla pandud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas e.p. »

http://www.landroverclub.net/Club/HTML/dakar.htm

see nn kere kit paketiga auto, mille tehnilises passis peaks olema margiks doonorauto mark, vastavalt sellele stanged, porilapid külge (ilma ülevaatusel ei tohiks läbi saada) ja võiks ju olla äge võistlusauto? :roll:
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4473
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

MahviaDeTyrk kirjutas:3.4.5.1. - Mootor peab vastama registreerimistunnistusel märgitule

Ei sõnagi sellest kusagil, et see peaks olema sama automargi mootor - seega mootori vahetus nüüdsest lubatud ? ajad vahetuse ARK-is korda ja...
e.p. kirjutas:Pole ju mõistlik keelata, kui Maanteeamet lubab sõidukit kasutada.
Ja kuidas moodi nüüd hakatakse mootori vahetuse korral mõistma originaalseid toite, jahutuse, elektri ja väljalaskesüsteeme - selge ju, et mootori vahetuse korral sellele masinale originaalis mitte kuuluva mootoriga ka neid muudetakse/kohandatakse :roll:
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4473
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Tahaks nüüd hakata TR1 Samule 4.3 Vortec´it vahele panema - aga ikka ei oma vastust sellele eelmisele küsimusele
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Maasturid
Legod Varuosadest
Postitusi: 1956
Liitunud: R Veebr 20, 2004 12:48 pm
Asukoht: Roosna-Alliku GSM:513 2551
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Maasturid »

MahviaDeTyrk kirjutas:Tahaks nüüd hakata TR1 Samule 4.3 Vortec´it vahele panema - aga ikka ei oma vastust sellele eelmisele küsimusele
ARK ei luba ju mingi nipiga(v.a sportauto) sellist mootorit Jimnyle peale panna.
Seega võib teha selliseid mootorivahetusi mis on ARK poolt aksepteeritavad.Oli lubatud vist kuni 30% võimsuse erinevust aga võin eksida.
http://www.maasturid.ee
*Toomas Kärp = Maasturid = Radadel aastast 2004
* Wildtrak 2.0 Bi-turbo
* LC120
priitm1
Off Roader Wannabe
Postitusi: 26
Liitunud: N Mär 03, 2011 3:47 pm
Asukoht: L-Viru Tallinn

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas priitm1 »

3.4.16.2. Vintsitrossil peab olema trossi leevendi.
Mis asi on vintstrossi leevendi ?

Priit Mattisen
MARURAHULIK
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas totu »

priitm1 kirjutas:3.4.16.2. Vintsitrossil peab olema trossi leevendi.
Mis asi on vintstrossi leevendi ?

Priit Mattisen
See on üsna mõttetu asi ja läheb reeglitest välja, niikaua kannatage see punkt välja.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas eero I »

MahviaDeTyrk kirjutas:Tahaks nüüd hakata TR1 Samule 4.3 Vortec´it vahele panema - aga ikka ei oma vastust sellele eelmisele küsimusele
Maasturi Toomas juba juhtis tähelepanu, ma siis lihtsalt täpsustaks, aegajalt kipub vist ununema.

5) omavoliline mootori toitesüsteemi või heitgaasisüsteemi muutmine või
ümberehitamine on keelatud (välja arvatud kood 702 lõikes 1 ning kood 705 lõikes 1
toodud juhtudel), sh ülelaadeseadmete lisamine või ärajätmine, õhufiltrite või
heitgaasiosakestefiltrite äravõtmine, heitgaasi katalüsaatorreaktorite äravõtmine,
võimsuspiirajate või muude sarnast funktsiooni omavate seadmete eemaldamine või
muutmine, teisele kütuseliigile ümberehitamine (diislikütuselt – bensiinile; bensiinilt
või diislikütuselt – gaasile jms ning vastupidi);

7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja
massilt valmistaja poolt sellele mootorsõidukile ettenähtule. Erandina, kui valmistaja
ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist ning sellega ei muutu
mootorsõiduki kategooria, on lubatud mootorsõidukile ümberehituse korras
paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30 %, töömahu erinevus 20 % ja
massi erinevus 10 % valmistaja poolt ettenähtust.


