Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Ametlik info võistluste kohta, küsimused, kommentaarid, järelkajad.

Official information and discussions about 4x4 competitions. Information on international events welcome!

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Oliver, Moderators

Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1450
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitus Postitas LauriJ »

R.Laansalu kirjutas:
T Juul 14, 2020 5:55 pm
LauriJ kirjutas:
T Juul 14, 2020 2:16 pm
pilgrems kirjutas:
T Juul 14, 2020 1:22 am
Gps luges punkte küll kui ise viitsisid jälgida seda kollast junni , kas luges või mitte.
See on võidusõit kiiruse ja täpsuse peale kui panustada ainult ühele siis kelle süü see on.
Asi on veidi keerulisem, kui e-trexi jälgida. Elu oleks ilus, kui piisaks sellest.
Tegelikkuses on küsimus juba Garmini automaatse salvestuse algorütmides. Millal peab seade vajalikuks tihedalt salvestada ja millal mitte.
Samuti GPS-i täpsuses. Kui kõik meeskonnad sõidavad hanereas sama jälge aga salvestunud trackid on 40-50m varieeruvusega, siis pole võimalik võidu sõita.
Me töötame nende vahenditega, mis meil saadaval on. Alternatiiv oleks jälle metsas tahvleid pildistada, mis võib-olla ei olegi nii paha mõte. Kõigil on võimalus kasutada isiklikku trackerit ja lasta see plommida. Osad seda võimalust ka kasutavad. Ideaalis võikski olla igal meeskonnal enda korralik tracker ja dubleerivana kasutaks ainult seda kollast, arutelu koht tulevikuks.
vintsigunn kirjutas:
T Juul 14, 2020 5:28 pm
Kairi kirjutas:
P Juul 12, 2020 8:28 pm

Tr-1 rada oli minu arvates liigselt raske, aga see pole põhjus kurtmiseks ja "sule" haaramiseks. 16 aasta jooksul on igasuguseid võistlustrasse nähtud.... Esmakordselt kogen ma aga, et saades võistluselt positiivse lõpptulemuse ei ole võimalus saada punkte aasta karikasarja arvestuses. Kahjuks on see hetkeraalsus aga 2/3 SMSS 2020 lõpptulemuseni jõudnud TR-1 teamidele. Kuna nii rada kui ka reglement on võistluse korraldaja poolt tehtud, siis tekkis mul lihtne küsimus: miks ei oleks võinud kõik võistluselt positiivse tulemuse saanud teamid saada karikasarja punkte?
Ei mõista siiani miks jooksvalt tühistati juhendis ära punktid mis võimaldasid 51% katse läbimisel selle arvestatuks lugeda ja nähes/teades pika vihmase perioodi tõttu raskeks muutunud radu ei lubatud katseid vahele jätta :roll: . Võistlejad on tulnud heas usus, et saab sõitu jätkata ka nt peale remondipausi või muude põhjuste mis ei võimaldanud katset lõpuni sõita kontrollaja jooksul (nt LK1)... leppides trahvipunktidega, mitte saada karistuseks katse täielik tühistamine. Samuti oleks LK1 kogemusest lähtuvalt pidanud järgmise päeva stardijärjekorras TR1-d esimesena (mitte viimasena) rajale laskma. ... oleksime vähemalt mõne kilomeetri suutnud kõrrepõllul TR3-dele rada nähtavamaks sõita :)
Suur tehnika arv ja rasked olud ei ole kindlasti need faktorid mis teevad (suures osas kattuva raja) trackisõidu nauditavaks. Lõppkokkuvõttes ei taha väita, et rajad peaksidki tolmama (et meie raske G-ga rohkem sõita saaks :lol: ) aga mingi ühine arusaam võiks lõpuks olla, et rada tehes võiks ikka erinevatele masinaklassidele ka mõelda. Ühtegi võistkonda ei rõõmusta liigse raskusastme tõttu lõputu vintsimine ja lagunev tehnika (mida seekord kogunes tublisti üle keskmise) ... taaskord tõestuseks lõpptulemuse tabelites kajastuv läbimata jäänud katsete arv.
Kokkuvõtteks tahan taaskord tänada tervikuna kogu Suvesõidu korraldusmeeskonda tubli korralduse sh võistluse info kaasajastamise (äpp, LIVE-d, mobiilisõbralik veeb) jms eest, ning loodan siiralt, et järgmistel kordadel saab keskenduda ainult kiidulaulule :bg :hail :cheers
Jooksvalt ei tühistatud 51% punkti, vaid kontrollaja ületamise karistuspunkt. Ehk kõrvaldasime topelt karistamise ja teise päeva miinus punktidega alustamise punkti.
Ma ei kritiseerinudki korraldajaid GPSide pärast. Minuarust üli vinge võistlus ja rada.


