1. leht 2-st

Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitatud: P Juul 12, 2020 8:28 pm
Postitas Kairi
Mul väga hea meel, et SMSS traditsioon on endiselt jätkuv. Palju tänu korraldatatele!

Siiski jäi miskit hinge kriipima...

Tr-1 rada oli minu arvates liigselt raske, aga see pole põhjus kurtmiseks ja "sule" haaramiseks. 16 aasta jooksul on igasuguseid võistlustrasse nähtud.... Esmakordselt kogen ma aga, et saades võistluselt positiivse lõpptulemuse ei ole võimalus saada punkte aasta karikasarja arvestuses. Kahjuks on see hetkeraalsus aga 2/3 SMSS 2020 lõpptulemuseni jõudnud TR-1 teamidele. Kuna nii rada kui ka reglement on võistluse korraldaja poolt tehtud, siis tekkis mul lihtne küsimus: miks ei oleks võinud kõik võistluselt positiivse tulemuse saanud teamid saada karikasarja punkte?

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitatud: P Juul 12, 2020 10:45 pm
Postitas LauriJ
TR3-ga sõites ütleks, et rada oli maasikas. Väga raju ja 100% offroad. Meile meeldis. Mõned veetakistused olid veidi sügavad aga üldiselt korraldajana raske ilma kontrollida. Kui rada tehti paar nädalat tagasi, siis arvatavasti olid olud hoopis teised.
TR1 sõitis vist suht palju sama rada kolmedega, siis võis tõesti päris raske olla (eriti 2.5t kaaluva G-klassiga).
Mis TR3 meestele väga ei meeldi, on see, et esimene, kes rada "sisse sõidab" on automaatselt kaotaja. Läbi paksu heina ei ole võimalik kiiresti sõita. Liiga ohtlik. Oleme mõelnud erinevatele lahendustele ka. Nt esimesena punkti läbija saab mingi ajaboonuse. Või iga meeskond peaks erinevale katsele minema hommikul ja selle sisse sõitma. Ülejäänud päev oleks katsete läbimine vabas järjekorras. Korralik mökutamine käib enne katsete algust, kuna keegi ei taha minna rada sisse sõitma arusaadavatel põhjustel. Sellepärast ei jõua ka kõiki katseid läbida päeva peale. Kui päeva koguläbimine oleks ka katse ja korraliku koefitsendiga, siis kaoks see munemine ära.

See GPS-i jebla on ka päris ärritav. Selles ei saa korraldajaid süüdistada ja hetkel pole paremat süsteemi ka välja mõeldud. Aga järjekordselt ei selgunud kiirem võistkond vaid õnnelikum võistkond. Korralik loterii oli, kas said punkti võetud või mitte. Sõitsime kõik sama jälge aga mõnel jäi ikka punkt võtmata.

Korraldajate track oli ka nihkes mõnes kohas (ju rada tehes oli antenni täpsus kehva ja viskas sihi pealt kõrvale). Aga kuna briifingul öeldi, et kõrvale kalduda võib max 10m , siis me tegime sihi kõrvale uue raja läbi metsa. :roll: Sellega seoses veidi mõtlemisainet. Meile on öeldud, et peab järgima GPSi tracki - et kui track läheb, peab sõitma seal. Lihtsama raja (ehk mööda sihti sõitmine) kasutamine polnud lubatud.

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitatud: E Juul 13, 2020 7:45 am
Postitas Kondimurdja
Tere.
Meie sõitsime Turist+ klassi. No krti raske. 😄 Aga noh tegelt oli äge kah. Oleks küll tahtnud kaugemale jõuda aga läks nii. :)
Mõtlesin, et me algajad ja ei saa aru sellest punktide teemast, et oleme nagu kohal aga ära ei võta punkti. Ja jebla oli samamoodi ka gpsiga...gps ei töötanud tahvel arvutis teatud alas. Imelik küll. Aga kui keegi teine räägib ka nendest gpsi ja punktide jeblast siis me ei olegi ainukesed. Tahaks, et mingit moodi oleks see punktide leidmine lihtsam. "Meil olin siis see orux.. kas on mõni teine kaart, millega on lihtsam leida punkte?"

Igatahes oli lahe ja tuleme järgmine aasta jälle proovima. :)

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitatud: E Juul 13, 2020 9:25 pm
Postitas Landy
Sai kiireti tehtud pildid ära sorteeritud:
http://www.landrover.pri.ee/offroad/gal ... ii2020.htm

Kui keegi soovib endast mõnd pilti originaalsuuruses, kirjutage mulle.

