VABA tehnilised reeglid 2013......

EAL 4x4 Alakomitee infokandja

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Praks1
I live off from the mud
Postitusi: 2303
Liitunud: P Juun 21, 2009 8:47 pm

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Praks1 »

Vaba pole väga minu teema,aga üesõnaga keerate te selle peeti,teid pole eestiski,et piisavalt arvestust pidada.
Lätis on vaba hetkel kõige elujõulisem klass(tihe konkurents),lihtsalt teie kollidega kaob ära võimalus pidada ühist sarja,või kui keegi peaks tahtma sinna sõitma minna,siis lähete 3-e.
Praegu teete te sama asja miks paljud tr2-e mehed lõpetasid, 37"rehv ja sellest tingitud lagunenud sillad jne,tean mitut lätlast,kes omalajal viskas asjad nurka selle pärast.
Kes on juba jõudnud portaali alla panna,nats suurem rehv ja tr3-e,saab ka väikese rattaga suurtele ära teha. :D
Ei käsigi lätlasi kummardad,aga soovitaks paljudel seal sõitmas käia,minuarust on ju äge sõita uusi sõite uute konkurentidega,mitte teada ette,et seal lagendiku taga puu küljes on raudselt punkt,kuna eelnevad 2 aastat on olnud ja enne starti nuputada kuidas saaks viienda mehe starti :D
Proto
53951597
Priit82
Fitting 38"
Postitusi: 279
Liitunud: E Juul 09, 2007 7:44 pm
Asukoht: Rapla

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Priit82 »

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Praks, tahtsin just praktiliselt samu sõnu kirjutama hakata.

Lisaks uutele sõitudele/radadele(kui näit. lätis sõitmas käia), oleks ka, uute ja vanade konkurentidega lahe rinda pista, mitte aastast aastasse saagida nelja viie võistkonna vahel.
Ja kulla Jaanus, Läti ei ole aafrika, vaid meie väga lähi naaber ja vähemalt minuarust võiksid/peaksid lähiriikide tehn.reeglid võimalikult ühed olema, et saaksid nemad ilma suurte kulutusteta siin võistlemas käia ja samamoodi meie seal.
Usu mind, et ükspäev tekib ka näiteks Sul isu läti karikat sõita, aga lihtsalt selle pärast ei viitsi/taha, et neil teised reeglid ja tr3-ega ühte rada nühkida on pointless.
Ja veel, tuletame meelde, millest see 37" teema üldse alguse sai....võrdsus klassis.......praegused toimunud sõidud näitavad aga seda, et Buffi(Vallo) ja ka usutavasti Porikärbse(Rommi) vastu ei saa ka 37 rattaga.

Peeter,ja mida siis näitas suvesõidu stardi protokoll????? Ainuke uus võstkond, kes selles oli on MÕV ja seegi ju vanas VABAS.

Aga okei mis siin ikka kirjutada, Priit@ tuleb klapperit kindlasti vaatama, eks seal loodetavasti saab rääkida, mul kurat võtab see tykkimine samapalju aega, kui näiteks vedrustuse vahetus :D
2018 "Lendav Draakon" TR1 177
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas e.p. »

Suvesõidu stardis oli vabas ainuke auto Vallo oma, mis varem EAL võistlusel osalenud, teised
kõik uuendused ja ümberehitused läbi elanud. Lisaks MÕV-ile oli ka Kunn uustulija.

Offroad ongi ebavõrdne ja jääbki, seda pole võimalik muuta reeglitega :)
Konkurentsis püsimise variantidest on väga hästi töötav meeskond ja olemasolevate vahendite kõige arukam ja nutikam kasutamine.