TR1 laskmine esimestena rajale ei muuda mitte midagi. Tekitab ainult suurema kaose. Rada, mille TR3 rööpasse sõidab, on enamasti juba esimesele TR1 vintsi otsas sõitmine. Lisaks on kiiruse vahed nii suured, et tagant tulles tekitab see närvilisust ja kaost. Pühapäevane katse näitas päris selgelt seda kiirusevahet.
Kasutaja avatar
Ojala
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 179
Liitunud: P Juun 29, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitus Postitas Ojala »

sms2020 2.jpeg
sms2020 2.jpeg (192.79 KiB) Vaadatud 3861 korda
sms2020 1.jpeg
sms2020 1.jpeg (189.81 KiB) Vaadatud 3861 korda
sms 2020 3.jpeg
sms 2020 3.jpeg (185.13 KiB) Vaadatud 3861 korda
R.Laansalu kirjutas:
T Juul 14, 2020 5:55 pm
LauriJ kirjutas:
T Juul 14, 2020 2:16 pm
pilgrems kirjutas:
T Juul 14, 2020 1:22 am
Gps luges punkte küll kui ise viitsisid jälgida seda kollast junni , kas luges või mitte.
See on võidusõit kiiruse ja täpsuse peale kui panustada ainult ühele siis kelle süü see on.
Asi on veidi keerulisem, kui e-trexi jälgida. Elu oleks ilus, kui piisaks sellest.
Tegelikkuses on küsimus juba Garmini automaatse salvestuse algorütmides. Millal peab seade vajalikuks tihedalt salvestada ja millal mitte.
Samuti GPS-i täpsuses. Kui kõik meeskonnad sõidavad hanereas sama jälge aga salvestunud trackid on 40-50m varieeruvusega, siis pole võimalik võidu sõita.
Me töötame nende vahenditega, mis meil saadaval on. Alternatiiv oleks jälle metsas tahvleid pildistada, mis võib-olla ei olegi nii paha mõte. Kõigil on võimalus kasutada isiklikku trackerit ja lasta see plommida. Osad seda võimalust ka kasutavad. Ideaalis võikski olla igal meeskonnal enda korralik tracker ja dubleerivana kasutaks ainult seda kollast, arutelu koht tulevikuks.

Eile siis sai koos Boobiga üle vaadatud Mulklandi trackid uuesti, LK 3 oli paar punkti mis meil kirja ei läinud. Põhjuseks see, et üks plommitud geps läks punktist paremalt mõõda
ja teine geps pani vasakult mõõda. Korraldaja viitab, et autos võiks olla mitu gepsu mis plommitud. Meil oli autos kolm gepsu, aga selle ütluse peale, et mitu trackerit võiks
plommitud olla, siis küsin miks näiteks ei vaadatud korraldaja poolt meie teisi trackereid, kui me need olime korraldajale maha laadinud?
Näiteks Lk 8 al oli vaadatud ainult ühte trackerit. Ja selle järgi olime neli punkti vahele jätnud. Eile Boob avas meie teised trackid ja tõestas, et meil oli
teise tracki järgi võetud kõik punktid ja selle järgi oleks me ka LK 8 pidanud võitma. On tõesti paremaid ja tihedamalt salvestavaid trackereid, aga neid kas ei saa maha laadida või on korraldaja arvuti kinni kuna track on nii mahukas mis tuleb autost. Ja muidugi ilmselgelt on 10 m raadius sellise tempo juures vähe. Ja veel rääkida, et ette antud trackist 10m võib kõrvale kalduda on ebareaalne, kuna geps sõidab kurvist või teeristilt välja tulles ise inertsiga juba 30 m metsa poole. Siis lisaks punktid on keset kruusa teed, aga geps sõidab veel metsas siis ilmselgelt on 10 m raadius vähe. Venemaal ja Mudestil on raadiuseks 30 m ja ei ole selliseid probleeme. Meil siis kaks Etrex 10et ja üks Garmini Montana 680 plommituna.
TR 3
Kasutaja avatar
Ojala
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 179
Liitunud: P Juun 29, 2008 8:32 pm
Asukoht: Tartu