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitatud: E Juul 13, 2020 10:30 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Landy kirjutas:
E Juul 13, 2020 9:25 pm
Sai kiireti tehtud pildid ära sorteeritud:
http://www.landrover.pri.ee/offroad/gal ... ii2020.htm

Kui keegi soovib endast mõnd pilti originaalsuuruses, kirjutage mulle.
ei ole 2019

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitatud: E Juul 13, 2020 11:29 pm
Postitas Siiri
Seikleja Team 00 käis oma haagisevedajat/töölooma pikka hallmetallikdiisel Pajerot kuueliikmelise rahvamajana tuulutamas, endalegi üllatusena sai meie poolt turisti trajektoorile punkt pandud täiesti rahulikult ja suitsupause nautides juba 6. tunni algusega. Kaks-kolm punkti olid huvitavamad, kus punkti kõrval tervelt mitu minutit sai nuputatud mis kuradi vastust see süsteem siis tahab, aga meie jaoks lõppes kõik hästi (ühes punktis oli kivi pealt tekst osaliselt kadunud, ei tea kas kellegi eesmise poolt pahatahtlikult või lihtsalt ilm oma töö teinud; ühes punktis Anquilla/Anguilla; ühes punktis "Mis kontingent" küsimusele vihjega "XA" pidi hoopis maailmajao vastusena sisestama). Paremusjärjestust ei selgitatud, aga sellegipoolest ju meeldiv teadmine, et lõpetasime parima tulemusega.
Tehnika alt ei vedanud, äkki jõuame teinekordki veel vanakest tuulutama.

Meie poolt tänud korraldajatele, jäime rahule.

Team 00
Siiri, Bert, Tuuli, Rene, Ralf, Hanna-Reena

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitatud: T Juul 14, 2020 1:22 am
Postitas pilgrems
Rada oli raske jah. Aga kui oleks liiga kerge olnud nurisetaks ju ka.
Gps luges punkte küll kui ise viitsisid jälgida seda kollast junni , kas luges või mitte.
See on võidusõit kiiruse ja täpsuse peale kui panustada ainult ühele siis kelle süü see on.
Tr1na oli teinekord mõistlik seista mõne põhjatu augu serval mõni sekund ja oodata ,et gps punkti ära loeks. Selleasemel , et vintsi rallit korraldada. Lk2 4koht.
Tehnilika lagunemise tõttu Lk 3 ei läinud.

Miinus oli , et katseid ei saanud vahele jätta.


Rändur
Tr1

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitatud: T Juul 14, 2020 7:41 am
Postitas taxopets
Turistid Nõkiaga tänavad ka. Rada oli ok. Pikki ülesõite oli suudetud vältida sest pm. olid punktid kahes kobaras koos. Tempo oli meil rahulik ja paar korda läksime ise teadlikult oma elu huvitavaks tegema. Ilmselt oleks ringi kiiremini saanud kui otse vintsides. Aga ikkagi kuues koht.
Punktimärkija tuleks jah kirjatehnika kursustele saata aga vastatud said kõik. :D Isegi see kurikuulus Anguilla. Seda teiste pahatahtlikkuse teooriat ei usu sest olime nii mõneski punktis esimesena ja kehvalt loetavad olid juba siis.
Ainus tõsine palve järgmiseks aastaks: palun palun andke ka miski failina punktid, et neid nt. Oruxsisse vms. saaks sisestada. No ei kõlba see Navicupi kaart metsas orjenteerumiseks.
Järgmine aasta taas. :thumb:
Ps. Kui tiim Lc-ga 94xxx tahab sellest saviaugu vintsimisest videosid siis kirjutab mulle.

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitatud: T Juul 14, 2020 8:53 am
Postitas Landy
MahviaDeTyrk kirjutas:
E Juul 13, 2020 10:30 pm
Landy kirjutas:
E Juul 13, 2020 9:25 pm
Sai kiireti tehtud pildid ära sorteeritud:
http://www.landrover.pri.ee/offroad/gal ... ii2020.htm

Kui keegi soovib endast mõnd pilti originaalsuuruses, kirjutage mulle.
ei ole 2019
Korrigeeritud.