Miks räägite pidevalt, et keegi on midagi välja suretanud, ei ole ju ... need muutmise otsused on tehtud võistlejate ja võistluse korraldajate ühisel soovil ja tulnud sellest, et pole enam ka kolme võistlejat stardis siiani kehtinud reeglitega.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4424
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Movistar »

e.p. kirjutas:
Miks räägite pidevalt, et keegi on midagi välja suretanud, ei ole ju ... need muutmise otsused on tehtud võistlejate ja võistluse korraldajate ühisel soovil ja tulnud sellest, et pole enam ka kolme võistlejat stardis siiani kehtinud reeglitega.
Aga nii see ju on.Paar võistlejat on teinud suht rumala algatuse ja paljud on sellega lihtsalt kaasa läinud kuna paremaid ideid vist pole.
Siin peakski mängu tulema AK,kes lollustele STOP ütleb ja ei lase paari võistleja märjast unenäost tekkinud ideedega kogu klassi vee alla lasta minna. See Suvesõidu protokoll ei näita midagi.Lihtsam on küsida,et kuhu kadusid need kümned 33 rehviga ja sirge sillaga Vabad kes varasematel aastatel sõitsid ?Olete te nendelt loobumise põhjust küsinud ? Kui te nendest osagi rajale tagasi saate,siis võiks öelda,et mehed,te olete tubli töö ära teinud.Praegu on see lihtsalt paras käkk kokku keeratud ja seda ainult sellepärast,et need kes reduktoreid osta ei suuda või ei taha,tahaks siiski kahele reduktorile oma 37 rehviga koha kätte näidata.
Aga Vallo ja Rommi edu ei seisne suuresti ainult reduktoris, vaid on näha,et nad sõidaks ka ilma selleta enamusest kiiremini.
Oluliselt tähtsamad on insenertehniline taip ,meeskonna koostöö nii meeste vahel kui ka autoga jne.
Pets,ei midagi isiklikku .Lihtsalt avaldasin oma arvamust ja loodan,et ükskord ka teile seal AK kohale hakkab jõudma :beer:
HM Racing Team
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas e.p. »

Selle asemel, et vaenu õhutada ja hambavalu juttu ajada, võta vanad stardiprotokollid ette ja näed, et osa nendest nn kadunud vabadest kas võistleb muus klassis (niva,fiona,külakurnajad jne), ehitab autot (küllo,Anti), mõni on valinud odavama hobi endale.
Naiivne on alakomitee kaela ajada majanduslangust ja rahapuudust.
Alakomitee koosneb võistlejatest ja korraldajatest meie endi seast, mitte ei ole suur kuri onu kuskil ...

Ei midagi isiklikku. :beer:
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas eero I »

Jääb arusaamatuks, miks kaotati Tr2. Väidetavalt selleks, et viia kahe klassi sõitjad kokku ja seeläbi saaks ühte klassi rohkem sõitjaid. Kui see tehtud sai, hakati seda ühendklassi (vaba) jälle kaheks tegema, milleks?
Samuti jääb arusaamatuks see reeglite muutmise jama, esialgu, asjasse süvenemata tundus normaalse mõttena sest TR 2-st tulnud autodele ei sobiks rehv -838mm. Kui aga olukorda täna analüüsida siis palju autosid on TR2-st vabasse läinud ja vajaksid vabas üle 33-st rehvi. Kaugelt vaatajana, vist mitte eriti palju.
Kui natuke teha pealiskaudset statistikat e. analüüsida ühte sõitu ja kahte aastat siis selgub, ümber lükates petsi öeldut
e.p. kirjutas:Miks räägite pidevalt, et keegi on midagi välja suretanud, ei ole ju ... .
, võrreldes SMS 2011 ja 2012 sain teada, VABA oli ainus klass kus osalejate arv vähenes.
Osalejad SMS 2011 klassides VABA, TR1 ja TR3 olid 8;12 ja 8, ja aastal 2012 vastavalt 6;12 ja 8.