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitus Postitas Ojala »

Gepsud metsas
Manused
sms2020.jpeg
sms2020.jpeg (185.66 KiB) Vaadatud 3858 korda
TR 3
Kasutaja avatar
Urvekas
Off Roader Wannabe
Postitusi: 44
Liitunud: P Okt 09, 2011 11:55 am

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitus Postitas Urvekas »

Kuna kõigil Fb`d pole, siis jagan albumit siia ka :wink:

https://www.facebook.com/Urve-fotonurk- ... 5450154809

Parimate Tervitustega

Kohtumiseni Klaperjahi treeninglaagris
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17310
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitus Postitas Landy »

-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitus Postitas totu »

Tänud ka Sookonna libakolme poolt, korraldajatele! Tehke veel. Rajad olid suure ratta jaoks parajad ja vints sai parasjagu tuld ka. Jälje sõitmise jutuga nõus, "õnneks" saime seda üsna lühidalt teha. Rajameistrid võiksid ka siia kirjutada teise, neist mitte sõltuva, muutuja (esimene oli ilm ja kolmas tuulemurd), mis TR-1 ja Vaba elu keeruliseks tegi.
Navigeerimine tahab ilmselgelt välist antenni ja väikest värskendamise intervalli. Mets rikkus asukohta häirivalt palju, paar korda sõitsime tagasi ja uuesti sama jälge sõites sattusime õige tracki peale, viga ikka kümnetes meetrites. Võib olla oleks hea mõte rada joonistada aerofotole? Nii ei kajastuks legendis raja märkija seadme viga ja saaks trajektoori kontrollida visuaalselt, tihti jooksis track loodulikust jäljest ja punktidest tugevalt mööda ja kui viga oli erinevas suunas, tekkis paras kaos. Ja kas oleks reaalne trackile lisada suunanooled, vähemalt sõlmpunktides? Mingi ristumise kohal sattusime valele suunale, 8" ekraanil on nii kui nii paras kirbus..t ja kui lisada auto rappumine ja teatav lugemisprillide vajadus, on selline asi kerge tekkima. Ja juhendi mittelugemine tõi ka üllatuse- see, et esimene kriteerium on kohapunktid, mitte läbitud katsete arv, viis meid 2 kohta madalamale, kui oleks lootnud.
PS: toit oli hea.
PS2: Eriku järgmise posti kommentaariks- meie ikaldumine ei olnud kuidagi raja raskusega seotud, käigukasti õlipump läks pooleks. Juhtub ikka.
Viimati muutis totu, N Juul 16, 2020 9:55 pm, muudetud 1 kord kokku.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitus Postitas erik »