Mis puudutab esimest küsimust siis selle lahendab ilmselt ka Maanteeamet, minu isiklik arvamus.

Eero
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4473
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Need reeglid ja % piirangud ja muud maanteameti asjad ju kehtivad eeldusel, et tegemist on Eesti autoga - ma usun, et meist mitte eriti kaugelt on võimalik leida igasugu muid ameteid, kus piisava raha olemasolul kirjutatakse sul teh passi legaalseks ükstakama mis masinale mis mootor :roll:

Teiste riikide võistlejad ju ometi võivad meil sarjas võistelda võikuidas ??
Või ma lihtsalt ei ole juhtunud leidma seda kohta, mis keelaks Eesti 4X4 Off-Road karikavõistlusel võistlemise Eesti registrisse mitte kuuluva autoga ?

EAL Eesti 4X4 Off-Road karikavõistlus 2013 üldjuhend
3. E4X4KV VÕISTLUSKLASSID
3.1 E4X4KV arvestust peetakse võistlusklassidele TR-1, VABA, VABA+, TR-3 ja ATV
3.2 Võistlussõidukid peavad vastama 4x4 AK poolt klassidele kehtestatud tehnilistele tingimustele ja ohutusnõuetele. Võimalikud muudatused avaldatakse 4x4 AK poolt.
3.3 Võistlusklassis VABA+; TR3 osalevatel võistlussõidukitel peab olema EAL tehniline kaart.

Mina näen seal ainult seda, et VABA+; TR3 peavad omama justnimelt Eesti Autospordi Liidu teh kaarti - teised klassid ei pea kuidagimoodi Eestiga seotud olema
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Arto »

MahviaDeTyrk kirjutas:Teiste riikide võistlejad ju ometi võivad meil sarjas võistelda võikuidas ??
Või ma lihtsalt ei ole juhtunud leidma seda kohta, mis keelaks Eesti 4X4 Off-Road karikavõistlusel võistlemise Eesti registrisse mitte kuuluva autoga ?
Oled õigesti aru saanud, välismaalased on meile oodatud!
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Jünger
unistus piimanäärmetest
Postitusi: 838
Liitunud: N Okt 25, 2007 2:24 pm

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Jünger »

Lugesin reegleid ja tekkis küsimus.

3.4.7.3. Teljed
Originaalsed. Diferentsiaali lukkude paigaldamine on lubatud.


Kas see tähendab nüüd seda, et Jeepi, Land Roveri ja Suzuki mehed viskavad oma tugevad poolteljed riiulisse?
Kuidas seda kontrollitakse? Okei, jeebi puhul veel aga suzuki ja land rover?


Kaspar
Mudane aastast 2005.
Mercedes G; Samurai; Defender 90, Defender 110, CJ-8
"IF IT CARN'T BE FIXED WITH A HAMMER, IT MUST BE AN ELECTRICAL FAULT"
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Landy »

21.11.12 kopeerisid sa ise siia samasse teemasse tsitaadi:
2. TUGEVDUSED JA VÄLIMUS

Ükskõik millise auto detaili/sõlme tugevdamine on lubatud eeldusel, et kasutatav materjal järgib tugevdatava detaili/sõlme kuju ning see ei ole vastuolus antud tehniliste tingimuste teiste punktidega.


Seega ei tohiks Zuki ja LR moamanikel muret olla, kuniks poolteljed ja püskidad oma kuju ei muuda.
Kuid jeepi meeste ristide asendamine püsikiirusliigenditega küll "materjal järgib tugevdatava detaili/sõlme kuju" alla ei tohiks mahtuda.
Jünger kirjutas:Lugesin reegleid ja tekkis küsimus.

3.4.7.3. Teljed
Originaalsed. Diferentsiaali lukkude paigaldamine on lubatud.


Kas see tähendab nüüd seda, et Jeepi, Land Roveri ja Suzuki mehed viskavad oma tugevad poolteljed riiulisse?
Kuidas seda kontrollitakse? Okei, jeebi puhul veel aga suzuki ja land rover?


Kaspar
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “EAL 4x4 Alakomitee annab teada”