Et statistika ei jääks poliitiliseks tööriistaks, analüüsisin ka Kõuekõmin 2011 ja 2012 aastat, klassides Vaba; TR1 ja TR3 osalejaid siis vastavalt: 1;6 ja 6 ning 3;7 ja 7. Näha on ka vabas osalejate arvu kasv aga stardis ikka ainult 3 autot
e.p. kirjutas:sellest, et pole enam ka kolme võistlejat stardis siiani kehtinud reeglitega.
.
Et saada kogu ülevaadet tehtud otsustest, tuleb vist vaadata mis on saanud ka TR kahtedest, 2011 osales Kõuekõminal 6 TR2-te kellest 2012 aastal osales Porivormel vabas (teada olevalt vist viimast korda) ja Visa Hulkur TR3-s, ülejäänud neli võib vist kadudesse kirjutada. Enamvähem sama statistika on ka SMS-l,2011 SMS-l osalenud viiest TR-2-st osales 2012 aasta SMS-l ainult üks endine TR-2 ja seegi TR-3s (visa hulkur), võin eksida kui keegi muutis koos klassiga ka nime, sel juhul vabandan teadmatuse pärast.
Tuginedes oma puudulikele teadmistele vaba klassi sõitjate osas, jääb mulje, et sõitma on jäänud peamiselt need kes soovivad sõita suurema rehvi ja reduktorsillaga (umbes neli võistkonda) teised on oma autod ära parkinud. Kui siia lisada veel see, et ka lätlased enam siia ei tule siis tekkib küsimus, kelle või mille pärast oli vaja vabas rehvi mõõtu ja reegleid muuta. Kui keegi vabast soovis sõita suurema rehvi või reduktor sillaga siis selleks olid ju klassid olemas.
e.p. kirjutas: Offroad ongi ebavõrdne ja jääbki, seda pole võimalik muuta reeglitega :)
Konkurentsis püsimise variantidest on väga hästi töötav meeskond ja olemasolevate vahendite kõige arukam ja nutikam kasutamine.
Osaliselt olen sellega nõus aga kui täielikult nõustuda siis võiks ju ühed ja kolmed ka kokku panna.
e.p. kirjutas: Miks räägite pidevalt, et keegi on midagi välja suretanud, ei ole ju ... need muutmise otsused on tehtud võistlejate ja võistluse korraldajate ühisel soovil ja tulnud sellest, et pole enam ka kolme võistlejat stardis siiani kehtinud reeglitega.
Olen ka sellega nõus kuid need otsused on tehtud ka lähtuvalt võistlejate ja võistluse korraldajate otsestest huvidest mis vahest ei lase näha tervikpilti, seetõttu peaks olema ka alaliidul oma suund ja eesmärk ning otsustamise õigus ja kohustus. Kui rääkida vaba reeglitest siis vägisi jääb mulje, et võistlejate otsustajate ring on kuidagi väga väike ja lähtub kellegi (väheste) isiklikest huvidest.
Mingil juhul ei tohiks olla alaliidu huvi see, et naaberriigid ei saa siin, võrdsetel tingimustel, võistlemas käia ja on kohustus see ära hoida.
Võin oma oletuste ja arvamustega eksida, oletustega seetõttu, et pole konkreetselt kedagi küsitlenud. Aga polegi minu kohustus, vabatahtlik või mitte, ei oma tähtsust, kedagi küsitleda. Alaliidu kohustus on välja selgitada kas vaba reeglite muutmine on kellegi isiklikest huvidest tulnud või laiapõhjaline huvi ja kas ka nii laiapõhjaline, et ei oleks vaba klass määratud väljasuremisele koos oma julgete mõtetega, saata naabrid kuupeale.
TR-2 saatus on ilmselt juba pöördumatu.

Kogu lugupidamise juures,
inimeste vastu kes toimetavad vabatahtlikel alustel

Eero
Kostivere3
TR3 302
Viimati muutis eero I, N Aug 16, 2012 3:59 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas eero I »

Kr. läks eelvaate asemel sisesta aga ehk ongi parem, vähemalt ei läinud jälle prügikasti.

Eero
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas e.p. »

Võistlejad kadusid stardirividest enne uuendusi, peale uuendusi on jah visalt läinud aga see oli meeste endi nägemus :)

Mis puutub TR2, siis see klass ei saanud enam kokku vajalikku võistlejate arvu ja on ka mujal riikides kadunud. Elu on edasi arenenud ja paraku muutub pidevalt.

Kaks aastat tagasi sai Sultsil arutatud lätlastega seda vaba rehvimõõdu jne teemat, siis neile meeldis see mõte ja nende sõnum oli, et tehke ära, me tahame ka nii edasi minna.
Hetkel on sealpool piiri peale jäänud senine nägemus ja soov vabas reduktorit mitte lubada.
Nagu Arvet ütleb, on Lätis pigem vabas vintside võistlus aga see on nende otsustada.