Alustan konstruktiivse kriitikaga. Mina TR3 klassivanemana ütleks, et rada oli kas liiga pikk või raske, arvestades, et alla poole meie klassis sõitnutest jõudis pühapäevasele katsele. Korraldaja eesmärk ei tohiks olla parimate võistlejate välja selgitamine, nõrgemate ellimineerimise teel. Parimad selguvad ju nii-ehk na.
Trackidest ja punktidest. Kui varasematel võistlustel oli jutt, et kui track ja sissesõidetud jälg ei klapi, siis peaks valima sissesõidetud jälje, selle aasta juhend selle justkui keelas. See pole ilmselt see, mida korraldaja tegelikult soovis saavutada... kindlasti mõttekoht tulevikuks. See aerofotol käsitsi tracki parandamine oleks ainuke mõeldav variant, kuidas sellist olukorda vältida, kus korraldaja jälg kogemata üle kraavi hüppab, või metsatee kurvi sirgeks sõidab. Trackisõidus nõutut 10 +10 reeglit ei saa reaalses elus praegu täita, kuna seadmete täpsus seda reaalselt ei võimalda. Seda siis nii korraldaja, kui võistleja poolelt. Punktidega tegelikult sama jutt, mõni punkt on looduses sellises kohas, kuhu korraldaja ilmselgelt ei ole seda soovinud panna, vahel jälle on punk küll tee peal, aga võistleja GPS tehnika seda muidu kätte ei saa, kui keerab puude vahele metsa ja hakkab sinna uut rada sisse sõitma. Justkui oleks nõutud 10 +10 tolerants kohati jälle liiga väike. Äkki kasutada ikkagi väga tähtsates ja tehniliselt nõudlikes punktides mingit muud sealviibimist tuvastavat tehnikat, fotod, kiip, tempel jne....
Loggeritest, räägime siis ikka ennem võistlusi konkreetselt ja hoiatavas vormis, et Etrex ei ole parim seade, millega oma traci ja punkte logida, kuna seade on aeglane ja salvestab punkte automaatreziimis täiesti suvaliselt. Ehk võistlejad peavad ise ka endale mingi tubli ja plommitava asja soetama, kui tahavad adekvaatset tulemust oma sõidust saada, muidu tekib asjast tüdimus kergesti.
Veetakistuste sügavuste teemal, oma ja teiste klasside vaatevinklist. Arusaadavalt mängis siin ilm sellise olukorra tekkimisel rolli. Aga sellegipoolest, ei saa ma mainimata jätta, et meil oli vanasti kirjutamata või kirjutatud maksimaalsed sügavused, mida lubataks veel läbida või raja elemendina kasutada. Minu mäletamist mööda oli see TR3 klassil 1,3 meetrit ja TR1 klassil 0,8 meetrit. Muudame selle palun muutumatuks reegliks! Isegi see 1,3 ja 0,8 võivad kiiresti veel sügavamaks minna, kui sealt kümned autod ennast läbi puurivad. Nii et see oleks ka absoluutne maksimum, mitte ahh, ma enam-vähem oksaga mõõtsin.
Nii talvesprindil ja suvesõidul on suurem jama olnud katsele startimisega. Keegi ei taha minna esimesena jälge sisse tegema, kuna see tähendab automaatselt katselt kehva tulemust. Palun kaaluda võistlejate pakutud lahendusi või pakkuge ise mõni. Mina pakuks, WRC ralli süsteemi, kus aasta arvestuse liider stardib esimesele katsele esimesena ja tema järgi II ja III koht jne. Uued tulijad saavad valida oma stardikoha ise, kas või esimese- teisena vms, nad soovivad. Teised katsed lähevad juba ajakava järgi, et sul on finisist stardini konkreetne aeg, kui kui hiljaks jääd, pannakse katsele mingi aeg otsa, ala sinu enda aeg, + 5%.

Positiivne oli see, et võistlus on jätkuvalt hästi korraldatud, see uus äpp on super, juhendid ja asjad hästi tehtud. Rada ja selle ülesehitus väga hea. Pühapäevane kross on lausa suurepärane. Aga päriselt ka, mitte keegi ei taha, ohjeldamatult vintsida, kõik tahavad sõita. Sellest peab rajameister aru saama:)

Jõudu ja jaksu korraldajatele
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
Gerry
Mudder
Postitusi: 85
Liitunud: K Okt 05, 2016 9:47 am

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitus Postitas Gerry »