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitatud: T Juul 14, 2020 2:16 pm
Postitas LauriJ
pilgrems kirjutas:
T Juul 14, 2020 1:22 am
Gps luges punkte küll kui ise viitsisid jälgida seda kollast junni , kas luges või mitte.
See on võidusõit kiiruse ja täpsuse peale kui panustada ainult ühele siis kelle süü see on.
Asi on veidi keerulisem, kui e-trexi jälgida. Elu oleks ilus, kui piisaks sellest.
Tegelikkuses on küsimus juba Garmini automaatse salvestuse algorütmides. Millal peab seade vajalikuks tihedalt salvestada ja millal mitte.
Samuti GPS-i täpsuses. Kui kõik meeskonnad sõidavad hanereas sama jälge aga salvestunud trackid on 40-50m varieeruvusega, siis pole võimalik võidu sõita.

Panen paar pilti ka:
LK3 kaks erinevat võistkonda. Mõlemad sõitsid sama jälge, mis korraldaja (punane jälg on korraldaja track):
Pilt
Pilt

Ja siis võrdlus E-trexi (roheline) ja täpsema GPS-i (kollane) jäljega:
Pilt
Pilt

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitatud: T Juul 14, 2020 3:36 pm
Postitas Siiri
taxopets kirjutas:
T Juul 14, 2020 7:41 am
Ainus tõsine palve järgmiseks aastaks: palun palun andke ka miski failina punktid, et neid nt. Oruxsisse vms. saaks sisestada. No ei kõlba see Navicupi kaart metsas orjenteerumiseks.
Navicupil saab kaarti muuta, st vasakult ülevalt sai kenasti ka Maa-ameti kaardi ekraanile panna ja elu läks kohe ilusamaks.

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitatud: T Juul 14, 2020 4:08 pm
Postitas vintsigunn
Tere kõikidele SMSS2020 osalejatele :driving
4x4 foorum on kindlasti suurepärane kanal nii võistluse eelseks kui -järgseks vabas vormis muljetamiseks :lowblow , kuid peale iga võistlust üheselt hinnatav kokkuvõte aitab hooaja lõpus võrrelda erinevaid võistlusi omavahel ning tunnustada ka kokkuvõttes kõige paremat korraldust :cheers .
Hea võistleja (võimalusel kõik võistkonna liikmed), palun andke oma hinnang erinevate võistluse elementide kohta allolevas uuringus:

Uuringu "EAL Eesti 4x4 Off-Road karikavõistluse 3. etapp, Suur Maasturite Suvesõit 2020" otselink on:
www.connect.ee/uuring/434517179/

:!: Uuringu küsimustele vastamine võtab vaid mõned minutid (kui ei plaani just vaba teksti osas "kirjandit" kirjutada :wink: mis on muidu väga tänuväärne tegevus ja samuti suureks abiks korraldajale võistluse kvaliteedi hoidmiseks/tõstmiseks).
Uuring sulgub 31.07.20 kell 23:59, seega ettetänud operatiivse uuringu täitmise eest. PS. Kui mõnel võistkonna liikmel ei ole ligipääsu 4x4 foorumisse, palun jagada uuringu linki sobiva digikanali kaudu. :thumb:

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitatud: T Juul 14, 2020 4:33 pm
Postitas kiiking
Siiri kirjutas:
E Juul 13, 2020 11:29 pm
Seikleja Team 00 käis oma haagisevedajat/töölooma pikka hallmetallikdiisel Pajerot kuueliikmelise rahvamajana tuulutamas, endalegi üllatusena sai meie poolt turisti trajektoorile punkt pandud täiesti rahulikult ja suitsupause nautides juba 6. tunni algusega. Kaks-kolm punkti olid huvitavamad, kus punkti kõrval tervelt mitu minutit sai nuputatud mis kuradi vastust see süsteem siis tahab, aga meie jaoks lõppes kõik hästi (ühes punktis oli kivi pealt tekst osaliselt kadunud, ei tea kas kellegi eesmise poolt pahatahtlikult või lihtsalt ilm oma töö teinud; ühes punktis Anquilla/Anguilla; ühes punktis "Mis kontingent" küsimusele vihjega "XA" pidi hoopis maailmajao vastusena sisestama). Paremusjärjestust ei selgitatud, aga sellegipoolest ju meeldiv teadmine, et lõpetasime parima tulemusega.
Tehnika alt ei vedanud, äkki jõuame teinekordki veel vanakest tuulutama.

Meie poolt tänud korraldajatele, jäime rahule.