Reaalselt on ju täna vabas võistlejate endi otsustada, millise mõõduga rehv alla keerata ja võistlemisvõimalusi mitmeid kas siis kodus, lõunanaabrite või põhjanaabrite juures.

Korraldajate poole pealt on probleem raja tegemisega, kuna TR1 peaks minema lihtsamaks ja sinna pole jälle vabal siis asja tolmutama ja TR3-ga koos ühel rajal 33 rehviga ... kas oleks jätkusuutlik?
Igale klassile oma head rada teha sellise võistlejate arvuga pole reaalne.

Usun, et keegi poleks vastu geniaalsele lahendusele, mis tooks aianurgast kõik masinad rajale ... siiani on ainult kriitika ja hala, et ennem polnud midagi, nüüd pole sedagi.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
eero I
elektrikapp "KOSTIVERE 3"
Postitusi: 442
Liitunud: R Juun 13, 2008 10:52 am

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas eero I »

eero I kirjutas: Kui rääkida vaba reeglitest siis vägisi jääb mulje, et võistlejate otsustajate ring on kuidagi väga väike ja lähtub kellegi (väheste) isiklikest huvidest.


Kogu lugupidamise juures,
inimeste vastu kes toimetavad vabatahtlikel alustel

Eero
Kostivere3
TR3 302
Üritasin leida geniaalset lahendust ning sirvisin uuesti läbi eelnevad 8 lehte, selgus, et postitajaid vaba klassist oli kümmekond, algul tundus, et postitajad on ühed ja samad.Üksikud postitajad oma postitustega ei hakanud aktiivsemate seast silma. Sellest tulenevalt pean oma sõnad tagasi võtma.
Nendest kümnest, kaks ei olnud nõus tehniliste reeglite muutmisega, paar olid nõus ujuma teistega ühes suunas, 8 on tugev enamus. Eeldusel ja teadmisel, et nad on eri võistkondadest.
Kui kuidagi saaks eemale jäänud kahed ka sinna, poleks väga vigagi.
Või siiski ei iseloomusta foorum kogu spektrit??

Eero
Kasutaja avatar
porikärbes
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 101
Liitunud: L Okt 13, 2007 12:41 am
Asukoht: Tallinn

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas porikärbes »

Vabandan kõigepealt kõigi vaba võistlejate ees ,et tõesti on olnud väga kiired ajad tööl ja Alamkomitees vaba esindamine soiku jäänud.
Olen nüüd vähe pikemalt Eestis ja tahaks selle reeglite asja paika saada.
Saan järgmine nädal Artoga kokku ja arutame kujunenud situatsiooni.
Arvan ,et kuna selle portaaliga on jälle küsimused tekkinud siis olen valmis organiseerima uue kokkusaamise vaba võistlejate vahel ja need ettepanekud-arvamused uuesti hääletusele panema.
Kui soovite mind välja vahetada siis palun leidke uus inimene kellel vaba aega rohkem.

Lugupidamisega

Jaanus Arumäe
53467604
JaanusLI
Fitting 38"
Postitusi: 396
Liitunud: E Aug 11, 2008 10:41 pm
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas JaanusLI »

Ärge vaadake enda mätta otsast, sp paljud enam ei sõidagi et raha mujale panna ennem kui hobile... teate seda tegelt isegi kui oma jonni ei ajaks et reeglitega suretaks asju välja, tegelt ju selles põhjus arvan et ei ole.
MÕNUMUMMID-e rooliväänaja. 53435237
TR-3 valmimas.
Kasutaja avatar
porikärbes
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 101
Liitunud: L Okt 13, 2007 12:41 am
Asukoht: Tallinn

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas porikärbes »

JaanusLI kirjutas:Ärge vaadake enda mätta otsast, sp paljud enam ei sõidagi et raha mujale panna ennem kui hobile... teate seda tegelt isegi kui oma jonni ei ajaks et reeglitega suretaks asju välja, tegelt ju selles põhjus arvan et ei ole.
Aga too välja konkreetsed ettepanekud, istume kokku ja arutame läbi.

