Jääb arusaamatuks, miks kaotati Tr2. Väidetavalt selleks, et viia kahe klassi sõitjad kokku ja seeläbi saaks ühte klassi rohkem sõitjaid. Kui see tehtud sai, hakati seda ühendklassi (vaba) jälle kaheks tegema, milleks?
Samuti jääb arusaamatuks see reeglite muutmise jama, esialgu, asjasse süvenemata tundus normaalse mõttena sest TR 2-st tulnud autodele ei sobiks rehv -838mm. Kui aga olukorda täna analüüsida siis palju autosid on TR2-st vabasse läinud ja vajaksid vabas üle 33-st rehvi. Kaugelt vaatajana, vist mitte eriti palju.
Kui natuke teha pealiskaudset statistikat e. analüüsida ühte sõitu ja kahte aastat siis selgub, ümber lükates petsi öeldut
e.p. kirjutas:Miks räägite pidevalt, et keegi on midagi välja suretanud, ei ole ju ... .
, võrreldes SMS 2011 ja 2012 sain teada, VABA oli ainus klass kus osalejate arv vähenes.
Osalejad SMS 2011 klassides VABA, TR1 ja TR3 olid 8;12 ja 8, ja aastal 2012 vastavalt 6;12 ja 8.
Et statistika ei jääks poliitiliseks tööriistaks, analüüsisin ka Kõuekõmin 2011 ja 2012 aastat, klassides Vaba; TR1 ja TR3 osalejaid siis vastavalt: 1;6 ja 6 ning 3;7 ja 7. Näha on ka vabas osalejate arvu kasv aga stardis ikka ainult 3 autot
e.p. kirjutas:sellest, et pole enam ka kolme võistlejat stardis siiani kehtinud reeglitega.
.
Et saada kogu ülevaadet tehtud otsustest, tuleb vist vaadata mis on saanud ka TR kahtedest, 2011 osales Kõuekõminal 6 TR2-te kellest 2012 aastal osales Porivormel vabas (teada olevalt vist viimast korda) ja Visa Hulkur TR3-s, ülejäänud neli võib vist kadudesse kirjutada. Enamvähem sama statistika on ka SMS-l,2011 SMS-l osalenud viiest TR-2-st osales 2012 aasta SMS-l ainult üks endine TR-2 ja seegi TR-3s (visa hulkur), võin eksida kui keegi muutis koos klassiga ka nime, sel juhul vabandan teadmatuse pärast.
Tuginedes oma puudulikele teadmistele vaba klassi sõitjate osas, jääb mulje, et sõitma on jäänud peamiselt need kes soovivad sõita suurema rehvi ja reduktorsillaga (umbes neli võistkonda) teised on oma autod ära parkinud. Kui siia lisada veel see, et ka lätlased enam siia ei tule siis tekkib küsimus, kelle või mille pärast oli vaja vabas rehvi mõõtu ja reegleid muuta. Kui keegi vabast soovis sõita suurema rehvi või reduktor sillaga siis selleks olid ju klassid olemas.
e.p. kirjutas:
Offroad ongi ebavõrdne ja jääbki, seda pole võimalik muuta reeglitega
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Konkurentsis püsimise variantidest on väga hästi töötav meeskond ja olemasolevate vahendite kõige arukam ja nutikam kasutamine.
Osaliselt olen sellega nõus aga kui täielikult nõustuda siis võiks ju ühed ja kolmed ka kokku panna.
e.p. kirjutas:
Miks räägite pidevalt, et keegi on midagi välja suretanud, ei ole ju ... need muutmise otsused on tehtud võistlejate ja võistluse korraldajate ühisel soovil ja tulnud sellest, et pole enam ka kolme võistlejat stardis siiani kehtinud reeglitega.
Olen ka sellega nõus kuid need otsused on tehtud ka lähtuvalt võistlejate ja võistluse korraldajate otsestest huvidest mis vahest ei lase näha tervikpilti, seetõttu peaks olema ka alaliidul oma suund ja eesmärk ning otsustamise õigus ja kohustus. Kui rääkida vaba reeglitest siis vägisi jääb mulje, et võistlejate otsustajate ring on kuidagi väga väike ja lähtub kellegi (väheste)
isiklikest huvidest.
Mingil juhul ei tohiks olla alaliidu huvi see, et naaberriigid ei saa siin, võrdsetel tingimustel, võistlemas käia ja on kohustus see ära hoida.
Võin oma oletuste ja arvamustega eksida, oletustega seetõttu, et pole konkreetselt kedagi küsitlenud. Aga polegi minu kohustus, vabatahtlik või mitte, ei oma tähtsust, kedagi küsitleda. Alaliidu kohustus on välja selgitada kas vaba reeglite muutmine on kellegi isiklikest huvidest tulnud või laiapõhjaline huvi ja kas ka nii laiapõhjaline, et ei oleks vaba klass määratud väljasuremisele koos oma julgete mõtetega, saata naabrid kuupeale.
TR-2 saatus on ilmselt juba pöördumatu.
Kogu lugupidamise juures,
inimeste vastu kes toimetavad vabatahtlikel alustel
Eero
Kostivere3
TR3 302