Team 00
Siiri, Bert, Tuuli, Rene, Ralf, Hanna-Reena
:D Proovige ise spray värviga kalligraafiat harrastada ümara pinna peal, mis on üsna väike pind. :D Aga eks kogemust oli ka esimese korra jagu. :D

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitatud: T Juul 14, 2020 5:28 pm
Postitas vintsigunn
Kairi kirjutas:
P Juul 12, 2020 8:28 pm

Tr-1 rada oli minu arvates liigselt raske, aga see pole põhjus kurtmiseks ja "sule" haaramiseks. 16 aasta jooksul on igasuguseid võistlustrasse nähtud.... Esmakordselt kogen ma aga, et saades võistluselt positiivse lõpptulemuse ei ole võimalus saada punkte aasta karikasarja arvestuses. Kahjuks on see hetkeraalsus aga 2/3 SMSS 2020 lõpptulemuseni jõudnud TR-1 teamidele. Kuna nii rada kui ka reglement on võistluse korraldaja poolt tehtud, siis tekkis mul lihtne küsimus: miks ei oleks võinud kõik võistluselt positiivse tulemuse saanud teamid saada karikasarja punkte?
Tänan samuti suure kraapsuga korraldajaid mahuka töö eest mis võistluse korraldamisega kaasneb & toetan Kairi arvamust, et TR1 rada oli seekord tõesti üliraske ... kuid mina ei saa kurtmata jätta :? Olles ka ise aastaid korraldaja "paadis" olnud + 15a sõitnud tean, et tänusõnad koos konstruktiivse kriitikaga on alati oodatud ...
Liigset raskusastet kinnitab fakt, et kõikide TR1 võistkondade peale kokku suudeti maksimaalsest võimalikust katsete arvust läbida vaid 26% (selgituseks arvutuskäik: TR1 stardis oli kokku 16 autot * igal max 10 LK-d = kokku 160 katset ... millest kokku läbitud katseid kogunes vaid 42) :shock:
Sama loogika alusel kujunes teiste klasside puhul katsete läbimise %-ks (vs maksimaalne) VABA 38%, ATV 50%, TR3 59% .... mis ei ole ka sellised näitajad mille baasil võiks öelda, et ainult TR1-l oli raske. Kogu võistluse maksimaalsetest katsete arvust läbiti vaid 41% .... ilmselgelt mõttekoht kui pool ettenähtud võistlusest jääb sõitmata :roll: ja karikasarja punktide saamise tasemeni küündisid vähem kui pooled võistkonnad.

Ei mõista siiani miks jooksvalt tühistati juhendis ära punktid mis võimaldasid 51% katse läbimisel selle arvestatuks lugeda ja nähes/teades pika vihmase perioodi tõttu raskeks muutunud radu ei lubatud katseid vahele jätta :roll: . Võistlejad on tulnud heas usus, et saab sõitu jätkata ka nt peale remondipausi või muude põhjuste mis ei võimaldanud katset lõpuni sõita kontrollaja jooksul (nt LK1)... leppides trahvipunktidega, mitte saada karistuseks katse täielik tühistamine. Samuti oleks LK1 kogemusest lähtuvalt pidanud järgmise päeva stardijärjekorras TR1-d esimesena (mitte viimasena) rajale laskma. ... oleksime vähemalt mõne kilomeetri suutnud kõrrepõllul TR3-dele rada nähtavamaks sõita :)
Suur tehnika arv ja rasked olud ei ole kindlasti need faktorid mis teevad (suures osas kattuva raja) trackisõidu nauditavaks. Lõppkokkuvõttes ei taha väita, et rajad peaksidki tolmama (et meie raske G-ga rohkem sõita saaks :lol: ) aga mingi ühine arusaam võiks lõpuks olla, et rada tehes võiks ikka erinevatele masinaklassidele ka mõelda. Ühtegi võistkonda ei rõõmusta liigse raskusastme tõttu lõputu vintsimine ja lagunev tehnika (mida seekord kogunes tublisti üle keskmise) ... taaskord tõestuseks lõpptulemuse tabelites kajastuv läbimata jäänud katsete arv.
Kokkuvõtteks tahan taaskord tänada tervikuna kogu Suvesõidu korraldusmeeskonda tubli korralduse sh võistluse info kaasajastamise (äpp, LIVE-d, mobiilisõbralik veeb) jms eest, ning loodan siiralt, et järgmistel kordadel saab keskenduda ainult kiidulaulule :bg :hail :cheers