Lugupidamisega
Jaanus Arumäe
53467604
JaanusLI
Fitting 38"
Postitusi: 396
Liitunud: E Aug 11, 2008 10:41 pm
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas JaanusLI »

porikärbes kirjutas:
JaanusLI kirjutas:Ärge vaadake enda mätta otsast, sp paljud enam ei sõidagi et raha mujale panna ennem kui hobile... teate seda tegelt isegi kui oma jonni ei ajaks et reeglitega suretaks asju välja, tegelt ju selles põhjus arvan et ei ole.
Aga too välja konkreetsed ettepanekud, istume kokku ja arutame läbi.

Lugupidamisega
Jaanus Arumäe
53467604




Mina olen rahul nende reeglitega mis te nüüd tegite. Aga ega vist tõesti ennem asjast asja ei saa, kui meeskondade esindajad kokku saavad ja arutavad punktid puha läbi ja teevad Avaliku hääletuse laua taga et kes poolt ja kes vastu on. Kuigi usun et see projekt mis tehti on ka okeiks !
MÕNUMUMMID-e rooliväänaja. 53435237
TR-3 valmimas.
Kasutaja avatar
porikärbes
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 101
Liitunud: L Okt 13, 2007 12:41 am
Asukoht: Tallinn

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas porikärbes »

JaanusLI kirjutas:
porikärbes kirjutas:
JaanusLI kirjutas:Ärge vaadake enda mätta otsast, sp paljud enam ei sõidagi et raha mujale panna ennem kui hobile... teate seda tegelt isegi kui oma jonni ei ajaks et reeglitega suretaks asju välja, tegelt ju selles põhjus arvan et ei ole.
Aga too välja konkreetsed ettepanekud, istume kokku ja arutame läbi.

Lugupidamisega
Jaanus Arumäe
53467604




Mina olen rahul nende reeglitega mis te nüüd tegite. Aga ega vist tõesti ennem asjast asja ei saa, kui meeskondade esindajad kokku saavad ja arutavad punktid puha läbi ja teevad Avaliku hääletuse laua taga et kes poolt ja kes vastu on. Kuigi usun et see projekt mis tehti on ka okeiks !
Aga need tänased reeglid on ju kõigi(need kes tulid kohale) vaba võistlejate poolt läbi hääletatud ja viisin sisse kõik muudatused vastavalt hääletusele (kogu koosolek on mul diktofonis ja kontrollitav).

Lugupidamisega
Jaanus Arumäe
53467604
Priit82
Fitting 38"
Postitusi: 279
Liitunud: E Juul 09, 2007 7:44 pm
Asukoht: Rapla

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitus Postitas Priit82 »

JaanusLI kirjutas:Ärge vaadake enda mätta otsast, sp paljud enam ei sõidagi et raha mujale panna ennem kui hobile... teate seda tegelt isegi kui oma jonni ei ajaks et reeglitega suretaks asju välja, tegelt ju selles põhjus arvan et ei ole.
Kisub juba kole OT-ks, aga küsin siiski...

Kas ma nüüd saan õigesti aru, et Sul on informatsiooni, minu ja ka teiste kodanikkude finantsiliste seisude kohta???? Kui on, siis ehk jagad lahkelt ka minuga, kes Sulle sellist infot jagas, peaksin selle inimese/asutusega pika ja konstruktiivse kõneluse!!!

Teemasse kah.....tundub ega tegelikult polegi, vist muud midagi teha, kui sõita vabas/13, kehtivate/kehtetute reeglite järgi ja mitte vinguda :) , või siis hoopis kolida teise klassi, kus reeglid paigas. Ainult, et kas siis edasimineku(TR3) või tagasimineku(TR1) näol(mõlemad varjandid omamoodi ahvatlevad), see selgub aja möödudes.
Jätkuvalt on minu arvamus see, et reeglid on/oleks paigas alles siis, kui oleme ka lähiriikide vabaklassi tehn.reeglitega 100% ühel lainel.

Priit
2018 "Lendav Draakon" TR1 177
Vasta

Mine “EAL 4x4 Alakomitee annab teada”