Kui tiim Predator 304 enda pühapäevasel krossil kaotatud vasakpoolset esiporikat igatsema peaks siis korjasime selle täna rada koristades üles võsavahelt :D
Pilt
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4473
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Minu meelest oli vaba klassi rada umbes-täpselt paras (vaba klassi autole)
Kui ei oleks olnud enda vigadest tingitud tehnilisi probleeme, oleks sõita saanud - nüüd saime ka hulga vintsida (esimesel katsel deformeerunud käigu hoovastik ja teine päev katkise esimese poolteljega)
Nii sügavat vett kusagilt ei leidnud, et istmed oleks märjaks saanud (ju siis tr3 rajale olid jäänud sügavad vee augud)
Kui gps asjad oleks normaalselt töötanud, siis ei kurdakski millegi üle
Aga sellisel kujul "töötava" gpsiga ei kannatanud miskit tempot teha - pidev jama punktide võtmisega - ootamine/edasi tagasi tolknemine/jne/jne - see oli .....
Kui mitte kõikjal, siis vähemalt kohtades kus rada läheb selgelt mööda teed või sihti peaksid punkti raadiused suuremad olema
tartuoffroad.ee
5581340
rondu
Rookie
Postitusi: 13
Liitunud: T Jaan 24, 2012 8:13 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitus Postitas rondu »

Tänud!
Natuke aega möödas ja saanud seedida. Müts maha korraldajate ees, TUBLI töö!
Peas lased ikka ja jälle sõitu läbi ja jääd toppama, et kurat kuidas oleks olnud võimalik kaugemale jõuda? Rada oli meie kohale jõudes pehmelt öeldes "pehme" :D . Vastus kui ikka tahtsid "tervena" lõpuni tulla, siis pidid autot hoidma ja seega ega ei oleks saanudki kaugemale. TR1 ja VABA olid ees teinud kõik mis nende võimuses! Täitsamehed :D !
Meie esimene ja see kord ka ainuke katse oli LK2. Kohe alguses sai selgeks, et siin rallit ei sõida. Üsna varsti saime kokku oma eelmise aasta kamraadidega METSALISED ja tiksusime (vintsisime) koos. Selline koostöö oligi vist ainuke võimalus, sest rada tegelikult enam ei olnud. Tervitused METSALISTELE!
Väheke mõtteid korraldajale:
Nagu juhend ette kirjutas, siis kleepisime kõik oma sõidukitele toetajate kleebiseid! Paraku ainsad kes neid kleebiseid nägid oligi võistlejad ise, sest kedagi peale osalejate neid näha ei saanud! Mõtte koht korraldajale/toetajale!
Ega võistlus olukorrast väga midagi juurde ei õppinud, sest katse oli pikk ja raske (ei virise), aga oleks soovinud rohkem katseid läbida! Koht kus võid saada või kaotada eeliseid!
Laupäeval toimunud publiku katse, mis see on :D ?
Kui korraldaja peale üritust ise raja läbib, siis saab aimu millest räägin!

Väike kiun käib ikka kaasas, aga tegelikult üli rahul, et käidud, tehtud, sõidetud!
Järgmiseks aastaks ilmselt ununenud ja, siis jälle platsis!

Tänud veel kord!

Võistkond ÖÖ - TUR+
Kasutaja avatar
R.Laansalu
Fitting 38"
Postitusi: 277
Liitunud: N Dets 07, 2006 1:14 am

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitus Postitas R.Laansalu »

Valmis on saanud video selle aasta sõidust.
Aitäh Jaanus Lekk ja Tõnis Männigo!

https://vimeo.com/455701836
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2862
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Suur Maasturite Suvesõit 10-12. juuli 2020 järelkajad

Postitus Postitas totu »

R.Laansalu kirjutas:
T Sept 08, 2020 12:28 pm
Valmis on saanud video selle aasta sõidust.
Aitäh Jaanus Lekk ja Tõnis Männigo!

https://vimeo.com/455701836
Väga ilus töö!
Tehtud, mõeldud.
Vasta

Mine “Võistlused/Competitions”