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitatud: T Juul 14, 2020 5:55 pm
Postitas R.Laansalu
LauriJ kirjutas:
T Juul 14, 2020 2:16 pm
pilgrems kirjutas:
T Juul 14, 2020 1:22 am
Gps luges punkte küll kui ise viitsisid jälgida seda kollast junni , kas luges või mitte.
See on võidusõit kiiruse ja täpsuse peale kui panustada ainult ühele siis kelle süü see on.
Asi on veidi keerulisem, kui e-trexi jälgida. Elu oleks ilus, kui piisaks sellest.
Tegelikkuses on küsimus juba Garmini automaatse salvestuse algorütmides. Millal peab seade vajalikuks tihedalt salvestada ja millal mitte.
Samuti GPS-i täpsuses. Kui kõik meeskonnad sõidavad hanereas sama jälge aga salvestunud trackid on 40-50m varieeruvusega, siis pole võimalik võidu sõita.
Me töötame nende vahenditega, mis meil saadaval on. Alternatiiv oleks jälle metsas tahvleid pildistada, mis võib-olla ei olegi nii paha mõte. Kõigil on võimalus kasutada isiklikku trackerit ja lasta see plommida. Osad seda võimalust ka kasutavad. Ideaalis võikski olla igal meeskonnal enda korralik tracker ja dubleerivana kasutaks ainult seda kollast, arutelu koht tulevikuks.
vintsigunn kirjutas:
T Juul 14, 2020 5:28 pm
Kairi kirjutas:
P Juul 12, 2020 8:28 pm

Tr-1 rada oli minu arvates liigselt raske, aga see pole põhjus kurtmiseks ja "sule" haaramiseks. 16 aasta jooksul on igasuguseid võistlustrasse nähtud.... Esmakordselt kogen ma aga, et saades võistluselt positiivse lõpptulemuse ei ole võimalus saada punkte aasta karikasarja arvestuses. Kahjuks on see hetkeraalsus aga 2/3 SMSS 2020 lõpptulemuseni jõudnud TR-1 teamidele. Kuna nii rada kui ka reglement on võistluse korraldaja poolt tehtud, siis tekkis mul lihtne küsimus: miks ei oleks võinud kõik võistluselt positiivse tulemuse saanud teamid saada karikasarja punkte?
Ei mõista siiani miks jooksvalt tühistati juhendis ära punktid mis võimaldasid 51% katse läbimisel selle arvestatuks lugeda ja nähes/teades pika vihmase perioodi tõttu raskeks muutunud radu ei lubatud katseid vahele jätta :roll: . Võistlejad on tulnud heas usus, et saab sõitu jätkata ka nt peale remondipausi või muude põhjuste mis ei võimaldanud katset lõpuni sõita kontrollaja jooksul (nt LK1)... leppides trahvipunktidega, mitte saada karistuseks katse täielik tühistamine. Samuti oleks LK1 kogemusest lähtuvalt pidanud järgmise päeva stardijärjekorras TR1-d esimesena (mitte viimasena) rajale laskma. ... oleksime vähemalt mõne kilomeetri suutnud kõrrepõllul TR3-dele rada nähtavamaks sõita :)
Suur tehnika arv ja rasked olud ei ole kindlasti need faktorid mis teevad (suures osas kattuva raja) trackisõidu nauditavaks. Lõppkokkuvõttes ei taha väita, et rajad peaksidki tolmama (et meie raske G-ga rohkem sõita saaks :lol: ) aga mingi ühine arusaam võiks lõpuks olla, et rada tehes võiks ikka erinevatele masinaklassidele ka mõelda. Ühtegi võistkonda ei rõõmusta liigse raskusastme tõttu lõputu vintsimine ja lagunev tehnika (mida seekord kogunes tublisti üle keskmise) ... taaskord tõestuseks lõpptulemuse tabelites kajastuv läbimata jäänud katsete arv.
Kokkuvõtteks tahan taaskord tänada tervikuna kogu Suvesõidu korraldusmeeskonda tubli korralduse sh võistluse info kaasajastamise (äpp, LIVE-d, mobiilisõbralik veeb) jms eest, ning loodan siiralt, et järgmistel kordadel saab keskenduda ainult kiidulaulule :bg :hail :cheers
Jooksvalt ei tühistatud 51% punkti, vaid kontrollaja ületamise karistuspunkt. Ehk kõrvaldasime topelt karistamise ja teise päeva miinus punktidega alustamise punkti.